Tak zrovna imigranti z velké části postavili německý průmysl (i automobilový) na nohy.
Jinak - myslel jsem že koncern VW už levnou low-cost značku má - jmenuje se Škoda..
No jo, Škodovka měla být low cost, Seat taky, jenže se to nepovedlo. Škodovka je bohužel trochu drahá. Vždyť i někteří manageři dají přednost třeba Superbu před Passatem. Co kdyby se ta levná značka jmenovala Wartburg? Nový Warťas by byla senzace. I kultovní Trabi. Dokonce bych se dokázal představit Trabiho jako konkurenta pro Mini.
Dacia sa vyvážala na podstatne viac trhov ako Wartburg, navyše Wartburg vyrábal po licenčných začiatkoch vlastné autá bez image a histórie, Dacia produkovala v tom čase iba licenčné autá známe a úspešné vo svete.
Vzpomínám si na jedno velmi staré číslo časopisu Svět Motorů (myslím, že to byl on) a tam psal autor článku, že Škoda měla být konkurent prý pro Volvo a Seat pro Alfu Romeo. Nevím, zda je to pravda nebo ne, ale pokud ano, tak vlastně nebylo jasné, jaké určení by Škoda v rámci koncernu měla. Takže ten low-cost asi nebyl jistý. Ale jak říkám, nemám ten článek jak sehnat, nemohu to doložit, jen si to pamatuji. To byla ta doba, kdy se krátce na trhu vyskytla první Octavia pod křídly VW.
Přesně tak. V té době si VW pomýšlel na místo mezi německou prémií (viz Phaeton). Škoda a Seat měly být pod VW a Audi, ale žádný low-end nebo low-cost. Volvo/ Alfa byly sebevědomé cíle, ale řekněme solidní mainstream. Jenže Seat se nepovedl a VW také přehodnotil své ambice.
přesně tak. V aktuálních generacích VW profiluje Škodu hodně lowcostově, takže nevím nevím, jestli vedle lowcostové Fabie 4, Octavie 4, Superbu 4 a ultralowcostového Rapidu 2 bude prostor pro nějakou ještě lowcostovější značku - leda něco jako TATA Nano >:D
presne tak,pokud bude VW schopen,udelat jeste vice low-cost model,tak uz ted me jima hruza,co vse tam bude,nebo lepe receno nebude:)),jelikoz uz ted jsou zakladni vybavy a nektere technicke prvky tak neskutecne ocesane,ze vic veci snad z auta ani vybrakovat nejde.
to tam snad zustanou opravdu jen pedaly a volant. :-)
No myslím že na lacinost citroenu, fiatu, renaultu či hyundaie škoda svým provedením zdaleka nemá. Škoda je normální střední třída (tím jak její auta vypadají). takže levnější značku potřebují jako sůl.
No nevím, vzhledem k tomu, jak EU vede naše hospodářství pěkně po socialisticku, možná budeme rádi i za ty dvě eura za hodinu. Takže ne imigrant, ale běžný Čech / Evropan (tedy ten východní, západní za čtyři eura). >:-[]
ty si fakt "chytrák". Ale nechám ťa naďalej v tom, že najlepším autom v celej galaxii je strieborná Octavia combi, TDI, samozrejme na hlínách dovezená z DE s 65 tis. km po dôchodcovi. >:D
Ta je zase debata lidí, co si vydělávají 100 000 Kč
Fakt je, že s manželkou dáme dohromady přes 60 000 ( dostali jsme oba byt od rodičů, takže neplatíme hypotéku ) a na auto.cz a jinde nad našimi finančními možnostmi všichni ohrnují nos.
Takže nechápu, proč diskutujete zrovna tady nad tímto článkem.
Re: Ta je zase debata lidí, co si vydělávají 100 000 Kč
tady se nikdo nebavi o vydelcich nebo o fin.moznostech kupujicich,ale o autech a technice jako takove, a jelikoz vse na svete ma nejakou svou odpovidajici cenu,tak samozrejme i auto-moto vyrobky by meli nabidnout svou odpovidajici konkretni protihodnotu,v tomto pripade vyjadrenou v poctu nasich "kocourko-kreditů",tzn. svou spravnou cenu/spravne nastavenou,skutecne odpovidajici svym konkretnim kvalitam/nekvalitam a pouzitym materialum atd,atd, a o tom je zde rec,ne o tom kolik kdo bere nebo nebere.
legislativa eu nepreje levnym modelum. zrejme proto se to nebude prodavat v eu. nicmene takova letita 1,6 atm v kombinaci s lehce plechovym vybavenim interieru muze mit uvnitr rodinne rozmery a zaroven je to nove, robustni a spolehlive. muze to jezdit na 14cti palcovych rafcich, a ze zvlastni vybavy to muze mit treba autoradio. airbagy? mozna. abs? asi jo. vzpomente si jak vypadal kufr ve wartasu - ani kousek textilie. jake byly pristrojove desky? apod. je co odrezavat, hodne co odrezavat a da se za maly peniz vyrobit robustni rodinne auto. proc ne.
ide vyrabat konecne ludove auta.... tak sme sa dockali :yes:
zeby po rokoch prisiel konecne prvy seriozny volks wagen? uvidime.... drzim palce nech sa vw vrati ku korenom a robi to co vedel v minulosti najlepsie... :yes:
Oktávka se o žádný segment výš neposunula. To je možná zbožné přání majitelů, ale ne realita. Naopak zpracování a vybavení šlo níž. A to, že je drahá, ji na třídě nepřidá. Nicméně i přesto ji považuji za docela povedené auto nižší střední třídy.
Takže když je Octavia menší než Opel Astra, tak je konkurentem Insignie ? >:D
Tak řekni tiskovému oddělení Škody Auto, že musí vrátit cenu Nejlepší auto nižší střední třídy ;-)
"Jasného vítězství v kategorii ‚nižší střední třída do 340 000 Kč’ dosáhla nová ŠKODA Octavia, pro kterou hlasovalo 35,0 % procent čtenářů. Třetí generace modelu Octavia se ukázala být trefou do černého."
„Naše trojité vítězství na domácím trhu značky potvrdilo sílu naší modelové palety,“ říká Luboš Vlček, šéf prodejní organizace ŠKODA AUTO Česká republika.
[odkaz]
Jo a taky to řekni vedení VW v Německu, tam podle tebe řadí Octavii taky blbě ;-)
"The new ŠKODA Octavia is a real winner: The third generation of the traditional brand’s bestseller managed to jump into the top 10 of the German new vehicle registration statistics straight away. The import car has now won over the readers of the trade rag ‘Auto Motor und Sport’, who voted the Octavia ‘Best Car of 2014’ in the mid-class import rankings."
[odkaz]
Nuz, minule nam posunuli Superb do vyssej triedy, tak Octavia musi ist do strednej. Lebo tak to ma byt, tak je to spravne! Teda aspon podla PR-oddelenia Skody (a "spriazenych" novinarov). Potom bude jednoduchsie zdovodnit tie ceny...
Megane, 308, C4, i30, Ceed, Auris apod. A hlavním důvodem je technika nad běžnou úrovní mainstreamu - 2.0TDI 135kW, 2.0TSI 162kW a 1.8TSI 132kW, 4x4, varianta RS a Scout... takhle lowend nevypadá, konkurence to často nemá ani o třídu výš.
Můžeme klidně diskutovat na téma technika a plasty a bezpečnost - stačí říct, rád ti na to svůj názor řeknu. Pro strategii koncernu je ale důležité, že Škoda Octavii úspěšně (velmi úspěšně) prodává za standardní ceny... a dokonce i nadstandardní ceny v nadstandardních konfiguracích. Proč zákazníci ty ceny ochotně platí je věc jiná a v tuhle chvíli ne tak důležitá.
Je tu Rapid jako lowendový model, ale to nestačí. Je potřeba konkurovat Dacii a takové auto bude nutně znamenat kompromisy v bezpečnosti například... a auto s 3* by pověsti VW ani Škody nesvědčilo. Proto zřejmě vznikne pod novou značkou... a my můžeme být rádi, že si naše Škoda vyboxovala lepší místo na slunci než Dacia pod Renaultem. Teď ještě aby si ji běžná česká rodina mohla dovolit...
Je to na modulární platformě, takže na velkém cenovém rozsahu opravdu není nic zvláštního. Ta auta, co jste vyjmenoval, jsou taky low-cost šunky kromě C5, kteréžto začíná na 486 900 Kč, Auris je o třídu níž.
Ta auta co jsem vyjmenoval jsou normální mainstreamové kompakty, neboli C segment neboli nižší střední. C5 jsem nejmenoval, to je střední třída, jmenoval jsem C4.
Peugeot, Renault, Toyota - to jsou přece typické mainstreamové značky, žádný lowcost. Lowcost je Dacia, případně Fluence a 301 a Rapid jakožto lowcostové modely od mainstreamových značek. V tomhle je myslím celkem jasno.
O řazení Octavie tam nebo tam můžeme diskutovat, uznávám že Wiki a SDA říkají střední, můj názor je nižší střední - s určitým přesahem daným koncernovou technikou a s rozměry na horním okraji (zejm. pokud srovnáme lift s konkurenčními hatchbacky), ale znaky nižší střední jasně převažují.
To, že tomu evidentně nerozumíš nebo nechceš ale neznamená, že to tak není. Já Octavii donedávna měl a nikdy by mi ji nenapadlo řadit mezi Mazdu 6, Passata, Mondeo apod. Patří k Astře, Golfu, Aurisu atd.
Pretože stratégia, 20 rokov starý model s miernym faceliftom, novším motorom za cenu aktuálneho nástupcu v Európe proste v rozvojových krajinách nefunguje. >:D
uz ma skodovka v tom zezvejkanym slovenskym vandrakovi, spolehlivost je taky na hrane lowendu, levnota z materialu jen zari tak na co jeste nejakou horsi znacku?
holden_holden, nechápem, prečo tu dookola píšeš o "sežvejkaným slovenským vandrákovi"?
A v článku o AR Gulia ťa citujem:
"je videt ze vsude to jde a jen u skodovky je potreba kopnout do pr*dele toho zezvejkanyho slovenskyho vandraka a najmout nejakyho poradnyho designera"
holden, veď nikto tu nepíše o nemeckých vandrákoch a českom manažmente, ktorí riadia Škodovku a v plnej miere zodpovedajú za kvalitu, dizajn a cenotvorbu!
Problem je, ze dnes situacia dospela do stadia, ked je rovnako vybaveny Japonec - od strednej urovne vybavy - prakticky vzdy lacnejsi ako Skoda. Len pre istotu - nehovorim o holobytnych vybavach modelov VAG typu Cena Od.
Druhy problem je posun k ochudobnovaniu novych modelov - staci sa pozriet na plasty v Skodovkach, na zadnu napravu Octavie ci Golfa... - cena pritom zostava relativne vysoka.
VAG ma kam klesnut s cenovkou, ale kde chce klesnut s kvalitou ci pouzitymi technologiami.
Inymi slovami... ak ma aj dobre vybaveny Golf torzku, co bude mat low-cost alternativa? Tuhu napravu s listovymi perami?
Pri tej relativite cien by som bol opatrný s tak rezolútnymi vyjadreniami. Nie som ani VAG fan ani pozitiv, ale objektívne, dnes si kúpiš slušne vybavený nový Golf VII. za veľmi podobné peniaze ako stál svojho času holý bosý Golf III. či IV. Konkurenčný tlak je dnes ďaleko väčší, cena za štandard padá nižšie. Pripláca sa hlavne za najnovšie vychytávky a to čo je momentálne in a na naprieč značkami a modelmi.
"dnes si kúpiš slušne vybavený nový Golf VII. za veľmi podobné peniaze ako stál svojho času holý bosý Golf III. či IV."
Ceny vtedy a dnes su z praktickeho hladiska neporovnatelne - aj po zohladneni faktorov ako inflacia, zmeny kurzu (v pripade SKK nexistujucej meny), danoveho a colneho zatazenia a, v neposlednom rade, regionu/krajiny.
Pamatam si, ked Opel Corsa zacinal tesne pod 500 000 korun... Z hladiska dnesneho trhu je tento udaj bezcenny.
a nestacilo by aby Cinanum proste dali plany na soucasne modely a nechali si je odnich "okopirovat" Cinskou kvalitou, kdys zvladli Cinani okopirovat BMW X5 a prodavat ho pak v prepoctu za 200-300 tisic, tak proc by to same nezvladli s kterymkoli VW koncernovim autem? nepochybuju ze Cinan by zvladnul za v prepoctu par desitek tisic euro postavit i Veyrona, a na rozdil od Bugatti by ho chrlili v desitkach kusu za den >:D
Nevím co tu řešíte?! Ta auta se budou prodávat v Číně a do Evropy velmi pravděpodobně nikdy nepřijdou. Navíc VW už lowcost auta dělá - takový brazilský Gol je auto srovnatelné třeba se Sanderem, kvalitativně i cenou.