reklama


Povinné ESP pro všechny nové automobily v Evropě, USA a Austrálii nejpozději v roce 2014

Povinné ESP pro všechny nové automobily v Evropě, USA a Austrálii nejpozději v roce 2014

 
 

Na konci loňského roku dosáhl počet nových automobilů vybavených ESP v Německu 81 %, v celé Evropské unii je to pak 55 %.

Jejich podíl se neustále zvyšuje i v ostatních zemích starého kontinentu. Například v Itálii oproti roku 2007 stoupl ze 42 na 51 %, ve Velké Británii ze 48 na 56 %. Kontrastně působí jen francouzské statistiky – Francouzi nejeví o tento bezpečnostní prvek zájem. Podíl nových aut s ESP tam totiž klesl ze 46 na 42 %, částečně i proto, že v zemi galského kohouta tvoří většinu registrací malé vozy. Němci jsou ovšem i v tomto ohledu zodpovědnější, s elektronickou stabilizací jezdí u našich západních sousedů 44 % nových aut této kategorie. Na pěti největších evropských trzích je to ale dohromady jen 20 %, tedy každý pátý vůz. Podle Wernera Strutha, prezidenta divize Chassis System Control firmy Bosch, jejich počty určitě porostou: Malé vozy jsou naším hlavním zájmem, ESP je pro ně přinejmenším stejně důležité, jako pro ty větší

A kdy se dočkáme standardní montáže tohoto systému? V USA bude povinný od modelového roku 2012. Legislativa EU jej předepisuje pro všechny nové modely počínaje listopadem 2011, všechny nově zaregistrované automobily jej pak budou muset používat od listopadu 2014. Dokonce i Austrálie bude mít v tomto ohledu rok náskok! Werner Struth k tomu ovšem poznamenává: ESP může zabránit až 80 procentům nehod, které následují po smyku, a proto značně zvyšuje bezpečnost. Navíc, téměř všechny systémy blízké budoucnosti budou využívat signály ze senzorů ESP. Je tu i otázka nákladů – například instalace automatického systému nouzového brzdění nebude tak finančně náročná a bude i rychlejší, pokud bude vozidlo vybaveno elektronickou stabilizací.

Nezávislá společnost Euro NCAP (European New Car Assessment Program), která provádí bariérové testy bezpečnosti nových vozidel, ji v nové metodice, která platí od února 2009, také zohledňuje. Od příštího roku pak dojde k dalšímu zpřísnění, na nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení budou mít nárok jen ty vozy, které budou mít ESP v základní výbavě.

Mimochodem, za jeho vývojem stála právě německá firma Bosch, která jej uvedla v roce 1995 do sériové výroby. Prvním vozem, který jej používal, byl Mercedes-Benz S série W140, zvaný Mamut.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 

Přidat názorDiskuse: Povinné ESP pro všechny nové automobily v…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu nepřežilo 36 lidí

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu…

Nejméně 36 mrtvých a desítky zraněných si podle nejnovější bilance vyžádala nehoda vlaku, který v sobotu večer…

 

iSport.cz

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo třineckého Irgla

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo…

Sami dobře věděli, že se jim vstup do kalendářního roku 2017 nevydařil. Třinečtí Oceláři prohráli pět ze šesti…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama