3.8. 2017 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Ojetý Peugeot 207 CC: Prodlužte si levně léto!

 

S Peugeotem 207 CC si můžete vítr ve vlasech užívat už za částku lehce přesahující 100.000 korun. Jenže, není všechno zlato, co se třpytí…

Užít si dnes jízdu s větrem ve vlasech je velice snadné a hlavně cenově přístupné. Devadesátá léta totiž platí za období renesance otevřených vozidel, která o dekádu dříve takřka vymizela z nabídky. Takto staré kabriolety koupíte už za jeden průměrný plat (třeba Rover 216i Cabrio, či Ford Escort Cabrio), avšak je otázka, zda takové auto splní to, co od něj očekáváte. Ano, jízdu s nebem nad hlavou zažít umožní, ale to je asi tak vše. Ve zbytku budete bojovat se stářím, korozí, mechanickými problémy, ale také s nevalnou tuhostí karoserie a z ní pramenící jízdní projev, o pasivní bezpečnosti nemluvě. O něco lépe je na tom předchůdce recenzovaného vozu, model 206 CC. Ten už jezdí obstojně a k mání je od dvou průměrných platů. A oproti zmíněným autům je nesrovnatelně bezpečnější. Problém je, že už také stárne, a ač to není na první pohled vidět, trápí jej koroze. Také jeho elektrohydraulicky ovládaná střecha budí oprávněné obavy. Jde o jediný celek, v němž byla starší auta s plátěnou střechou lepší, zejména pokud se ovládala manuálně.

Odolnější, tužší, zkrátka lepší

Nástupce obchodně velmi úspěšné 206 CC, které se po světě prodalo více než 360.000 kusů, postavený na technickém základě novější 207, nabídl více snad ve všech směrech. Už předchůdce nabízel v porovnání s dříve narozenými kabriolety výrazně tužší karoserii. Recenzovaný novější vůz je na tom ale ještě o pořádný kus lépe. O kolik tuhost samonosného skeletu vzrostla, ale Peugeot neudává. Výchozím bodem pro výrazné zlepšení je nová, modernější platforma, kterou se obecně řada 207 liší od starší 206. CC je oproti hatchbacku nižší o značných 75 mm. Zároveň ale přibralo na váze o nezanedbatelných 150 kg. Část z toho jde na vrub stahovací kovové střeše, část na dodatečné vyztužení skeletu karoserie. Čím se tedy 207 CC liší od běžného hatchbacku?

Ojetý Peugeot 206 CC: Bez střechy za dva platy

Rozdíl je zejména v podlahovém roštu, který musel být dodatečně vyztužen tak, aby se nahradila funkce chybějící pevné střechy. Že má 207 CC odlišně řešené prahy karoserie, je patrné už při nastupování. Práh se v tomto případě skládá ze čtyř částí, kdežto u běžného hatchbacku pouze ze tří. Snad ještě větší rozdíly lze vypozorovat ve sloupcích A. CC je má mnohem rozměrnější, přičemž uvnitř sloupku je výztuha tvaru kulatiny. Navíc celý výlisek včetně kulatiny je součástí pomocné výztuhy předního podběhu. U hatchbacku nic takového není a sloupky A jsou poměrně jednoduchými plechovými výlisky. Přední část podlahy je u CC dodatečně vyztužena tuhými šikmo vedenými tyčemi, zadní se liší podstatně více tvarem i množstvím příčných výztuh. Na druhou stranu, třeba prostor pro uložení náhradního kola je u CC a hatchbacku identický. 207 CC dostalo také vystřelovací zadní ochranné oblouky v případě převrácení vozu. I to je pozoruhodné vzhledem k cenové relaci auta. A ani to 206 CC nenabízelo.

Robustnější, ale pozor na ABS/ESP

Předchozí 206 CC bylo ještě tradičním peugeotem co se týče podvozku. Vpředu používalo nezvykle poctivou nápravu pseudo McPherson, jejíž spodní rameno tvaru bumerangu tvořil tuhý výkovek, jaký známe z aut sportovního charakteru. A vzadu vůz využíval poslední evoluci nápravy odpružené příčnými torzními tyčemi. Z pohledu jízdy zdařilé řešení je však dosti choulostivé, takže každý uživatel musel časem řešit vůle v uložení podélných ramen.

Novější 207 CC má vpředu obyčejná plechová ramena. Čep lze koupit zvlášť i v síti Peugeotu, naopak pro obě uložení musíte k obecným prodejcům náhradních dílů. Životnost je průměrná. Samotná ramena jsou uchycena do rozměrné nápravnice, na níž v přední části navazují pomocné podélníky s příčníkem. Jde o spodní část přední deformační zóny, která pomáhá energii při čelním nárazu rozkládat do podlahového roštu. Pochvalu zaslouží výrobce za nabídku ložiska předních kol coby samostatného náhradního dílu. Obyčejně totiž bývá vcelku s nábojem.

