Nový Citroën Jumper

Nový Citroën Jumper

 
 

Po sedmi letech přichází francouzská automobilka Citroën s novou generací modelu Jumper...

Po sedmi letech přichází francouzská automobilka Citroën s novou generací modelu Jumper. Nový Jumper přichází vybaven mnoha moderními prvky. Zaujmout chce i širokou nabídkou různých verzí karoserií, rozvorů náprav a motorů, kde je nabízena i verze benzín – plyn.

Jumper je rozdělen podle celkové hmotnosti do tří základních kategorií, které určují i obchodní označení (2,9 tuny, 3,3 tuny a 3,5 tuny). Možnost výběru poskytuje i široká nabídka provedení, kde si lze na čtyřech rozvorech vybrat celkem ze sedmi různých karoserií. Na výběr tak jsou prosklené i neprosklené furgony, mikrobusy pro dopravu osob a plošiny s kabinou. Další verze jsou připraveny pro montáž nástaveb, jako je podvozek s kabinou a dvojitou kabinou, samostatný podvozek a podvozek s podlahou a kabinou.

Vnější design Jumperu je výrazněji nový jen v přední části. Přepracována byla maska chladiče, nové jsou větší moderní světlomety s čirým sklem a dvojitou optikou a také nárazník byl pozměněn otvory pro přívod vzduchu. Praktickou vnější novinkou Jumperu jsou boční ochranné pásy a nové kliky dveří jejichž zaoblený tvar umožňuje lepší uchopení bez nebezpečí přiskřípnutí. Zadní dveře byly ve spodní části také opatřeny chrániči proti nárazům a vylepšen byl i zadní nárazník zahrnující širší schůdek s protiskluzovým povrchem. Nový je i průhledný design zadních světel do nichž jsou zakomponovány otvory, zajišťující vyrovnání tlaku vzduchu uvnitř vozu s okolním tlakem. Tento systém vyrovnaného tlaku usnadňuje zavírání dveří, což je při častém nakládání a vykládání důležité. Třetí brzdové světlo je pro zajištění optimální bezpečnosti umístěno nahoře.

Přístup do ložného prostoru, který představuje užitečný objem od 7,5 do 14 m3 byl zachován co nejsnadnější. Oceněno jistě bude i šest nových kotvicích ok upevněných na podlaze ložného prostoru.

Náročným požadavkům profesionálních řidičů se snaží vyhovět i interiér. Kabina nového Jumperu je navržena pro vysoký komfort řidiče i při dlouhých jízdách a byla zcela přepracována. Nový Jumper je sériově vybaven výškově seřiditelným volantem a všechny verze jsou vybaveny i posilovačem řízení. Sedadlo řidiče je opatřeno loketní opěrkou a lze u něj seřizovat výšku a opěradlo v bederní oblasti. Za příplatek je Jumper možné vybavit i sedadlem řidiče s proměnným tlumením známým z velkých nákladních vozidel. Palubní deska klade důraz především na ergonomii a komfort. Ovladače jsou snadno dosažitelné a řadicí páka je „co nejvíce při ruce“. Praktické je i sériové vybavení psací podložkou na palubní desce doplněné svěrkou na dokumenty. Zapomenuto nebylo ani na četné odkládací prostory. Velkým vylepšením prošla zvuková izolace kabiny a omezení vibrací na minimum. Tato snaha vedla ke zpevnění opěrných míst závěsů motoru, k modifikaci příček pod předními sedadly a pod podlahou, k použití zvukové izolace u příčné stěny v motorovém prostoru a k modifikaci vnitřní strany podběhů kol.

V nabídce příplatkové výbavy nového Jumperu jsou v této kategorii velmi neobvyklé prvky. Zřejmě nejzajímavějším je detektor předjíždění s optickým a zvukovým signálem. V případě, že je automobil právě předjížděn jiným vozidlem je tato informace zaregistrována kamerou, umístěnou ve vnějším zpětném zrcátku na straně řidiče. O této situaci je řidič v první fázi upozorněn blikající světelnou kontrolkou a jestliže se přesto rozhodne změnit jízdní pruh, je optická výstraha doplněna zvukovým signálem. Jistě zajímavým prvkem je i parkovací asistent, který může být doplněn vzadu umístěnou videokamerou a tento obraz přenášen do obrazovky navigace. Kamera je aktivována automaticky při zařazení zpětného chodu a umožňuje řidiči sledovat prostor za vozidlem a bezpečně couvat (toto vybavení je spojené s audiovizuálním paketem tzv. úrovně 4). Do středové konzoly může být na přání zabudován i tachograf pro dva řidiče. V další výbavě najdeme například i jednoduchou klimatizaci pouze pro kabinu nebo dvojitou pro kabinu a zadní prostor, doplněnou přepážkou kabiny se zvukovou i tepelnou izolací.

