18.11. 2013 Vlastimil Šorm

Kögel Purferro: Poprvé v Česku

 

Zajeli jsme do Brna, abychom se spolu s potenciálními klienty zúčastnili tuzemské premiéry nového mrazírenského návěsu Kögel PurFerro.

Mrazírenský návěs PurFerro byl odhalen v červnu 2012 a několik měsíců poté se předvedl na hannoverském veletrhu užitkových vozidel IAA. Po krátkém představení v rámci reportáže z Hannoveru jsme vozidlo podrobně představili v AutoProfi 3/2013 v rámci tématu Mrazírenské a chladírenské návěsy.

Firma Kögel Trailer nás coby nový vlastník spolu se zástupci českých dopravců pozvala k zahajovací prezentaci tohoto přípojného vozidla v Česku. Premiéra se konala v sídle firmy Turbosol, která s tuzemským zastoupením firmy Kögel Trailer spolupracuje a vozidla této značky servisuje.

Rám podvozku v optimalizovaném nízkém provedení nese třínápravový agregát SAF Intradisk s kotoučovými brzdami průměru 430 mm a brzdovou soustavou podle směrnice ECE R-13. Systém EBS 2S/2M obsahuje stabilizační program včetně funkce ABS/ALB s konektorovým spojem. Pneumatické odpružení má zdvih 180 mm. Odpružení je vybaveno speciálním ventilem pro zdvih a spouštění, namontovaným při pohledu ve směru jízdy za nápravami vlevo. Jízdní poloha se nastavuje automaticky. Parkovací brzda je pružinová, návěs má vnější diagnostické přípojky EBS a pneumatické přípojky. Všechny tři nápravy používají tuhé provedení, přední a zadní může být zvedací, na přání se dodává zadní náprava řiditelná. Náprava je opatřena systémem ochrany proti rozstřiku (omezení rozstřiku vodní mlhy) v souladu se směrnicí 91/226/EHS pro standardní třínápravový agregát osazený pneumatikami 385/65 R 22.5 se zadními čtvrtkruhovými blatníky se systémem Anti Spray. Mechanické podpěry sedla dostaly vyrovnávací patku, zdvihové zatížení činí 24 tun.

Skříňová nástavba je trvale spojená s podélnými nosníky na podvozku. Při délce cca 13 600 mm a šířce 2600 mm disponuje vnitřní délkou ložné plochy 13 315 mm, splňuje konstrukční pevnost podle EN 12642 XL. Prošla testy na užitečné zatížení 27 000 kg. Izolovaná podlaha s vrstveným provedením o tloušťce 125 mm má protiskluzový povrch z hliníkového drážkovaného profilu s příčnými zářezy, navíc se vyznačuje snížením kročejového hluku i zvuku při manipulaci s nákladem.

Na přechodu ke dveřím se nachází tepelně-izolační spára s těsnicí gumou opatřenou trojnásobným praporkovým profilem. Ve stěně jsou zcela zapuštěné prvky na zajištění nákladu i instalaci druhé podlahy. Všechny použité materiály bočních stěn jsou zcela bez freonu. Přední stěna sendvičové koncepce s izolačním bezfreonovým jádrem je v zesíleném provedení a nabízí montážní otvor (1185 x 1700 mm) pro chladírenský agregát. Vnější krycí vrstva skříně z ocelového plechu má speciální fi nální povrchovou úpravu, vnitřní krycí stěnu z ocelového plechu pokrývá fólie z tvrzeného PVC. Tloušťka stěny činí 60 mm.

Portál v zadní stěně je z ušlechtilé oceli, dole navíc s chráněnou zavírací vačkou uprostřed. Vpravo vzadu jsme našli výsuvný žebřík. Na každém křídle vrat je jeden rozvorový zámek s uzamykáním. Aretace dveří v úhlu 270° má pomocný držák. Tloušťka stěny zadního portálu dosahuje 85 mm. Krycí vrstvu zvenku tvoří ocelový plech s konečnou povrchovou úpravou, vnitřní stěna sestává z ocelového plechu s úpravou povrchu z tvrzeného PVC.

Vlastní systém Climatex vyvinuli technici firmy k zabezpečení optimální cirkulace vzduchu a jeho stejnoměrné rozdělení v celém vnitřním prostoru skříně. Profily zpětného odvodu vzduchu o tloušťce 90 mm jsou v zapuštěném provedení na čelní stěně. Distribuci podporuje jednokanálový systém vyrobený z vysoce kvalitní laminátové fólie přes asi 3/4 délky nástavby.

Předvedené vozidlo bylo vybaveno chladírenským agregátem ThermoKing typu SLX TK SLX 300. Má stabilizovaný chladicí výkon za podmínek ATP při teplotě okolí 30 °C. Vznětový motor TK 376 o výkonu 14,6 kW je tříválcový a kapalinou chlazený. Spotřeba paliva při maximálním výkonu činí 3,2 l/h, při běžném provozu lze počítat se spotřebou 2,0 l/h. Kompresor X430 C5 z hliníkové slitiny má jmenovitý objem 492 cm3. Použité chladivo R-404A vykazuje nulový vliv na ozónovou vrstvu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc

Stávka řidičů linkových autobusů kvůli nízkým mzdám se…

Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou

Policisté, hasiči, celníci či vězeňští dozorci si od…

Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku? Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku?

Lachtan,Laminátka,Brejlovec, Bardotka, Plecháč, Krokodýl,…

Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot

Americký dodavatel jaderných technologií Westinghouse…

 
 

Přidat názorDiskuse: Kögel Purferro: Poprvé v Česku

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 






 
VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

Dnes 12:49

Nástupce Volkswagenu (Passat) CC bude v době zahájení prodeje dostupný výhradně s dvěma vrcholnými motory, 2.0 TDI a 2.0 TSI.




Blesk.cz

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se nezastavitelně řítilo“

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se…

Peruánský komerční let se 141 lidmi na palubě byl nucen v noci z úterý na středu nouzově přistát poté, co se u…

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak našli nevyléčitelnou nemoc

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak…

Adámek (4) se narodil jako zdravý kluk a nic nenasvědčovalo tomu, že je něco v nepořádku. Když mu byly tři…

 

iSport.cz

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět, smutní slovenská hvězda

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět,…

Mají toho hodně společného. Obě už s třicítkou za zády, obě šťastně vdané, obě překonaly spoustu zdravotních i…

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena nejde pod tři miliardy

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena…

Jaro je sotva v rozpuku, světové velkokluby už se ale chystají rozbít prasátko a rozjet pořádné letní utrácení.…

 

Reflex.cz

Babiš to dal bez Andreje

Babiš to dal bez Andreje

Ministr financí Andrej Babiš jde, jak je ostatně jeho zvykem, s lidem. Sotva se rozjela EET, už se začalo v…

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Je to jako když vzhlédnete do rozbouřeného moře. Shluky oblaků jsou malé a pravidelné a působí místy až děsivě.…