Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nezkazí si luxusní značky image kvůli novým modelům?

BMW nedávno rozšířilo svoje portfolio o dvě MPV, Mercedes zase chystá pick-up. Někteří fanoušci tak mají strach o jméno svých milovaných značek.
Zpět na článek
11. 8. 2015 11:56
11. 8. 2015 11:59
11. 8. 2015 12:23
11. 8. 2015 12:55
11. 8. 2015 13:03
11. 8. 2015 13:59
11. 8. 2015 15:06
11. 8. 2015 16:25
11. 8. 2015 21:05
11. 8. 2015 13:53
11. 8. 2015 13:39
11. 8. 2015 13:56
11. 8. 2015 14:08
11. 8. 2015 14:14
11. 8. 2015 14:32
11. 8. 2015 14:35
11. 8. 2015 14:46
11. 8. 2015 15:01
11. 8. 2015 15:05
11. 8. 2015 15:47
11. 8. 2015 15:29
11. 8. 2015 15:52
11. 8. 2015 16:01
11. 8. 2015 15:35
11. 8. 2015 14:14
11. 8. 2015 14:50
11. 8. 2015 16:39
Avatar - classic
11. 8. 2015 11:53
německá trojka...
... je ztracena, ještě že je tu Lexus ...
Rozbalit vlákno
20
11. 8. 2015 12:00
Re: německá trojka...
Určitě? A co ti nabídne zajímavýho třeba proti C400 nebo 340i? Chybí možnost individualizace a topový nabídky běžných modelů, nemám teď na mysli osmiválcový varianty.
Avatar - classic
11. 8. 2015 12:35
Re: německá trojka...
"Chybí možnost individualizace a topový nabídky běžných modelů, nemám teď na mysli osmiválcový varianty." ... to je pravda ... ale co dál? Lexus je zpracováním někde trošku jinde. A bavíme-li se o prestiži, dle mého Lexus vítězí... hlavně v klidu, je to jen názor ;-) samozřejmě si každý bude bránit tu "svoji" značku...
11. 8. 2015 13:51
Re: německá trojka...
V čem je zpracováním jinde? Jasně, že v klidu, diskutujeme...
Avatar - classic
11. 8. 2015 17:09
Re: německá trojka...
Já ty auta nevyrábím. Nemám ani odborné technické znalosti na to, abych se přel o lepší dílenské zpracování Lexusu vůči Mercedesu. Je to pouze můj subjektivní názor. Plně respektuji názor opačný, ale svůj si ponechám. Přijdou lidi co budou říkat, že jezdili v tom v tom a tom, a budou zastávat ty a ty názory. Nebudu je vyvracet. Porovnám-li z osobní zkušenosti MB E 2013 a Lexus GS 2013, jeví se mi mnohem lepší zpracování Lexusu. Dovírání dvěří, zpracování interiéru, chod - a pro tebe třeba tyhle parametry nemusí hrát žádnou roli. Mám dále zkušenosti s novějšími Mercedesy jiných než Éčkových modelových řad od r. 2010, za to s jiným Lexusem žádným. I přesto se mi jeví Lexus lepší. Možná by stálo za to zmínit žebříčky J.D.Power. Lexus nabízí pouze několik modelů, málo motorů a málo výbav, OK, ale vybrat si lze, pokud se chce. A pokud někdo chce např. velké luxusní SUV, může si koupit benzínový Landcruiser 4.6 V8, což se např. s MB GL nedá srovnávat (v neprospěch MB).
11. 8. 2015 17:57
Re: německá trojka...
V US vyráběný modely jsou zcela jiná kapitola. Pocitovou kvalitu poFL E-Klasse vnímám mnohem líp než před inovací. GS však zapůsobit umí. Pro mě ze všech japonců zcela jistě nejlíp, daleko před Infiniti. Má působivý detaily třeba na omak a u M-B se musíš při konfig snažit, aby jsi dosáhl podobný úrovně. Na druhou stranu je z D3 ve třídě nejstarší a je to znát.
11. 8. 2015 18:16
Re: německá trojka...
J.D.Power nesestavuje žebříčky podle nejlepších automobilů, ale podle toho, jestli jsou jejich uživatelé s auty spokojeni. Je jasné, že lidé, kteří si koupí Lexus, většinou nemíří vysoko a jsou spokojeni s koupí. Kdežto MB si kupují rozhodně lidé s vyššími příjmy a ti mohou být nespokojeni i s malými drobnostmi. Jinak Landruiser, resp. Lexus byl nedávno v testu Motortrendu, kde změřil síly s Navigatorem, Infinitim, RR, GL a Escaladem a výsledkem byl první vláček Escalade s mírným náskokem před GL a poté RR. Což by se dalo zdůvodnit, že Escalade je americké auto a to vždycky bude mít v domácím testu mírnou výhodu. Nicméně je to jeden z mála konkurenceschopných amerických luxusních aut. A druhý vláček s jasnou mezerou byl právě Lexus, Infiniti a L. Navigator, který může nabídnout tak akorát dobrou cenu. Srovnávat Lexus s MB, popř. s Audi nebo BMW lze a Lexus se určitě nemá za co stydět, nicméně i nezaujatý člověk musí uznat, že Lexus bude ve většině případů tahat za kratší konec, tak jako Jaguar. Jinak Lexus a Jaguar a LR jsou rozhodně dobrými alternativami. Volvo, Buick, Lincoln, Cadillac, Infiniti, Acura a některé další vozy i neprémiových značek prostě tolik nenabídnou.
11. 8. 2015 17:59
Re: německá trojka...
Zase neplácej blbosti. Německé trojce se může rovnat max. Jaguar, LR a zmíněný Lexus, ale pořád tahají za kratší konec. V čem je lepší Lexus? Lexus nemá takovou prestiž, max. v USA a Rusku. Jasně Němci dělají mnoho modelů a motorizace občas neodpovídají prémii, ale pořád při srovnání hlavně těch top modelů, jako např. BMW 5 nebo BMW 7, atd. prohrají Japonci.
Avatar - classic
11. 8. 2015 20:58
Re: německá trojka...
Drahoušku, jakýpak blbosti? Jistě, že ztraceni nejsou. To byl nadnesený výraz. Lze se zasmát tvému výroku z druhého příspěvku, že lidé, kteří si koupí Lexus, většinou nemíří vysoko - nevím, jak to básník myslel a ani to snad vědět nechci - nelze koupit Lexus GS s osmiválcem a nelze koupit Lexus LS s dvanáctiválcem, jako u jeho přímých konkurentů s modrou vrtulkou ve znaku, ale to už dané. Kdo bude chtít přes 500 koní ve střední třídě, bude si muset koupit E63 nebo M5... Jak už jsem zmiňoval, je to o osobních preferencích a diskuzí nic nevyřešíme, pro mě byl a je favorit Lexus, v případě SUV pak Landcruiser, na tom se nic nezmění, a to vše pro opravdu kvalitní dílenské zpracování. Mohli bychom vést nekonečnou debatu, jestli si lidé kupují německé vozy kvůli jejich kvalitě, nebo spíše kvůli samotné značce, ale to bych snad považoval za mrhání času.
11. 8. 2015 21:17
Re: německá trojka...
Hele řeknu ti to takhle, nejsem sice zahradníkem v Beverly Hills, ale člověk všeobecně ví, že bohatí většinou bílí Američané dávají přednost německým značkám hlavně Porsche a MB,BMW a Audi, potažmo britským Aston Martin, RR a Bentley, občas volí taky Jaguar a LR a možná nějaký auto pro manželku ve formě Mini a nacionalisté potom kupují Cadillac. Ale Lexus většinou kupují buď nebílí Američané nebo velmi málo bílých Američanů, většinou s menšími, neříkám nízkými příjmy.
Avatar - classic
11. 8. 2015 21:46
Re: německá trojka...
Bohužel neznám tolik bílých, natož nebílých američanů, abych si z toho mohl udělat dostatečně důvěryhodný statistický výpočet. Aston, RR a Bentley, které zmiňuješ, jsou jiná cenová kategorie. Pak mi ale nejde do hlavy, proč naši tmaví spoluobyvatelé planety z blízkého východu v bílých hábitech nekupují do pouště Q7ky nebo GLka, ale proč je téměř povinnost vlastnit pár Landcruiserů na hrubé zacházení... Taky jsem se nedozvěděl, proč amíci preferují německý vozy, osobně to tipuju na "dojem" ze značky, což reálně nemá žádnou přidanou hodnotu.
Avatar - AUDIRS6
11. 8. 2015 21:50
Re: německá trojka...
ked potrebovali raketu na Mesiac, zobrali si na to Brauna, potrebuju sa poriadne povozit, beru D3...plus Porsche a Anglanov, noooo >:-[]
Avatar - classic
11. 8. 2015 22:12
Re: německá trojka...
Bavíš se o arabech? Tak ti na to celou D3 naprosto a z vysoka s#rou, vyjma MB G 6x6, což je tak dobrý auto "pro srandu"... Ovšem nelze to vysvětlit zarytýmu audinkářovi:-)

