Mohl to být kdokoli - Mercedes, BMW nebo Audi. Nakonec se ale jako první automobilce na světě povedlo získat novou 9HP převodovku od firmy ZF Land Roveru.
Re: dokud nebude mít každých 100 otáček jeden převodový stup
NEřekla bych... :-)
..myslím že ZF8 HP pro "lepší vozy" (silnější motory) a ZF9 HP pro ty slabší je a bude (relativně) nadlouho TO NEJ- :yes::-):yes:;-):yes:
PS: Nicméně, že tuo převodovku (určenou pro NAPŘÍČ uložené motory) mohl použít KDOKOLI - to trochu BUBOST je.. :-)
načo je to dobré? dnes su najlepšie 7 stupnove prevodovky ktore ponukaju vysoky komfort, neviem ako bude 9 stupnova, 9 stupen bude pri 170km/hod a vyssie alebo co
Dnes "su najlepšie" OSMI stupňové převodovky (od ZF a Aisin) - no a pro "slabší" motory teď bude (velmi pravděpdobně) NEJ- právě tahle 9ti stupňová :yes::-)
Myslíš situaci, kdy třeba z 8 zařadí rovnou 2? To má už 8HP a v materiálech ZF je to popsáno. Nevím, na kolik rozumíš moderním automatům, jejich mechatronika není zrovna triviální.
Jo, přesně to myslím, byl by nějaký odkaz? A jak pak rozumíš informaci, že tato devítistupňová převodovka bude mít skokové podřazování jako novou věc? Informační šum nebo tím myslí něco jiného?
Možná informační šum. Člověk by musel vidět původní materiál. Stačí, aby autor nevěděl o této funkci 8HP (celkem pravděpodobné) a trochu přiostřil fakta. Nevím, co jiného by mohlo být skokové podřazení. Leda, že to tam kopne tak tvrdě, že z toho poskočíš. :-)
Nevím, jestli 8HP byla první. Rozhodně se o tom mluvilo, když BMW začalo zavádět 8HP (tedy při testech nových BMW). Že má rychlou reakci na kickdown a klidně tě rovnou šoupne o X stupňů dolu.
Podívám se ti. Myslím, že jsem viděl i nějaké video, kde to ukazovali.
No, pocitově to tak je, jedeš na osmičku v pomalé rychlosti, zašlápneš to, a šup je tam čtverka. Párkrát jsem se o tom přesvědčoval přehozením do eska a přeřazením, abych viděl, na jaký kvalt to při kickdownu skočilo. No, klidně o čtyři dolů, najednou. Proti starším převodovkám tam není cítit to jemné zaškubnutí při kicdownu, když převodovka podřadí nejdřív o jeden a hned o druhý, a víc stupňů ale na jeden povel nohy stejně nedá.
Proto mně ta zmínka o skoku zaujala, co mají na mysli, ale formulace o rychlejším skokovém podřazení bude tedy znamenat, že principielně je to to samé, jen provedení bude rychlejší. O.K.
Ale pokud bys našel někde animaci, odkaz dej, je to docela zajímavá věc. ;-)
Nevím, jestli článek neupravili, ale teď se v něm píše:
"Nový 9AT by se také měl vyznačovat velmi rychlými změnami rychlostních stupňů a jeho výhodou bude možnost rychlejšího skokového podřazení namísto dnes obvyklého sekvenčního."
Tady jen říkají, že skokové není dnes obvyklé. Ne, že je to úplná novinka.
Což o to - tříválce (naftové i benzínové) do BMW 3 (a dalších modelů) již "míří", ale vyjádření ZF, že více stupňů než jejich 8, rsp. 9 pro "slabší" napříč uložené motory bylo NAPROSTO SPRÁVNÉ (těch připravovaných konkurečních 10 bude asi na DLÓÓÓÓÓUHO maximum ;-)
... už jen proto, že Mercedes si snad zatím pořád vyvíjí svoje automaty sám, do žádného BMW tato převodovka namontovat nejde (mají motory uložené podél) a to samé platí skoro pro celou produkci Audi. Takže ZF moc prémiových možností, kde by nový 9.st. automat představil, neměl.