7.7. 2018 Martin Frei

Facelift Mercedesu třídy C: Hloubkovou operaci navenek nepoznáte!

 

Třída C omládla, rozdíly v náraznících a optice světel ale pozná jen znalec. Změny pod povrchem jsou důležitější: nové diesely, benzinové výfukové filtry i elektrifikace.

Z faceliftu nedělal Mercedes nikdy velkou vědu. Některé z úprav pozná jen znalec. Z tradice nevybočuje ani současné céčko. Kromě optiky nových diodových světlometů ho zvenku prozradí jen nepatrné obměny plastových dílů. Vše je o to složitější, že čelní maska se liší podle výbavy, což platí po modernizaci stejně jako před ní.

Dejte sbohem klasice

Při prvním seznámení, které se konalo v okolí Lucemburku, jsme si nejdříve všimli změn v interiéru. Klasické přístroje u vyšších výbav nahrazuje displej s několika možnostmi zobrazení. Tlačítka na volantu ustoupila dotykovým ploškám, navíc se sem přestěhoval tempomat.

Konzervativního zákazníka tyto změny potěší jen málo, vždyť třeba tempomat měl v mercedesech samostatnou páčku po celá desetiletí. Ani displej nahrazující hlavní přístroje nevypadá právě ušlechtile. Moderní trendy stavějící na odiv možnosti elektroniky ale nezastavíme a ignorovat je může jen Rolls-Royce.

Skoro všechno jinak

Větší roli při letošní modernizaci hrají emise a efektivita. Benzinové motory dostaly filtry pevných částic, dobíhající základní pohon 1,6 l doplnila nová patnáctistovka, které při rozjezdu pomáhá 10kW elektromotor. Diesely přecházejí na novou řadu OM 654, což se týká nejen dvoulitru (220d a 300d), ale i šestnáctistovky (180d a 200d), která nahrazuje stejně objemný motor od Renaultu.

Modernizovaný Mercedes-Benz C vstupuje na český trh. Kolik stojí nová patnáctistovka?

Po několika stovkách kilometrů ujetých po členitých silnicích mezi vinicemi podél řeky Moselu můžeme s potěšením potvrdit, že změny buď přinášejí citelné zlepšení, nebo nejsou poznat. Dvoulitrový diesel je rozhodně tišší než dosavadní hrubozrnný 2,15 l, i když odhlučnění nedosahuje stejných kvalit jako ve větší třídě E. Benzinové motory působí na svůj objem a výkon spíš umírněně, což platí jak o dvoulitru C 300, tak o šestiválcích C 400 a C 43 AMG. Jejich silnou stránkou je kultivovanost, pro pořádný zátah ale musíme do vyšších otáček. Osmiválcový vrchol C 63 AMG dorazí později.

Milým překvapením je základní verze C 200. Kdyby nám na prezentaci neřekli, že jde o mild-hybrid, kde elektromotor při přidání plynu pomáhá vykrýt zpoždění velkého turba, ani bychom to nepoznali. Drobnou pihou je jen méně plynulá reakce brzdového pedálu, který musí kromě hydrauliky regulovat i elektrickou rekuperaci.

Začínáme za dva týdny

Říci, že jde o céčko, tak jak jsme ho znali, je pro Mercedes asi nejlepší vysvědčení. Zůstává pohodlný a skvěle zpracovaný interiér, obratný podvozek s kultivovaným odpružením (zejména s pneumatickým systémem Airmatic) a nevtíravě suverénní design. Novou verzi lze již objednávat, první vozy dorazí během dvou týdnů. Většina specifikací už má české ceny, další provedení přibudou během podzimu.

Motory pro třídu C Benzin Diesel
Model C 160 C 200* C 300 C 400 4Matic C 43 AMG 4Matic C 180 d C 200 d C 220 d* C 300 d 4Matic
Typ R4 1.6 turbo R4 1.5 turbo R4 2.0 turbo V6 3.0 turbo V6 3.0 turbo R4 1.6 turbo R4 1.6 turbo R4 2.0 turbo R4 2.0 biturbo
Výkon (kW/min-1) 95/5000 135/5800 190/5800 245/5200 287/6100 90/3200 118/3800 143/3800 180/4200
Točivý moment (Nm/min-1) 210/1200 280/3000 370/1800 480/1600 520/2500 300/1400 360/1600 400/1600 500/2000
Převodovka 6° man. 9° aut. 9° aut. 9° aut. 9° aut. 9° aut. 6° man. 9° aut. 9° aut.
Nejvyšší rychlost (km/h) 214 239 250 250 250 207 226 240ještě nestanoveno
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 9,8 7,7 5,9 4,9 4,7 9,4 8,5 6,9
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 6,6 6,3 6,9 8,2 9,3 4,6 4,5 4,8
Základní cena v ČR 851 840 Kč 997 040 Kč 1 105 940 Kč 1 347 940 Kč 1 552 430 Kč 924 440 Kč 960 740 Kč 1 073 270 Kč

Trpaslík s asistencí

Nejmenším benzinovým pohonem byla až dosud šestnáctistovka s výkonem 95, nebo 115 kW. Modernizace přinesla motor o deci menší, který přitom dosahuje 135 kW. Ke všem známým fintám (proměnný zdvih ventilů Camtronic, piezoelektrické vstřikování) přidává velké dvouproudé turbodmychadlo. To má poněkud delší reakční prodlevu. Proto je motor zapojen do 48V mild-hybridní sestavy s elektromotorem 10 kW/160 Nm, který při přidání plynu bleskově zasáhne. Kvůli dvouproudému turbu již nelze použít integrované a chlazené výfukové svody. Otázkou tedy je, jak bude maličký motor s nízkými tepelnými ztrátami v zimě topit.

