3.8. 2017 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Ojetý Peugeot 207 CC: Prodlužte si levně léto!

 

S Peugeotem 207 CC si můžete vítr ve vlasech užívat už za částku lehce přesahující 100.000 korun. Jenže, není všechno zlato, co se třpytí…

Užít si dnes jízdu s větrem ve vlasech je velice snadné a hlavně cenově přístupné. Devadesátá léta totiž platí za období renesance otevřených vozidel, která o dekádu dříve takřka vymizela z nabídky. Takto staré kabriolety koupíte už za jeden průměrný plat (třeba Rover 216i Cabrio, či Ford Escort Cabrio), avšak je otázka, zda takové auto splní to, co od něj očekáváte. Ano, jízdu s nebem nad hlavou zažít umožní, ale to je asi tak vše. Ve zbytku budete bojovat se stářím, korozí, mechanickými problémy, ale také s nevalnou tuhostí karoserie a z ní pramenící jízdní projev, o pasivní bezpečnosti nemluvě. O něco lépe je na tom předchůdce recenzovaného vozu, model 206 CC. Ten už jezdí obstojně a k mání je od dvou průměrných platů. A oproti zmíněným autům je nesrovnatelně bezpečnější. Problém je, že už také stárne, a ač to není na první pohled vidět, trápí jej koroze. Také jeho elektrohydraulicky ovládaná střecha budí oprávněné obavy. Jde o jediný celek, v němž byla starší auta s plátěnou střechou lepší, zejména pokud se ovládala manuálně.

Odolnější, tužší, zkrátka lepší

Nástupce obchodně velmi úspěšné 206 CC, které se po světě prodalo více než 360.000 kusů, postavený na technickém základě novější 207, nabídl více snad ve všech směrech. Už předchůdce nabízel v porovnání s dříve narozenými kabriolety výrazně tužší karoserii. Recenzovaný novější vůz je na tom ale ještě o pořádný kus lépe. O kolik tuhost samonosného skeletu vzrostla, ale Peugeot neudává. Výchozím bodem pro výrazné zlepšení je nová, modernější platforma, kterou se obecně řada 207 liší od starší 206. CC je oproti hatchbacku nižší o značných 75 mm. Zároveň ale přibralo na váze o nezanedbatelných 150 kg. Část z toho jde na vrub stahovací kovové střeše, část na dodatečné vyztužení skeletu karoserie. Čím se tedy 207 CC liší od běžného hatchbacku?

Ojetý Peugeot 206 CC: Bez střechy za dva platy

Rozdíl je zejména v podlahovém roštu, který musel být dodatečně vyztužen tak, aby se nahradila funkce chybějící pevné střechy. Že má 207 CC odlišně řešené prahy karoserie, je patrné už při nastupování. Práh se v tomto případě skládá ze čtyř částí, kdežto u běžného hatchbacku pouze ze tří. Snad ještě větší rozdíly lze vypozorovat ve sloupcích A. CC je má mnohem rozměrnější, přičemž uvnitř sloupku je výztuha tvaru kulatiny. Navíc celý výlisek včetně kulatiny je součástí pomocné výztuhy předního podběhu. U hatchbacku nic takového není a sloupky A jsou poměrně jednoduchými plechovými výlisky. Přední část podlahy je u CC dodatečně vyztužena tuhými šikmo vedenými tyčemi, zadní se liší podstatně více tvarem i množstvím příčných výztuh. Na druhou stranu, třeba prostor pro uložení náhradního kola je u CC a hatchbacku identický. 207 CC dostalo také vystřelovací zadní ochranné oblouky v případě převrácení vozu. I to je pozoruhodné vzhledem k cenové relaci auta. A ani to 206 CC nenabízelo.

Robustnější, ale pozor na ABS/ESP

Předchozí 206 CC bylo ještě tradičním peugeotem co se týče podvozku. Vpředu používalo nezvykle poctivou nápravu pseudo McPherson, jejíž spodní rameno tvaru bumerangu tvořil tuhý výkovek, jaký známe z aut sportovního charakteru. A vzadu vůz využíval poslední evoluci nápravy odpružené příčnými torzními tyčemi. Z pohledu jízdy zdařilé řešení je však dosti choulostivé, takže každý uživatel musel časem řešit vůle v uložení podélných ramen.

Novější 207 CC má vpředu obyčejná plechová ramena. Čep lze koupit zvlášť i v síti Peugeotu, naopak pro obě uložení musíte k obecným prodejcům náhradních dílů. Životnost je průměrná. Samotná ramena jsou uchycena do rozměrné nápravnice, na níž v přední části navazují pomocné podélníky s příčníkem. Jde o spodní část přední deformační zóny, která pomáhá energii při čelním nárazu rozkládat do podlahového roštu. Pochvalu zaslouží výrobce za nabídku ložiska předních kol coby samostatného náhradního dílu. Obyčejně totiž bývá vcelku s nábojem.

Vzadu používá 207 CC torzní příčku, která je věčná. Na rozdíl od přední nápravy jsou tady ložiska kol součástí zadních kotoučů brzd. Naštěstí je samostatně nabízí druhovýroba za asi 2.500 korun. Kotouč coby separátní díl ale výrobce prodává. Parkovací brzda tady působí na brzdič zadních brzd, který rád zatuhává. Pokud se po delší odstávce ozývá odzadu skřípavé zvuky, mají to na svědomí váznoucí brzdové destičky. Výrobce to řešil dodatečnou montáží krytu, který má zabránit pronikání nečistot k brzdám.

Nikdy nekupujte auto, u něhož svítí kontrolka ABS/ESP. Hlavně nevěřte prodávajícímu, že jsou příčinou snímače otáček kol a že je určitě stačí jen vyčistit. Ano, i tak to může být, avšak to je první, co dotyčný zkusil udělat a bez výsledku. Podstata popsané závady totiž může být mnohem závažnější. Buď je vadná řídicí jednotka ABS/ESP, nebo jeho hydraulická část, případně selhal snímač tlaku ve zmíněné hydraulické jednotce. Posledně jmenovaný problém se ale týká pouze verzí s ESP, které ne všechna auta mají. Snímač je bohužel součástí hydraulického bloku, tudíž jej musíte vyměnit jako celek. Bez ohledu na konkrétní závadu je to vždy drahé. A se svítící kontrolkou ABS/ESP neprojde auto technickou.

TEST 2010: Peugeot 207 CC 1,6 THP - Upalující kabelka

Boj s karbonem a pověstí

Také v otázce pohonu kopírovalo CC výchozí hatchback. Vzhledem k poslání vozu však v kupé-kabrio nenajdete základní agregáty. Vlastně od samého začátku až do ukončení produkce vůz poháněly tři šestnáctistovky. Dvě zážehové a jedna vznětová. Vzhledem k tomu, že tato karosářská verze dorazila s přibližně ročním zpožděním za hatchbackem, je pod přední kapotou pouze novější generace motorů z řady EP, vyvinutá ve spolupráci s BMW. Kdo se zajímá o auta a čte nás, tak ví, že z hlediska spolehlivosti nedostojí tyto motory skvělé pověsti starší řady TU, nabízené od 80. let.