P.S. Myslím, že 100x víc potřebuješ východní ropu, než východ evropský auta...
Avatar - AUDIRS6
11. 8. 2015 22:26
Re: německá trojka...
zaryty "Audinakar" >:D hmm, hlavne ked sedlam aktualne este nieco ine... ;-)
Nie, mal som na mysli Amikov. Alebo si videl Arabov, ktorym Braun urobil raketu vdaka ktorej leteli na mesiac ? >:D >:D >:D >:D
Avatar - classic
11. 8. 2015 22:53
Re: německá trojka...
Aha, tak to je mi líto, jak začínám číst o nesmyslech netýkajících se tématu, přeskakuju slovíčka, věty a pak i řádky. Tak jsi pohonil a můžeš jít spokojeně spát:-) Já vás chlapci obdivuju, že tak přesně víte, jak to v tý americe chodí... Holt jste na jiným levelu, jak se teď říká.
Avatar - AUDIRS6
11. 8. 2015 23:10
Re: německá trojka...
mas pravdu, si ;-) ja honit nemusim >:-[]

vidim, ze si si dobre urobil ked si sa olajkoval a mna odislajkoval s tymi dlasimi nickmi. Takze dobru nocku >:D >:-[]
Avatar - classic
12. 8. 2015 07:11
Re: německá trojka...
bráško, tobě fest šplouchá na maják...
Avatar - AUDIRS6
12. 8. 2015 07:15
Re: německá trojka...
nevies si predstavit v akom klidku ja som :-)
Proste mi len neide do hlavy, ako je mozne dostat 5 :no: za to ked napisem, ze Amici leteli na Mesiac vdaka Nemcovi a radi kupuju nemecke (ale aj Anglicke ) karenky na vozenie sa... 8-s
Avatar - classic
12. 8. 2015 07:22
Re: německá trojka...
ty vole, tak neřeš pi#oviny:-) já to tam nenaklikal...
Avatar - AUDIRS6
12. 8. 2015 07:26
Re: německá trojka...
neriesim, ale ani tebe neverim ;-)
Avatar - classic
12. 8. 2015 07:57
Re: německá trojka...
nevěř svojí staré...
Avatar - TeeJay
11. 8. 2015 11:56
Kazí
"Obohacování" nabídky o "užitkové" modely, likvidace velkoobjemových hodněválců, zavádění sociálních tříválců, to jsou tragické strategické omyly. Prémie se postupem času horší a mainstream naopak lepší, pokud se něco nezmění, prolnou se.

Pro nás, rýžožroutské mainsteamáky, houby zle. Ale klientela prémiových značek to ponese hodně zle. :-!
Rozbalit vlákno
9
11. 8. 2015 11:59
Re: Kazí
Kde nechal mainstream třeba šestiválce pro střední třídu?
Avatar - TeeJay
11. 8. 2015 12:23
Re: Kazí
Čtyřválec a šestiválec už není takový skok, jako když drtivá většina ms měla čtyřválec a pár V6, zatímco u prémie měl I/V6 kdekdo a spousta z nich i V8. Navíc být tebou se k tomu šestiválci moc neupínám, kdoví, co bude za 10 let. Navíc je tu situace i jiná - je tu řada ms modelů, které mají nejhorší motorizaci čtyřválec oproti tříválci v prémii. Asi uznáš, že je něco špatně, šestiválec nešestiválec.

