Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

50 nejčtenějších testů za rok 2010

Ondřej Láník
Diskuze (36)
V roce s desítkou na konci vyšlo na auto.cz přes 170 testů. 50 nejdůležitějších jsme pro vás seřadili podle počtu přečtení.

Asi největším překvapením je pro nás skutečnost, že v čele žebříčku není tradičně nejžádanější Škoda, ale Dacia! Aniž bychom cokoliv dalšího doplňovali, je vám už teď jasné, že jde o její SUV Duster.

Druhé místo patří další nízkonákladové novince roku 2010 - Renaultu Fluence.

Teprve třetí místo v pořadí patří boleslavským modelům - konkrétně Yetimu, Octavii a jejich srovnání stokoňových motorizací.

Čtvrté místo obsadil Golf s novinkou pod kapotou - maloobjemovým motorem, který bude v příštích letech pohánět lidové motorizace značek VW, Škoda, Audi i SEAT.

Pátým místem začíná území ovládané Škodou.

Do TOP10 se však dostala i jedna Kia a klíčová novinka Opelu.

Jestliže vás nezajímá názor většiny čtenářů, ale spíše byste chtěli abecední seznam všech testů vydaných v roce 2010, máme zde pro vás Přehled všech testů vydaných v roce 2010.

Ondřej Láník
Diskuze (36)
Avatar - Dan0044
2. 1. 2011 13:09
Re: aspon vidno,
Já to auto neodsuzuju. Dokonce jsem i poznamenal, že by to nemusela být špatná koupě.
Avatar - Dan0044
2. 1. 2011 12:25
Re: aspon vidno,
Dobře, s tou délkou mi to nedalo a šel sem se podívat do prospektů. Kromě toho, že Dacie je výrazně hranatější, tak je o 19,5 cm delší, o 9 cm širší a o 0,5 cm vyšší. Nabízí výrazně větší zavazadelník (475 vs. 270) a méně místa pro cestující. Takže měl si pravdu, přestože rozdíly nejsou až tak velké, tak Duster je větší. Zároveň je vidět zaměření na zavazadelník > pracovní využití. Tu spolehlivost nechám být, máš asi pravdu, počkáme.

Co se týče motorů - když srovnám benziňáky, vychází vítězně SX4 a to nejen díky rychlejšímu motoru, ale i díky výrazně nižší spotřebě - 2 litry rozdílu není málo. U těch dieselů máš pravdu, lepší by byl malý diesel, přestože spotřebu mají podobnou, tak náklady jsou nižší a zrychlení podobné, tam není co řešit.

Do sportovního auta má daleko, to jo. Za tu cenu (430tis.) jsou ostatní crossovery v leckdy v základu (přestože třeba u ASX je základ dost obsáhlý). Dceru chválim >:D vybrala dobře, taky jsme nad tímto autem uvažovali. ASX je rozhodně lepší, než aktuální Outlander. Ten příspěvek o našem autě je tam spíš jenom kvůli tomu, že se do něho Ronault naváží. A jen tak mimochodem - Outlander I. je jen o něco větší, než Duster, dá se to porovnávat. Jenže turbo je turbo, a motor z Eva se taky nezapře >:D mimo jiné taky cenová kategorie a naprosto luxusní (přestože pro mnohé hrozně strohý) interiér. Na to ale fotky nestačí.
2. 1. 2011 10:46
Re: aspon vidno,
Však jsem taky psal, že se bavím o "malých SUV". ;-) Ona Dacia je větší kus železa, SX4 je vedle ní drobek. Druhou stránkou je zase prostornost uvnitř...
Nicméně, o spolehlivosti nelze v současnosti mluvit, je prodáno jen pár kusů. Uvidíme za rok, za dva.
Z porovnání mi vyjde jako těsný vítěz Duster. Právě díky motoru - Suzuki nabízí jen dvoulitr (vyšší náklady na provoz včetně povinných plateb). Ty výhrady, co k Dusteru mám, jsou třeba k montáži jenom čtyř airbagů apod.

Ale jak říkám: beru v úvahu to, co auto nabízí za vynaložené peníze - Duster je malé SUV, auto pro sportovní vyžití (NE sportovní auto!) - a tam je za 430000,-Kč hodně dobrý.

ad. Outlander: to je jiná kategorie... Proto se taky dcera rozhodla pro koupi ASX (což je téměř to samé ;-) )
2. 1. 2011 05:02
Re: aspon vidno,
Tak se podívej na jeho motto. To jde přímo proti tomu co tady napsal. >:D >:D >:D
Avatar - Dan0044
1. 1. 2011 22:57
Re: aspon vidno,
jéj, netušil sem, že tim rozpoutám až takovou diskuzi. Dobře, takže popořadě..
Ronault:
Každá Dacie splnila svůj účel - účel "levné pracovní síly" na technicky zdařilejší úrovni, než je Lada (doufám, že se zase někoho nedotknu, ale tohle výmysl není). Jak sem řekl, za tu cenu je to hodně zajímavá nabídka. Já si přečetl hned dva články o Dusteru, přesto, že se nechystám značku nijak podporovat.
Das Autos:
ano, pracovní vozidlo je to ideální. Tam se nehledí na kvalitu interiéru, ani na výbavu, jde o to něco přepravit nebo projet a konec.
Mezek:
Duster není o tolik větší mám pocit, on jen trochu "mate tělem". S tim dokupováním máš taky pravdu... Ale potom se to chce zamyslet, jestli náhodou nevyjde nějaké jiné auto lépe. Četl jsem tu ten test SX4 vs. Duster a když to tak nějak porovnám, vychází vítězně spíše SX4.

A co se týče té spolehlivosti: Za prvé, poruchovost aut se dnes pohybuje okolo několika procent - je větší pravděpodobnost, že narazíte na "dobrý kus". Levné Renaulty nicméně jsou (a nejen podle mých zkušeností) docela poruchové. No a namontujte levný Renault v Rumunsku a víte co Vám vznikne... Jen předpokládám, že Duster půjde ve stopách svých "kolegů".

A k tomu komentáři, který se naváží do našeho Outlandera: třeba mi nabízí víc, než by mi dalo nové auto. Třeba je to opravdu SUV - SPORTovní Už. Voz., narozdíl od těch ostatních "parodií". Třeba mi dává určitou míru vyjimečnosti, narozdíl od jiných aut. Důvodů je víc, o novém autu jsme taky uvažovali. Vy ostatní radši ani nepíšete, co teď máte za auto. Opravdu po uvážení všech pro a proti nám to vyšlo lépe, už proto, že jsme Outlandera kupovali od origo prodejce téměř nového.

Ed.: opravdu občas trochu přehánim, nemusíte mě brát za slovo a vzít to trochu víc v pohodě