reklama


Lexus - Pozor, přichází konkurence

Lexus - Pozor, přichází konkurence

 
 

Od února tohoto roku má i český zákazník možnost objednat si oficiálně vůz značky Lexus, u některého z dealerů Toyoty. Asi víte, že tato luxusní divize Toyoty slaví velké úspěchy v prodeji hlavně v Japonsku a USA. Především v USA, kde zákazníci nelpějí tolik na pověsti značky, neváhají a kupují na úkor německé a americké konkurence. Je nezvyklé, že Lexus nekonkuruje ostatním ani tak v cenách, ale především mimořádnou výbavou a spolehlivostí. Jak tedy nové zbraně, proti konkurenci vypadají a jakou mají techniku se dovíte v následujících řádcích.

Od února tohoto roku má i český zákazník možnost objednat si oficiálně vůz značky Lexus, u některého z dealerů Toyoty. Asi víte, že tato luxusní divize Toyoty slaví velké úspěchy v prodeji hlavně v Japonsku a USA. Především v USA, kde zákazníci nelpějí tolik na pověsti značky, neváhají a kupují na úkor německé a americké konkurence. Je nezvyklé, že Lexus nekonkuruje ostatním ani tak v cenách, ale především mimořádnou výbavou a spolehlivostí. Jak tedy nové zbraně, proti konkurenci vypadají a jakou mají techniku se dovíte v následujících řádcích.

Lexus GS300

Představení nového menšího a na sportovně založeného zákazníka laděného Lexusu GS 300 bylo na evropském trhu provedeno ve Frankfurtu na podzim 1997. Ač podobný svému předchůdci, který byl poprvé představen v roce 1993, je nový GS 300 zcela přepracován. Jde především o prodloužení vnitřního prostoru o 26 mm, přesto, že se celková délka zkrátila o plných 160 mm. Celková délka vozu je i přes toto zkrácení dostatečná - 4805 mm. Ani designéři Lexusu se neubránili použití dvou kulatých světel ve předu (viz. foto), vzadu to vypadá podobně (viz. foto). Palubní deska je opět laděna sportovně, ale nelze se ubránit pocitu přebytku plastu, zvláště v oblasti "kapličky" přístrojové desky (viz. foto).

O pohon se stará výkonný šestiválec, samozřejmě vybavený tím nejlepším co můžou u Lexusu nabídnout. Z objemu 2997 cm3 dostali konstruktéři výkon 163 kW při 5800 otáčkách (o 6 kW více než předchozí provedení). O příznivý průběh točivého momentu se stará proměnné časování ventilů u Lexusu nazývané VVT-i (Variable Valve Timing). Ten dosahuje nejvyšší úrovně 298 N.m při 3800 otáčkách. Důležité však je, že plných 274 N.m je k dispozici již při 2400 otáčkách. Díky těmto výkonům, ale i dobré aerodynamice Cx=0,29 dosahuje třístovka výborných parametrů, jak ve zrychlení na 100 km/h - 8,2 s, tak v nejvyšší rychlosti 230 km/h. To vše v pohodlí, díky pětistupňové automatické převodovce. Kombinovaná spotřeba by neměla přesáhnout 11,4 l/100 km.

Lexus LS400

Typ LS400 je na evropském kontinentě v prodeji již od roku 1991, větší prodejní úspěch však nezaznamenal. Výrazná inovace by měla přispět ke většímu prodeji. Pozměněna byla karosérie, která dnes působí vyváženým, dynamickým a kompaktnějším dojmem. Vše samozřejmě doplňuje maximální luxus v interiéru, včetně unikátní klimatizace se systémem vnitřní recirkulace vzduchu. Tento systém bere v úvahu ze které strany je sluneční záření a reguluje teplotu pro každou stranu interiéru zvlášť.

Pochopitelně i zde se o pohon stará klenot mezi motory, supertichý osmiválec s objemem 3969 cm3, který je samozřejmě vybaven jak čtyřventilovou technikou tak proměnným časováním ventilů VVT-i. Výkon motoru stoupl z předchozích 194 kW na „dostačujících 209 kW, který je dosažen při 5900 otáčkách. Jelikož je tento vůz možno vybavit pouze pětistupňovou automatickou převodovkou je mimořádně důležitý tah motoru. Ten stoupl z hodnoty 365 N.m na 398 N.m. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a zrychlení 0-100 km/h absolvuje Lexus LS400 za pouhých 6,9 s.

Technicky výborně připravené vozy tedy čekají na odezvu evropské veřejnosti. Otázkou je, zda značka Lexus v očích Evropanů opravdu znamená to co BMW, Mercedes či Jaguár...

Technické údajeLexus GS 300Lexus LS400
Motorřadový zážehový šestiválec, čtyři ventily na válec, proměnné časování ventilů, pětistupňová samočinná převodovkařadový zážehový osmiválecválec, čtyři ventily na válec, proměnné časování ventilů, pětistupňová samočinná převodovka
Obsah válců29973969
Výkon / otáčky163 / 5800 kW/1/ot209 / 5900 kW/1/ot
Toč. moment / otáčky298 / 3800 Nm/1/ot398 / 4100 Nm/1/ot
Pneu225 / 55 R16225 / 60 R16
Rozměry (DxŠxV)4805 x 1800 x 1445 mm5005 x 1830 x 1435 mm
Rozvor2800 mm2850 mm
Zavazadlový prostor515 l463 l
Objem pal. nádrže80 l85 l
Pohot. hmotnost1665 kg1855 kg
Nosnost455 kg390 kg
Zrychlení 0-100 km/h8,2 s6,9 s
Max. rychlost230 km/h250* km/h
Spotřeba (město/mimo/kombi)16,0 / 8,8 / 11,4 l17,5 / 9,3 / 12,3 l
Emise CO2278 g/km292 g/km
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama