Mitsubishi Outlander -  TDI ve službách SUV

Mitsubishi Outlander - TDI ve službách SUV

 
 

Zatímco předchozí generace měla rozměry i charakterem blíže k crossoverům typu Subaru Forester, nový model se hrdě hlásí k pěti- až sedmimístným SUV.

Vůz narostl ve všech rozměrech a nechybí mu nic z moderních designových prvků, od diodových zadních svítilen přes vystouplé prahy až třeba po nízko zasahující dělené páté dveře.

Outlander je sedmimístný a každá řada sedadel poskytuje specifický zážitek. Zatímco vpředu sedí posádka v elektricky vyhřívaných křeslech relativně nízko a dojem z řízení tak má blíže k velkým vozům kombi, ve druhé řadě je nadbytek místa pro kolena doplněn vyšším posazem a relativně malým prostorem nad hlavou. Třetí řada sedadel je zcela ukryta v podlaze, jejich správné vydolování a složení je ale i s respektováním návodu zkouškou trpělivosti a síly – odměnou jsou pak tradičně spíše dětská místa s minimem podélného prostoru.

obrázek [300 x 320] Zatímco u první generace žehrali uživatelné na vysoko položený zavazadelník o objemu 420 litrů, nástupce se v pětimístném uspořádání chlubí objemem 774-882 litrů v závislosti na posuvu druhé řady sedadel. Na složení sedadla druhé řady nabízí vůz tlačítko, ovladatelné ze zavazadlového prostoru. Zadní dveře jsou dělené a jejich spodní část unese až 200 kg.

Elegantní exteriér má svůj odraz uvnitř až na druhý pohled – kabině totiž dominuje jednoduše tvarovaná palubní deska z tvrdého plastu, ze které vystupují sympaticky působící samostatné tubusy s rychloměrem a otáčkoměrem.

Volant je seřiditelný pouze výškově, má ale optimální tvar a lze na něm ovládat tempomat i audiosoustavu. Středovému panelu dominuje trojice kruhových ovladačů a srozumitelné množství tlačítek, chválíme také vestavěné autorádio, jehož řádné podsvícení ale vyžaduje dodatečnou softwarovou úpravu stálého tzv. denního osvětlení. Klimatizace je pouze jednozónová a to i v nejvyšším stupni výbavy. Posádka má k dispozici dostatek odkládacích prostor včetně klimatizované schránky před spolujezdcem.

obrázek [555 x 307]
 

Na rozdíl od francouzských sesterských modelů Citroen C-Crosser a Peugeot 4007, které budou osazovány vznětovým agregátem 2.2 HDI o výkonu 125kW z vlastní produkce, vsadil Outlander na externí zdroj a podobně jako u modelu Grandis montuje i do Outlanderu čtyřválec TDI (zde s označením DI-D) 103 kW z produkce Volkswagenu. Jindy dunivý motor se v SUV ukazuje v lepším světle, spolehlivě zatahuje od cca 2000 otáček bez turboefektu a dobré odtlumení z něj dělá i příjemně nehlučného společníka.

obrázek [555 x 219]
 

Na běžných silnicích se Outlander chová jistě, kladem je spíše komfortněji naladěné odpružení, které neprotestuje ani proti rychleji projížděným zatáčkám. Řízení neposkytuje dostatek zpětné vazby, vzhledem k nezávodnímu charakteru auta jde ale jen o malou výhradu.

Přebytek síly má občas tendenci strhávat řízení při akceleraci, volant s poněkud tenkým věncem ale není problém udržet i malou silou. Šestistupňová manuální převodovka řadí rychle a přesně, na SUV jsou nadstandardní velmi krátké dráhy řazení. Otočným tlačítkem mezi sedadly lze volit režimy pohonu buď pouze předních kol, nebo pohon 4WD, kdy elektromagnetická mezinápravová spojka reaguje nikoli na prokluz předních kol, ale na míru stlačení plynového pedálu a distribuuje na zadní nápravu až 50 % točivého momentu.

obrázek [300 x 232] Distribuci výkonu mezi přední a zadní nápravu lze takto uzamknout v poměru 50:50, vozu ale chybí klasický mezinápravový diferenciál, takže bez rizika většího opotřebení vozu lze tento režim používat jen na krátkých přímých úsecích nebo při vyprošťování.

