Mercedes-Benz v Ženevě představuje svůj první automobil osazený hybridní soustavou využívající služeb vznětové pohonné jednotky, který funguje jako tzv. „full-hybrid“ a je tedy schopen alespoň krátkodobé jízdy pouze na elektřinu.
Prodej "zahájen koncem příštího roku". To není zrovna zítra. Ono to tak jednoduché nebude... Navíc dieselový hybrid nemá vzhledem k prodeji v USA velký smysl. Můžeme tedy očekávat mohutnou masáž evropského trhu ve smyslu výhodnosti hybridů. A což, až se svým hybridem příjde koncern, to bude něco.
Ja samosebou chapu, ze nas to nespasi, mam proste radost z kazde mozne vetsi konkurence! Zadna z techto technologii neni perfektni, asi mne natchlo, ze baterie nejsou v zavazadlovem prostoru. V USA diesel se prodava pomaloucku ve velmi malych cislech co je hlavni, ze prodeje neklesaji ikdyz je to sneci tempo.
Koncem TOHOTO ROKU zahájí prodeje PSA (3008, 5008, DS4, DS5, 508 - 147 kW a 400 Nm - také 15 kW elektromotor, zárověň 4x4 a hybrid.... To je již na dostřel.... :yes:
A kde je problém? ;-)
15 kW poskytujú dnes bežne 250ccm skútre, ak chceš niečo obratné do mesta (teda nie maxiskúter), tak riešenie je: [odkaz]
Síce o 1 kW menej, ale pri zachovaní kompaktných rozmerov.
Protože Toyota/Lexus neslibuje nic na konec PŘÍŠTÍHO roku, ale už masově prodává hybridy x let.
A proč nejdou do hybridního dieselu? Jel jste někdy Priusem nebo Lexusem RX/GS/LS? Motor se po mírném zahřátí dokáže za minutu vypnout a nastartovat např. 10x za minutu, pokud se popojíždí např. v ranní koloně.
Dokážete si tentýž režim představit u dieselu? Kolik by ten diesel vydržel?
No, ještě bych s tou gratulací počkal. Přece jenom vypouštět reklamu téměř 2 roky před vypuštěním modelu na trh může znamenat překlad z reklamštiny do normální řeči takto:
"Nemáme nic. Konkurence nám utíká, protože hybridy už prodávají nebo ve velmi blízké době hodlají prodávat. Abysme nevypadali jako ichtylové, tak vypustíme zprávu, že na něčem pracujeme, ale uvedení plánujeme až za 2 roky. Dost dlouho na to, aby se dneska někdo pídil po tom, jaký je stav (před uvedením už by měly být k dispozici nějaké prototypy) a dost dlouho na to, aby za 2 roky si někdo vzpomněl, že jsme před 2 roky něco slibovali. A pro jistotu slíbíme jen přicmrndávací motůrek 15kW (Lexus GS má skoro 10x tolik - 147 kW a i ten blbý Prius má 4x tolik - 60 kW), abysme tam v případě neúspěchu mohli vrazit něco, co neuškodí, nepomůže, ale před veřejností si uděláme fajfku za splnění slibu, že na trh dodáme hybridního diesela" ;-)
Jízdu po městě na baterky - chápu, přesně to je důvod, proč bych hybrid bral. Jenže v kombinaci s benzínovým motorem.
K dieslu mi to přijde... vyloženě kvůli té jízdě do města. Samotný naftový motor má vysoký kroutící moment, proto zabírá už od nízkých otáček - a tady ztrácí smysl připojení baterek. Uvidíme, jak to budou mít vyladěné.
PS: Tuhle jsem viděl S400h a je to vážně bomba, i když mě překvapilo, že baterky tam jsou jen kvůli akceleraci :-)
Podle mě má hybrid v klasickém autě smysl právě jen s dieselovým motorem - kvůli úspoře paliva. A z tohoto pohledu jsou pro mě naprosto nepochopitelné všechny japonské hybridy (a třeba nový i Touareg), které se s benzinovým motorem horko těžko dostanou ve spotřebě na úroveň "obyčejného" dieselu.
odpovedi moze byt viac
- zacneme hlukom, nie v interieri, ale vonku, tam je to u naftakov stale mizeria
- som zvedavy na kurenie, ked vezmem do uvahy, ze v mnohych sucasnych diesloch si clovek musi v meste brat do auta rukavice a sal, aby neprimrzol na volant
- posledna otazka - ako budu znasat permanentne vypinane a startovanie naftove motory, kedze vseobecne toto nie je ich obludena disciplina
Nemáte pravdu. Už předtím, než Toyota přišla s hybridem, tak byly známy fakta ohledně hlučnosti benzínových motorů oproti dieselu, byl znám problém dlouhého zahřívání dieselu oproti benzínu, jiným emisím, atd. Tzn. Toyota nevymyslela nic nového (ve smyslu celku), ale doplnila stávající řešení. Taktéž to dělá i Mercedes, ke stávajícímu řešení (tj. parametry motoru jsou známy předem) přidává hybridní pohon. Takže otázky smysl mají. Protože Mercedes nepřichází s novým převratným dieselovým motorem, ale hybridním pohonem.
S tím Priusem Vám mohu odpovědět. Po 3 letech mám v Priusu baterku na 80%, nájezd 105kkm.