Karmann EWE E3: Elektromobil místo kabrioletů

Karmann EWE E3: Elektromobil místo kabrioletů

 
 

Slavná německá firma Karmann se nově soustředí na vývoj v oblasti vozidel šetrných k životnímu prostředí.

Karmann letos ukončil výrobu v továrně Rheine a chystá zastavení produkce také v Osnabrücku, odkud vyjíždějí kabriolety Mercedes-Benz CLK. Kromě prací na střešním systému pro novou generaci Renaultu Mégane CC se chce soustředit na vývoj elektromobilů. V tomto ohledu spolupracuje s největším německým dodavatelem elektrické energie, společností EWE. První vlaštovkou je projekt sportovní limuzíny E3. Jak je ze zatím jediné oficiální skici patrné, nepůjde o klasický sedan, ale o pětidveřový vůz, s největší pravděpodobností SUV. Bude představen ještě letos, svědkem premiéry nebude ovšem žádný autosalon, ale veletrh v Hannoveru. Návštěvníci této akce také neuvidí automobil v životní velikosti, ale zatím jen coby model v měřítku 1:2.

Historie karosárny Karmann je velmi bohatá, společnost vznikla již v roce 1902 a první automobilové šaty postavila ještě tentýž rok na podvozku dávno zaniklé německé značky Dürkopp. Období po druhé světové válce je spojeno především s produkcí kabrioletů a kupé značky Volkswagen. V roce 1949 začal Karmann vyrábět proslulé otevřené VW Brouky, následovaly modely Karmann Ghia, kupé Scirocco, Golf Cabriolet první generace a kombi Variant na základě Golfu III.

V šedesátých a sedmdesátých letech minulého století z bran jejich továren vyjížděly také Porsche modelových řad 912 a 914, kupé BMW 2000 CS a 3,0 CS, později otevřené Fordy Escort a sportovní verze RS Cosworth. Vznikala zde také první Kia Sportage pro evropské trhy, v poslední době se v Osnabrücku a Rheine vyráběl Chrysler Crossfire (do konce roku 2007) a Audi A4 Cabriolet. S Audi spolupracoval Karmann bezmála dvě desetiletí, ingolstadtští se ovšem novou A5 s plátěnou střechou rozhodli vyrábět jinde a slavná německá karosárna tak musí propouštět a čelit obdobným problémům, jako jiné firmy v tomto oboru (Heuliez, Pininfarina, Bertone).

Střešní mechanismy Karmann dodává a dále dodávat bude kromě Renaultu (od roku 1991) mimo jiné pro Mercedes-Benz SLK (od 1995), Jaguar (od 1988), Volkswagen New Beetle Cabrio (od 2002) a Nissan Micra C+C (od 2006). Vývoj a případná kusová nebo sérová výroba elektromobilů by byly dalším východiskem ze současné krize.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…