Mimo silnice je pro Outlander kromě pneumatik limitujícím faktorem především světlá výška pouhých 178 mm – v praxi jsme byli ale překvapeni, jak velké terénní zlomy je vůz schopen překonat bez kontaktu s karoserií.

Stejně jako při prvních jízdách v prosinci 2006 jsme dosáhli průměrné spotřeby 7,7 l/100 km, ve městě pak spotřeba nepřesáhla devítilitrovou hranici.

Plusy:

  • Cena a výbava
  • Komfortní jízdní vlastnosti i mimo silnici
  • Výkonný, úsporný a dobře odhlučněný motor
  • Kapacita a praktičnost zavazadelníku

Minusy

  • Pouze výškově stavitelný volant
  • Méně místa ve třetí řadě, těžká manipulace se sedadly
  • Některé plasty v interiéru
První cena vozu799.900,- (2.0 DI-D 103 kW Invite)
První cena vozu s testovanou motorizací799.900,- (2.0 DI-D 103 kW Invite)
Základní cena testovaného vozu889.900,- (2.0 DI-D 103 kW Intense Plus)
Cena testovaného vozu vč. příplatků905.094,- (2.0 DI-D 103 kW Intense Plus)
Spolupracujeme s TipCars.com

Mitsubishi Outlander

Cena v základní výbavě: 889 900 Kč Cena v testované výbavě: 905 094 Kč

Základní výbava:Čelní airbagy, Boční airbagy, Hlavové airbagy, Stabilizační systém, Samočinná klimatizace, Elektricky ovládaná boční okna a vnější zpětná zrcátka s funkcí sklopení, Litá 18“ kola, Palubní počítač, Autorádio s přehrávačem CD, mp3 a měničem na šest disků, přední mlhovky Centrální zamykání s dálkovým ovládáním, Xenonové světlomety, Samočinná klimatizace, Úchyty dětských sedaček Isofix, Bluetooth hands-free sada s hlasovým ovládáním, Dvě sedadla ve třetí řadě, Kožený multifunkční volant, Posuvná zadní sedadla s funkcí elektrického sklápění, Tempomat, Podélný střešní nosič.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (14 000 Kč), Koberce (1194 Kč)

Němci se naučili využívat českého pohřebnictví. Láká je nižší cenou i volnější regulací Němci se naučili využívat českého pohřebnictví. Láká je nižší cenou i volnější regulací

Stále více Němců se v posledních letech nechává pohřbít v…

G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

 

Štítky SUV Mitsubishi Testy

Technické údaje
Motor Mitsubishi Outlander
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 310 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 197
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.5 / 5.7 / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 771 / 1691
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1655 / 690
Rozměr pneu:225/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4640
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1720
d) rozvor (mm): 2670
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 770 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 515
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Mitsubishi Outlander
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,96
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Video: Krasobruslení se dvěma SUV Video: Krasobruslení se dvěma SUV

Krasobruslařský pár si zahrála dvě sesterská SUV –…

Mitsubishi Outlander: Nový turbodiesel 2,2 DI-D MIVEC na českém trhu Mitsubishi Outlander: Nový turbodiesel 2,2 DI-D MIVEC na českém trhu

Mitsubishi Outlander s novým turbodieselem 2,2 DI-D…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Egypt bombardoval tábory teroristů v Libyi. Vrací úder za mrtvé křesťany

Egypt bombardoval tábory teroristů v Libyi. Vrací…

Egyptské letectvo provedlo nálety v Libyi. Cílem byly tábory, ve kterých se cvičili teroristé, kteří v pátek…

Drsná místa Sobotkova sídla: Vězení i lazaret ve Strakově akademii

Drsná místa Sobotkova sídla: Vězení i lazaret ve…

Strakova akademie je sídlem české vlády, aktuálně kabinetu Bohuslava Sobotky (ČSSD), i proto je přístupná jen…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Proč mizí paní -ová aneb Prznění jazyka českého

Proč mizí paní -ová aneb Prznění jazyka českého

Vážený pane Höschle! Vážím si Vás jako odborníka v oboru psychiatrie, poslouchám Vás rád a Vaše názory jsou pro…

Chvíle osudového rozhodnutí lidovců je tady. Překročí strana pomyslný Rubikon?

Chvíle osudového rozhodnutí lidovců je tady.…

Tuto sobotu a neděli proběhne v Praze poměrně ostře sledovaný sjezd KDU-ČSL. Strana si na něm nejen zvolí své…