Není to tak dlouho, co Němci nabízeli u každého modelu 6-8 motorů, teď to jsou tři a z toho dva mají stejný objem. Do kopru jde pestrost nabídky, evropské ms automobilky už nabízí "bodovou" individualizaci na úrovni prémie, kde si auto specifikuješ déle, než ho pak vyrábějí.

A myslím, že se už objevují situace, kdy srovnatelné ms auto koupíš dráž, než prémii. Narazilo se na to myslím u MB-C a Passatu.

Pochopil bych to u značky, která se musí starat sama o sebe, třeba ten Mercedes, co kolem sebe nemá 5 dalších značek,co mu pokryjí trh. Ale když mám VW, Audi, proč si kur*it Porsche a dokonce i Bentley? nebo když mám VW, Škodu a Seat, proč srážet ke dnu Audi? Aby sis mohl dát do výroční zprávy, že jsi nejprodávanější prémie? :no:
Avatar - KANKUNEN
11. 8. 2015 12:55
Re: Kazí
Japonský mainstreem je úplně vyhořelý. Jejich celá střední třída je v troskách a existuje jediný zástupce, který se dokáže postavit našemu Superbu. Vlastně pro mně by bylo ideální auto IS kombi s 3,0i V6 RWD s podobnými technologiemi jako je skyactiv. Lexusu fandím, ale nic mi nedokáže nabídnou. Reálně nejblíže mým požadavkům je C 250i právě od MB. A to už není nedoceněný motor 350CGI.
Avatar - 3_diamanty
11. 8. 2015 13:03
Re: Kazí
presne tak.. zrovnava sa to..... je to uplne zretelne viditelne.... a som rad za tento tvoj nazor...

a nejde len o motoricke zblizenie objemov.... aj vo vybave... v technologiach.... su dnes uz rozdiely mensie medzi premiou a nepremiou ako tomu bolo pred 20 rokmi..... casy ked z mercedesu ludia padali na zadok su prec... take Acko mi pride doslova az nehodne toho co som si pod pojmom mercedes este pred par rokmi predstavoval.... ale je to na druhej strane dokaz ze aj tymto automobilkam uz ide dnes viac o cisla ako o imidz.... je to tak.... keby tomu tak nebolo.... tak by sa nikto z D3 nehrnul do vyroby stale mensich a lacnejsich aut......

ved kozene sedacky mi dnes uz da aj sportage... premiovu navigaciu mam aj v malom yarise, na to predsa nemusim kupovat 5-kove bmw .... takze ono je to uz tak..... a aj nepremiovy passat vychadza uz lepsie ako take premiove Cecko ( v komplexe vsetkych vlastnosti ).... netreba moc spekulovat aby clovek prisiel na to ze sa to uz pomaly ale isto vyrovnava..... a raz uz budu rozdiely uplne mizerne ( za dalsich 15-20 rokov ) a bude uz uplne jedno ci mas na veku kufra hviezdu alebo modry oval... ci okridleny sip... uz to bude uplne jedno
11. 8. 2015 13:59
Re: Kazí
Kůže v Kii a v BMW je úplně jinej vesmír. Zkus se zeptat třeba někoho, kdo v KE pracuje právě ve fabrice, která se zpracováním živí...
O navi v Yarisu nebo BMW ani nemluvě...
Avatar - 3_diamanty
11. 8. 2015 15:06
Re: Kazí
no na to ze nedavno nemal sportage ziadnu kozu je to uz super.... ;-) .... ono sa to fakt ten rozdiel medzi premiou a nepremiou pomaly ale isto zmensuje ver mi.... mozno to nejde zase az tak rychlo ako by som si zelal...... ale je jasne ze vyrovnava sa to..... za 15-20 rokov uvidime... nejednu finticku co bola kedysi vysadou len drahych premoviek ma dnes uz totiz kdejake pomaly bezne auto ... raz podla mna dojde k rovnovahe .....a auta uz budu uplne zhodne po kazdej stranke... bez ohladu na logo
11. 8. 2015 16:25
Re: Kazí
Myslím, že v prémii i neprémii toho mám odjeto daleko víc. Takže ti věřit nemůžu, jakkoliv bych se snažil. To, že se rozšíří postupně do mainstreamu prvky se kterými přišla prémie je běžná věc a funguje to nejen v autech. Tohle není žádný novum.
Jednoduchá věc, pokud to mám jednoduše shrnout, pak pokud vezmeš prémiový auto po 5-ti letech a dejme tomu 200kkm a porovnáš se stejně starým a podobně jezděným mainstreamem, pak poznáš rozdíl (teď se bavím o tom nejjednodušším pocitu).
Avatar - wakantanka
11. 8. 2015 21:05
Re: Kazí
A ono v tom je hlavne caro premie. Finticku ktoru mas v premii uz dnes, ti mainstream doda az za 10 rokov.
11. 8. 2015 13:53
Re: Kazí
Věř mi, že z MS se do prémie přestupuje mnohem líp než naopak. Kdo tvrdí, že tomu tak není, lže si do kapsy.
Avatar - Escudo
11. 8. 2015 11:59
Konzistence Porsche
Porsche svou konzistenci ukázalo třeba Cayennem Diesel s úchvatnými 176ti kW. Na druhou stranu to nebyl první ani poslední krok vedle (924...)
Rozbalit vlákno
8
11. 8. 2015 12:01
Re: Konzistence Porsche
Cayenne diesel umožnil financovat třeba cizelování řady 911 nebo rozvoj menších sporťáků. Máš dojem, že jich jezdí málo?
Avatar - Escudo
11. 8. 2015 12:03
Re: Konzistence Porsche
A bavíme se tady o image anebo financování?
11. 8. 2015 12:10
Re: Konzistence Porsche
Image Porsche funguje evidentně dokonale, Boxstery, Caymany nebo 911 se prodávají jako na běžícím pásu. A jestli je vedle nich v showroomu ještě gazík je každýmu reálnýmu kupci putna...
Avatar - Escudo
11. 8. 2015 12:18
Re: Konzistence Porsche
No vidíš a mě to zrovna vadí. Stejně tak jako mi vadí čtyřválec v Boxsteru a do několika málo let i čtyřválcová přeplňovaná 911.
Avatar - HitmanPB
11. 8. 2015 12:27
Re: Konzistence Porsche
Vieš, niekto pozerá na auto ako na technický kúsok a niekoho zaujíma iba to, aby ho nemal sused...
Pre mňa osobne je pravé Porsche 911 a vyššie a ostatné modely sú mi ukradnuté. Ale pokiaľ sa robí 911, tak je vlastne všetko OK ;-)
Avatar - Escudo
11. 8. 2015 12:37
Re: Konzistence Porsche
Hele, já Váš názor akceptuju, jen to sám vidím jinak. Když dneska někdo řekně, že má v garáži Ferrari, tak je na to hrdej a ví, že takovejch lidí moc není. Představ si ale, že začnou za deset let s Fiatem vyrábět obdobu Fiatu Coupé s oznáčkem Ferrari za lidovou cenu. Když pak někdo řekne, že má Ferrari, už si budeš řikat - a máš Ferrari anebo to co udělali s Fiatem? Navíc pravověrnýho zákazníka, kterej od nich má několik modelů v garáži by to asi taky moc nenadchlo. Podívej se, jakou cestou šel například Chevrolet, marketingově odloučil Corvette, aby to už spolu zákazníci neslučovali - hlavně kvůli image, protože jim to prostě škodilo
Avatar - HitmanPB
11. 8. 2015 12:47
Re: Konzistence Porsche
Čo sa týka značiek a exkluzivity:
Dávnejšie som "bychařil", čo by som si kúpil za auto, aby to bolo auto s tradíciou a samozrejme na patričnej technickej a samozrejme aj image úrovni. Hovorím si: Jaguar je Indický, Lamborghini má VW, už mi zostáva iba Ferrari. Potom som sa hlasne rozosmial a dodal - no a Ferrari má Fiat ;-)
Avatar - Escudo
11. 8. 2015 12:53
Re: Konzistence Porsche
Ale takhle to je za mě v pořádku. Pokud má Fiat Ferrari a díky svojí finanční politice je dokáže udržet na prémiové úrovni, tak je to fajn, ne? Pokud budeš movitej a budeš chtít exkluzivní auto, pak jím Ferrari prostě je a jestli je to díky prodejům Fiatů je Ti jedno. Když vedle Tebe zaparkuje Punto, tak to nikdo moc spojovat nebude.

