Povinné ESP pro všechny nové automobily v Evropě, USA a Austrálii nejpozději v roce 2014

Povinné ESP pro všechny nové automobily v Evropě, USA a Austrálii nejpozději v roce 2014

 
 

Na konci loňského roku dosáhl počet nových automobilů vybavených ESP v Německu 81 %, v celé Evropské unii je to pak 55 %.

Jejich podíl se neustále zvyšuje i v ostatních zemích starého kontinentu. Například v Itálii oproti roku 2007 stoupl ze 42 na 51 %, ve Velké Británii ze 48 na 56 %. Kontrastně působí jen francouzské statistiky – Francouzi nejeví o tento bezpečnostní prvek zájem. Podíl nových aut s ESP tam totiž klesl ze 46 na 42 %, částečně i proto, že v zemi galského kohouta tvoří většinu registrací malé vozy. Němci jsou ovšem i v tomto ohledu zodpovědnější, s elektronickou stabilizací jezdí u našich západních sousedů 44 % nových aut této kategorie. Na pěti největších evropských trzích je to ale dohromady jen 20 %, tedy každý pátý vůz. Podle Wernera Strutha, prezidenta divize Chassis System Control firmy Bosch, jejich počty určitě porostou: Malé vozy jsou naším hlavním zájmem, ESP je pro ně přinejmenším stejně důležité, jako pro ty větší

A kdy se dočkáme standardní montáže tohoto systému? V USA bude povinný od modelového roku 2012. Legislativa EU jej předepisuje pro všechny nové modely počínaje listopadem 2011, všechny nově zaregistrované automobily jej pak budou muset používat od listopadu 2014. Dokonce i Austrálie bude mít v tomto ohledu rok náskok! Werner Struth k tomu ovšem poznamenává: ESP může zabránit až 80 procentům nehod, které následují po smyku, a proto značně zvyšuje bezpečnost. Navíc, téměř všechny systémy blízké budoucnosti budou využívat signály ze senzorů ESP. Je tu i otázka nákladů – například instalace automatického systému nouzového brzdění nebude tak finančně náročná a bude i rychlejší, pokud bude vozidlo vybaveno elektronickou stabilizací.

Nezávislá společnost Euro NCAP (European New Car Assessment Program), která provádí bariérové testy bezpečnosti nových vozidel, ji v nové metodice, která platí od února 2009, také zohledňuje. Od příštího roku pak dojde k dalšímu zpřísnění, na nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení budou mít nárok jen ty vozy, které budou mít ESP v základní výbavě.

Mimochodem, za jeho vývojem stála právě německá firma Bosch, která jej uvedla v roce 1995 do sériové výroby. Prvním vozem, který jej používal, byl Mercedes-Benz S série W140, zvaný Mamut.

Spolupracujeme s TipCars.com
Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu

Dopravní komplikace v Německu jdou v posledních letech…

Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch

Nizozemec s českými kořeny Paul Vincent Koch pracoval už…

Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě

Experti Organizace pro zákaz chemických zbraní (OPCW)…

 
 

Přidat názorDiskuse: Povinné ESP pro všechny nové automobily v…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 





 
Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Včera

K rozjíždění vozidla s manuální převodovkou z klidu slouží první převodový stupeň. Tak se to učí v autoškole. Co když ale při rozjezdu použijete „dvojku“? Co při tom hrozí? A proč je takový rozjezd pomalý a neplynulý?




Blesk.cz

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel. Péče o postiženou dceru jí dává zabrat!

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel.…

Herečka Mahulena Bočanová (50) se po dlouhé době objevila na party. Jelikož se sama stará o postiženou dceru…

Spotify předělá bezplatnou verzi. Lidem umožní lépe pracovat s playlisty

Spotify předělá bezplatnou verzi. Lidem umožní lépe…

Uživatelé bezplatné verze Spotify se můžou začít těšit. Hudební streamovací služba chystá změny, díky kterým…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Padesát střel a nic! Tomašík to rozjel až v Superfinále proti „svým“

Padesát střel a nic! Tomašík to rozjel až v…

Florbalisté Mladé Boleslavi slaví historicky první mistrovský titul. V Superfinále v Ostravě před 8191…

 

Reflex.cz

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

Komunistickou stranu Čech a Moravy nadále povede Vojtěch Filip. Ve druhém kole tajné volby mu delegáti dnešního…

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a pomáhá s trávením

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a…

Svatá Hildegarda z Bingenu prý prohlásila: „Kdyby už člověk nemohl nic jíst a nic mu nepomáhalo, špalda jej…