7.7. 2018 Martin Frei

Facelift Mercedesu třídy C: Hloubkovou operaci navenek nepoznáte!

 

Třída C omládla, rozdíly v náraznících a optice světel ale pozná jen znalec. Změny pod povrchem jsou důležitější: nové diesely, benzinové výfukové filtry i elektrifikace.

Z faceliftu nedělal Mercedes nikdy velkou vědu. Některé z úprav pozná jen znalec. Z tradice nevybočuje ani současné céčko. Kromě optiky nových diodových světlometů ho zvenku prozradí jen nepatrné obměny plastových dílů. Vše je o to složitější, že čelní maska se liší podle výbavy, což platí po modernizaci stejně jako před ní.

Dejte sbohem klasice

Při prvním seznámení, které se konalo v okolí Lucemburku, jsme si nejdříve všimli změn v interiéru. Klasické přístroje u vyšších výbav nahrazuje displej s několika možnostmi zobrazení. Tlačítka na volantu ustoupila dotykovým ploškám, navíc se sem přestěhoval tempomat.

Konzervativního zákazníka tyto změny potěší jen málo, vždyť třeba tempomat měl v mercedesech samostatnou páčku po celá desetiletí. Ani displej nahrazující hlavní přístroje nevypadá právě ušlechtile. Moderní trendy stavějící na odiv možnosti elektroniky ale nezastavíme a ignorovat je může jen Rolls-Royce.

Skoro všechno jinak

Větší roli při letošní modernizaci hrají emise a efektivita. Benzinové motory dostaly filtry pevných částic, dobíhající základní pohon 1,6 l doplnila nová patnáctistovka, které při rozjezdu pomáhá 10kW elektromotor. Diesely přecházejí na novou řadu OM 654, což se týká nejen dvoulitru (220d a 300d), ale i šestnáctistovky (180d a 200d), která nahrazuje stejně objemný motor od Renaultu.

Modernizovaný Mercedes-Benz C vstupuje na český trh. Kolik stojí nová patnáctistovka?

Po několika stovkách kilometrů ujetých po členitých silnicích mezi vinicemi podél řeky Moselu můžeme s potěšením potvrdit, že změny buď přinášejí citelné zlepšení, nebo nejsou poznat. Dvoulitrový diesel je rozhodně tišší než dosavadní hrubozrnný 2,15 l, i když odhlučnění nedosahuje stejných kvalit jako ve větší třídě E. Benzinové motory působí na svůj objem a výkon spíš umírněně, což platí jak o dvoulitru C 300, tak o šestiválcích C 400 a C 43 AMG. Jejich silnou stránkou je kultivovanost, pro pořádný zátah ale musíme do vyšších otáček. Osmiválcový vrchol C 63 AMG dorazí později.

Milým překvapením je základní verze C 200. Kdyby nám na prezentaci neřekli, že jde o mild-hybrid, kde elektromotor při přidání plynu pomáhá vykrýt zpoždění velkého turba, ani bychom to nepoznali. Drobnou pihou je jen méně plynulá reakce brzdového pedálu, který musí kromě hydrauliky regulovat i elektrickou rekuperaci.

Začínáme za dva týdny

Říci, že jde o céčko, tak jak jsme ho znali, je pro Mercedes asi nejlepší vysvědčení. Zůstává pohodlný a skvěle zpracovaný interiér, obratný podvozek s kultivovaným odpružením (zejména s pneumatickým systémem Airmatic) a nevtíravě suverénní design. Novou verzi lze již objednávat, první vozy dorazí během dvou týdnů. Většina specifikací už má české ceny, další provedení přibudou během podzimu.

Motory pro třídu C Benzin Diesel
Model C 160 C 200* C 300 C 400 4Matic C 43 AMG 4Matic C 180 d C 200 d C 220 d* C 300 d 4Matic
Typ R4 1.6 turbo R4 1.5 turbo R4 2.0 turbo V6 3.0 turbo V6 3.0 turbo R4 1.6 turbo R4 1.6 turbo R4 2.0 turbo R4 2.0 biturbo
Výkon (kW/min-1) 95/5000 135/5800 190/5800 245/5200 287/6100 90/3200 118/3800 143/3800 180/4200
Točivý moment (Nm/min-1) 210/1200 280/3000 370/1800 480/1600 520/2500 300/1400 360/1600 400/1600 500/2000
Převodovka 6° man. 9° aut. 9° aut. 9° aut. 9° aut. 9° aut. 6° man. 9° aut. 9° aut.
Nejvyšší rychlost (km/h) 214 239 250 250 250 207 226 240ještě nestanoveno
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 9,8 7,7 5,9 4,9 4,7 9,4 8,5 6,9
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 6,6 6,3 6,9 8,2 9,3 4,6 4,5 4,8
Základní cena v ČR 851 840 Kč 997 040 Kč 1 105 940 Kč 1 347 940 Kč 1 552 430 Kč 924 440 Kč 960 740 Kč 1 073 270 Kč

Trpaslík s asistencí

Nejmenším benzinovým pohonem byla až dosud šestnáctistovka s výkonem 95, nebo 115 kW. Modernizace přinesla motor o deci menší, který přitom dosahuje 135 kW. Ke všem známým fintám (proměnný zdvih ventilů Camtronic, piezoelektrické vstřikování) přidává velké dvouproudé turbodmychadlo. To má poněkud delší reakční prodlevu. Proto je motor zapojen do 48V mild-hybridní sestavy s elektromotorem 10 kW/160 Nm, který při přidání plynu bleskově zasáhne. Kvůli dvouproudému turbu již nelze použít integrované a chlazené výfukové svody. Otázkou tedy je, jak bude maličký motor s nízkými tepelnými ztrátami v zimě topit.

