Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Opel Vivaro Van 1.6 CDTI: Více práce

Nová generace Opelu Vivaro narostla a dostala méně objemné motory. Mají zdánlivě protichůdné směry společný cíl?
Zpět na článek
2. 3. 2015 08:37
2. 3. 2015 08:52
2. 3. 2015 09:40
2. 3. 2015 10:29
2. 3. 2015 11:01
2. 3. 2015 15:40
2. 3. 2015 11:06
2. 3. 2015 11:14
2. 3. 2015 10:23
2. 3. 2015 10:26
2. 3. 2015 10:30
2. 3. 2015 10:06
3. 3. 2015 12:04
Avatar - Hittman
2. 3. 2015 08:37
Jsem
zvědavý, až to naloží tunou srovnání spotřeba se starším dvoulitrem a také na životnost motoru při využívání v plné zátěži... :-|
Rozbalit vlákno
10
Avatar - KANKUNEN
2. 3. 2015 08:52
Re: Jsem
A taky s tím jezdí zaměstnanci a ne majitelé. Tohle je přesně typ auta, které potřebuje být hlavně odolné. Mám 80 koní s 2,2ky, motor má utlumenou charakteristiku, takže má sílu hned a i naložené to jezdí polehku, ale pro nějaké honění v otáčkách to nemá výkon.
Avatar - Ozzman
2. 3. 2015 09:40
Re: Jsem
Do dodávky je i dvoulitr tak akorát. Radši sotva sto koní, ale velky motor, než tohle. Jakmile to jezdí naložené, objem nenahradíš...
2. 3. 2015 10:29
Re: Jsem
Podobné řeči se vedli před několika lety i u benzínu. Dneska už to skoro nikdo neřeší. Ty naftové 1.6 mají lepší parametry než dvoulitry a spotřeba je i reálně nižší.
2. 3. 2015 11:01
Re: Jsem
Jenže "Ozzman" má pravdu. Prostě objem ničím nenahradíš. Natož ne u motoru u užitkového auta.
2. 3. 2015 15:40
Re: Jsem
To je už je jenom klišé, ne pravda.
Avatar - Ozzman
2. 3. 2015 11:06
Re: Jsem
Ano, benzin s jednadvojkou turbem byla utopie a každý nadával, to auto jede, ve 2-3 lidech, ale dvoulitr v naloženém autě to nenahradí.

Stejně nevěřim tomu, že dodávka, která je primárně určena k takové jízdě bude jezdit s 1.6 stejně, nebo lépe, jako ten dvoulitr... možna jen s řidičem...
Avatar - KANKUNEN
2. 3. 2015 11:14
Re: Jsem
No však se ty malé turba sypou jak na běžícím páse. A bouda která má vozit tunu není osobák. Jak říká můj soused, když vezme Sharana 1,4 TSI na dálnici tak má v nádrži vír a kolem komína to nic nežere. Kolik už se namluvilo o tom, že u těch naturbovaných malorážek roste spotřeba rychleji než dynamika. Tahle zmínka byla i u nového biPassatu, že žere jako 3,0, ale nejede tak.
2. 3. 2015 10:23
Re: Jsem
Spotřeba je samozřejmě jen laboratorní fáma, nakonec to bude jezdit stejně nebo dráž co větší motory... jako vždy.
V poslední době jsem jezdil s Iveco Daily Maxi 2.8 92kW a PP ukazoval okolo 9 litrů. Je pravda, že byl naložen lehkým polystyrenem, takže víc jak metrák hmotnosti nenarostl.
Podobná situace byla se Sprinterem DoubleCab 2.2 95kW, který si vzal dokonce jen 8,5 litru.
Avatar - KANKUNEN
2. 3. 2015 10:26
Re: Jsem
Ty podladěné motory mají často nízkou spotřebu.
2. 3. 2015 10:30
Re: Jsem
Proč laboratorní fáma? Ty máš nějakou osobní zkušenost? I v tomto testu se píše, že spotřeba je reálně nižší.
2. 3. 2015 10:06
Bez motoru..
Pořád mi nějak uniká,proč se snižují objemy motorů,teď i u užitkových aut...
Jde asi o to,aby se to pojebalo po 2leté záruce..Jinak tam není žádný rozumný důvod...emise jsou nesmysl,protože maloobjemový motor nemůže nikdy vydržet to,co větší,při stejném výkonu...a následná výroba nového motoru je logicky ekologická zátěž..
A když chci dodávku s velkým motorem,tak udělám co?? Koupím si náklaďák a budu jezdit skoro nenaložený a produkovat emise násobně vyšší?? Já vím...o emise nejde...budu platit mýtné.....Kdyby aspoň nedělali z lidí chuje..
Rozbalit vlákno
2
Avatar - KANKUNEN
2. 3. 2015 10:28
Re: Bez motoru..
Určitě by šel naladit i větší motor, aby spotřeba byla papírově stejná.
Avatar - ladsla
2. 3. 2015 10:36
Re: Bez motoru..
1.) auto musí vydržet max. dobu operativního leasingu, fleety jsou to co zajímá výrobce primárně. Z toho plynou dlouhé intervaly servisu a malé obsahy motoru a pokud možno i koně, kvůli pojištění. V tabulkách TCO to vypadá pak hezky.

