Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová levná značka od Volkswagenu bude připravena v roce 2018

Nová levná značka koncernu Volkswagen byla nejdříve plánována pro letošní rok, neukáže se však dříve než v roce 2018.
Zpět na článek
29. 6. 2015 16:56
29. 6. 2015 17:17
30. 6. 2015 14:24
1. 7. 2015 17:27
29. 6. 2015 20:07
29. 6. 2015 19:24
29. 6. 2015 19:37
29. 6. 2015 19:47
29. 6. 2015 20:04
29. 6. 2015 20:21
29. 6. 2015 20:31
29. 6. 2015 21:56
30. 6. 2015 07:09
30. 6. 2015 08:54
30. 6. 2015 08:57
30. 6. 2015 14:30
30. 6. 2015 14:18
30. 6. 2015 14:22
30. 6. 2015 11:59
29. 6. 2015 20:36
29. 6. 2015 21:23
29. 6. 2015 22:29
30. 6. 2015 09:01
30. 6. 2015 09:29
30. 6. 2015 12:58
30. 6. 2015 14:08
30. 6. 2015 09:57
29. 6. 2015 20:24
29. 6. 2015 20:56
29. 6. 2015 20:32
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
29. 6. 2015 22:12
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
Avatar - pelikoš
29. 6. 2015 16:56
lidový vůz
vždyť volkswagen má být levnou značkou ;-\ a jak se tedy bude jmenovat levnější varianta? že by zupafolkwágn >:-[]
Rozbalit vlákno
20
Avatar - moreczech
29. 6. 2015 17:12
Re: lidový vůz
já myslím že Imigrantwagen :-)
29. 6. 2015 17:17
Re: lidový vůz
Tak zrovna imigranti z velké části postavili německý průmysl (i automobilový) na nohy.
Jinak - myslel jsem že koncern VW už levnou low-cost značku má - jmenuje se Škoda..
Avatar - romgator
29. 6. 2015 17:37
Re: lidový vůz
No jo, Škodovka měla být low cost, Seat taky, jenže se to nepovedlo. Škodovka je bohužel trochu drahá. Vždyť i někteří manageři dají přednost třeba Superbu před Passatem. Co kdyby se ta levná značka jmenovala Wartburg? Nový Warťas by byla senzace. I kultovní Trabi. Dokonce bych se dokázal představit Trabiho jako konkurenta pro Mini.
30. 6. 2015 07:13
Re: lidový vůz
Wartburg je známy len v bývalém východnom bloku, všade inde o ňom nevedia alebo už nevedia. Bol by to krok mimo. Svet nekončí pri Aši...
Avatar - romgator
30. 6. 2015 15:52
Re: lidový vůz
Je docela možné, že o Warťasovi vědí jen v bývalém východním bloku, s Dacii to ale nebylo jinak. Nebo se pletu?
30. 6. 2015 23:02
Re: lidový vůz
Dacia sa vyvážala na podstatne viac trhov ako Wartburg, navyše Wartburg vyrábal po licenčných začiatkoch vlastné autá bez image a histórie, Dacia produkovala v tom čase iba licenčné autá známe a úspešné vo svete.
30. 6. 2015 14:24
Re: lidový vůz
Škoda je tam, kde měla být, jen VW mířil výše. Seat měl plnit prakticky tu stejnou funkci, ale pod Audi.
Avatar - romgator
30. 6. 2015 15:57
Re: lidový vůz
Vzpomínám si na jedno velmi staré číslo časopisu Svět Motorů (myslím, že to byl on) a tam psal autor článku, že Škoda měla být konkurent prý pro Volvo a Seat pro Alfu Romeo. Nevím, zda je to pravda nebo ne, ale pokud ano, tak vlastně nebylo jasné, jaké určení by Škoda v rámci koncernu měla. Takže ten low-cost asi nebyl jistý. Ale jak říkám, nemám ten článek jak sehnat, nemohu to doložit, jen si to pamatuji. To byla ta doba, kdy se krátce na trhu vyskytla první Octavia pod křídly VW.
1. 7. 2015 17:27
Re: lidový vůz
Přesně tak. V té době si VW pomýšlel na místo mezi německou prémií (viz Phaeton). Škoda a Seat měly být pod VW a Audi, ale žádný low-end nebo low-cost. Volvo/ Alfa byly sebevědomé cíle, ale řekněme solidní mainstream. Jenže Seat se nepovedl a VW také přehodnotil své ambice.
Avatar - romgator
3. 7. 2015 10:31
Re: lidový vůz
Naprostý souhlas. :yes:
Avatar - Barry Lyndon
29. 6. 2015 17:38
Re: lidový vůz
přesně tak. V aktuálních generacích VW profiluje Škodu hodně lowcostově, takže nevím nevím, jestli vedle lowcostové Fabie 4, Octavie 4, Superbu 4 a ultralowcostového Rapidu 2 bude prostor pro nějakou ještě lowcostovější značku - leda něco jako TATA Nano >:D
29. 6. 2015 17:45
Re: lidový vůz
presne tak,pokud bude VW schopen,udelat jeste vice low-cost model,tak uz ted me jima hruza,co vse tam bude,nebo lepe receno nebude:)),jelikoz uz ted jsou zakladni vybavy a nektere technicke prvky tak neskutecne ocesane,ze vic veci snad z auta ani vybrakovat nejde.
to tam snad zustanou opravdu jen pedaly a volant. :-)
29. 6. 2015 18:29
Re: lidový vůz
No myslím že na lacinost citroenu, fiatu, renaultu či hyundaie škoda svým provedením zdaleka nemá. Škoda je normální střední třída (tím jak její auta vypadají). takže levnější značku potřebují jako sůl.
Avatar - praděda7
29. 6. 2015 20:14
Re: lidový vůz
No a právě zde najdou místo za 2Eura na hodinu ti uprchlíci z Afriky... :-!
Avatar - romgator
29. 6. 2015 20:30
Re: lidový vůz
No nevím, vzhledem k tomu, jak EU vede naše hospodářství pěkně po socialisticku, možná budeme rádi i za ty dvě eura za hodinu. Takže ne imigrant, ale běžný Čech / Evropan (tedy ten východní, západní za čtyři eura). >:-[]
Avatar - wakantanka
29. 6. 2015 20:52
Re: lidový vůz
ty si fakt "chytrák". Ale nechám ťa naďalej v tom, že najlepším autom v celej galaxii je strieborná Octavia combi, TDI, samozrejme na hlínách dovezená z DE s 65 tis. km po dôchodcovi. >:D
Avatar - Emel
29. 6. 2015 20:07
Re: lidový vůz
Myslíš Superb za 1,25M :-) ?
Avatar - romgator
29. 6. 2015 17:46
Re: lidový vůz
Vzhledem k počtu Turků, bych byl pro Ataturkwagen.
Avatar - praděda7
29. 6. 2015 20:10
Re: lidový vůz
Přesně! To jim to ale trvalo. Mluvil o tom již strýc Adolf v roce 1938. :-!
Avatar - pelikoš
29. 6. 2015 22:54
Re: lidový vůz
myslíš gentlemana... :-)
29. 6. 2015 18:29
Ta je zase debata lidí, co si vydělávají 100 000 Kč
Fakt je, že s manželkou dáme dohromady přes 60 000 ( dostali jsme oba byt od rodičů, takže neplatíme hypotéku ) a na auto.cz a jinde nad našimi finančními možnostmi všichni ohrnují nos.