Žádný z použitých motorů, ať už 1.6 VTi, 1.6 THP či 1.6 HDi nelze tudíž označit za bezproblémový. Jako první bychom z nabídky vyškrtli diesel, který se k charakteru auta, jakým je 207 CC nehodí. Pokud byste jej přesto chtěli, dejte si velký pozor na časté zakarbonování motoru. To je dílem nevhodně tvarované olejové vany v kombinaci s netěsnými vstřikovači common-railu. Pokud ale koupíte 1.6 HDi, která se těší dobrému zdraví, a necháte demontovat olejovou vanu za účelem vyčištění sacího koše olejového čerpadla a současně dojde k demontáži vstřikovačů a výměně jejich podložek, nebudete mít s motorem teoreticky vážné problémy. Pak už jen stačí tyto úkony čas od času, řekněme po ujetí pár desítek tisíc kilometrů, opakovat a včas nechat měnit olej někým, kdo tomu rozumí. Nebo si můžete nechat předělat olejovou vanu tak, aby se v ní nehromadily olejové úsady. Také platí, že verze motoru od léta 2009 pro Euro 5 již takové problémy s karbonizací nemá, neboť používá jiný common-rail. Bohužel olejová vana zůstala stejná jako dříve.

Jízdně nejlepší je motor 1.6 THP. Do léta 2009 nabízel výkon 110 kW, od něj výše v rámci Euro 5 už 115 kW. Také motory THP trápí hromadění karbonu, spíše však v sacím potrubí a na talířích ventilů. Jasný to důsledek chybějící čistící funkce paliva z důvodu přímého vstřikování benzinu. Autorizované servisy to řeší speciální čistící sadou v kombinaci s doporučením výrobce přidávat aditivum do benzínu. My radíme tankovat palivo o oktanovém čísle 98 a vyšší alespoň při každém druhém tankování, ještě lépe při každém.

Pokud si 207 CC s tímto motorem koupíte, můžete zkusit nechat karbon chemicky odstranit, což provádí třeba firma BG Care. A jsou s ní, respektive její procedurou dekarbonizace, dle ohlasů různých nezávislých servisů dobré zkušenosti. Také je dobré počítat, jak budete vůz používat. Motorům THP svědčí spíše cesty na dlouhé vzdálenosti s důsledným zahřátím motoru. Praxe autorizovaných servisů ukazuje, že těm, kteří jezdí krátké trasy, agregát karbonuje mnohem více. Také se zajímejte, zda proběhla výměna rozvodů, neboť problémy s nimi přetrvávají i v agregátech THP pod diktátem Euro 5 (tedy od léta 2009). Pokud se tak nestalo, můžete tak preventivně učinit, přičemž je důležité, aby mechanik namontoval poslední evoluci rozvodů.

Motory THP stejně jako 1.6 HDi mají v současnosti pověst hodně pošramocenou. Pokud ale budete dodržovat napsané a svěříte servis vozu výhradně specialistům na koncern PSA (nemusí to být zrovna autorizovaný servis), pak můžete i na těchto motorech najet velké porce kilometrů. Chce to jen správný, byť možná trochu komplikovaný přístup.

Jak šel čas

2006: Představení výchozího hatchbacku

2007: Uvedení karosářské verze kupé-kabriolet, tedy CC. Zážehové motory 1.6 VTi 88 kW, 1.6 THP 110 kW a 1.6 HDi 80 kW. Standardně částicový filtr s aditivy. Pětistupňová převodovka, motor 1.6 VTi alternativně čtyřstupňová samočinná.

2009: Modernizace vozu. Motory upraveny na emisní normu Euro 5. Čtyřválec 1.6 VTI má výkon 88 kW, 1.6 THP posílil na 115 kW. Motor 1.6 HDi dostal osm ventilů a rozvod OHC. Jiný common-rail. Výkon zvýšen na 82 kW.

2012: Představen nástupce hatchbacku Peugeot 208. 207 žije dále coby 207+ s omezenou nabídkou motorů a výbav. CC se dále prodává v nezměněné podobě.

2014: Ukončení produkce 207+, 207 CC pokračuje dále.

