reklama


Hummer H2 se začal prodávat i v ČR

Hummer H2 se začal prodávat i v ČR

 
 

Základní cena 2 362 000 Kč je samozřejmě jen odrazovým můstkem pro možnou montáž desítek doplňků...

Zatímco předchůdce Hummer H1 byl určen zpočátku výhradně vojenským účelům a proto jej nebylo možné pro civilní účely prakticky ani pořádně využít, decentnější H2, připomínající svého bratra alespoň poměrně malými okny, je pravý opak. Jelikož podstatou výroby vozu Hummer H1 byly výhradně účely armády, podnět pro výrobu Hummeru H2 udal trh, což je jejich prvotní a hlavní rozdíl.

H2 je opravdový offroad s extrémně krátkými převisy karosérie, hodně vpředu usazenými koly a bezkonkurenční světlou výškou. Na 17“ kolech se nezastaví prakticky před žádnou překážkou. Právě pro jízdu v terénu slouží přepínače jízdních režimů pohonu obou náprav umístěné na středovém tunelu pod sebou.

V běžném provozu využívá Hummer H2 pohon všech kol, tudíž 4HI Open, přičemž kontrola trakce funguje automaticky. Se stoupající náročností terénu a rychlosti do 70 km/h můžete přepnout do polohy 4HI Locked, čímž dojde k uzavření mezinápravového diferenciálu. Při jízdě v blátě, na sněhu nebo v písku se používá 4HI Locked společně s kontrolou trakce TC2, která na měkkém podkladě připustí jistou dávku prokluzu. V těžkém terénu přijde ke slovu redukce 4Lo s aktivovanou uzávěrou a zařazeným redukčním převodem, případně ještě ve spojení s TC2. Pokud potřebujeme na zadní kola přenést ještě větší sílu, potom je k dispozici funkce Eaton E-locker, kdy se obě zadní kola pohybují stejnou rychlostí. Při překročení rychlosti 30 km/h se uzávěra automaticky vypne.

Přední kola jsou nezávisle zavěšena, vzadu je tuhá náprava s vinutými pružinami, za příplatek se vzduchovým pérováním, jenž umožňuje zvýšit světlou výšku takřka o 5 - 7 cm. Podvozek je řádně opancéřován, nádrž, diferenciály, motor i převodovka jsou zapouzdřeny.

Hummer H2 pohání kapalinou chlazený zážehový osmiválec 6.0 o výkonu 232 kW a točivém momentu 490 N.m. S těmito hodnotami dokáže takřka třítunový vůz zrychlit z 0 na 100 km/h za 10,4 s a dosáhnout rychlosti 160 km/h. Konstrukčně je podvozek vozu Hummer H2 hodně podobný modelům GMC Yukon. Zesílený rám a karoserie z vysokopevnostní oceli jsou samozřejmostí.

Komfortně vybavený interiér se v ničem nezadá s luxusními sedany. Mohutný středový panel končí s předními sedadly, takže zadní lavice pojme tři cestující. Palubní desce vévodí bílé kulaté přístroje. Samočinná čtyřstupňová převodovka se obsluhuje mohutnou volicí pákou, připomínající letecký knipl.

Základní technické údaje Hummer H2 6.0 V8 Motor Kapalinou chlazený zážehový vidlicový osmiválec, uložený vpředu podélně. Zdvihový objem 5967 cm³. Vrtání x zdvih 101,6 x 92,0. Kompresní poměr 9,4 : 1 Největší výkon 232 kW při 5200/min. Největší točivý moment 490 N.m při 4000/min.

Převodné ústrojí Stálý pohon všech kol s planetovým převodem a stálým rozdělením síly mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60. Čtyřstupňová samočinná převodovka. Elektronická rozdělovací převodovka (2,64). Závěr mezinápravového diferenciálu. Elektrický závěr Eaton E-locker zadního diferenciálu s redukcí (2,64:1).

Podvozek Žebřinový rám. Vpředu nezávisle zavěšená kola na dvojitých příčných ramenech, torzní tyče, stabilizátor, kotoučové brzdy. Vzadu tuhá náprava vedená čtyřmi vlečenými rameny a ustavená Panhardskou tyčí, vinuté pružiny nebo vzduchové měchy. Kotoučové brzdy na všech kolech s vnitřním chlazením. ABS, EBV. Kola 8,5 x 17, pneu LT 315/70 R17.

Karoserie Ocelová, čtyřdveřová, pěti až šestimístná

Provozní vlastnosti Největší rychlost 160 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,4 s. Spotřeba paliva město/dálnice 23,5/18,1 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti Rozvor 3118 mm. Rozchod vpředu/vzadu 1763/1763 mm. Celkové vnější rozměry 4820 x 2063 x 1977 mm. Světlá výška 255 mm (vinuté pružiny) / 267 mm (vzduchové měchy) . Pohotovostní/celková hmotnost 2909/3909 kg. Objem zavazadlového prostoru 1132 – 2452 l. Nájezdový úhel vpředu//vzadu 40,8º/41,8º. Přechodový úhel 27,5º. Stoupavost 54º. Brodivost 508 mm. Objem nádrže paliva 121 litrů

Prodej: Hummery zatím prodává hlavně Hummer Centrum v Praze na Českobrodské.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Hummer H2 a marný zápas s kusem betonu Hummer H2 a marný zápas s kusem betonu

Odpůrci Hummerů jistě nenechají bez povšimnutí video, na…

Hummer H2 Black Chrome Limited Edition: nová série pro rok 2009 Hummer H2 Black Chrome Limited Edition: nová série pro rok 2009

Největší současný zástupce automobilky Hummer model H2…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama