Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Italjet Dragster: Nejradikálnější skútr je zpět! A znovu je úplně jiný

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Italjet oživuje jméno i styl jednoho ze svých nejslavnějších skútrů a ten představuje opět jednoho z nejradikálnějších zástupců své kategorie, za což vděčí svému vzhledu i konstrukci.

Italjet, jehož kořeny sahají do konce padesátých let dvacátého století, patří mezi tradiční italské výrobce motocyklů a skútrů. Koncem let devadesátých, přesněji v roce 1998, tato značka představila skútr, který dostal jméno Dragster a konstrukcí svého podvozku i vzhledem s odhaleným trubkovým rámem se naprosto lišil od tehdejších skútrů.

Italjet dvacet let od uvedení původního modelu, nabízeného s dvoutaktními motory o objemu 50, 125, 180 cm3 a čtyřtaktní dvěstěpadesátkou, představuje zcela nový Dragster, který rozvíjí styl svého předchůdce a posouvá jej na novou úroveň.

Novinka šokuje filigránskou trubkovou konstrukcí svého rámu, kterou kryjí kapoty s ostře řezanými liniemi jen na těch nejnutnějších místech. Zajímavým detailem, jímž se mohl pochlubit i původní Dragster je zavěšení předního kola na rejdovém čepu.

Radikálně řešený skútr zamíří na trh ve dvou provedení, lišících se objemy a výkony svých kapalinou chlazených čtyřtaktních jednoválců. Dragster 125 nabídne z objemu 125 cm3 nejvyšší výkon 11 kW (14,9 k) při 10.000 min-1 a točivý moment 12,5 N.m při 7750 min-1. Dragster 200 má objem 200 cm3, nejvyšší výkon 14,6 kW (19,8 k) při 8250 min-1 a točivý moment 17 N.m při 6250 min-1.

Podvozek obou provedení standardně disponuje stavitelným odpružením a výkonným brzdovým systémem. Kontakt s povrchem zemským zajistí přední 12palcové kolo s pneumatikou o rozměrech 120/70 R12 a zadní 13palcové kolo, jehož obutí má rozměry 150/70 R13.

Italjet Dragster má v obou verzích rozvor 1335 mm, celkovou délku 1870 mm a sedlo ve výšce 770 mm. Hmotnost se liší a je 108 kg pro stopětadvacítku, zatímco u výkonnější dvoustovky je uvedeno 112 kg. V rámci své kategorie mají obě provedení patřit k těm nejsportovnějším a nejrychlejším skútrům.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
15. 11. 2018 00:37
Původní Dragster
byl výjimečný především schopností jezdit po zadním kole. Stačilo trochu polechtat silnému a lehkému dvoutaktu plyn. Tento nový čtyřtakt už na to nebude mít výkon. Sice se bude tvářit drsně jak stodvacítka s laminátovým křídlem, ale to bude celé...
Avatar - kari.laz
14. 11. 2018 16:55
motor
Konečně něco na dvou kolech, co má spalovací motor a ne něco, co má sloužit k pohonu mixeru, jako elektroharley. Vypadá to zajímavě i motor 125 s maximálním povoleným výkonem pro ty, kdo mají jen B.