Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle jsou nejprodávanější modely v Evropě za září 2018: Octavia před Golfem!

David Bureš
Diskuze (10)
Nové emisní normy silně promíchaly pořadím nejprodávanějších aut v Evropě. Silně to pocítil VW Golf, který ztratil pozici nejprodávanějšího auta starého kontinentu.

Mezi nejprodávanějšími automobily v Evropě platila v posledních letech jistota, že v čele je Volkswagen Golf. Jedinou výjimkou byl loňský březen, kdy po sedmi letech přenechal pozici jedničky někomu jinému – Ford Fiesta, který těžil ze silných prodejů na britském trhu. Letos v září však Golf o titul nejprodávanějšího auta přišel znovu. A zažil výrazný pád!

Důvodem jsou samozřejmě nové emisní normy, které v Evropské unii začaly platit 1. září. Koncern VW Group na ně nebyl zcela dobře připraven, což se v září plně projevilo. Mateřský Volkswagen ztratil pozici nejprodávanější značky Evropy, propadly se i další značky koncernu. Slabé výsledky jsou pak samozřejmě patrné také na statistikách jednotlivých modelů. VW Group ale rozhodně není jediný, komu prodeje v září klesly, trend je patrný napříč průmyslem.

Jindy jasná jednička starého kontinentu, Volkswagen Golf, se tak musel tentokrát spokojit až s 13. příčkou mezi modely. Jeho 14.968 registrovaných kusů podle statistik analytické společnosti JATO Dynamics je o hrozivých 71 % méně než před rokem. Žádný jiný model z top 25 nezažil takový pád. Slabý výsledek znamená, že před Golf se dostala třeba i Škoda Octavia. Ta se meziročně propadla o 25 % na 15.226 kusů, výsledkem čehož bylo 11. místo mezi modely.

A kdo se tedy vyšvihl na pozici nejprodávanějšího automobilu v Evropě? Trochu překvapivě Opel/Vauxhall Corsa, který na rozdíl od mnoha jiných modelů nezažil v září kvůli WLTP propad, naopak si díky silným prodejům ve Velké Británii, Německu nebo Francii meziročně pomohl o pět procent na 24.752 registrovaných kusů.

Druhý následuje Ford Fiesta, který si meziročně polepšil dokonce o 20 %, zatímco stupně vítězů uzavírá Renault Clio, který si však meziročně pohoršil o 18 %. Díky meziročnímu růstu o dvě procenta se na čtvrtou příčku vyšvihla Toyota Yaris, která se díky tomu stala nejprodávanějším vozem asijské značky v Evropě.

Ono obecně pořadí v nejlepší desítce bylo v září v souvislosti s normami silně promícháno. Do desítky se totiž tentokrát dostaly takové vozy jako Mercedes-Benz A, Citroën C3 nebo Fiat 500, které v ní obvykle nebývají. Mercedes-Benz A díky šesté příčce byl dokonce nejprodávanějším kompaktním autem v Evropě vůbec, což je na zástupce luxusní značky skvělý výsledek. Před ním byli jen zástupci segmentu B. Titul nejprodávanějšího SUV na starém kontinentu pak v září držel Peugeot 3008, celkově desátý.

„Je to obrovský pád, ale byl v automobilovém průmyslu tak nějak očekáván. Nadále uvidíme pokles registrací, dokud bude velká část verzí nedostupná kvůli novým podmínkám testování. Velkou otázkou je, jak dlouho bude pokles trvat, což bude záviset na tom, jak výrobcům bude trvat homologace modelů, které chtějí udržet na trhu,“ komentuje výsledky analytik Felipe Munoz z firmy JATO, která evropské statistiky počítá na základě prodejů v 27 státech starého kontinentu.

Podle statistik JATO Dynamics evropský trh v září 2018 zažil největší pád za poslední dekádu, 1,12 milionu registrovaných aut bylo o 23,4 % méně než před rokem. Důvodem jsou nová emisní pravidla, kvůli nimž některé automobilky musely silně omezit svoji nabídku. Velká část verzí modelů ještě není přizpůsobena novým pravidlům. Konkrétně JATO tvrdí, že 43 % variant modelů zatím není homologováno podle nové emisní normy.

Evropský trh v září 2018: Nejprodávanější auta podle modelů
Poř.ModelProdej 9/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]
1.Opel/Vauxhall Corsa24.752+5
2.Ford Fiesta22.478+20
3.Renault Clio21.944-18
4.Toyota Yaris19.479+2
5.Peugeot 20817.751-12
6.Mercedes-Benz A17.680+7
7.Citroën C316.307+1
8.Fiat 50015.876-16
9.VW Polo15.864-21
10.Peugeot 300815.315+8
11.Škoda Octavia15.226-25
12.BMW 115.070+1
13.VW Golf14.968-71
14.Peugeot 200814.517+2
15.Hyundai Tucson14.508-2
16.Renault Captur14.490-23
17.Nissan Qashqai14.165-51
18.Ford Kuga13.497-8
19.Mini13.247-14
20.Mercedes-Benz C12.792-28
21.Ford Focus12.587-40
22.Fiat Panda12.445-21
23.Kia Sportage11.929-5
24.Toyota C-HR11.900+23
25.Mercedes-Benz GLC11.595-8

David Bureš
Diskuze (10)
Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2018 10:48
Re: EU zabija vlastny automobilovy priemysel
Což vo to taky bych chtěl aby byla moje = o tom žádná

To ale nijak nesouvisí = s tim že je současná doba přichytila poněkud v nedbalkách

A to bych u svý firmy = určitě nechtěl
26. 10. 2018 08:01
Re: EU zabija vlastny automobilovy priemysel
Také bych chtěl aby moje firma byla tvrdě sražena do kolen a byla největší na světě.
[odkaz]
Avatar - woody-alien
26. 10. 2018 06:15
V měsíci září, kdy jablka zrají...
kdy mantilu noci svit měsíce protkal....pardon, nechal jsem se unést. ;-)

Září bývalo hned po březnu pro Fiestu prodejně nejsilnějším měsícem. Plus 20% zní fakt hezky, jenom by se nemělo zapomenout na září 2016 - cca 35.000 ks nebo září 2015 - cca 38.000 ks. Oproti tomu loni v září se Fiesta na svoje poměry prodávala mizerně.

Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2018 02:33
Re: EU zabija vlastny automobilovy priemysel
To právě sedí = nutnost dodržovat emise = sráží VW tvrdě do kolen

A vypadá to že podobně nepřipravený sou na elektrifikaci a nebo jen hybridy. V tuhle chvíli maj proti konkurenci i nejhorší šestiválec v naftě = donedávna hodně zásadní motorizaci

Možná bude eště veselo [odkaz] tys tehdy myslel že v říjnu to bude takhle [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2018 02:21
Re: Matoucí
Ne napsal to Bureš = a titulek je fakt ubohej = řešit v něm 11. a 13. místo? :no: ;-\

Značky co podváděly s emisema = maj holt doteď problémy. Fiesta +20% a C-HR +23% stejně jako Corsa si zasloužej :yes: