Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Kawasaki Z750S – silnější než konkurenti

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
Kawasaki chce tímto modelem navázat na úspěchy naháče Z750 a uvádí tak na trh polokapotovanou verzi Z750S. Ta nabízí polokapotáž s novým světlem, komfortnější sedlo a klasické kruhové budíky na přístrojové desce.

Novinky s číslem 05

U japonské Kawasaki můžeme zpozorovat vůbec největší počet novinek pro rok 2005, ať už pro zájemce o supersporty, endura nebo choppery. V Mnichově na INTERMOTu tomuto výrobci patřil jeden z největších stánků, který doplňovala obrovská hala ve zvláštním pavilonu, kde se konala tisková konference. Železo se má kout, dokud je žhavé, říká staré přísloví. Kawasaki nechce zahálet a proto uvedla přepracovanou řadu ZX-6R a ZX-6RR, které jsme se věnovali v tomto článku, dále lehké enduro KLE 500 a velký chopper VN1600 Classic Tourer.

Když před lety Kawasaki představila okouzlující naháč Z1000 (jak jinak než s motorem ze supersportu ZX-9R), všichni jsme jásali. Podobných nahatých motorek už jezdí po světě spousta, ale teprve tato Kawa vypadala se svým polovičním štítkem a agresivní lampou jako čistokrevný streetfighter, na který už jeho majitel nemusí sáhnout, pokud celou dobu touží po motorce s podobně drzou image.

Sázka na větší objem

Po nějaké době si inženýři uvědomili, že jediný možný způsob, jak přibrzdit vysoké prodeje Banditů, Hornetů a Fazerů, je zvolit klasickou metodu „zmenšení“ úspěšné tisícovky Z1000. To ale není jenom tak, pokud chtěli s menším a levnějším zetkem v konkurenčním boji uspět, motorka musela být jasně lepší. A proto vznikla Kawasaki Z750, která nabídla – jak už z názvu vyplývá – větší objem. Výrobce se tak nezařadil do klasické lajny šestistovek, ale přidal pár kubíků navíc, což je jistě dostatečný argument pro každého motorkáře. Jak praví Američani, objemu není nikdy dost.

Dalším krokem v rozvoji zetkové řady je model Z750S, který přináší několik úprav vedoucích k pohodlnějšímu využití v běžném provozu. Hlavní změnou je polokapotáž, která jezdce chrání před nepřízní větru a dovoluje tak v sedle Kawasaki absolvovat víc než jen rutinní cestu do práce. Příchod této novinky bylo možné očekávat, vždyť známé šestistovky Suzuki Bandit, Honda Hornet i Yamaha Fazer existují v polokapotované verzi skoro od pradávna. Minulý rok navíc Honda udeřila s levným modelem CBF600S, což byl jeden z mnoha důvodů pro vznik Kawasaki Z750S.

Lepší cestování

Mezi další novinky, jež posilují cestovatelský charakter motorky, patří nové pohodlnější sedlo, které nabízí spolujezdci i dvojici pevných madel. Nové uspořádání má přístrojová deska, místo digitálního rychloměru z „nahaté“ Z750ky zde najdeme klasické analogové budíky doplněné o dva malé displeje ukazující stav paliva nebo počet ujetých kilometrů. Vše ostatní je v porovnání se starší sestřičkou stejné. Novinku jsme si měli možnost osahat na mnichovském INTERMOTu, motorka působí tak akorát, sedí se na ní pohodlně, zachovává si však potřebnou tuhost pro vysokou stabilitu v zatáčkách.

Motor o objemu 750 cm3 nabízí velmi atraktivní porci 110 koní při 11 000 otáčkách a točivý moment 75 Nm/8 200 ot. Samozřejmostí je elektronické vstřikování paliva. Co se týče odpružení, vpředu nalezneme klasickou vidlici s průměrem 41 mm a vzadu nastavitelnou centrální jednotku. Brzdová soustava zrovna moderní technikou nepřekypuje, ačkoli je na předním kole dvojitý kotouč s dvoupístkovými třmeny, na zadním pak pouze jednoduchý kotouč s jedním pístkem. Pneumatiky jsou rozměry 120/70-17 vpředu a 180/55-17 vzadu. Maximální rychlost by se měla pohybovat okolo 240 km/h. Kolik za Kawasaki Z750S zaplatíte? Počítejte s částkou okolo (či spíše pod) 250 000 Kč.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)