Nový Jumper se může pochlubit i zvýšenou bezpečností. Dostal totiž pevnější strukturu karoserie, která zvýšila i odolnost v krutu o 20%. Jumper je standardně vybaven i tříbodovými bezpečnostními pásy s pyrotechnickými předpínači a airbagem řidiče. Na přání je Jumper možné vybavit i airbagem spolujezdce o objemu 140 litrů a bočními airbagy. Vylepšen byl i brzdový systém, který byl zesílen použitím kotoučových brzd i vzadu, avšak jen u verzí s motory 2,0i, 2,2 HDi a 2,8 HDi. Jumper je standardně vybaven ABS, který může být doplněn i protiprokluzovým systémem (ASR). Nově jsou nyní všechny verze vybaveny i výkonnějším brzdovým posilovačem, který byl doposud vyhrazený motorům 2,8 HDi.

Konstrukce náprav je stejná jako u předchozí verze. Přední náprava je modifikovaného typu McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a vinutými pružinami s integrovanými hydraulickými tlumiči. Zkrutný stabilizátor je spojen táhly přímo s tělesy tlumičů z důvodu zlepšení účinnosti působení dvojice stabilizátor - tlumič.

Zadní náprava je tvořena příčkou, ke které jsou upevněna podélná jednolistová pera a integrované teleskopické hydraulické tlumiče.Vývojové změny provedené na podvozku jsou zejména u ložisek kol, která jsou nyní s utěsněnými pouzdry a zvětšen byl rozchod zadních kol z důvodu použití širších pneumatik.

Pro nový Jumper byly vyvinuty dva zcela nové motory. Vznětový motor 2,2 HDi s přímým vstřikováním paliva Common Rail dosahující výkonu 74 kW (100 k) a dvoupalivový motor 2,0i LPG, který kombinuje použití paliva benzin a LPG dosahující výkonu 80 kW (110 k), jež bude k dispozici v průběhu roku 2002.

Jumper však bude nabízen i s již známými motory 2,0 HDi s výkonem 64 kW (85 k), 2,8 HDi 94 kW (127 k), benzinový 2,0i 80 kW (110 k) a v dvoupalivové verzi benzin - plyn 2,0i CNG s výkonem 70 kW (95 k). Přepínání na benzin se u obou dvoupalivových motorů provádí automaticky, když je vyčerpána zásoba plynu. Motor 2,8 HDi může být spojen se čtyřstupňovou autoadaptabilní sekvenční automatickou převodovkou se čtyřmi provozními charakteristikami (sníh, ekonomický, běžný, sportovní) a možností sekvenčního řazení převodových stupňů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobcům pražců ŽPSV výrazně ubyly zakázky, tržby poklesly o téměř 1,5 miliardy korun Výrobcům pražců ŽPSV výrazně ubyly zakázky, tržby poklesly o téměř 1,5 miliardy korun

Společnost ŽPSV z Uherského Ostrohu na Uherskohradišťsku,…

Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie

Nízká cena ropy nutí ropné firmy k nasazování nových…

Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha

Předvolební bible Andreje Babiše s názvem O čem sním,…

 

Štítky Design LPG CNG

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 





 
Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Dnes 08:00

Ani druhá generace Insignie nezapomíná na dobrodruhy. Má zvýšený podvozek, nelakované plasty a nepostrádá ani chytrý pohon všech kol.




Blesk.cz

Mrtvé tělo na Františku: 38letého bezdomovce našli ležet v parku

Mrtvé tělo na Františku: 38letého bezdomovce našli…

Na Starém městě, konkrétně v pásu zeleně ulice Na Františku, byl v pátek ráno nalezen muž bez známek života. Jak…

Smutný den Zdeňka Svěráka: V jeden den pohřbil Wabiho Daňka (†70) i kamaráda z mládí!

Smutný den Zdeňka Svěráka: V jeden den pohřbil…

Ve čtvrtek v poledne proběhl pohřeb muzikanta Wabiho Daňka (†70). Jedním ze smutečních hostů byl také Zdeněk…

 

iSport.cz

Řešení krize Realu? Nadějný brankář a útočná esa za deset miliard

Řešení krize Realu? Nadějný brankář a útočná esa za…

Chystá se nová éra legendárních Galacticos? Real Madrid ztrácí ve španělské lize na vedoucí Bacelonu už deset…

Hušbauer po své kanonádě proti Maccabi: V Evropě si to užívám

Hušbauer po své kanonádě proti Maccabi: V Evropě si…

PŘÍMO Z NETANJI | Dal dvě nádherné branky, aspoň jedna se mu snad musí chytit jako gól kola. Josef Hušbauer…

 

Reflex.cz

Vnitro do prezidentských voleb pustilo devět očekávaných uchazečů, nejvíce chyb v petici měl Zeman

Vnitro do prezidentských voleb pustilo devět…

Ministerstvo vnitra připustilo k prezidentským volbám devět kandidátů, jejichž úspěšná registrace se očekávala.…

Poslední bašta Ujgurů. To je starobylé město Kašgar na západním okraji pouště Taklamakan

Poslední bašta Ujgurů. To je starobylé město Kašgar…

Kašgar se pyšní mnoha „nej“. Stojí zde největší mešita v celé Číně i největší socha Mao Ce-tunga na světě.…