Které automobilky mají nejvěrnější zákazníky? Daří se hlavně japonským značkám
Z dřívějšího výzkumu už víme, které automobilky jsou aktuálně nejhodnotnější na světě. Na první místo se propracoval Mercedes-Benz, jenž po letech kralování sesadil Toyotu. Jenže které automobilky mají nejvěrnější klientelu?
Na výzkum se zaměřila společnost Edmunds, která zkoumala zákazníky od roku 2007 do loňska. Celkem bylo do dat zahrnuto 13,9 milionů aut. Z výsledku pramení, že nejvěrnější zákazníky mají japonské značky, konkrétně Toyota (63 %), Subaru (61 %) a Honda (60 %). Procenta v závorce ukazují, kolik majitelů aut dané značky následně pořídilo vůz od stejné společnosti.
Velkým skokanem je další japonská automobilka – Mazda. Ta si totiž polepšila o rovných 21 %, na čemž se velkou měrou podílí žádaný crossover CX-5.
A jak je to s loajalitou zákazníků u prémiových značek? Nejvěrnější je klientela Lexusu (51 %), následuje Audi (47 %), Land Rover (40 %) a Mercedes-Benz (39 %). Zajímavé je, že stříbrné šípy si za posledních deset let pohoršily o nemalých 10 %.
A co musí podle tvůrců výzkumu ze společnosti Edmunds automobilky nabídnout, aby jim zákazníci zůstali věrní? Důležité jsou tři faktory: emotivní design, široká škála SUV a léty prověřená spolehlivost.