Vzadu používá 207 CC torzní příčku, která je věčná. Na rozdíl od přední nápravy jsou tady ložiska kol součástí zadních kotoučů brzd. Naštěstí je samostatně nabízí druhovýroba za asi 2.500 korun. Kotouč coby separátní díl ale výrobce prodává. Parkovací brzda tady působí na brzdič zadních brzd, který rád zatuhává. Pokud se po delší odstávce ozývá odzadu skřípavé zvuky, mají to na svědomí váznoucí brzdové destičky. Výrobce to řešil dodatečnou montáží krytu, který má zabránit pronikání nečistot k brzdám.

Nikdy nekupujte auto, u něhož svítí kontrolka ABS/ESP. Hlavně nevěřte prodávajícímu, že jsou příčinou snímače otáček kol a že je určitě stačí jen vyčistit. Ano, i tak to může být, avšak to je první, co dotyčný zkusil udělat a bez výsledku. Podstata popsané závady totiž může být mnohem závažnější. Buď je vadná řídicí jednotka ABS/ESP, nebo jeho hydraulická část, případně selhal snímač tlaku ve zmíněné hydraulické jednotce. Posledně jmenovaný problém se ale týká pouze verzí s ESP, které ne všechna auta mají. Snímač je bohužel součástí hydraulického bloku, tudíž jej musíte vyměnit jako celek. Bez ohledu na konkrétní závadu je to vždy drahé. A se svítící kontrolkou ABS/ESP neprojde auto technickou.

TEST 2010: Peugeot 207 CC 1,6 THP - Upalující kabelka

Boj s karbonem a pověstí

Také v otázce pohonu kopírovalo CC výchozí hatchback. Vzhledem k poslání vozu však v kupé-kabrio nenajdete základní agregáty. Vlastně od samého začátku až do ukončení produkce vůz poháněly tři šestnáctistovky. Dvě zážehové a jedna vznětová. Vzhledem k tomu, že tato karosářská verze dorazila s přibližně ročním zpožděním za hatchbackem, je pod přední kapotou pouze novější generace motorů z řady EP, vyvinutá ve spolupráci s BMW. Kdo se zajímá o auta a čte nás, tak ví, že z hlediska spolehlivosti nedostojí tyto motory skvělé pověsti starší řady TU, nabízené od 80. let.

Žádný z použitých motorů, ať už 1.6 VTi, 1.6 THP či 1.6 HDi nelze tudíž označit za bezproblémový. Jako první bychom z nabídky vyškrtli diesel, který se k charakteru auta, jakým je 207 CC nehodí. Pokud byste jej přesto chtěli, dejte si velký pozor na časté zakarbonování motoru. To je dílem nevhodně tvarované olejové vany v kombinaci s netěsnými vstřikovači common-railu. Pokud ale koupíte 1.6 HDi, která se těší dobrému zdraví, a necháte demontovat olejovou vanu za účelem vyčištění sacího koše olejového čerpadla a současně dojde k demontáži vstřikovačů a výměně jejich podložek, nebudete mít s motorem teoreticky vážné problémy. Pak už jen stačí tyto úkony čas od času, řekněme po ujetí pár desítek tisíc kilometrů, opakovat a včas nechat měnit olej někým, kdo tomu rozumí. Nebo si můžete nechat předělat olejovou vanu tak, aby se v ní nehromadily olejové úsady. Také platí, že verze motoru od léta 2009 pro Euro 5 již takové problémy s karbonizací nemá, neboť používá jiný common-rail. Bohužel olejová vana zůstala stejná jako dříve.

Jízdně nejlepší je motor 1.6 THP. Do léta 2009 nabízel výkon 110 kW, od něj výše v rámci Euro 5 už 115 kW. Také motory THP trápí hromadění karbonu, spíše však v sacím potrubí a na talířích ventilů. Jasný to důsledek chybějící čistící funkce paliva z důvodu přímého vstřikování benzinu. Autorizované servisy to řeší speciální čistící sadou v kombinaci s doporučením výrobce přidávat aditivum do benzínu. My radíme tankovat palivo o oktanovém čísle 98 a vyšší alespoň při každém druhém tankování, ještě lépe při každém.

Pokud si 207 CC s tímto motorem koupíte, můžete zkusit nechat karbon chemicky odstranit, což provádí třeba firma BG Care. A jsou s ní, respektive její procedurou dekarbonizace, dle ohlasů různých nezávislých servisů dobré zkušenosti. Také je dobré počítat, jak budete vůz používat. Motorům THP svědčí spíše cesty na dlouhé vzdálenosti s důsledným zahřátím motoru. Praxe autorizovaných servisů ukazuje, že těm, kteří jezdí krátké trasy, agregát karbonuje mnohem více. Také se zajímejte, zda proběhla výměna rozvodů, neboť problémy s nimi přetrvávají i v agregátech THP pod diktátem Euro 5 (tedy od léta 2009). Pokud se tak nestalo, můžete tak preventivně učinit, přičemž je důležité, aby mechanik namontoval poslední evoluci rozvodů.

