Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porotě designérské soutěže o pražské taxi bude předsedat automobilová designérka

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
Francouzská designérka Anne Asensio se postaví do čela poroty soutěže Dassault Systèmes Design Challenge. Zadáním je navrhnout vůz taxislužby pro Prahu.

Společnost Dassault Systèmes a časopis AutoDesign&Styling v únoru letošního roku vyhlásili mezinárodní soutěž pro mladé designéry. Jejím zadáním je navrhnout vůz taxislužby pro českou metropoli. Vítězný návrh by měl představit vizi, v rámci níž by se tyto vozy staly dalším z výrazných symbolů Prahy.

Soutěže se mohou zúčastnit profesionální i amatérští designéři do 35 let. Návrhy účastníků mají nastínit vizi ekologického dopravního prostředku blízké budoucnosti. Vítězný návrh by měl ideálně odrážet a dokreslovat charakter Prahy, ale samozřejmě také splňovat zvláštní požadavky kladené na vozy taxislužby.

Kompletní propozice soutěže Dassault Systèmes Design Challenge najdete na internetových stránkách časopisu AutoDesign&Styling, kde se může každý účastník zaregistrovat a později také přihlásit svůj projekt.

Soutěžní návrhy, ze kterých porota 5. září vybere vítěze, mohou od začátku května designéři vkládat online přes internetovou stránku časopisu AutoDesign&Styling. Uzávěrka pro příjem je 31. srpna 2011.

Do čela poroty soutěže Dassault Systèmes Design Challenge se postaví Anne Asensio, která má bohaté zkušenosti z automobilového designu.

Anne Asensio v letech 2000 až 2007 pracovala na významných designérských pozicích v koncernu GM. Předtím úspěšně vedla týmy designérů Renaultu, kde byla zodpovědná za návrh malých a středních vozidel. Podílela se na vývoji a návrhu modelů, jako bylo první Twingo, Clio, Mégane Scénic a další.

Anne Asensio je držitelkou několika významných oceněni (Automotive News – Automotive Woman of the Year 2007, 25 Rising Stars, Fortune magazine 2001 ad.). Pro společnost Dassault Systèmes pracuje od listopadu 2007. Jejím hlavním úkolem je návrh a implementace řešení pro designéry a designérská studia.

Vítězové budou oficiálně vyhlášeni v říjnovém vydání časopisu AutoDesign&Styling a dalšími mediálními partnery soutěže. Slavnostní vyhlášení výsledků soutěže proběhne 20. října 2011 v rámci konference věnované automobilovému designu pořádané časopisem AutoDesign&Styling. Vedle dalších známých designérů se jí zúčastní i Anne Asensio.

Na vítěze soutěže čeká 1000 eur. Designér druhého nejlepšího projektu získá 500 eur a za třetí místo je vypsána odměna 300 eur.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
18. 6. 2011 19:21
Re: jasná volba
>:D :yes:
Avatar - Vencos
18. 6. 2011 17:27
Symbol
No,je pravda, že od doby co zmizely Volhy, následně i zažloutlý Venta, tak ty taxíky nejsou tak cool >:D
Avatar - Ada je zase tady
18. 6. 2011 09:23
Cela soutez je jen dalsi tunel ODS
K cemu Praha potrebuje takovou soutez? Navic vedenou francouzskou designerkou... Vysledkem bude ze nejmensi povoleny rozmer kol na prazskych taxicich bude 20 palcu, aby byla kola na vsech autech v souladu s dnesnimi designerskymi trendy dostatecne obludna...
Avatar - pelikoš
18. 6. 2011 08:35
jasná volba
jasný vítěz-NISSAN NV 200
Avatar - white label
17. 6. 2011 23:00
Re: taxi
Insignia se na taxi moc nehodí především "díky" prostoru vzadu, zejména v oblasti hlavy, v oblasti nohou je na tom nejlépe Superb, ale ten je zase vzhledově přijatelnější mnohem spíš v kombíku, než v sedanoliftbacku...