Lexus - Pozor, přichází konkurence

Lexus - Pozor, přichází konkurence

 
 

Od února tohoto roku má i český zákazník možnost objednat si oficiálně vůz značky Lexus, u některého z dealerů Toyoty. Asi víte, že tato luxusní divize Toyoty slaví velké úspěchy v prodeji hlavně v Japonsku a USA. Především v USA, kde zákazníci nelpějí tolik na pověsti značky, neváhají a kupují na úkor německé a americké konkurence. Je nezvyklé, že Lexus nekonkuruje ostatním ani tak v cenách, ale především mimořádnou výbavou a spolehlivostí. Jak tedy nové zbraně, proti konkurenci vypadají a jakou mají techniku se dovíte v následujících řádcích.

Od února tohoto roku má i český zákazník možnost objednat si oficiálně vůz značky Lexus, u některého z dealerů Toyoty. Asi víte, že tato luxusní divize Toyoty slaví velké úspěchy v prodeji hlavně v Japonsku a USA. Především v USA, kde zákazníci nelpějí tolik na pověsti značky, neváhají a kupují na úkor německé a americké konkurence. Je nezvyklé, že Lexus nekonkuruje ostatním ani tak v cenách, ale především mimořádnou výbavou a spolehlivostí. Jak tedy nové zbraně, proti konkurenci vypadají a jakou mají techniku se dovíte v následujících řádcích.

Lexus GS300

Představení nového menšího a na sportovně založeného zákazníka laděného Lexusu GS 300 bylo na evropském trhu provedeno ve Frankfurtu na podzim 1997. Ač podobný svému předchůdci, který byl poprvé představen v roce 1993, je nový GS 300 zcela přepracován. Jde především o prodloužení vnitřního prostoru o 26 mm, přesto, že se celková délka zkrátila o plných 160 mm. Celková délka vozu je i přes toto zkrácení dostatečná - 4805 mm. Ani designéři Lexusu se neubránili použití dvou kulatých světel ve předu (viz. foto), vzadu to vypadá podobně (viz. foto). Palubní deska je opět laděna sportovně, ale nelze se ubránit pocitu přebytku plastu, zvláště v oblasti "kapličky" přístrojové desky (viz. foto).

O pohon se stará výkonný šestiválec, samozřejmě vybavený tím nejlepším co můžou u Lexusu nabídnout. Z objemu 2997 cm3 dostali konstruktéři výkon 163 kW při 5800 otáčkách (o 6 kW více než předchozí provedení). O příznivý průběh točivého momentu se stará proměnné časování ventilů u Lexusu nazývané VVT-i (Variable Valve Timing). Ten dosahuje nejvyšší úrovně 298 N.m při 3800 otáčkách. Důležité však je, že plných 274 N.m je k dispozici již při 2400 otáčkách. Díky těmto výkonům, ale i dobré aerodynamice Cx=0,29 dosahuje třístovka výborných parametrů, jak ve zrychlení na 100 km/h - 8,2 s, tak v nejvyšší rychlosti 230 km/h. To vše v pohodlí, díky pětistupňové automatické převodovce. Kombinovaná spotřeba by neměla přesáhnout 11,4 l/100 km.

Lexus LS400

Typ LS400 je na evropském kontinentě v prodeji již od roku 1991, větší prodejní úspěch však nezaznamenal. Výrazná inovace by měla přispět ke většímu prodeji. Pozměněna byla karosérie, která dnes působí vyváženým, dynamickým a kompaktnějším dojmem. Vše samozřejmě doplňuje maximální luxus v interiéru, včetně unikátní klimatizace se systémem vnitřní recirkulace vzduchu. Tento systém bere v úvahu ze které strany je sluneční záření a reguluje teplotu pro každou stranu interiéru zvlášť.