Také Mercedes C kupé a kabrio mají po faceliftu. Nabídnou nový hybrid s patnáctistovkou

Tady nafta nekončí

Nový vznětový dvoulitr OM 654 se představil předloni ve třídě E pod označením 220d s 143 kW. Teď přichází i do třídy C v doprovodu dvojitě přeplňované verze 300d s výkonem 180 kW. Od dvoulitru nyní Mercedes odvodil šestnáctistovku s výkonem 90 či 118 kW, která nahrazuje jednotku dosud dodávanou Renaultem. Společný všem variantám je hliníkový blok s chemicky nanesenou kluznou vrstvou válců Nanoslide a originální tvar pístu s ostrou hranou spalovacího prostoru. Ten pomáhá udržet soudržnější tvar plamene, omezuje takzvaná studená místa a tím snižuje emise oxidů dusíku. K motoru je vždy připojen katalyzátor SCR s aditivem AdBlue.

Plusy

  • Spojení komfortu a obratnosti
  • Úsporné, a přitom živé motory
  • Výborná kvalita zpracování

Minusy

  • Laciné elektronické prvky v kabině
  • Znatelný přenos hluku motoru

Video

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko míří k unijnímu soudu kvůli pravidlům o energetické náročnosti budov Česko míří k unijnímu soudu kvůli pravidlům o energetické náročnosti budov

Evropská komise poslala Českou republiku k unijnímu…

Výnosy státu z EET loni vzrostly o stovky milionů korun Výnosy státu z EET loni vzrostly o stovky milionů korun

Elektronická evidence tržeb v roce 2018 do veřejných…

Glosa Martina Čabana: Babišova splátka Glosa Martina Čabana: Babišova splátka

Když komunistický poslanec Pavel Kováčik od sněmovního…

Komentář Lukáše Kovandy: Davos? Jděte se klouzat! Komentář Lukáše Kovandy: Davos? Jděte se klouzat!

Málokdy v uplynulých letech bylo na fóru v Davosu cítit…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kia ProCeed má české ceny. Shooting brake nabízí pouze benzinové čtyřválce Kia ProCeed má české ceny. Shooting brake nabízí pouze benzinové čtyřválce

Právě dnes odletěla skupina českých novinářů na…

VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč

Jsou tomu dva týdny, co jsme psali o rozšíření nabídky…

 






 
Poprvé za volantem nové Toyoty RAV4. Hezký design, pohodlný podvozek, ale co ta spotřeba?

Poprvé za volantem Toyoty RAV4. Hezký design, pohodlný podvozek, ale co ta spotřeba?

Dnes 12:53

Pátou generaci Toyoty RAV4 jsme si v okolí Barcelony vyzkoušeli v hybridním provedení.




Blesk.cz

Fotbalista Tomáš (39) ochrnul po autonehodě: Po 18 letech udělal krok! Díky virtuální realitě

Fotbalista Tomáš (39) ochrnul po autonehodě: Po 18…

Patřil mezi fotbalové naděje, měl našlápnuto ke kariéře v zahraničí. Pak přišla nehoda a boj o život. Tomáš…

Tohle si nezaslouží žádná matka, ani Patrasová! Slováčková byla krutá

Tohle si nezaslouží žádná matka, ani Patrasová!…

Dagmar Patrasová tvrdě pyká za nehodu způsobenou řízením v opilosti. Stala se terčem posměchu, téměř nevychází z…

 

iSport.cz

UFC ohlásila další zápas pro Prahu, ještě musí vyřešit zranění

UFC ohlásila další zápas pro Prahu, ještě musí…

Pražský galavečer UFC Fight Night, který se uskuteční 23. února v O2 areně má další zápas a zároveň musí řešit…

Kvitová je ve finále Australian Open! Plíšková dřela, ale skončila

Kvitová je ve finále Australian Open! Plíšková…

České finále na Australian Open se nekoná. O titul na prvním grandslamu sezony si zahraje jen Petra Kvitová,…

 

Reflex.cz

Důležité: Soudní moc musí zůstat nezávislá. Všem Mynářům a Zemanům navzdory

Důležité: Soudní moc musí zůstat nezávislá. Všem…

Moc v demokratickém právním státě (Rule of Law) se dělí na zákonodárnou, výkonnou a soudní. Důsledná oddělenost…

Snížení DPH nesníží ceny jízdenek, dočasné zvýšení daní je trvalé. Tisíc výmluv, proč v Česku nelze nic zlevnit

Snížení DPH nesníží ceny jízdenek, dočasné zvýšení…

Od 1. února začne platit nová sazba daně z přidané hodnoty (DPH) na jízdné ve vlacích a autobusech. Ze…