Mě spíš trochu vadí to, že přijdeš k okénku, řekneš, že by jsi chtěl jedno SUV od VW s motorem Audi a poprosíš, jestli by Ti na něj nedali odznáčky Porsche. No a oni řeknou "Tak jo" >:D
Avatar - HitmanPB
11. 8. 2015 12:19
Keď dvaja robia to isté - nie je to to isté ?
Plne súhlasím s webpájom, ale ten istý argument sa dá použiť aj v prípade Mercedesu a BMW.
Absolútne si nemyslím, že by malé modely nejako vážne pošramotili image 7er alebo S-classe. V prípade BMW je tu ešte Rolls Royce...
Človek jednoducho chce Audi, BMW alebo Mercedes a nemá na 3-er a vyššie, tak kúpi niečo z nižších modelových rád.
Bohužiaľ, je to jednoducho - iba obchod...
Rozbalit vlákno
10
11. 8. 2015 12:20
Re: Keď dvaja robia to isté - nie je to to isté ?
Všichni zapomínají na dobu, kdy základ 3er tvořila 316i se 100HP, která se rozjela na stovku stejně rychle jako dnes běžná Panda
Avatar - TeeJay
11. 8. 2015 12:25
Re: Keď dvaja robia to isté - nie je to to isté ?
Ale měla alespoň RWD...
Avatar - boost.
11. 8. 2015 12:47
Re: Keď dvaja robia to isté - nie je to to isté ?
316i není RWD?
Avatar - TeeJay
11. 8. 2015 13:23
Re: Keď dvaja robia to isté - nie je to to isté ?
Myslel jsem, že je řeč o 116. ;-)

Zatím ještě jo. >:-[]
11. 8. 2015 13:53
Re: Keď dvaja robia to isté - nie je to to isté ?
Aktuální 1er je RWD, 3er samosebou taky...
Avatar - TeeJay
11. 8. 2015 17:56
Re: Keď dvaja robia to isté - nie je to to isté ?
Užijme si to, dokud to jde. ;-) Dva roky max. ;-\
Avatar - Escudo
11. 8. 2015 12:29
Re: Keď dvaja robia to isté - nie je to to isté ?
Na druhou stranu v té době nebylo moc aut téhle kategorie se 100PS.

Je to tak týden, co jsem viděl na AMS TV test BMW 520D proti Passatu TDi, který byl o 11000 Eur levnější. Výkon srovnatelný, v jízdních vlastnotech jasný vítěz VW a to o parník. V brzdách, slalomu, akceleraci i spotřebě. To už je prostě pro image hodně blbě. Výbavu měli oba srovnatelnou a zpracování interieru lepší pro VW.
Avatar - HitmanPB
11. 8. 2015 12:32
Re: Keď dvaja robia to isté - nie je to to isté ?
... a vo svojej dobe to bol v rámci triedy a v rámci vtedajších technických možností "trhač asfaltu" :-)
Avatar - Escudo
11. 8. 2015 12:38
Re: Keď dvaja robia to isté - nie je to to isté ?
Nezapomeň, že to byla základní motorizace
11. 8. 2015 13:54
Re: Keď dvaja robia to isté - nie je to to isté ?
Ty jsou i dnes a přesto jezdí mnohem líp.
Avatar - N6600
11. 8. 2015 13:24
Moj skromny nazor
Nad niecim takymto som sa zamyslal uz davnejsie. Spomenul som si na Marka a jeho definiciu premie (pre pripomenutie tu - [odkaz]

Nemozem sa ale zbavit pocitu, ze motivacia ziskat co najviac penazi nepovedie k tomu spravnemu cielu. V tomto smere chapem, preco ma BMW X6, X2, ci MPV. A tiez chapem, ze co ma BMW, musi mat okamzite Mercedes a Audi. Na druhu stranu, takato nahanacka mi prijde zvlastna, pretoze na tych modeloch nevidim nic premiove.
To iste sa tyka aj roznych technologii. Je fajn, ze sa prichadza stale s nicim novym a vyvoj pokracuje, ale dnes staci pockat, kym ta "moja" automobilka zrovna krok a nemusim opustit svojho oblubenca pre konkurenciu. Nemecka premia sa preto v mojich ociach zlieva do jedneho auta, akurat design je iny.
Za dalsie, tato (pre mna) nezmyselna nahanacka vedie k poklesu kvality. BMW ma problemy s motormi a elektronikou. Znameho nove Sko je v servise ako doma (opat elektronika).

