Diskuse

Proč je Jaguar Land Rover v problémech? A jak se je snaží řešit?

8.1.2019

Po letech úspěchů pod vedením indické Taty se růst britské automobilky Jaguar Land Rover zastavil. V Británii se nyní řeší, co s tím.

 

  • 31 Reagovat !

    foto Bubaq

    Bubáq 08.01.  13:03

    Proč?

    Mám důvody, pro které pokládám tuto zprávu za příliš povrchní. Důvody, proč RR a Jaguaru klesají prodeje, nejsou dostatečně v článku popsány. Nejenže Jaguar uvedl do prodeje také malé SUV, a přesto se jeho celkové prodeje nenavyšují. A Range Rover má jen Off-roady a SUV, a přesto nenavyšuje prodeje tak, jak firma očekávala.
    Z informací, které jsem si již dříve přečetl, vyplývá, že RR i Jaguaru chybí vhodné benzínové motory, a to kvůli tomu, že poslanci EU dělají vše pro to, aby budoucnost naftových motorů co nejvíce podrazili. Chybí prý také vhodné hybridy, i když v nabídce je oba výrobci mají. V článku také nepadlo ani slovo o pověsti nejméně spolehlivých vozů obou značek mezi všemi členy elitního klubu drahých aut.
    Stojím o to, aby ACZ prezentoval více propracované informace. Vlastní názor autora, který by doplnil překládané informace z jiných zdrojů, je určitě vítán.
    Stran článku: vypadá to, že plánovaný (a dealerům prezentovaný) vývoj sedanu Range Rover půjde k šípku. To je ovšem velmi smutná zpráva...
    • 41 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 08.01.  13:24

      « Re: Proč?

      Nechápu tuhle větu: "Z informací, které jsem si již dříve přečetl, vyplývá, že RR i Jaguaru chybí vhodné benzínové motory, a to kvůli tomu, že poslanci EU dělají vše pro to, aby budoucnost naftových motorů co nejvíce podrazili."

      Benzínové motory chybí JLR proto, že se na ně vyfklákli a spoléhlai na naftu. A to se jim vymstilo, takže tedka musí spoléhat na elektriku, což je hoooodně moc nejisté
      • 13 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 08.01.  13:32

        « Re: Re: Proč?

        A kdo bude kupovat benzíny v přetěžkých SUV of Land Roveru?
        Mimochodem, benzíny nejsou řešení, jsou dehonestovány v městském provozu podobně jako diesely. na to nikdo nemá aby masově platili poplatky v Londýně a většině větších měst.
        Takže zbývá venkov a ten ti na benzíny prdí. Benzíny kupují jen ti nejbohatší, pro ostatní jsou diesely a byly a budou ekonomickou volbou.
        • 30 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 08.01.  13:41

          « Re: Re: Re: Proč?

          Když zakážeš naftu a zbyde použitelný benzín, budou lidi kupovat benzín.

          Když zakážou naftu a benzín nemáš nebo na houby, si v kýblu.

          Asi tak. Zajímavý je, že stoupá třeba prodej amerik v Evropě , Lady nebo některých japonců, přestože žádný diesly nemaj....
        • 10 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 08.01.  16:17

          « Re: Re: Re: Proč?

          Jsem rád, že to tu zaznělo. V Británii se platí vysoká silniční daň. Čím větší obsah, tím vyšší daň. Jeden z důvodů proč je RR Jaguar v nevýhodě.
          • 10 Reagovat !

            foto rokyta-p

            rokyta.p 08.01.  19:49

            « Re: Re: Re: Re: Proč?

            Road tax je závislá na gramech CO2 ale i stáří auta. Nikoliv ccm. Od 0 až po nad 500 liber. A roční pojištění kde hraje vliv ccm, výkon, zip code, řidič, roční nájezd, kde auto parkuje přes noc a další 2000 liber (ve městě) také vůbec není problém. V Anglii si není problém koupit ne úplně staré větší auto ( Superby, 5er za hubičku). Jako je spíš papírově držet při životě. Na poplatky jsou totiž preferovaní fungl noví, ale komáři. Stk (mot) narozdíl od nás dělají sice servisy a bazary sami, ale zas je každý rok. Ale toto by se týkalo všech aut v podobné kategorii, nejen JLR.

            Navíc percentuelně dělají víc LHD na export než RHD pro sebe. Skoro všechno mají diesely do kterých se teď kope. Takže pánové Bubáq 13:03 a WinDiesel 13:32 budou mít asi celkem pravdu. Technická kvalita se přes nějaký image a atraktivní vzezření také moc nezvedla. A Brexitem určitě konče. Spíš mě zajímá, jak ten propad bude trvat dlouho a jaký bude trend třeba od léta. Podle mě se v UK omezí a nechají si jen majestátnější modely. Slovensko na úkor Anglie povyroste. Čína si žije vlastním životem
            • 00 Reagovat !

              foto pradeda7

              praděda7 08.01.  20:13

              « Re: Re: Re: Re: Re: Proč?

              Ok. Ale víme, že růst CO2 je spojen s obsahem motoru. Proto se na trhu objevily 3 válce s malým obsahem + turbo. Jinak souhlas.
    • 61 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 08.01.  13:28

      « Re: Proč?

