Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz S 65 AMG Coupé již v červenci!

Mercedes-Benz S 65 AMG Coupé již v červenci!

Mercedes-Benz S 65 AMG Coupé již v červenci! Zdroj: acz

Diskuze (0)
Německá média informují o brzkém příchodu "královské" verze s přeplňovaným dvanáctiválcem.

Sportovní pneumatiky celého světa vyhlašují pohotovost: k dealerům se blíží supervýkonná verze modelu S Coupé, poháněná dvakrát přeplňovaným vidlicovým dvanáctiválcem o objemu šest litrů. Poháněna budou pouze zadní kola.

Zatímco slabší S 63 AMG Coupé můžete mít i s pohonem všech kol (rozdíly mezi oběma pohony jsme si před časem vyzkoušeli u sedanu S 63 AMG), král evidentně nevyžaduje pomoc předních kol. Skrze převodovou skříň 7G-Tronic AMG Speedshift Plus bude k zadním pneumatikám putovat 463 kW (mezi 4.800 a 5.400 otáčkami) a hlavně rovných 1.000 N.m, dostupného v širokém pásmu od 2.300 do 4.300 otáček za minutu.

Pro srovnání, pod kapotou modelu S 63 AMG Coupé najdeme taktéž ručně vyráběné, avšak "pouze" osmiválcové biturbo 5.5 BlueDirect o výkonu 430 kW a točivém momentu 900 N.m. To umožňuje masivnímu vozu (ve specifikaci s pohonem všech kol) zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,9 sekundy a kdyby nebylo elektronicky omezené rychlosti 250 km/h, zcela jistě by dosáhl i na třístovku.

Ani u dvanáctiválcového bohatýra nebude rychlost 300 km/h žádný problém (po odstranění omezovače), ve sprintu na stovku však svému méně urozenému a slabšímu sokovi s pohonem všech kol téměř jistě podlehne; očekává se, že hodnota zrychlení z klidu na 100 km/h se z 4,3 sekund (u sedanu) výrazněji dolů neposune. Už nyní je jasné, že ve výbavě nebude chybět příplatkový karbon-keramický brzdový systém, o kterém by budoucí majitelé měli, kvůli vlastní bezpečnosti, uvažovat jako o "nevyhnutelném" příplatku.

Začít diskuzi