Som vlastnikom premie, ktora sa v ociach typickeho Europana, opovrhuje. Stal som pred rozhodnutim, do coho ist a dodnes nelutujem, ze mam Lexus. Mozno nemam najnovsi turbo motor a mozno mi chyba nejaka elektronicka feature-a. Na druhu stranu, to auto nevidam na kazdom kroku a vsetko skratka funguje. Ano, pocul som, ze je Japonec/Lexus naprd, lebo ma obmedzenu ponuku vybav. Ale pre mna je osobne lepsie ukazat na uroven vybavy, kde vsetko je a nemusim nic extra navyse zaskrtavat a bat sa, ci som nieco nezabudol. A za tych par rokov som nikdy nenarazil, ze by nieco neslo. Je to dokonale odladene a funguje to. Ponukat auto ako Lego niekoho laka a bavi, ale mna nie.
Kedysi davno som narazil na clanok [odkaz] kde vlastne popisuju to, k comu Toyota/Lexus prisiel uz davno.
V neposlednom rade mam radost z toho, ze Lexus nema taky velky objem vyroby a dokaze si udrzat vysoky standard kvality.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - 3_diamanty
11. 8. 2015 13:30
Re: Moj skromny nazor
premiova je u premioviek dnes velakrat uz len cena... podobne technologie ti totiz uz dnes ponukne neraz aj lacnejsie nepremiove auto... navyse sa stale zabuda na to .... ze premia nie je len o displejoch a roznych udelavatkach ale aj o charizme imidzi... istej noblese a jedinecnosti.... a tu D3 za posledne roky ( tym ze sa uz dnes viac zenie sa cislami a statistikami ) hodne padlo....

ked premiovku tak dnes uz jedine lexus, cadillac, maserati alebo jaguar... z mojho pohladu .... vybral si si vyborne ... tiez by som dnes uz uprednostnil lexusa pred akoulolvek hviezdou ci vrtulou .... D3 uz prestava byt jedinecna a charizmaticka.... akesi caro starych bmw a mercedesov je zrazu fuc... dnes uz tieto znacky viac hraju na cisla... navyse tuto dnesnu unisex dizajnovu modu ktoru predvadza cela D3 uz fakt nemusim .... zlati japonci .....
Avatar - N6600
11. 8. 2015 13:51
Re: Moj skromny nazor
Suhlasim :-)

Maserati je velmi fajn, ale ma prilis sebavedome ceny. Ale nesiel som velmi do detailov, takze sa mozem mylit. Cadillac je z nejakeho dovodu mimo moj zaujem (nic proti nemu). Ale Jaguar sa u mna celkom zlepsil. Ak by som si vyberal nove auto, asi by som vyberal medzi Jaguarom a Lexusom. Vzhladom na doterajsie skusenosti by som ale zostal u Lexusu. GS450h v plnej polnej mi prijde osobne ako idealna kupa.
11. 8. 2015 13:56
Re: Moj skromny nazor
GS450h je jedinej model, o kterým bych přemýšlel, pokud by to musel být Lexus...
Avatar - N6600
11. 8. 2015 14:12
Re: Moj skromny nazor
Zavisi od preferencii.

Ono, mam IS250, co je fajn a vyhovuje mi. Vykon, vybava su akurat. Mam aj reprezentativnejsie LS600h. Vykonu viac, nez je potreba. Na vybavu sa nemozem stazovat. No je fakt velke. Obe maju svoje vyhody a nevyhody. GS450h je ich zlaty stred. Je to hybrid a je mensi nez LS. Na druhu stranu je vykonnejsi nez IS a je vacsi. To, ze je to RWD mi vobec nevadi, som na to zvyknuty.