2015: Ukončení produkce 207 CC bez uvedení nástupce.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Nejlepším městem pro život je Vídeň, Praha se nachází na úrovni New Yorku Nejlepším městem pro život je Vídeň, Praha se nachází na úrovni New Yorku

Rakouské hlavní město Vídeň stanulo v čele žebříčku…

OBRAZEM: Stavba, která spojila oceány. Před 104 lety byl otevřen Panamský průplav OBRAZEM: Stavba, která spojila oceány. Před 104 lety byl otevřen Panamský průplav

Panamský průplav byl otevřen 15. srpna 1914. Vede skrz…

Ekonomika bez lidí ztrácí na tempu. Analytik: Část firem zvažuje přesun výroby z Česka Ekonomika bez lidí ztrácí na tempu. Analytik: Část firem zvažuje přesun výroby z Česka

Hospodářský růst Česka stojí na útratách lidí a nově i…

Architekt roku už má pět finalistů, podívejte se na jejich projekty Architekt roku už má pět finalistů, podívejte se na jejich projekty

Blíží se vyhlášení soutěže Architekt roku. Ta se zaměřuje…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ojetý Peugeot 207 CC: Prodlužte si levně léto!







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Emisní skandál není nová věc. Škodovky si uřízly ostudu už v 80. letech Emisní skandál není nová věc. Škodovky si uřízly ostudu už v 80. letech

Snaha obejít platné emisní limity není záležitostí…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 



Ojetý Peugeot 207: Potěší, ale i zklame Ojetý Peugeot 207: Potěší, ale i zklame

S dvěstěsedmičkou navázal Peugeot na předchozí řadu 206,…

Ojetý Peugeot 207 SW 1.4i: Žádná velká sláva Ojetý Peugeot 207 SW 1.4i: Žádná velká sláva

Peugeot 207 se jako ojetina prodává zejména s menšími…

 



 
Enzo Ferrari své automobilce i světu chybí již 30 let. Připomeňte si legendu

Enzo Ferrari své automobilce i světu chybí již 30 let. Připomeňte si legendu

Včera

Enzo Anselmo Giuseppe Maria Ferrari, výrazná osobnost dějin motorismu a zakladatel jedné z nejslavnějších automobilek, zemřel před 30 lety.




Blesk.cz

Zbavte se nesnesitelného vedra v domech. Víme jak na to

Zbavte se nesnesitelného vedra v domech. Víme jak na to

Těšíte se, až si po práci dopřejete zasloužený odpočinek, ale namísto toho vás po návratu domů čeká nic než…

Sci-fi řežba plná krve. Recenze Space Hulk: Deathwing Enhanced Edition

Sci-fi řežba plná krve. Recenze Space Hulk:…

Vesmír sci-fi ságy Warhammer 40,000, která začala jako desková hra, je nesmírně rozsáhlý a čítá již bezpočet…

 

iSport.cz

Jágrův návrat po léčení šrámů. Zvládl celý zápas, do pohody je ještě daleko

Jágrův návrat po léčení šrámů. Zvládl celý zápas, do…

Tentokrát to už nebyl jen povinný start na pár vteřin. Po skoro půl roce léčení šrámů legendární útočník Jaromír…

Dynamo Kyjev – Slavia 2:0. Sen o Lize mistrů uťal i gól z ofsajdu

Dynamo Kyjev – Slavia 2:0. Sen o Lize mistrů uťal i…

Fotbalisté Slavie na postup do základní skupiny Ligy mistrů nedosáhnou ani letos. Rozhodla o tom, po domácí…

 

Reflex.cz

Bílá duha: Fascinující přírodní úkaz známý především z mrazivých koutů naší planety

Bílá duha: Fascinující přírodní úkaz známý především…

Je to jeden z nejkrásnějších přírodních jevů. Bílá duha se na obloze ukazuje vzácně. Vzniká, když sluneční…

Když u komunistů frčí Klaus: Marta Semelová „jede dál“

Když u komunistů frčí Klaus: Marta Semelová „jede dál“

Víkendový hrdý pochod Prahou si pro sebe - ostatně jako každý rok - ukradli hlavně extremisté. V ulicích Prahy…