Pochopitelně i zde se o pohon stará klenot mezi motory, supertichý osmiválec s objemem 3969 cm3, který je samozřejmě vybaven jak čtyřventilovou technikou tak proměnným časováním ventilů VVT-i. Výkon motoru stoupl z předchozích 194 kW na „dostačujících 209 kW, který je dosažen při 5900 otáčkách. Jelikož je tento vůz možno vybavit pouze pětistupňovou automatickou převodovkou je mimořádně důležitý tah motoru. Ten stoupl z hodnoty 365 N.m na 398 N.m. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a zrychlení 0-100 km/h absolvuje Lexus LS400 za pouhých 6,9 s.

Technicky výborně připravené vozy tedy čekají na odezvu evropské veřejnosti. Otázkou je, zda značka Lexus v očích Evropanů opravdu znamená to co BMW, Mercedes či Jaguár...

Technické údajeLexus GS 300Lexus LS400
Motorřadový zážehový šestiválec, čtyři ventily na válec, proměnné časování ventilů, pětistupňová samočinná převodovkařadový zážehový osmiválecválec, čtyři ventily na válec, proměnné časování ventilů, pětistupňová samočinná převodovka
Obsah válců29973969
Výkon / otáčky163 / 5800 kW/1/ot209 / 5900 kW/1/ot
Toč. moment / otáčky298 / 3800 Nm/1/ot398 / 4100 Nm/1/ot
Pneu225 / 55 R16225 / 60 R16
Rozměry (DxŠxV)4805 x 1800 x 1445 mm5005 x 1830 x 1435 mm
Rozvor2800 mm2850 mm
Zavazadlový prostor515 l463 l
Objem pal. nádrže80 l85 l
Pohot. hmotnost1665 kg1855 kg
Nosnost455 kg390 kg
Zrychlení 0-100 km/h8,2 s6,9 s
Max. rychlost230 km/h250* km/h
Spotřeba (město/mimo/kombi)16,0 / 8,8 / 11,4 l17,5 / 9,3 / 12,3 l
Emise CO2278 g/km292 g/km
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Sedm milionů uprchlíků, 260 tisíc mrtvých. Po 50 letech války je v Kolumbii mír

Sedm milionů uprchlíků, 260 tisíc mrtvých. Po 50…

Kolumbijská vláda a radikálně levicové hnutí Revoluční ozbrojené síly Kolumbie (FARC) podepsaly mírovou dohodu.…

Velké cvičení kvůli migrantům. Policie a vojáci testují pevnost českých hranic

Velké cvičení kvůli migrantům. Policie a vojáci…

Odolá Česko přílivu migrantů? Na hranicích se Slovenskem začalo cvičení policie, vojáků a celníků zaměřené na…

 

iSport.cz

Ščasný o svém konci ve Spartě: Cítil jsem, že musím ulevit mužstvu

Ščasný o svém konci ve Spartě: Cítil jsem, že musím…

Po porážce v derby se Slavií 0:2 už věděl, že u týmu skončí, o den později byl konec Zdeňka Ščasného ve Spartě…

UNIKÁTNÍ VIDEO: Derby pražských

UNIKÁTNÍ VIDEO: Derby pražských "S" pohledem kamer…

Byla to bitva se vším všudy. Pražské derby mezi Spartou a Slavií přineslo vše, co se od velkého šlágru čeká.…

 

Reflex.cz

Jarmila Karpašová, ředitelka školy pro hendikepované děti: Leckdy od nás děti ani nechtějí domů…

Jarmila Karpašová, ředitelka školy pro hendikepované…

V aktuálním Excellentu, který vyšel jako příloha Reflexu, vám představujeme osm žen, jejichž projekty stojí za…

Jak to bylo s „pozváním pro uprchlíky“ Angely Merkelové v oné noci ze 4. na 5. září 2015?

Jak to bylo s „pozváním pro uprchlíky“ Angely…

S takzvaným pozváním uprchlíků to bylo o dost jinak, než tvrdí protimerkelovská legenda. A nevrhá to moc dobré…