2.) malý motor má laboratorně lepší výsledky u emisí a spotřeby. o praxi tady přece nikomu nejde !

3.) s ekologií to nemá nic společného, malý motor bude v zátěži v praxi horší než plnohodnotný 2,0 - 3,0. Je to stejné jako když se podíváš co pro přírodu znamená výroba jedné toyoty prius - v čem je takové auto ekologické ? ( nejen provoz ale i výroba, přeprava součástek, likvidace na konci živostnosti je to, co je nutno brát v potaz ) .

mýlím se v některém z bodů ? bohužel myslím že nikoliv......
2. 3. 2015 11:26
Motor nemotor
Tento motor je velmi povedený například v Renault Scenic/Grand Scenic ve své 130 konové verzi s jen jednostupnovým přeplnováním. A v takovém autě ten motor smysl má a vlastně je to i nejlepší volba.

Problém je s dodávkami. Věřím, že redaktorům se v prázdném autě jezdilo pěkně, ale co až to auto bude naloženo třeba 800Kg nákladu, a bude to L2H2 verze?

A hlavně... a co to bude dělat až za to někdo připojí dvoutunový přívěs? Tyto auta často i tahají přívěsy a na to ten motor není dělaný. Něco jiného je, když ten motor je v malém MPV, které nikdy nebude vážit víc jak 2,2tuny a nebo zda je v dodávce s vlekem, kdy ta souprava bude mít kolem 5 tun.

A navíc spotřeba 7,4l/100km není nic extra. V Citroenu Jumpy nebyl problém s dvoulitrem jezdit kolem 6,5-7l, to samé odcházející 2.0 dci 115 koní ve Vivaru/Trafiku, kde prázdné auto jezdilo také kolem ( lehce pod) 7 litrů a naložené mezi 8-9l.

Tedy proklamovaná úspora paliva se v naloženém autě nekoná, úspora na servisu také ne. Emise jsou přímo úměrné spotřebě, takže pokud reálná spotřeba nebude nižší ( a to nebude), tak ani ty emise nebudou nižší.

Ještě že zatím Ford, Mercedes, Fiat, PSA, VW zatím dávají 2.0+ motory, tak je ještě co kupovat.

Trafic/Vivaro bylo dobré auto a toto jistě nebude špatné, ale s 1,6kou bych to nikdy nekoupil a za 3-5 let jako ojetina to bude skoro neprodejné, protože to bude zralé na generálku/výměnu motoru :'-(
Rozbalit vlákno
1
2. 3. 2015 12:44
Re: Motor nemotor
Kdesi jsem četl, že do Espacu má jít 2.0 diesel jako vrcholová motorizace. Mohli by ho dát i do Trafficu. Pak by to dávalo smysl.
3. 3. 2015 12:04
konkurencia
Konkurencia ponúka lepšie motory s rovnakou cenou napr. citroen jumper, neurobite test tohto vozidla? ;-\
Rozbalit vlákno
0