Takže nechápu, proč diskutujete zrovna tady nad tímto článkem.
Rozbalit vlákno
2
29. 6. 2015 18:43
Re: Ta je zase debata lidí, co si vydělávají 100 000 Kč
tady se nikdo nebavi o vydelcich nebo o fin.moznostech kupujicich,ale o autech a technice jako takove, a jelikoz vse na svete ma nejakou svou odpovidajici cenu,tak samozrejme i auto-moto vyrobky by meli nabidnout svou odpovidajici konkretni protihodnotu,v tomto pripade vyjadrenou v poctu nasich "kocourko-kreditů",tzn. svou spravnou cenu/spravne nastavenou,skutecne odpovidajici svym konkretnim kvalitam/nekvalitam a pouzitym materialum atd,atd, a o tom je zde rec,ne o tom kolik kdo bere nebo nebere.
30. 6. 2015 11:56
Re: Ta je zase debata lidí, co si vydělávají 100 000 Kč
No dobre, pochvalil si sa, gratulujem k mazelke, platu aj bytu.
Ale ako to suvisi s clankom?
29. 6. 2015 19:24
legislativa eu...
legislativa eu nepreje levnym modelum. zrejme proto se to nebude prodavat v eu. nicmene takova letita 1,6 atm v kombinaci s lehce plechovym vybavenim interieru muze mit uvnitr rodinne rozmery a zaroven je to nove, robustni a spolehlive. muze to jezdit na 14cti palcovych rafcich, a ze zvlastni vybavy to muze mit treba autoradio. airbagy? mozna. abs? asi jo. vzpomente si jak vypadal kufr ve wartasu - ani kousek textilie. jake byly pristrojove desky? apod. je co odrezavat, hodne co odrezavat a da se za maly peniz vyrobit robustni rodinne auto. proc ne.
Rozbalit vlákno
2
29. 6. 2015 22:04
Re: legislativa eu...
A přesně takové auto tu je - dokonce dvě - Citroen C-Elysee a Peugeot 301. Jednoduchá auta s robustním podvozkem s 1,2 a 1,6 atmo.
Co chtít víc?!
29. 6. 2015 22:11
Re: legislativa eu...
No třeba v Pakistánu jsou taková auta jistě žádaná, ale Evropa chce trochu víc a takto zastaralá auta v podstatě nikdo nekupuje.
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
29. 6. 2015 19:37
ludove auto
ide vyrabat konecne ludove auta.... tak sme sa dockali :yes:

