Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mosler MT900 GTR: na silnice míří další supersport

Jan Cacek
Diskuze (14)
Po úspěších Mosleru MT900 R ve vytrvalostních závodech vznikne verze GTR, homologovaná pro běžný provoz.

Vizí Warrena Moslera je vyrábět nejrychlejší a nejspolehlivější sportovní auta na světě. Poté, co se Moslerovi podařilo prosadit v britském a španělském šampionátu GT, resp. FIA GT2 v loňském roce, míří za další výzvou, kterou je slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans. Aby se však mohly Moslerovy speciály postavit na start, musí vzniknout několik silničních exemplářů, odvozených ze závodního MT900 R.

Silniční verze, která s přehledem obstála v bezpečnostní testech v USA i Evropě, se bude jmenovat Mosler MT900 GTR. Charakterizuje ji velmi nízká hmotnost díky šasi a kokpitu z ultralehkého karbonu a hliníkovému rámu, nízké těžiště, krátká příď, široký rozchod a optimální rozložení hmotnosti. Karbonové spoilery a difuzor zajišťují takový přítlak, že je GTR teoreticky schopné jezdit v rychlostech nad 200 km/h po stropě tunelu.

O pohon Mosleru MT900 GTR se stará sedmilitrový osmiválec LS7 z Corvette Z06, který může být vyladěn na výkon 376 až 441 kW. Šestistupňová manuální převodovka pochází od firmy Getrag, náročnější zájemci mohou sáhnout po sekvenční převodovce Hewland. Mosler GTR využívá odpružení od firmy KW, keramické brzdy Movit, kola Work (na přání hořčíková BBS) a pneumatiky Dunlop.

V karbonovém interiéru naleznete sedadla Recaro, poměrně bohatá výbava GTR pak obsahuje klimatizaci, audiosystém Alpine s lehkými karbonovými reproduktory, centrální zamykání a elektricky ovládaná okna.

Jan Cacek
Diskuze (14)