Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz E 300 BlueTEC HYBRID: Poprvé turbodiesel+elektromotor

Aleš Jungmann
Diskuze (20)
Mercedes-Benz v Ženevě představuje svůj první automobil osazený hybridní soustavou využívající služeb vznětové pohonné jednotky, který funguje jako tzv. „full-hybrid“ a je tedy schopen alespoň krátkodobé jízdy pouze na elektřinu.

Pohonné ústrojí je složeno z čtyřválcového vznětového motoru známého z E 250 CDI (150 kW) a elektromotoru o výkonu 15 kW. Dohromady oba agregáty poskytují točivý moment až 580 Nm a celkový výkon 165 kW.

Malý elektromotor je včleněn mezi spalovací motor a sedmistupňovou automatickou převodovku a pomáhá při akceleraci, kdežto při brzdění slouží coby hlavní součást soustavy rekuperace brzdné energie. Spalovací agregát je dočasně zcela vypnut, pokud řidič pouze udržuje konstantní rychlost (za pomoci elektromotoru) do 80 km/h.

Mercedes-Benz E 300 BlueTEC HYBRID má schopnost jet krátkodobě na čistě elektrický pohon rychlostí až 35 km/h, dosahuje průměrné kombinované spotřeby 4,1 l/100 km což je ekvivalent emisní zátěži CO2 ve výši 109 g na kilometr.

Podle výrobce si přestavba sedanu řady E na tuto pohonnou soustavu nevyžádala žádné omezení objemu zavazadelníku, kompaktní lithium-iontový akumulátor vypůjčený z S 400 Hybrid byl totiž umístěn přímo do motorového prostoru.

Posilovač řízení i kompresor klimatizace byly elektrifikovány, takže fungují, i když spalovací motor právě nepracuje.

Model E 300 BlueTEC HYBRID, jehož prodej bude zahájen koncem příštího roku, bude možno pořídit i ve verzi kombi.

Aleš Jungmann
Diskuze (20)
Avatar - Plautus
11. 3. 2010 11:13
Re: gratulace
A kde je problém? ;-)
15 kW poskytujú dnes bežne 250ccm skútre, ak chceš niečo obratné do mesta (teda nie maxiskúter), tak riešenie je: [odkaz]
Síce o 1 kW menej, ale pri zachovaní kompaktných rozmerov.
Avatar - Plautus
11. 3. 2010 11:00
Re: gratulace
:yes:
11. 3. 2010 09:01
Re: gratulace
No, ještě bych s tou gratulací počkal. Přece jenom vypouštět reklamu téměř 2 roky před vypuštěním modelu na trh může znamenat překlad z reklamštiny do normální řeči takto:
"Nemáme nic. Konkurence nám utíká, protože hybridy už prodávají nebo ve velmi blízké době hodlají prodávat. Abysme nevypadali jako ichtylové, tak vypustíme zprávu, že na něčem pracujeme, ale uvedení plánujeme až za 2 roky. Dost dlouho na to, aby se dneska někdo pídil po tom, jaký je stav (před uvedením už by měly být k dispozici nějaké prototypy) a dost dlouho na to, aby za 2 roky si někdo vzpomněl, že jsme před 2 roky něco slibovali. A pro jistotu slíbíme jen přicmrndávací motůrek 15kW (Lexus GS má skoro 10x tolik - 147 kW a i ten blbý Prius má 4x tolik - 60 kW), abysme tam v případě neúspěchu mohli vrazit něco, co neuškodí, nepomůže, ale před veřejností si uděláme fajfku za splnění slibu, že na trh dodáme hybridního diesela" ;-)
11. 3. 2010 08:31
Re: Mno, uvidíme
Nemáte pravdu. Už předtím, než Toyota přišla s hybridem, tak byly známy fakta ohledně hlučnosti benzínových motorů oproti dieselu, byl znám problém dlouhého zahřívání dieselu oproti benzínu, jiným emisím, atd. Tzn. Toyota nevymyslela nic nového (ve smyslu celku), ale doplnila stávající řešení. Taktéž to dělá i Mercedes, ke stávajícímu řešení (tj. parametry motoru jsou známy předem) přidává hybridní pohon. Takže otázky smysl mají. Protože Mercedes nepřichází s novým převratným dieselovým motorem, ale hybridním pohonem.
S tím Priusem Vám mohu odpovědět. Po 3 letech mám v Priusu baterku na 80%, nájezd 105kkm.
11. 3. 2010 08:23
Re: gratulace
Protože Toyota/Lexus neslibuje nic na konec PŘÍŠTÍHO roku, ale už masově prodává hybridy x let.
A proč nejdou do hybridního dieselu? Jel jste někdy Priusem nebo Lexusem RX/GS/LS? Motor se po mírném zahřátí dokáže za minutu vypnout a nastartovat např. 10x za minutu, pokud se popojíždí např. v ranní koloně.
Dokážete si tentýž režim představit u dieselu? Kolik by ten diesel vydržel?