zeby po rokoch prisiel konecne prvy seriozny volks wagen? uvidime.... drzim palce nech sa vw vrati ku korenom a robi to co vedel v minulosti najlepsie... :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Aoyagi
29. 6. 2015 19:47
Proč?
Škodovky už přeci mají, to chtějí vyrábět totálně holá auta?
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Emel
29. 6. 2015 20:04
Re: Proč?
Protože třeba Octavia s cenovkou 350-1M+ je dražší než většina konkurentů.
Avatar - Aoyagi
29. 6. 2015 20:21
Re: Proč?
Jo? Než který? Zvlášť s přihlédnutím na fakt, že se Oktávka posunula o segment výš.
29. 6. 2015 20:31
Re: Proč?
Oktávka se o žádný segment výš neposunula. To je možná zbožné přání majitelů, ale ne realita. Naopak zpracování a vybavení šlo níž. A to, že je drahá, ji na třídě nepřidá. Nicméně i přesto ji považuji za docela povedené auto nižší střední třídy.
Avatar - Aoyagi
29. 6. 2015 21:56
Re: Proč?
Třída je podle velikosti.
30. 6. 2015 07:09
Re: Proč?
Máš pravdu, třída je podle velikosti, takže malé srovnání

Délka vozu:
Ford Mondeo Combi - 4.867 mm
Peugeot 508 SW - 4.829 mm
Mazda 6 Wagon - 4.805 mm

Opel Astra Sports Tourer - 4.685 mm
Octavia Combi - 4.659 mm
Peugeot 308 SW - 4.585 mm
Ford Focus Combi - 4.560 mm

Šířka:
Peugeot 508 SW - 1.853 mm
Ford Mondeo Combi - 1.852 mm
Mazda 6 Wagon - 1.840 mm

Ford Focus Combi - 1.823 mm
Opel Astra Sports Tourer - 1.814 mm
Octavia Combi - 1.814 mm
Peugeot 308 SW - 1.804 mm

Rozvor náprav:
Ford Mondeo Combi - 2.850 mm
Peugeot 508 SW - 2.817 mm
Mazda 6 Wagon - 2.750 mm

Peugeot 308 SW - 2.730 mm
Octavia Combi - 2.686 mm
Opel Astra Sports Tourer - 2.685 mm
Ford Focus Combi - 2.648 mm

Kam tedy podle tebe Octavia patří ?
Avatar - Aoyagi
30. 6. 2015 08:54
Re: Proč?
Střední třída, jako Mondeo, Insignia atd. A ano, jako Superb. [odkaz] Combi mě opravdu nezajímá.

Ale on si to koukám řadí každý jak chce, klasika.
Avatar - Emel
30. 6. 2015 08:57
Re: Proč?
Wiki je zákon! >:-[]
30. 6. 2015 14:30
Re: Proč?
Před časem jsem koukal, že už první novodobou Octavii (a i druhou) měl AutoBild jako střední třídu. :-)
30. 6. 2015 14:18
Re: Proč?
Takže když je Octavia menší než Opel Astra, tak je konkurentem Insignie ? >:D

Tak řekni tiskovému oddělení Škody Auto, že musí vrátit cenu Nejlepší auto nižší střední třídy ;-)

"Jasného vítězství v kategorii ‚nižší střední třída do 340 000 Kč’ dosáhla nová ŠKODA Octavia, pro kterou hlasovalo 35,0 % procent čtenářů. Třetí generace modelu Octavia se ukázala být trefou do černého."

