Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejpromiskuitnější jsou majitelé malých aut. Alespoň v USA

David Bureš
Diskuze (6)
Naopak nejloajálnější jsou ke své kategorii aut majitelé velkých trucků.

Společnost Edmunds zjišťovala, jak jsou majitelé loajální ke kategorii aut, kterou vlastní. Průzkum zjistil, že takřka 62 % amerických vlastníků velkých trucků zůstává věrná těmto autům. Naopak u subkompaktů zůstane jen 15 % vlastníků tohoto druhu automobilu.

Malé vozy si v USA běžně kupují novopečení řidiči, které zajímá co nejnižší cena. Jakmile však mají na něco dražšího, subkompakty opouštějí. Automobily této kategorie ale v současnosti už nabízí vysokou hodnotu a především nízkou spotřebou paliva, které například velké trucky nemohou konkurovat. Proto jsou tvůrci studie poněkud překvapeni, proč majitelé nejsou k subkompaktním autům loajálnější.

Loajálnost k velkým truckům Edmunds vysvětluje tím, že pokud majitel skutečně využije výhody velkého pickupu vyplývající z jeho velikosti, jen těžko jej vymění za malý sedan nebo za sporťák. Změna za menší vůz však může nastat v případě, že se změní jeho životní styl, nebo pokud zjistí, že tak obrovský automobil nepotřebuje.

Na druhém místě skončily vany (bezmála 51 % vlastníků zůstane věrných této kategorii), třetí příčku obsadily minivany (takřka 49 % lidí u nich zůstane). Také zde je vysoká loajálnost zákazníků vysvětlována charakterem vozidla. Podobně velký vnitřní prostor totiž nabízí jen některé crossovery, těm ale například chybí praktické posuvné dveře.

Bodovala také prémiová auta, autoři studie tvrdí, že je to díky jejich image a kvalitě.

Získaná data vycházejí z informací poskytnutých dealery z různých koutů USA, které se týkají prodejů mezi letošním lednem a červencem. Exotické vozy nebyly do průzkumu zahrnuty, protože se jich prodá příliš málo na to, aby je bylo možné zahrnout do tohoto žebříčku.

Žebříček loajálnosti zákazníků k segmentům aut
Poř.KategorieLoajálnost zákazníků [%]
1.Velké trucky61,8
2.Vany50,9
3.Minivany48,9
4.Prémiové sportovní vozy47,3
5.Prémiové luxusní vozy46,7
6.Prémiové luxusní SUV46,6
7.Základní luxusní vozy42,5
8.Velké tradiční SUV42,2
9.Velké vozy41,0
10.Střední luxusní SUV39,6
11.Střední luxusní vozy38,1
12.Kompaktní vozy37,3
13.Středně velké vozy37,1
14.Kompaktní trucky36,5
15.Základní luxusní SUV30,8
16.Střední sportovní vozy30,2
17.Středně velká tradiční SUV28,3
18.Kompaktní crossovery27,3
19.Základní sportovní vozy23,7
20.Středně velké crossovery21,6
21.Velké crossovery16,0
22.Subkompaktní vozy15,1

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - Lonestarstate
16. 9. 2012 16:36
Badatelé jsou překvapeni
Vždyť malé vozy nabízejí přeci tak vysokou hodnotu a nízkou spotřebu >:D :no: V čem přesně spočívá vysoká hodnota auta, do kterého leze člověk jak Krteček do natahovacího auta na klíček? Proč si prostě nepřiznat, že skoro nikdo, kdo si může dovolit větší, pidiauta nekupuje.

V podmínkách USA, kde navíc lidi běžně najedou za rok 3x víc jak v ČR, není foukanej litrovej tříválec žádný terno....kdo by chtěl auto hodit ze skály po dvou letech ježdění, protože odešel motůrek velikost PET flašky do věčných lovišť?

Samozřejmě pokud je hlavním posláním auta, aby stálo přes týden před panelákem a o víkendu zajelo na chalupu, tak pak je subkompakt jasná volba! ;-)
Avatar - avatas
16. 9. 2012 16:33
Botay č.11
Mám boty č.11 a o tom to je ! >:-[] >:-[] >:-[]

To jsou zase okurkové nadpisy...!
Avatar - romgator
16. 9. 2012 16:16
Re: Nadpis mě zavedl...
No něco na tom asi je, protože když jsem jezdil Mazdou 2, tak holky z práce říkali, "je to takové fešné autíčko." A kolik se jich v něm svezlo. Ale později, když jsem přesedlal na Mazdu 6, se to změnilo. Škoda. :-)
16. 9. 2012 12:26
Re: Nadpis mě zavedl...
Jo, to bude asi vekem a usazovanim se :-)
Mozna je ale to clanek o vejfukofilech, podle titulku.
Avatar - Misanick
16. 9. 2012 11:01
Re: Nadpis mě zavedl...
jj, taky jsem si říkal, že od té doby, co místo v malých autech jezdím střední třídou, už těch ženských není tolik >:D .