Magna Steyr v Ženevě 2009

Magna Steyr v Ženevě 2009

 
 

Rakouská firma Magna Steyr přestavuje v Ženevě nejen studii malého čtyřmístného hatchbacku Mila EV, ale prakticky hotovou podvozkovou platformu malého hybridního automobilu, připravenou pro zástavbu do několika různých karoserií

Rakouská firma Magna Steyr přestavuje v Ženevě nejen studii malého čtyřmístného hatchbacku Mila EV, ale prakticky hotovou podvozkovou platformu malého hybridního automobilu, připravenou pro zástavbu do několika různých karoserií.

Mila EV - Rakouská EVize

Rakouská odnož velkého automobilového dodavatele Magna, je připravena nabídnout velkým automobilkám technickou bázi pro jejich sériové modely. Studie Mila EV slouží tedy nejen jako demonstrátor designového potenciálu, ale hlavně jako nabídkový exponát, jehož útroby možná brzy zdomácní v některém sériovém voze jiné značky.

Jak zkratka EV napovídá, jedná se o elektromobil, přesněji řešení hybrid, který může v sériové podobě pracovat jako čistě elektrický dopravní prostředek nebo elektromobil, kterému po vyčerpání kapacity lithiových akumulátorů dodává proud spalovací motor.

Základem studie je nezávislá a do značné míry flexibilní platforma (podlahová plošina), která má v přední části vozu spalovací motor a elektromotor, v zadní pak nádrž na benzin a akumulátorovou sadu. Elektrickou trakční výbavu představuje synchronní elektrický stroj o výkonu 50 kW, který může pracovat v režimu elektromotoru nebo generátoru. Maximální točivý moment 120 Nm je dosahován v širokém pásmu mezi 0 a 4000 min-1, maximální otáčky elektrického zařízení jsou 12000 min-1. Skladování elektrické energie má v režii akumulátorová sada s kapacitou 10 kWh a pracovním napětím 400 V. Její nabití by mělo trvat jen 2,5 hodiny.

Elektrické soustavě asistuje malý zážehový dvouválec do V se zdvihovým objemem 810 cm3, jehož maximální výkon 25 kW začne dobíjet akumulátory a dodávat proud pro elektromotor ve chvíli, kdy se kapacita akumulátorové sady vyčerpá. Automobil v této konfiguraci umí akcelerovat z 0 na 100 km/h za 17 s, nejvyšší rychlost činí 120 km/h a dojezd 280 km je omezen pouze objemem palivové nádrže.

Vnější rozměry odpovídají malým vozům (3866 x 1680 x 1525 mm, rozvor 2500 mm), pohotovostní hmotnost studie činí 1285 kg, zavazadlový prostor má objem 350 l.

Elegantní design odpovídá současným malým pětidveřovým hatchbackům, návrháři se přesto odvázali a vytvořili některé zajímavé, až futuristické prvky. Jde především o linku od předních světlometů nahoru ke střeše, ta se pak vrací zpět přes dolní hranu bočních oken. V pásu pod prolisem bočních dveří, který vede až na záď vozu, je pak indikátor stavu nabití baterií. Jsou do něj integrována také čidla otevírání dveří, která lze aktivovat elektronickým klíčem. V prosklené střeše jsou pak nainstalovány solární panely, které slouží jako dodatečný zdroj elektrické energie. Konvenční zpětná zrcátka byla nahrazena kamerami.

Ondřej Láník

Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Internetovému prodeji se daří. Češi letos utrácejí v e-shopech více Internetovému prodeji se daří. Češi letos utrácejí v e-shopech více

Češi při nákupech v e-shopech utratili během prvního…

Akciové indexy Nasdaq dosáhly nových maxim Akciové indexy Nasdaq dosáhly nových maxim

Americké akcie dnes posílily díky dobrým hospodářským…

Krize pokračuje. Venezuela vstupuje do generální stávky Krize pokračuje. Venezuela vstupuje do generální stávky

Dvoudenní protest vyhlásila opozice proti vytvoření…

Zápisník Jana Vávry: Experiment Hamburk Zápisník Jana Vávry: Experiment Hamburk

Od summitu G20 v Hamburku uplynuly skoro tři týdny. Akci…

 
Zdroj: redakce

Štítky Ženeva 2009

 

Přidat názorDiskuse: Magna Steyr v Ženevě 2009

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.











Blesk.cz

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Sezóna klíšťat je v plném proudu. Přinést si je můžete nejen z lesa, ale i z procházky městským parkem nebo…

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna. Únava dožene snad každého

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna.…

Také středeční počasí bude připomínat spíše podzim než dny tzv. annenského tepla, které mají být podle pranostik…

 

iSport.cz

Krmenčík: Měli jsme si výhru pohlídat, snad bude Rumuny v Plzni čekat peklo

Krmenčík: Měli jsme si výhru pohlídat, snad bude…

Zpracoval si míč, odstavil obránce a prásk! Míč rozvlnil síť a Viktoria Plzeň po trefě Michaela Krmenčíka…

Šilhavý po BATE: Měli jsme přidat góly. Kabina byla z vývoje zaražená

Šilhavý po BATE: Měli jsme přidat góly. Kabina byla…

Být po výhře zklamaný? Někdy to tak prostě je. Trenér Slavie Jaroslav Šilhavý po utkání 3. předkola Ligy mistrů…

 

Reflex.cz

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být dementní, obává se neurolog Stránský

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být…

Neurolog Martin Jan Stránský má vážné pochyby o psychické kondici prezidenta Miloše Zemana. Sleduje u něj…

Okamura s Nohavicou, Babiš s Krajčem. Koho podpoří rapper Řezník?

Okamura s Nohavicou, Babiš s Krajčem. Koho podpoří…

„Udavač z Těšína“ má nového politického oblíbence. Nechal se vyfotit s panem Okamurou a vstoupil tím do reálné…