Fakt zavisi, co hladas a ake preferencie mas.
11. 8. 2015 14:36
Re: Moj skromny nazor
To vůbec nezpochybňuju. Jak jsem psal Topperovi, je potřeba neřešit auta líbí/nelíbí, ale sedí/nesedí.
Avatar - N6600
11. 8. 2015 15:05
Re: Moj skromny nazor
S tymto v principe suhlasim, ale ked si to vezmes, nie je to tak uplne pravda. Auto sa musi v istom zmysle pacit, ci si to priznas, alebo nie. Ked si pozries recenzie akejkolvek Toyoty, vsetci komentuju, aka je skareda a neriesi sa, sedi/nesedi. A to nehovorim, ako sa vysmievaju Fiatu Multiple.
Popravde, nove IS250 je fakt skvele. Design je o kusok dalej a aj prevodovka je lepsia. Mal som ho na chvilku a uprednostnil by som ho pred IS300h, s ktorym som tiez najazdil nejake tie kilometre.
Navyse sam napisal, ze jeho podmienky auto splnuje a ma v jeho ociach vacsiu charizmu. Nemyslim preto, ze by jazda v konkurencie jeho pocity zmenila. Tymto ho neobhajujem. Len mam pocit, ak som spravne pochopil, ze vybera srdcom.
11. 8. 2015 15:46
Re: Moj skromny nazor
IS300h jsem jel, 250 ne. Hybrid je neslanej-nemastnej z jakýhokoliv pohledu. Chybí mu kultivovanost, není pohodlnej ani sportovní. Prostě všechno špatně.
Vzhled samozřejmě důležitej je, ale k čemu je ti krásný auto se kterým se špatně svezeš, nevejdeš se do něj, neřídí se ti dobře? ;-)
Avatar - N6600
11. 8. 2015 16:01
Re: Moj skromny nazor
To zavisi, ci je to F-Sport, alebo nie. Robi to fakt rozdiely. Ja sa na neho stazovat nemozem. Jazdim hybridom, takze som trochu inde :-)
Topper vyberal IS250 :-) Ja osobne som ale vo svojich autach nasiel vsetko, co som hladal a som velmi spokojny... Ale ak mam odpovedat na Tvoju konkretnu otazku - take auto by som si nikdy nekupil. Vzhlad je jedna cast, zvysok druha a rovnocenna. Ak vyberam vylucne len podla designu, tak je to zle.
Avatar - Aoyagi
11. 8. 2015 16:12
Re: Moj skromny nazor
LS jsou úžasná auta, nejen pro řidiče, ale i pro zadní pasažéry.
Avatar - 3_diamanty
11. 8. 2015 13:56
Re: Moj skromny nazor
keby som mal na to a vyberal premiu v strednej tirede ... tak sa rozhodujem medzi lexusom IS 250 s benzinom a jaguarom XE s 2.0T s benzinom .... nie je o com .. D3 ani nahodou .... ani omylom
11. 8. 2015 13:57
Re: Moj skromny nazor
XE s 2,0T jezdí reálně hůř než s 2,0d...
11. 8. 2015 13:55
Re: Moj skromny nazor
Kolik sis těch prémiovek koupil, aby jsi mohl něco podobnýho tvrdit?
Avatar - 3_diamanty
11. 8. 2015 13:59
Re: Moj skromny nazor
nemusim si kupovat to co sa mi nepaci aby som mohol tvrdit ze sa mi to nepaci .... to by nebola dobra taktika ... volil by som dnes uz u premie lexus... pripadne jaguar... tie auta maju charizmu a noblesu... maju vyzarovanie ake ocakavam...... bohuzial D3 v sebe uz nic nema .... ale ver mi , ze ja za to nemozem.....
11. 8. 2015 14:01
Re: Moj skromny nazor
Znovu, aby jsi tohle mohl tvrdit, pak je musíš ozkoušet. To, že se ti něco zvenku na obrázku zdá lepší, neznamená, že tomu tak bude i ve skutečnosti.
Avatar - 3_diamanty
11. 8. 2015 14:03
Re: Moj skromny nazor
pre mna je lexus daleko atraktivnejsi..... a nepochybujem ze bude tichy kvalitny a pojde fajn.... navyse ja netuzim po silnom dizli ani co najvacsom vykone... lexus IS250 by mi stacil bohate.... a je mi uplne jedno ze bmw ma aj silnejsie motory... premiovost lexusu je proste v niecom inom..... a preto sa mi lexus paci.... to auto ma charizmu a originalitu .. ma neskutocnu prestiz a noblesu... je to nieco co sa neda vycislit vykonom ani poctom displejov ... proste tazko ti to takto vysvetlim
11. 8. 2015 14:12
Re: Moj skromny nazor
Nepochybuješ...hm, tak to projeď a ozkoušej ;-)
Avatar - HitmanPB
11. 8. 2015 14:20
Re: Moj skromny nazor
Pokiaľ má automobilka širšie portfólio modelov, výkyv v predajnosti niektorého z nich ňou toľko nezakýve ako v prípade, že vyrába jeden - dva modely.

Čo sa týka tzv. "other" prémie, nikto z ľudí, ktorí vlastnia prémiu a ktorí jej aj trochu rozumejú, nebude ohŕňať nos nad Lexusom, Jaguarom a spol.
Tie autá majú jednoznačne svoju kvalitu, ľudia ich rešpektujú, ALE neoslovili tých, ktoré dali prednosť iným značkám a v drvivej väčšine je to práve D3.

Stále si tu ľudia pletú pojmy ohľadom kustomizácie modelov.
Veľakrát si ľudia kúpia napr. Lexus iba preto, lebo chcú niečo, čo nemá veľa ľudí. A veľa krát akceptujú aj fakt, že si nemôžu vybreť presne to, čo chcú.
Na druhej strane nechápem, prečo im vadí to, že ostatné automobilky ponúkajú širšie možnosti kustomizácie. Však hlavne to dáva možnosť ostatným sa tiež trochu odlíšiť.
Technika je u týchto značiek plus - mínus na rovnakej úrovni. Okrem dizajnu sa teda môžu odlíšiť práve individuálnou výbavou. Čo je na tom zlé ? :-)
11. 8. 2015 14:30
Re: Moj skromny nazor
:yes: ;-)
Avatar - N6600
11. 8. 2015 14:53
Re: Moj skromny nazor
Ak mam byt vztahovacny, tak nesuhlasim.

"Veľakrát si ľudia kúpia napr. Lexus iba preto, lebo chcú niečo, čo nemá veľa ľudí."
Ano, je to jeden z faktorov, ale nemusi (a v mojom pripade ani nie je) byt pravda. Ja mam rad Japoncov a Lexus mi ponukal, to, co som hladal. RWD a atmosferu, prip. hybrid, ktory si uzivam. Vtipne je, ze si moje okolie (i kolegovia) tukaju na celo, ze hybrid, ale nevynechaju ani jedinu moznost sa nechat povozit. Lebo to nepocut ako diesel...

"A veľa krát akceptujú aj fakt, že si nemôžu vybreť presne to, čo chcú."
Mne moje Lexusy ale ponukaju vsetko, co chcem. Preto som si ich vybral. Preco by som kupoval nieco, co mi z akehokolvek dovodu nevyhovuje?

"Na druhej strane nechápem, prečo im vadí to, že ostatné automobilky ponúkajú širšie možnosti kustomizácie."
Nemyslim si, ze by mi komukolvek vadilo, ze ostatni ponukaju sirsie moznosti vyberu. Ja osobne sa skor zameriavam na fakt/riziko, ze ked na nieco zabudnes, mas smolu. U Lexusu, kde mas vsetko a nemusis nic riesit, mi to prijde pohodlnejsie. Na druhu stranu, prijde mi osobna "kustomizacia" ako potencionalna nevyhoda pri predaji.