„Naše trojité vítězství na domácím trhu značky potvrdilo sílu naší modelové palety,“ říká Luboš Vlček, šéf prodejní organizace ŠKODA AUTO Česká republika.
[odkaz]
30. 6. 2015 14:22
Re: Proč?
Jo a taky to řekni vedení VW v Německu, tam podle tebe řadí Octavii taky blbě ;-)

"The new ŠKODA Octavia is a real winner: The third generation of the traditional brand’s bestseller managed to jump into the top 10 of the German new vehicle registration statistics straight away. The import car has now won over the readers of the trade rag ‘Auto Motor und Sport’, who voted the Octavia ‘Best Car of 2014’ in the mid-class import rankings."
[odkaz]
30. 6. 2015 11:59
Re: Proč?
Nuz, minule nam posunuli Superb do vyssej triedy, tak Octavia musi ist do strednej. Lebo tak to ma byt, tak je to spravne! Teda aspon podla PR-oddelenia Skody (a "spriazenych" novinarov). Potom bude jednoduchsie zdovodnit tie ceny...
Avatar - Emel
29. 6. 2015 20:36
Re: Proč?
Megane, 308, C4, i30, Ceed, Auris apod. A hlavním důvodem je technika nad běžnou úrovní mainstreamu - 2.0TDI 135kW, 2.0TSI 162kW a 1.8TSI 132kW, 4x4, varianta RS a Scout... takhle lowend nevypadá, konkurence to často nemá ani o třídu výš.
Avatar - fOE
29. 6. 2015 21:23
Re: Proč?
Vyplne dveri spolu s materialy naopak jako lowend vypada vic nez dost, to taky nema kde kdo z konkurence.
Avatar - Emel
29. 6. 2015 22:29
Re: Proč?
Můžeme klidně diskutovat na téma technika a plasty a bezpečnost - stačí říct, rád ti na to svůj názor řeknu. Pro strategii koncernu je ale důležité, že Škoda Octavii úspěšně (velmi úspěšně) prodává za standardní ceny... a dokonce i nadstandardní ceny v nadstandardních konfiguracích. Proč zákazníci ty ceny ochotně platí je věc jiná a v tuhle chvíli ne tak důležitá.

Je tu Rapid jako lowendový model, ale to nestačí. Je potřeba konkurovat Dacii a takové auto bude nutně znamenat kompromisy v bezpečnosti například... a auto s 3* by pověsti VW ani Škody nesvědčilo. Proto zřejmě vznikne pod novou značkou... a my můžeme být rádi, že si naše Škoda vyboxovala lepší místo na slunci než Dacia pod Renaultem. Teď ještě aby si ji běžná česká rodina mohla dovolit...
Avatar - Aoyagi
30. 6. 2015 09:01
Re: Proč?
Je to na modulární platformě, takže na velkém cenovém rozsahu opravdu není nic zvláštního. Ta auta, co jste vyjmenoval, jsou taky low-cost šunky kromě C5, kteréžto začíná na 486 900 Kč, Auris je o třídu níž.
Avatar - Emel
30. 6. 2015 09:29
Re: Proč?
Ta auta co jsem vyjmenoval jsou normální mainstreamové kompakty, neboli C segment neboli nižší střední. C5 jsem nejmenoval, to je střední třída, jmenoval jsem C4.

Peugeot, Renault, Toyota - to jsou přece typické mainstreamové značky, žádný lowcost. Lowcost je Dacia, případně Fluence a 301 a Rapid jakožto lowcostové modely od mainstreamových značek. V tomhle je myslím celkem jasno.

O řazení Octavie tam nebo tam můžeme diskutovat, uznávám že Wiki a SDA říkají střední, můj názor je nižší střední - s určitým přesahem daným koncernovou technikou a s rozměry na horním okraji (zejm. pokud srovnáme lift s konkurenčními hatchbacky), ale znaky nižší střední jasně převažují.
Avatar - Aoyagi
30. 6. 2015 12:58
Re: Proč?
Jestli Oktávka je nižší střední, co je pak Rapid?
Avatar - Emel
30. 6. 2015 14:08
Re: Proč?
Taky nižší střední, ale menší a víc lowend. Tak jako Peugeot má 301 a 308...
30. 6. 2015 09:57
Re: Proč?
To, že tomu evidentně nerozumíš nebo nechceš ale neznamená, že to tak není. Já Octavii donedávna měl a nikdy by mi ji nenapadlo řadit mezi Mazdu 6, Passata, Mondeo apod. Patří k Astře, Golfu, Aurisu atd.
Avatar - romgator
29. 6. 2015 20:24
Re: Proč?
No, přesto se prodá dost dobře. Psal jsem to už výše, Škoda měla být levná, jenže není. Taktéž Seat.
Avatar - wakantanka
29. 6. 2015 20:56
Re: Proč?
Pretože stratégia, 20 rokov starý model s miernym faceliftom, novším motorom za cenu aktuálneho nástupcu v Európe proste v rozvojových krajinách nefunguje. >:D
29. 6. 2015 20:31
mizernyho designera
uz ma skodovka v tom zezvejkanym slovenskym vandrakovi, spolehlivost je taky na hrane lowendu, levnota z materialu jen zari tak na co jeste nejakou horsi znacku?
Rozbalit vlákno
4
29. 6. 2015 21:44
Re: mizernyho designera
pockej, zadani neni horsi znacku, ale kevnejsi znacku ;-)
Avatar - Ada je zase tady
29. 6. 2015 23:32
Re: mizernyho designera
Treba Alfa Romeo. Ta bude za chvíli k mání za hubičku ;-)
30. 6. 2015 14:20
Re: mizernyho designera
holden_holden, nechápem, prečo tu dookola píšeš o "sežvejkaným slovenským vandrákovi"?
A v článku o AR Gulia ťa citujem:
"je videt ze vsude to jde a jen u skodovky je potreba kopnout do pr*dele toho zezvejkanyho slovenskyho vandraka a najmout nejakyho poradnyho designera"

