Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel poslal techniku závodní mokky do výroby. Rozdíl oproti „klasice“ je obrovský

Vauxhall Mokka GSE
Vauxhall Mokka GSE
Vauxhall Mokka GSE
Vauxhall Mokka GSE
14 Fotogalerie
Mario Rychtera
Diskuze (30)

Opel využil zkušenosti ze světa rallye a přetavil je do sériové výroby. Výsledkem je Mokka GSE s elektromotorem o výkonu 207 kW, která nabízí techniku závodního speciálu i pro běžné řidiče.

Během pěti let účasti v elektrickém světě rallye získal Opel nespočet cenných zkušeností. Nejprve s e-Corsou, a nyní na její úspěchy navazuje elektrická mokka. Jak řekl Marc Fetzer, viceprezident Opelu pro stávající produkty, najednou si automobilka uvědomila, že takové auto by nemělo zůstat pouze výsadou pár vyvolených, ale že má značný potenciál i pro sportovně laděnou veřejnost. Výsledkem je silniční Mokka GSE, která si z rallyového sourozence přenáší všechny stěžejní komponenty.

Mokka GSE zaujme stejným vpředu namontovaným elektromotorem o výkonu 207 kW s točivým momentem 345 Nm, jaký má soutěžní vůz. Stejného původu je měnič, kabeláž a 54kWh baterie. Pro optimální rozdělování točivého momentu je na přední nápravě umístěn vícelamelový samosvorný diferenciál Torsen. Díky němu vystřelí Mokka GSE na stovku za 5,9 sekundy a následně pokračuje na maximální rychlost 200 km/h. Temperament vozu lze přizpůsobit v režimech Normal, Eco a Sport.

I podvozek jde ve stopách soutěžního speciálu. Využívá upravené nápravy s tlumiči s hydraulickými dorazy, přičemž zadní celek je ve srovnání s běžnou verzí tužší o 189 %. Novinka obouvá aerodynamicky optimalizovaná 20" kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport EV v rozměru 225/40 R20. Skrze přední ráfky prosvítají zeleně lakované čtyřpístkové třmeny svírající kotouče o průměru 380 mm.

S karoserií nebylo třeba nic zásadního vymýšlet. Pravda, sání na střeše soutěžního speciálu zmizelo, ale nárazníky a prahy si ponechaly dynamický nádech. Paletu definují moderní barvy v bílém, šedo-černém a žlutém odstínu.

Verze GSE v interiéru nadchne volantem s plochou spodní a horní částí, anatomickými sedadly a čalouněním kombinujícím alcantaru se žlutým prošíváním a bílými vložkami. Přístrojový štít s úhlopříčkou 10 palců má přizpůsobitelnou grafiku a infotainment zobrazuje údaje o výkonu, přetížení, zrychlení a správě baterie.

Video placeholder
Opel Mokka GSE Rally studie 2025 • Zdroj: Opel

Zdroj: Opel | Video: Opel

Vstoupit do diskuze (30)