"Technika je u týchto značiek plus - mínus na rovnakej úrovni."
D3 nevyraba atmosfery, Lexus az teraz zacina s turbom. D3 nemaju konkurencie schopny hybrid, novy LS ma dorazit s vodikom.

"Okrem dizajnu sa teda môžu odlíšiť práve individuálnou výbavou. Čo je na tom zlé?"
Vobec nic. D3 prave na tom ryzuje. Chapem to a nijak nerozporujem.
Avatar - Hittman
11. 8. 2015 13:39
Ono
už nový základ áčka s 1,6 a 75 kW je dost těžké klesnutí MB....
Rozbalit vlákno
13
11. 8. 2015 13:56
Re: Ono
Proč? Jde o základ...o co jde?
Avatar - Hittman
11. 8. 2015 14:08
Re: Ono
Takový základ se k MB nehodí. Pak v MB jezdí kdejaká socka a kazí to image MB. To je jak u Hiltonu postavit ubytovnu pro neplatiče... >:D
11. 8. 2015 14:14
Re: Ono
Že první generace A měla 60kw a vypadala jako hračka nevadilo?
11. 8. 2015 14:35
Re: Ono
A o co je teď M-B horší? Nebo-li, remcáme tu nad nesmysly...
Avatar - Escudo
11. 8. 2015 14:46
Re: Ono
To spíš nedokážeš akceptovat názor někoho jinýho. Áčko byl první krok k poklesu image
11. 8. 2015 15:01
Re: Ono
Pokud by M-B již téměř 20 let měla klesat z důvodu nabídky základního modelu image, pak by jeho prodejní cena zřejmě nezačínala na částce odpovídající mnohem výkonnějšímu a vybavenějšímu modelu mainstreamový automobilky.
Avatar - Hittman
11. 8. 2015 15:05
Re: Ono
To je jako by Bugatti vedle Veyrounu vyráběla něco jako Fabii s logem Bugatti, už pochopils?
11. 8. 2015 15:47
Re: Ono
To dost přeháníš. Jistěže to tak není...
Avatar - Escudo
11. 8. 2015 15:29
Re: Ono
Když si najdeš prodeje jak starýho Ačka, tak novýho, kterej začíná na nějakejch 530k, tak zjistíš, že to ve srovnání s levnější konkurencí nikdy bestseller nebyl. Co je ale paradox, ubývá zákazníků v luxusaním segmentu, ale rapidně přibývá v kompaktním (U MB asi 35%). A to je ta ztráta image, když luxusní automobilky rostou díky prodeji střední nebo nižší střední třídy

Neber mě zase za slovo a nepiš mi, že luxusních aut se prodalo víc než předloni - to je dáno trhem, který se zvedá. Když si ale spočítáš příbytek všech modelů, tak kompakty šly nahoru o mnohem vyšší čísla

Z finančního hlediska je to pro danej moment správně, prodeje rostou a zisky taky, ale pokud se opět vrátíme k image, tak ta se postupně blíží třeba právě k VW a za pár let mezi nima nebude zdaleka takovej rozdíl jako třeba v 80. a 90.letech.
11. 8. 2015 15:52
Re: Ono
M-B má podíl zákazníků lovících v menších vozech větší než třeba BMW, s tím souhlas. Totální marže pak vzhledem k počtu kusů asi nebude taky tak vábivá, přesto se ohrazuju, že by M-B škodila třída A. Je to entry model...
Jestli mu z mýho pohledu něco škodí, pak je to spíš CLA, který na půdorysu někdejšího C-Klasse nabízí předokolkovej sedan (vzhled pominu).
Že by se blížila image VW se absolutně nebojím. VW by nebylo pod svou značkou schopný prodat auta typu S (viz Phaeton), SL nebo třeba AMG GT. Je to zcela jinej level.

Btw: řeší se tu A-Klasse a ne všudypřítomný taxíky řízený kýmkoliv s obvykle naftovým R4 ve slonu nebo oranžádě. S A nemám absolutně problém.
Avatar - Escudo
11. 8. 2015 16:01
Re: Ono
S tím co píšeš se ztotožňuju
11. 8. 2015 15:35
Re: Ono
Prečo klesnutie. Pozri sa na xyz krajín, kde sa zdaňuje podľa objemu/výkonu/emisií a vypadne ti logické riešenie. V ponuke máš spodok, ktorý ti nikto nevnucuje ;-)
11. 8. 2015 14:14
opačne
Paradoxne si myslím, že rozšírenie ponuky im neškodí. MB robil úžitkáče čo si pamätám a nikdy mi to nevadilo. To je iný svet a vždy som si hovoril, že asi sú tie úžitkáče namakané v ich segmente, takže som si nemyslel, že nevedia urobiť S, keď robia úžitkáče. Takisto rozšírenie ponuky napr. do mpv je v poho. Podstatné je, aby udržali nivó, že v segmente to musí byť vždy prémiové. Ale horšie je, že oni vezmú renolt capnú tam hviezdu a máme prémiu. Tu vyslovene cítim, že mi hovoria, že ms má vysokú kvalitu a stačí ju obaliť do kože s hviezdou a máme prémiu a to ma vytáča. To mám palatiť dvojnásobnú cenu za oblb, majú ma za blbca? Mne to hovorí, že napr. MB priznáva, že rozdiel medzi prémiou a ms sa vyrovnáva a odohráva na úrovni čalúnnictva. Trochu prehnané, ale nie ďaleko od pravdy. Prémia samozrejme nezanikne, lebo keď sa ukáže diera na trhu a zákazníci si budú pýtať echt prémiu a nie prebaľované vajíčka, tak niekto príde a ponúkne ju, ale konkrétne MB už ten imidž trošku riskuje.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Warrual
11. 8. 2015 14:50
14:45 ČT24
JLR podle ČT bude stavět s konečnou platností na Slovensku.....(vím že je to mimo diskuzi, přál jsem jim to :-) )
Rozbalit vlákno
0
11. 8. 2015 16:39
ne
podla mna si nekazia image, budu to stale premiove znacky aspon pre mna
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ham.
11. 8. 2015 18:44
A zase se plácají stejné nesmysly
jako před 5, 10 nebo 15 roky. Image nedělají popelářské vozy, ty Mercedes dělá odjakživa a na image S-klády v očích potenciálních kupců to nemá vůbec žádný vliv, ale vrcholné modely. Takže pokud bude Mercedes dominovat v luxusní třídě jako v současnosti dominuje S-klasse a k tomu si image podšprajcuje sporťákem jako AMG GT, tak si může k popelářským vozům klidně střihnou třeba dvoukoláky pro Indii nebo pick-upy pro Amíky nebo sociální vozítka typu A/B klasse pro chudé Evropany. No problem.