holden, veď nikto tu nepíše o nemeckých vandrákoch a českom manažmente, ktorí riadia Škodovku a v plnej miere zodpovedajú za kvalitu, dizajn a cenotvorbu!
Avatar - romgator
30. 6. 2015 16:04
Re: mizernyho designera
neber ho vážně, ten design Škodovek se ujal, další generace budou pokračovat v jeho stylu. Teprve až za dlouho se Škoda vytasí s něčím novým.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
29. 6. 2015 20:32
Otazka je, kde a ako klesnut
VAG mal lowcost plany so Skodovkou aj so Seatom.

Problem je, ze dnes situacia dospela do stadia, ked je rovnako vybaveny Japonec - od strednej urovne vybavy - prakticky vzdy lacnejsi ako Skoda. Len pre istotu - nehovorim o holobytnych vybavach modelov VAG typu Cena Od.

Druhy problem je posun k ochudobnovaniu novych modelov - staci sa pozriet na plasty v Skodovkach, na zadnu napravu Octavie ci Golfa... - cena pritom zostava relativne vysoka.

VAG ma kam klesnut s cenovkou, ale kde chce klesnut s kvalitou ci pouzitymi technologiami.

Inymi slovami... ak ma aj dobre vybaveny Golf torzku, co bude mat low-cost alternativa? Tuhu napravu s listovymi perami?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - wakantanka
29. 6. 2015 21:02
Re: Otazka je, kde a ako klesnut
Pri tej relativite cien by som bol opatrný s tak rezolútnymi vyjadreniami. Nie som ani VAG fan ani pozitiv, ale objektívne, dnes si kúpiš slušne vybavený nový Golf VII. za veľmi podobné peniaze ako stál svojho času holý bosý Golf III. či IV. Konkurenčný tlak je dnes ďaleko väčší, cena za štandard padá nižšie. Pripláca sa hlavne za najnovšie vychytávky a to čo je momentálne in a na naprieč značkami a modelmi.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
29. 6. 2015 22:12
Re: Otazka je, kde a ako klesnut
"dnes si kúpiš slušne vybavený nový Golf VII. za veľmi podobné peniaze ako stál svojho času holý bosý Golf III. či IV."

Ceny vtedy a dnes su z praktickeho hladiska neporovnatelne - aj po zohladneni faktorov ako inflacia, zmeny kurzu (v pripade SKK nexistujucej meny), danoveho a colneho zatazenia a, v neposlednom rade, regionu/krajiny.

Pamatam si, ked Opel Corsa zacinal tesne pod 500 000 korun... Z hladiska dnesneho trhu je tento udaj bezcenny.
29. 6. 2015 21:47
v zakladni vybave....
..... nebude motor, ten bude za priplatek >:D

a nestacilo by aby Cinanum proste dali plany na soucasne modely a nechali si je odnich "okopirovat" Cinskou kvalitou, kdys zvladli Cinani okopirovat BMW X5 a prodavat ho pak v prepoctu za 200-300 tisic, tak proc by to same nezvladli s kterymkoli VW koncernovim autem? nepochybuju ze Cinan by zvladnul za v prepoctu par desitek tisic euro postavit i Veyrona, a na rozdil od Bugatti by ho chrlili v desitkach kusu za den >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - shamal
30. 6. 2015 10:42
Levně, levněji, nejlevněji
Nevím co tu řešíte?! Ta auta se budou prodávat v Číně a do Evropy velmi pravděpodobně nikdy nepřijdou. Navíc VW už lowcost auta dělá - takový brazilský Gol je auto srovnatelné třeba se Sanderem, kvalitativně i cenou.
Rozbalit vlákno
0