Motory THP stejně jako 1.6 HDi mají v současnosti pověst hodně pošramocenou. Pokud ale budete dodržovat napsané a svěříte servis vozu výhradně specialistům na koncern PSA (nemusí to být zrovna autorizovaný servis), pak můžete i na těchto motorech najet velké porce kilometrů. Chce to jen správný, byť možná trochu komplikovaný přístup.

Jak šel čas

2006: Představení výchozího hatchbacku

2007: Uvedení karosářské verze kupé-kabriolet, tedy CC. Zážehové motory 1.6 VTi 88 kW, 1.6 THP 110 kW a 1.6 HDi 80 kW. Standardně částicový filtr s aditivy. Pětistupňová převodovka, motor 1.6 VTi alternativně čtyřstupňová samočinná.

2009: Modernizace vozu. Motory upraveny na emisní normu Euro 5. Čtyřválec 1.6 VTI má výkon 88 kW, 1.6 THP posílil na 115 kW. Motor 1.6 HDi dostal osm ventilů a rozvod OHC. Jiný common-rail. Výkon zvýšen na 82 kW.

2012: Představen nástupce hatchbacku Peugeot 208. 207 žije dále coby 207+ s omezenou nabídkou motorů a výbav. CC se dále prodává v nezměněné podobě.

2014: Ukončení produkce 207+, 207 CC pokračuje dále.

2015: Ukončení produkce 207 CC bez uvedení nástupce.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Nominace v anketě Křišťálová Lupa 2017 už jen do neděle Nominace v anketě Křišťálová Lupa 2017 už jen do neděle

Co vás za poslední rok na české internetové scéně nejvíce…

Fincentrum možná znovu změní majitele. Kolem majority ve firmě krouží Italové Fincentrum možná znovu změní majitele. Kolem majority ve firmě krouží Italové

Fondy kontrolující poradenskou firmu by prodaly podle…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ojetý Peugeot 207 CC: Prodlužte si levně léto!







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

Znáte nějaká bulharská auta? Co třeba Bulgaralpine z roku 1967... Znáte nějaká bulharská auta? Co třeba Bulgaralpine z roku 1967...

Před padesáti lety se odehrál pokus o vybudování…

 



Ojetý Peugeot 207: Potěší, ale i zklame Ojetý Peugeot 207: Potěší, ale i zklame

S dvěstěsedmičkou navázal Peugeot na předchozí řadu 206,…

Ojetý Peugeot 207 SW 1.4i: Žádná velká sláva Ojetý Peugeot 207 SW 1.4i: Žádná velká sláva

Peugeot 207 se jako ojetina prodává zejména s menšími…

 



 
48 voltů: K čemu slouží tahle palubní síť? A nahradí stávajících 12 voltů?

48 voltů: K čemu slouží tahle palubní síť? A nahradí 12 voltů?

Včera

Budoucnost automobilové elektroinstalace patří 48voltové palubní síti, hlásají do světa automobilky. Co přinese čtyřnásobné zvýšení palubního napětí? A bude se i nadále používat 12voltová sít?




Blesk.cz

Patrasovou u Slováčka drží peníze: Co vydělám, jde na jeho účet! Tíží mě to

Patrasovou u Slováčka drží peníze: Co vydělám, jde…

Jen málokterá žena by si nechala líbit tolik ponížení, co Dagmar Patrasová (61). Její manžel Felix Slováček (74)…

Poslední foto před smrtí: Mladík vzal expřítelkyni (†18) na útes, aby ji střelil a skopl dolů

Poslední foto před smrtí: Mladík vzal expřítelkyni…

Chtěl se jí nadobro zbavit, a tak ji pod záminkou procházky vylákal na útes. Loren Bunner počkal, až jeho…

 

iSport.cz

Diskuze pod dohledem policie. Na kouče Habance si počkali fanoušci

Diskuze pod dohledem policie. Na kouče Habance si…

Z očí do očí se brněnští fanoušci rozhodli vyříkat si s trenérem Svatoplukem Habancem situaci, v níž se…

Plíšková zůstala jedničkou, Halepová ve finále dostala výprask

Plíšková zůstala jedničkou, Halepová ve finále…

Karolína Plíšková zůstala světovou tenisovou jedničkou. Rumunka Simona Halepová, která ji mohla na prvním místě…

 

Reflex.cz

Ženy měly za komunismu lepší sex, tvrdí unikátní studie

Ženy měly za komunismu lepší sex, tvrdí unikátní studie

Ačkoli se lidé v komunistických režimech ve východní Evropě určitě měli ve většině aspektů hůř než jejich…

Tvrdý kritik Erdogana byl zatčen v Granadě. Důvody jsou politické, zní z Německa

Tvrdý kritik Erdogana byl zatčen v Granadě. Důvody…

Kritik tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana byl podle informací agentury Reuters zatčen včera odpoledne…