Naopak, řada mainstreamových automobilek má velký problém aby se postupem doby nestala low-cost automobilkami, stačí se podívat kolik výrobců si muselo spakovat saky paky a vyhučet z evropské střední třídy, tedy jednoznačně snížit svůj "statut" mezi automobilkami. Prémie naopak neustále zvyšuje ceny/marže a klienti to akceptují. A dosahovaná cena na trhu je základní měřítko prémiovosti.
Rozbalit vlákno
7
11. 8. 2015 18:55
Re: A zase se plácají stejné nesmysly
Chtěl jsem napsat svůj příspěvek, ale tys mi ho ukrad:)
jednoduše, přijeď někam ve fungl nové S-klasse coupé a pozoruj, jak ti bude okolí říkat: no jó, to je ten Mercedes, motor to má z Renaultu, jezdí v tom každej druhej >:D
Avatar - classic
11. 8. 2015 22:01
Re: A zase se plácají stejné nesmysly
Lidi mají tendence setkávat se s lidmi blbějšími/chudšími než jsou oni sami, právě proto, aby na ně mohli dělat dojem... Vyžaduje-li člověk ve svém životě příliš pozitivního hodnocení ze svého okolí, kvalita jeho vlastního života je velmi snadno ovlivnitelná. Kolísá, a časem se snižuje. Říká se tomu povrchnost.
11. 8. 2015 19:10
Re: A zase se plácají stejné nesmysly
Naprostý souhlas. Pokud nabídnu top produkt(y) v nějaké kategorii, tak v ostatních nikdo neřeší takovéto pitomosti, kupec chce tu značku co vyrábí Sklasse.
Ale tenhle " kanibalismus" značek do nižších/vyšších segmentů má v Evropě oběť v podobě VW. Z jedné strany Škoda(která už nemá image té levné značky) už neprodává tak lacino, ale VW musí být dražší. Ale né moc, protože se ze shora tlačí Audi a tam si zákazníci radši připlatí, než za VW. Takže marže VW jsou mizivé. A k tomu ještě Seat. Uvidíme co soudruzi v VW vymyslí :-)
Avatar - Ham.
11. 8. 2015 20:19
Re: A zase se plácají stejné nesmysly
Myslím, že ve VW to už dávno vymysleli vybudováním VW skupiny. Značka VW má nízké marže, ale pro VW skupinu není podstatné, jestli VW jako značka má marži 2% a Škoda 5%. Pokud budou chtít (a to budou jenom když se jim to vyplatí kvůli daním v té či oné zemi), tak není problém zisk (a tím i marži) distribuovat jakkoliv jinak (prostě Škoda bude VW platit víc za dodané služby, spadne jí zisk/marže a VW naroste) nebo udělají přesný opak a marži VW stlačí klidně na nulu tím, že třeba motory budou Škodě dodávat za hubičku. Podstatná je marže VW jako skupiny.
[odkaz]

Prakticky všechny největší evropské mainstreamové značky mají zápornou marži
ztráta na autě eur marže
Fiat –224 –1,50 %
Renault –283 –1,90 %
Seat –331 –2,20 %
PSA –370 –2,90 %
Opel –607 –4,20 %
Ford Eu –891 –5,80 %

a přesto to není podstatné, protože vyjma PSA (které díky tomu muselo být prodáno Číňanům) jsou všichni součástí nějakých koncernů, které jejich ztráty kompenzují.
11. 8. 2015 21:11
Re: A zase se plácají stejné nesmysly
Myslím, že i dnes mají náklady v každé značce nějak rozložené. To by jednotlivé značky jakéhokoliv koncernu nemuseli vydávat výroční zprávy a čísla by byli k ničemu. Pak by stačil souhrn za všechny značky a šmitec :-)
Není značka, jako značka a samozřejmě třeba odbory, čekají na každou positivní zprávu že ;-)
Takže globálně je to jedno, ale mělo by být jasné, jaké značky jsou v plusu a jaké v mínusu. pokud možno objektivně.
Avatar - Ham.
11. 8. 2015 21:29
Re: A zase se plácají stejné nesmysly
Formalitám (místně příslušné daňové/finanční úřady) musí být učiněno zadost, takže značky musí samozřejmě reportovat. Na druhou stranu kdo, v které zemi, a kolik přesně vydělá (popř. prodělá) je v nadnárodních koncernech práce mnoha specialistů, kteří jednak sledují maximalizaci zisku celku (koncernu) a zároveň jak to navléknout tak aby to prošlo přes místní státní správu. Majitelům firem je ganz egal jestli euro na dividendách pochází formálně z Porsche nebo z Audi, ale jde jim o jedinou věc, aby těch eur bylo co nejvíce a eráru zaplatili co nejméně. A výše zisku může být samozřejmě i "nástrojem" ve vyjednávání s politiky nebo i odbory, konkrétně v Německu si dovedu představit, že VW může vydírat Angelu ve směru, hele je před volbami a nám se ve VW moc nedaří, zisky máme malé, v ČR máme zisky lepší, asi zavřeme pár tisíc míst a půjdeme s výrobou tam. No a pak už je krátká cestička k nějaké té dotaci ze státního třeba na výzkum jak z prdů německých kravek dělat CNG. No a u odborářů je ten motiv ještě jasnější, nárůst mezd 5%, no to jste se zbláznili, podívejte jaké máme malé marže, to to tady raději zavřeme a na Slovensku nám utrhají ruce za čtvrtinu mzdy.
11. 8. 2015 21:53
Re: A zase se plácají stejné nesmysly
Souhlas ;-)