Profi
Pořád mi nějak uniká,proč se snižují objemy motorů,teď i u užitkových aut...
Jde asi o to,aby se to pojebalo po 2leté záruce..Jinak tam není žádný rozumný důvod...emise jsou nesmysl,protože maloobjemový motor nemůže nikdy vydržet to,co větší,při stejném výkonu...a následná výroba nového motoru je logicky ekologická zátěž..
A když chci dodávku s velkým motorem,tak udělám co?? Koupím si náklaďák a budu jezdit skoro nenaložený a produkovat emise násobně vyšší?? Já vím...o emise nejde...budu platit mýtné.....Kdyby aspoň nedělali z lidí chuje..
Jde asi o to,aby se to pojebalo po 2leté záruce..Jinak tam není žádný rozumný důvod...emise jsou nesmysl,protože maloobjemový motor nemůže nikdy vydržet to,co větší,při stejném výkonu...a následná výroba nového motoru je logicky ekologická zátěž..
A když chci dodávku s velkým motorem,tak udělám co?? Koupím si náklaďák a budu jezdit skoro nenaložený a produkovat emise násobně vyšší?? Já vím...o emise nejde...budu platit mýtné.....Kdyby aspoň nedělali z lidí chuje..
1.) auto musí vydržet max. dobu operativního leasingu, fleety jsou to co zajímá výrobce primárně. Z toho plynou dlouhé intervaly servisu a malé obsahy motoru a pokud možno i koně, kvůli pojištění. V tabulkách TCO to vypadá pak hezky.
2.) malý motor má laboratorně lepší výsledky u emisí a spotřeby. o praxi tady přece nikomu nejde !
3.) s ekologií to nemá nic společného, malý motor bude v zátěži v praxi horší než plnohodnotný 2,0 - 3,0. Je to stejné jako když se podíváš co pro přírodu znamená výroba jedné toyoty prius - v čem je takové auto ekologické ? ( nejen provoz ale i výroba, přeprava součástek, likvidace na konci živostnosti je to, co je nutno brát v potaz ) .
mýlím se v některém z bodů ? bohužel myslím že nikoliv......
2.) malý motor má laboratorně lepší výsledky u emisí a spotřeby. o praxi tady přece nikomu nejde !
3.) s ekologií to nemá nic společného, malý motor bude v zátěži v praxi horší než plnohodnotný 2,0 - 3,0. Je to stejné jako když se podíváš co pro přírodu znamená výroba jedné toyoty prius - v čem je takové auto ekologické ? ( nejen provoz ale i výroba, přeprava součástek, likvidace na konci živostnosti je to, co je nutno brát v potaz ) .
mýlím se v některém z bodů ? bohužel myslím že nikoliv......
Tento motor je velmi povedený například v Renault Scenic/Grand Scenic ve své 130 konové verzi s jen jednostupnovým přeplnováním. A v takovém autě ten motor smysl má a vlastně je to i nejlepší volba.
Problém je s dodávkami. Věřím, že redaktorům se v prázdném autě jezdilo pěkně, ale co až to auto bude naloženo třeba 800Kg nákladu, a bude to L2H2 verze?
A hlavně... a co to bude dělat až za to někdo připojí dvoutunový přívěs? Tyto auta často i tahají přívěsy a na to ten motor není dělaný. Něco jiného je, když ten motor je v malém MPV, které nikdy nebude vážit víc jak 2,2tuny a nebo zda je v dodávce s vlekem, kdy ta souprava bude mít kolem 5 tun.
A navíc spotřeba 7,4l/100km není nic extra. V Citroenu Jumpy nebyl problém s dvoulitrem jezdit kolem 6,5-7l, to samé odcházející 2.0 dci 115 koní ve Vivaru/Trafiku, kde prázdné auto jezdilo také kolem ( lehce pod) 7 litrů a naložené mezi 8-9l.
Tedy proklamovaná úspora paliva se v naloženém autě nekoná, úspora na servisu také ne. Emise jsou přímo úměrné spotřebě, takže pokud reálná spotřeba nebude nižší ( a to nebude), tak ani ty emise nebudou nižší.
Ještě že zatím Ford, Mercedes, Fiat, PSA, VW zatím dávají 2.0+ motory, tak je ještě co kupovat.
Trafic/Vivaro bylo dobré auto a toto jistě nebude špatné, ale s 1,6kou bych to nikdy nekoupil a za 3-5 let jako ojetina to bude skoro neprodejné, protože to bude zralé na generálku/výměnu motoru 😢
Problém je s dodávkami. Věřím, že redaktorům se v prázdném autě jezdilo pěkně, ale co až to auto bude naloženo třeba 800Kg nákladu, a bude to L2H2 verze?
A hlavně... a co to bude dělat až za to někdo připojí dvoutunový přívěs? Tyto auta často i tahají přívěsy a na to ten motor není dělaný. Něco jiného je, když ten motor je v malém MPV, které nikdy nebude vážit víc jak 2,2tuny a nebo zda je v dodávce s vlekem, kdy ta souprava bude mít kolem 5 tun.
A navíc spotřeba 7,4l/100km není nic extra. V Citroenu Jumpy nebyl problém s dvoulitrem jezdit kolem 6,5-7l, to samé odcházející 2.0 dci 115 koní ve Vivaru/Trafiku, kde prázdné auto jezdilo také kolem ( lehce pod) 7 litrů a naložené mezi 8-9l.
Tedy proklamovaná úspora paliva se v naloženém autě nekoná, úspora na servisu také ne. Emise jsou přímo úměrné spotřebě, takže pokud reálná spotřeba nebude nižší ( a to nebude), tak ani ty emise nebudou nižší.
Ještě že zatím Ford, Mercedes, Fiat, PSA, VW zatím dávají 2.0+ motory, tak je ještě co kupovat.
Trafic/Vivaro bylo dobré auto a toto jistě nebude špatné, ale s 1,6kou bych to nikdy nekoupil a za 3-5 let jako ojetina to bude skoro neprodejné, protože to bude zralé na generálku/výměnu motoru 😢
Konkurencia ponúka lepšie motory s rovnakou cenou napr. citroen jumper, neurobite test tohto vozidla? ;-\
Stejně nevěřim tomu, že dodávka, která je primárně určena k takové jízdě bude jezdit s 1.6 stejně, nebo lépe, jako ten dvoulitr... možna jen s řidičem...
V poslední době jsem jezdil s Iveco Daily Maxi 2.8 92kW a PP ukazoval okolo 9 litrů. Je pravda, že byl naložen lehkým polystyrenem, takže víc jak metrák hmotnosti nenarostl.
Podobná situace byla se Sprinterem DoubleCab 2.2 95kW, který si vzal dokonce jen 8,5 litru.