Také Mercedes C kupé a kabrio mají po faceliftu. Nabídnou nový hybrid s patnáctistovkou

Tady nafta nekončí

Nový vznětový dvoulitr OM 654 se představil předloni ve třídě E pod označením 220d s 143 kW. Teď přichází i do třídy C v doprovodu dvojitě přeplňované verze 300d s výkonem 180 kW. Od dvoulitru nyní Mercedes odvodil šestnáctistovku s výkonem 90 či 118 kW, která nahrazuje jednotku dosud dodávanou Renaultem. Společný všem variantám je hliníkový blok s chemicky nanesenou kluznou vrstvou válců Nanoslide a originální tvar pístu s ostrou hranou spalovacího prostoru. Ten pomáhá udržet soudržnější tvar plamene, omezuje takzvaná studená místa a tím snižuje emise oxidů dusíku. K motoru je vždy připojen katalyzátor SCR s aditivem AdBlue.

Plusy

  • Spojení komfortu a obratnosti
  • Úsporné, a přitom živé motory
  • Výborná kvalita zpracování

Minusy

  • Laciné elektronické prvky v kabině
  • Znatelný přenos hluku motoru

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Neztrácejte čas tím, co jiní umí lépe: 3 důvody, proč si firmu koupit, nikoli zakládat Neztrácejte čas tím, co jiní umí lépe: 3 důvody, proč si firmu koupit, nikoli zakládat

Podnikání by měl provázet jednoduchý princip – snaha…

Budova u pražské Národní třídy se může zřítit Budova u pražské Národní třídy se může zřítit

V rekonstruovaném domě v Mikulandské ulici v centru Prahy…

Trump připustil vměšování Ruska, výsledek voleb to prý neovlivnilo Trump připustil vměšování Ruska, výsledek voleb to prý neovlivnilo

Americký prezident Donald Trump zopakoval, že má plnou…

Česká diplomacie podpořila Krejčířovy stížnosti na vězení Česká diplomacie podpořila Krejčířovy stížnosti na vězení

Česká diplomacie podpořila požadavky Radovana Krejčíře na…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire

Placatou Škodu z počátku 70. let si většina z nás…

Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video) Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video)

Kolotoč Formule 1 je neuvěřitelně nabitý. Zamýšleli jste…

 






 
Na startu setinové rallye Carlsbad Classic 2018: Zelenáči na vlastní nebezpečí

Na startu setinové rallye Carlsbad Classic 2018: Zelenáči na vlastní nebezpečí

Včera

Vyrazili jsme na start populární setinové rallye Carlsbad Classic 2018. A coby přímí účastníci se přesvědčili, že tahle paráda umí být pořádně náročná.




Blesk.cz

„Zkrvavený muž vyskočil z okna, všude byl prach.“ Manželka herce Soukupa popsala tragédii v centru Prahy

„Zkrvavený muž vyskočil z okna, všude byl prach.“…

Obrovská rána, oblaka prachu, zakrvácení lidé a zoufalé volání o pomoc. Tak Isabela Soukupová, manželka herce…

Nejvíc sexy doktorka v Moskvě: V práci ji za fotky nepochválili, ale vás zaručeně rozpálí

Nejvíc sexy doktorka v Moskvě: V práci ji za fotky…

Ne vždy se vyplácí zveřejňovat na sociálních sítích sexy fotky. Své o tom ví ruská záchranářka Anastázia…

 

iSport.cz

Van Avermaet udržel vedení na Tour i v horách: To se zapíše do historie!

Van Avermaet udržel vedení na Tour i v horách: To se…

Dokázal nemožné. Před vstupem do hor jen málokdo počítal s tím, že by belgický cyklista Greg Van Avermaet zvládl…

Šural: Proč jsem nepřemluvil Coufala, aby šel do Sparty? Zeptejte se jeho

Šural: Proč jsem nepřemluvil Coufala, aby šel do…

Kapitánem fotbalistů Sparty po Davidu Lafatovi, který ukončil kariéru, se oficiálně stal Josef Šural. Ten už s…

 

Reflex.cz

Výročí vyvraždění Romanovců. 10 věcí, které jste o hrůzném masakru ruské carské rodiny nevěděli

Výročí vyvraždění Romanovců. 10 věcí, které jste o…

Poslední ruský car Mikuláš II. byl se svojí manželkou a pěti dětmi zavražděn bolševiky v noci z 16. na 17.…

Dobrodružné safari aneb 10 nej národních parků Afriky

Dobrodružné safari aneb 10 nej národních parků Afriky

Snem všech milovníků přírody je možnost pozorovat zvířata v jejich domácím prostředí.  Pokud jste jedním z nich,…