18.11. 2013 Vlastimil Šorm

Kögel Purferro: Poprvé v Česku

 

Zajeli jsme do Brna, abychom se spolu s potenciálními klienty zúčastnili tuzemské premiéry nového mrazírenského návěsu Kögel PurFerro.

Mrazírenský návěs PurFerro byl odhalen v červnu 2012 a několik měsíců poté se předvedl na hannoverském veletrhu užitkových vozidel IAA. Po krátkém představení v rámci reportáže z Hannoveru jsme vozidlo podrobně představili v AutoProfi 3/2013 v rámci tématu Mrazírenské a chladírenské návěsy.

Firma Kögel Trailer nás coby nový vlastník spolu se zástupci českých dopravců pozvala k zahajovací prezentaci tohoto přípojného vozidla v Česku. Premiéra se konala v sídle firmy Turbosol, která s tuzemským zastoupením firmy Kögel Trailer spolupracuje a vozidla této značky servisuje.

Rám podvozku v optimalizovaném nízkém provedení nese třínápravový agregát SAF Intradisk s kotoučovými brzdami průměru 430 mm a brzdovou soustavou podle směrnice ECE R-13. Systém EBS 2S/2M obsahuje stabilizační program včetně funkce ABS/ALB s konektorovým spojem. Pneumatické odpružení má zdvih 180 mm. Odpružení je vybaveno speciálním ventilem pro zdvih a spouštění, namontovaným při pohledu ve směru jízdy za nápravami vlevo. Jízdní poloha se nastavuje automaticky. Parkovací brzda je pružinová, návěs má vnější diagnostické přípojky EBS a pneumatické přípojky. Všechny tři nápravy používají tuhé provedení, přední a zadní může být zvedací, na přání se dodává zadní náprava řiditelná. Náprava je opatřena systémem ochrany proti rozstřiku (omezení rozstřiku vodní mlhy) v souladu se směrnicí 91/226/EHS pro standardní třínápravový agregát osazený pneumatikami 385/65 R 22.5 se zadními čtvrtkruhovými blatníky se systémem Anti Spray. Mechanické podpěry sedla dostaly vyrovnávací patku, zdvihové zatížení činí 24 tun.

Skříňová nástavba je trvale spojená s podélnými nosníky na podvozku. Při délce cca 13 600 mm a šířce 2600 mm disponuje vnitřní délkou ložné plochy 13 315 mm, splňuje konstrukční pevnost podle EN 12642 XL. Prošla testy na užitečné zatížení 27 000 kg. Izolovaná podlaha s vrstveným provedením o tloušťce 125 mm má protiskluzový povrch z hliníkového drážkovaného profilu s příčnými zářezy, navíc se vyznačuje snížením kročejového hluku i zvuku při manipulaci s nákladem.

Na přechodu ke dveřím se nachází tepelně-izolační spára s těsnicí gumou opatřenou trojnásobným praporkovým profilem. Ve stěně jsou zcela zapuštěné prvky na zajištění nákladu i instalaci druhé podlahy. Všechny použité materiály bočních stěn jsou zcela bez freonu. Přední stěna sendvičové koncepce s izolačním bezfreonovým jádrem je v zesíleném provedení a nabízí montážní otvor (1185 x 1700 mm) pro chladírenský agregát. Vnější krycí vrstva skříně z ocelového plechu má speciální fi nální povrchovou úpravu, vnitřní krycí stěnu z ocelového plechu pokrývá fólie z tvrzeného PVC. Tloušťka stěny činí 60 mm.

Portál v zadní stěně je z ušlechtilé oceli, dole navíc s chráněnou zavírací vačkou uprostřed. Vpravo vzadu jsme našli výsuvný žebřík. Na každém křídle vrat je jeden rozvorový zámek s uzamykáním. Aretace dveří v úhlu 270° má pomocný držák. Tloušťka stěny zadního portálu dosahuje 85 mm. Krycí vrstvu zvenku tvoří ocelový plech s konečnou povrchovou úpravou, vnitřní stěna sestává z ocelového plechu s úpravou povrchu z tvrzeného PVC.

Vlastní systém Climatex vyvinuli technici firmy k zabezpečení optimální cirkulace vzduchu a jeho stejnoměrné rozdělení v celém vnitřním prostoru skříně. Profily zpětného odvodu vzduchu o tloušťce 90 mm jsou v zapuštěném provedení na čelní stěně. Distribuci podporuje jednokanálový systém vyrobený z vysoce kvalitní laminátové fólie přes asi 3/4 délky nástavby.

Předvedené vozidlo bylo vybaveno chladírenským agregátem ThermoKing typu SLX TK SLX 300. Má stabilizovaný chladicí výkon za podmínek ATP při teplotě okolí 30 °C. Vznětový motor TK 376 o výkonu 14,6 kW je tříválcový a kapalinou chlazený. Spotřeba paliva při maximálním výkonu činí 3,2 l/h, při běžném provozu lze počítat se spotřebou 2,0 l/h. Kompresor X430 C5 z hliníkové slitiny má jmenovitý objem 492 cm3. Použité chladivo R-404A vykazuje nulový vliv na ozónovou vrstvu.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Nestlé prodává část svých aktivit  Ferreru za desítky miliard korun Nestlé prodává část svých aktivit Ferreru za desítky miliard korun

Švýcarská potravinářská skupina Nestlé se dohodla, že…

Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné

Investice do IT v loňském roce rostly, firmy za ně…

Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty

Ve střední Evropě vydělává člověk na průměrný byt nejdéle…

OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje

Příjemné podnebí, koloniální architektura kontrastující s…

 
 

Přidat názorDiskuse: Kögel Purferro: Poprvé v Česku

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 





 
Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Včera

Značku BMW si s pick-upy obvykle nespojíme, a přece pár takových aut vzniklo. Vedle děl z Mnichova jedno navrhlo slavné studio Bertone.




Blesk.cz

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory? Zeptejte se odborníka

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory?…

Nejlepší půjčkou je žádná půjčka, řada Čechů ale toto pravidlo nectí. Lidé si půjčují bez ohledu na to, aby si…

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více událostí zároveň

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více…

Používáte-li webovou verzi Outlook.com, dozajista víte, že její součástí je i klasický kalendář. 

 

iSport.cz

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

United jsou Pogbovým týmem! Hrají podle not hvězdy, která vede statistiky

United jsou Pogbovým týmem! Hrají podle not hvězdy,…

Vítězný rváč se začíná projevovat. Už 35 zápasů v řadě, do kterých Paul Pogba nastoupil, nezažil porážku.…

 

Reflex.cz

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…