      Malinko Tě doplním a budu korigovat. Neházej špínu jen na EU. Autority v UK dlouhé roky podporovaly (přes míru) naftové motory a tak byly dieselové LR, RR a Jagy výrazně dostupnější než dnes.
      To autority v UK obrátily kormidlem a nyní vysloveně dehonestují diesely ať to s LR a Jag udělá co to udělá.
      Pokud UK všude masivně podporuje BEV a jde po krku dieselům, mohli si snadno spočítat jaký to bude mít dopad na LR/Jag. S čím tedy ovšem nepočítali, je krize odbytu v Číně. Takže zase budou zavírat továrnu v Číně, aby udrželi továrny v UK? Nebo zavřou továrnu v UK aby mohli levně vyrábět na Slovensku? Tipuji Slovensko protože je v EU a nebude hrozit zhroucení prodejů v EU.
  • 20 Reagovat !

    foto Sob

    Sob 08.01.  17:38

    Proč je Jaguar v problémech?

    No, to je jednoduchá odpověď. Sice by to nenahnalo davy zákazníků, ale nikdy nedali možnost 4x4 k 3.0d u XF ani XJ, tak ať se nediví. Jediná možnost byla u užraného V6 benzínu..
    • 10 Reagovat !

      foto RADEK1

      RADEK1 08.01.  20:04

      « Re: Proč je Jaguar v problémech?

      Je smutné, že dnes převládá mylný názor, aby bylo auto jakože prodejné musí být 4x4.
      Alespoň podle uživatelů. Já ji třeba nechtěl a ještě jsem nelitoval. No a že mě jednou na horách museli kamarádi po tydenim stání potlačit? No A?
      • 00 Reagovat !

        foto Sob

        Sob 08.01.  21:24

        « Re: Re: Proč je Jaguar v problémech?

        Mylný nemylný, bez zákazníků krachne jakýkoliv výrobce. :-) Jen je blbost nabízet R4 s možností 4x4 a u V6 ta možnost není. Sami si odrazují část potencionálních kupců. Pokud to nevyužijete, vaše věc. :yes:
        • 10 Reagovat !

          foto RADEK1

          RADEK1 08.01.  22:46

          « Re: Re: Re: Proč je Jaguar v problémech?

          Souhlasím. Jen jsem si povzdechl, že 4x4 je brána jako nutnost. Přitom si myslím, že je to pro 90% uživatelů zbytečné. 8-s
          • 10 Reagovat !

            foto twistedTSD

            twistedTSD 09.01.  01:41

            « Re: Re: Re: Re: Proč je Jaguar v problémech?

            To bychom taky mohli dojít k tomu, že pro 90 % lidí je dostačující Fabie a nepotřebuje se vozit v Jaguaru.
            • 01 Reagovat !

              foto RADEK1

              RADEK1 09.01.  07:55

              « Re: Re: Re: Re: Re: Proč je Jaguar v problémech?

              To je špatné přirovnání.
  • 11 Reagovat !

    foto peterle

    peterle 08.01.  17:39

    Aké problémy?

    Jeden rok v strate? Veď tu sú automobilky, ktoré boli dlhé roky v strate a sú furt tu :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Lenovo má novou řadu rodinných tabletů s Androidem. Výhodou je hlavně cena

Lenovo má novou řadu rodinných tabletů s Androidem.…

Lenovo na konci loňského roku obnovilo tabletové portfolio. Do nabídky na našem trhu se dostala trojice cenově…

Chcete miminko? Jak má podle vědců vypadat sex, se kterým se to podaří?

Chcete miminko? Jak má podle vědců vypadat sex, se…

Podle aktuálních statistik se dnes s problémy s početím potýká zhruba šestina párů. Příčin je mnoho, od různých…

 

iSport.cz

Miliardář Sehnal dobyl i jižní pól. Co je tam jinak a jak se chodí na záchod?

Miliardář Sehnal dobyl i jižní pól. Co je tam jinak…

Své dobrodružné srdce potěšil vskutku neobvyklým zážitkem. Miliardář Pavel Sehnal už v roce 2017 stál na…

Plíšková zahrála bláznivě, smekala Serena. Proč nechtěla ošetření?

Plíšková zahrála bláznivě, smekala Serena. Proč…

Serena Williamsová se po prohře s Karolínou Plíškovou ve čtvrtfinále Australian Open nevymlouvala na kotník,…

 

Reflex.cz

Válka o Těšínsko: Československou armádu v roce 1919 zastavily až velmoci, které rozhodly o hranicích

Válka o Těšínsko: Československou armádu v roce 1919…

S rozpadem Rakousko-uherské říše a vznikem nástupnických států vyvstaly nové problémy. Jeden z nich…

Prázdný Macron a oslabená Merkelová vyprodukovali 16 stran nové bezcenné smlouvy

Prázdný Macron a oslabená Merkelová vyprodukovali 16…

Když francouzský prezident Emmanuel Macron přednesl 26. září 2017 na půdě pařížské Sorbonnské univerzity ohnivý…