Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda, Mazda a Nissan svolávají miliony aut kvůli airbagům

redakce AUTO.CZ
Diskuze (25)
Automobilky Honda, Mazda a Nissan svolávají do servisů miliony vozů po celém světě kvůli možným problémům s airbagy. Podobný krok tento měsíc oznámila také Toyota.

Důvodem svolání je případná závada u airbagů od dodavatele Takata Corporation, které by mohly explodovat. Žádné nehody ale v souvislosti s dnešní svolávací akcí nebyly hlášeny, napsala agentura AP.

Honda Motor Company svolává 2,03 milionu vozů, z toho více než milion v Severní Americe a skoro 670.000 v Japonsku. Loni firma kvůli podobným starostem s airbagy od Takaty svolala přes milion vozů.

Nissan Motor Company dnes po celém světě svolal 755.000 vozů a Mazda Motor Corporation skoro 160.000 vozů.

Podobný problém s airbagy už na začátku měsíce přinutil konkurenční Toyotu svolat k případné opravě skoro 2,3 milionu aut. Toyota tehdy sdělila, že o problému airbagů dostala celkem pět zpráv z USA a Japonska. Nedošlo ale kvůli tomu k žádnému zranění ani úmrtí.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (25)
Avatar - Swordfish76
24. 6. 2014 17:19
Recall
To je zřejmě pokračování průšvihu, který se řešil už loni. Já mám Hondu Stream z roku 2003 a už loni v létě mi psali z Hondy, že mám přijet na výměnu vyvíječů plynu obou předních airbagů v rámci svolávací akce. Zřejmě to teď rozšířili na další modely nebo je tam další problém.
24. 6. 2014 16:09
Re: Opět nadpis na blití.... AŤ ŽIJE BULVÁR!!!!!!! ŠOOOK!!!!
Kolem oběda mi volala máma, že mám nechat odtáhnout auto do nissanu, že se má vrátit. :D:D bez legrace.
24. 6. 2014 15:50
Re: pristup
Nemáš pravdu.

Tento problém, nastal u jednoho kusu Roomsteru při nezávislém testu NCAP. Problém si stojí následovně.
Každá automobilka, která zkonstruuje nový model, ho podrobuje nárazovým testům. Ze všech stran, ve všemožných výbavách a v různých rychlostech. Tyto vozy resp. vraky, jsou všechny archivovány. Např. Škodovka je má uloženy v několika velkých bývalých zemědělských budovách v okolí Mladé Boleslavi. Dělají to tak všichni, a je to právě z důvodu toho, aby byli chráněni před případnými soudními spory.
A právě problém je ten, že při továrních nárazových zkouškách se tato "vada" s přeštípnutým kábelem u žádného z testovaných vozů neprojevila. Jinak by na to samozřejmě adekvátně ihned reagovali, proto testy dělají, proto tam montují airbagy, kdyby při testu nestřelily, rozhodně by to nepřešli mlčením.

Proto svolávací akce pro tento problém nebyla, Škodovka jen předeslala, že tento problém bude řešit automaticky při pravidelných servisních prohlídkách.
Také je známo, že nikdo v Roomsteru nezahynul kvůli tomu, že by mu nestřelil bag. Což je opět podstatný rozdíl, proti potvrzeným mrtvým v USA.

Takže tolik k onomu óbr problému, který se tu snažíš tak nafukovat a reálné průsery japonců naopak zlehčovat.

;-)
24. 6. 2014 14:55
Re: pristup
Je to pět let po funuse(ch), takže automobilky reagují pozdě a z donucení NHTS. A je jedno jestli je to Nissan, Toyota nebo BMW, protože všichni o problému ví a řadu let nic nedělají.
Avatar - Ji/Ri
24. 6. 2014 14:27
Opět nadpis na blití.... AŤ ŽIJE BULVÁR!!!!!!! ŠOOOK!!!!!!!
8-s 8-s 8-s 8-s :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: