Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Praha chce dokončit Radlickou radiálu. Budeme na nové tunely čekat jako na Blanku?

Pražský magistrát pracuje na dalším tunelovém komplexu. Spojí dálnici D5 se Smíchovem.
Zpět na článek
14. 12. 2015 18:35
14. 12. 2015 19:44
14. 12. 2015 20:52
14. 12. 2015 21:25
14. 12. 2015 23:14
15. 12. 2015 09:21
15. 12. 2015 10:56
16. 12. 2015 14:55
16. 12. 2015 14:51
Avatar - Stejsn
14. 12. 2015 14:43
Radlická radiála
je prastarý projekt, bizarní zakončení dálnice D5 se kvůli neexistenci napojení stalo osudným už spoustě aut. Kvůli nové překotné výstavbě na místě bývalé Waltrovky bude ulice Radlická, nyní už ve špičkách stojící, brzy celodenně neprůjezdná a obě její alternativy (tedy Plzeňská a K Barrandovu) zažívají infarktové stavy taktéž denně. Radiála je svým pojetím ale hrozně složitá, velký kruháč na Butovicích hrozně rozlehlý a vyústění spodního tunelu ve Zlíchovském tunelu taky komplikované. Celá stavba bude stát spoustu peněz, taky určitě spoustu obstrukcí ze strany různých spolků a dopravní situaci ve výsledku stejně moc nepomůže. Bohužel nevím co jiného by pomohlo a bez dokončení severní části vnějšího okruhu to všecko nedává moc smysl.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Pekelná Micinka
14. 12. 2015 14:55
Re: Radlická radiála
Já jsem při pohledu na ty vizualizace zděšen! Myslel jsem, že žádný další průtah mezi již zastavěnými oblastmi se konat nebude.
14. 12. 2015 15:11
Re: Radlická radiála
Tahle stavba měla stát už léta. V této podobě existuje asi tak 10 let. Tak se na ní konečně dostane. Hurá. Napojení na Zlíchově není vůbec složité, částečně je již připraveno - rampy + tunelové portály. Ten kruháč měl být podle předchozích návrhů celý na mostě, toto řešení je rozhodně levnější.

PS: Stavební uzávěra na tuto komunikaci je zde přes 20 let. Takže všichni v okolí dobře vědí, že zde bude tato kapacitní komunikace umístěna.
Avatar - Pekelná Micinka
14. 12. 2015 15:29
Re: Radlická radiála
No je pravda, že ten kruháč tam ty výjezdy má, ale to že to nebude rovnou do tunelu kterej nepovede rovnou až na Zlíchov, to se mi hodně nelíbí.
14. 12. 2015 16:11
Re: Radlická radiála
Přesně tak. Není to o zpochybňování důležitosti této tepny, ale ten kruháč by se asi měl zrušit. Přijdou mi lepší klasické krátké sjezdy a nájezdy s připojovacími pruhy. Na tom celém konceptu v oblasti Butovic je vidět stáří projektování. Už aby hrábly stroje do země.
Avatar - Pekelná Micinka
14. 12. 2015 16:45
Re: Radlická radiála
No mě se nelíbí to, že ten tunel nevede z místa A do místa B a tedy, není primárně určen pro transit, třeba to, že úsek skončí u Waltrovky, užere kus kopce se zelení, jakoby už takhle Praha netrpěla pod svévůlí developerů, přitom z Jinonic a Butovic se dá vklidu použít stávající Radlická a tunel by tak primárně a bez přerušení spojil tedy Smíchov/Barrandovský most s dopravou na D5. Konkrétně celá tahle šaškárna [odkaz]
14. 12. 2015 17:13
Re: Radlická radiála
To taky v žádným případě nemá sloužit pro transit, je to z definice sběrná komunikace.
Už aby ta radiála byla, po dokončení městského okruhu je to nejdůležitější stavba v dopravě, krom metra D.
14. 12. 2015 19:15
Re: Radlická radiála
Super nápad, zkus si tou Radlickou (změnilo se tam řazení, pruhy atd.) jet, skoro v kteroukoliv denní dobu tam stojíš. Spousta lidí ji objíždí jak mohou. Snad jen o víkendu je klid....

Zakončení D5 je opravdu brutální záležitost, jezdím tam denně. Už aby s tím začali něco dělat ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
14. 12. 2015 21:49
Re: Radlická radiála
Vždyť právě kvůli těm, co potřebují po Radlické na D5 by to pomohlo nejvíc. Ti co jedou z oblasti "pod" kruhovým objezdem, tedy Nové Butovice - Jinonice, těm by stávající Radlická stačila a ještě by došlo ke sklidnění.
15. 12. 2015 09:06
Re: Radlická radiála
Jenže ona ta Radlická radiála jede v oblasti Butovic/Jinonic po stávající trase Radlické ulice. "Jen" se zakope pod terén, aby okolní zástavba netrpěla tolik hlukem, přemostí se, aby se tam dalo chodit a v poklidu přejet k domům. Takže je třeba lokálně zrušenou Radlickou ulici nějak nahradit, aby místní doprava měla kudy jet.

Tato spojnice právě spojí Smíchov D5 a odlehčí to provozu v Plzeňské (Klikaté), Radlické, K Barrandovu a částečně asi i Bělohorskou/Karlovarskou/Patočkovu. Rozhodně to nemá být spojení Barrandova s Butovicemi ;)
Avatar - Stejsn
14. 12. 2015 19:48
Re: Radlická radiála
Stavební uzávěra je tam od začátku a při dokončení D5 byly kolem Odkolkovy pekárny všude jen prázdné louky. Za těch 20 let se to tam ale kolem hustě zastavělo obytnými i komerčními objekty a to až téměř k hraně plánované komunikace. Uvidíš jak začnou všichni co tam kolem ty domy mají řvát, až se tam začne stavět. I když věřím že spousta těch lidí, co si tam koupili byty v novostavbě, o tom projektu doteď netuší a developeři to asi moc neroztrubují.
15. 12. 2015 09:20
Re: Radlická radiála
Je pravda, že když jsem jednomu takovému majiteli střešního bytu z jeho krásné terasy ukazoval, kudy povede dálnice, trochu se mu protáhnul obličej. On je tam sice už udělanej val se stromy, ale tu obytnou čtvrť to nezachrání. Ale jsme zase u toho, že si lidi koupěj cokoliv, když je to trošku levnější a vůbec nekoukaj, že vedle je naplánovaná kapacitní komunikace typu dálnice. To je stejný jak na Suchdole, tak v Chabrech, Dobřejovicích aspol.
Developeři to záměrně nesdělují a do vizualizací dávají parčíky místo dálnic ;) Ale primárně je to blbost těch lidí a na tuhle blbost brát ohled by byla dablovaná blbost.
16. 12. 2015 14:47
Re: Radlická radiála
Přesně jak říkáš. Na druhou stranu je to jen a jen vina těch lidí. Prostě základem je podívat se do územního plánu. V tomto dost fandím změně procesu přípravy staveb. kdy ohled se bude muset brát pouze na stavby nově zadávané do územního plánu. Ty co tam již jsou zeneseny desítky let, tak tam by měla být potlačena možnost házení klacků pod nohy.

Nikdy jsem nepochopil, proč v ČR všechny dálnice ústí přímo do radiály a ne do obchvatu města jak je často vidět na západ od nás. V ČR se předpokládá, že člověk na obchvat sjede, což je až stupidní uvažování. Krapet jsem doufal, že při stavbě obchvatu u D5 a R7 se poučili a tyto praktiky změní, ale plánuje se stále stejně..
Avatar - TeeJay
14. 12. 2015 18:35
A co sever?
Já teda nemám pocit, že Radlická radiála nějak hoří, neměli by raději dodělat severní obchvat? 8-s
Rozbalit vlákno
8
14. 12. 2015 19:44
Re: A co sever?
Je nutné rozlišovat:

1) Pražský, tedy vnější okruh, který je prostřednictvím ŘSD financovaný státem a je to jakýsi dluh vůči Praze. Praha do řízení vstupuje jako účastník. Obecně vzato je hromada problémů vznikajícíh převážně na městských částech, peníze na to ale ČR má.

2) Městský (tedy vnitřní) okruh, k jeho dokončení chybí úsek Pelc-Tyrolka-Balabenka-Jarov-Štěrboholy + Libeňská spojka. Ten je hrazený výhradně z prostředků Prahy. Jeho stávající stav je zapříčiněn z větší části hlavně minulou garniturou v čele se Svobodou a Hudečkem, prostřednictvím pánů Noska a Nouzy, kteří se zasadili o naprosté nicnedělání a zastavení přípravy v čele s tou hovadinou nazývanou Průmyslový polookruh. Teď to Dolínek docela rovná, bohužel tomu stojí v cestě trojkoalice. Obecně se městské části kolem zbývající části shodují na nutnosti dokončit stavbu v původním rozsahu dle aktuálně platného územního plánu.

3) Radiály, chybí podle důležitosti Radlická, Břevnovská a Vysočanská. Radlická se pravděpodobně dočká realizace, protože je nejdůležitější. Proti Břevnovský hrozně Praha 6 bojuje, třeba Chalupa ji naopak prosazoval. Bohužel Praze 6 ani při stávajícím stavu dopravy na jejím území nedáchází, že se bez této stavby neobejdou. Vysočanská radiála je naznačena v územním plánu pouze schematicky a je na řadě poslední, její nutnost je diskutabilní a ukáže se až po dokončení městského okruhu a hlavně Libeňské spojky. Praha 9 proti ní hodně bojuje, má vést z Balabenky na stávající vysočanskou radiálu (ke Kbelský)
Aktuálně hodně skloňovaný metropolitní plán nepočítá s Vysočanskou, Břevnovskou se snaží také vyloučit, ale to se jim asi nepodaří.
Každopádně dříve zaznělo, že na financování radiál by se měl podílet i stát.

Radlická radiála rozhodně pomůže Smíchovu, Radlicím a Barrandovu, možná i Dobříšský ve směru na Mrázovku, protože bude možné odbočit plynuleji než na Barrandovském mostě. Ve druhém směru může pomoci jenom minimálně, tady pomůže jedině dokončení celého okruhu. Stávající trasu "Balabenka"->Blanka->SAT->Mrázovka->Zlíc… spojka využívá hodně řidičů, kteří by jinak jeli druhou stranou.
Avatar - TeeJay
14. 12. 2015 20:52
Re: A co sever?
Rozumím, to ale nemění nic na tom, že to nevnímám jako zase tak palčivý problém, na rozdíl od toho velkého okruhu. Praha je v tomhle asi evropský unikát, pochybuji, že existuje i jiná evropská metropole, která nemá městský okruh. I to Brno se dá (docela) objet. ;-\
14. 12. 2015 21:25
Re: A co sever?
souhlas, je to ostuda
Avatar - JohnyRnR
14. 12. 2015 23:14
Re: A co sever?
Tak tak :yes: Bohužel se zdá, že Radlická půjde na řadu dřív, než dokončení celého vnitřního městského okruhu, což mi připadá ještě mnohem důležitější, ale hlavně že se s ní v době vyškrtávání a zklidňování vůbec počítá. Vnější okruh, konkrétně stavba 511 na jihovýchodě, je v režii státu, potažmo ŘSD, a je to bohužel naprostý zmar, stejně jako severní část u Suchdola, ještě se nezačaly ani vykupovat pozemky... Do Prahy to mám sice nějakých 140 km a jezdím tam párkrát do roka, ale 511 je podle mě nejdůležitější dálniční stavba v ČR. A to tady v okolí je taky plno hořáků - D11 HK-Jaroměř s obchvatem Jaroměře, R35 Opatovice-Ostrov, obchvat Náchoda a asi tak 138 dalších na všech třídách...
15. 12. 2015 09:21
Re: A co sever?
Faktem je, že Radlická radiála je téměř doprojektovaná, pozemky jsou v držení města a fakticky stačí jenom začít kopat. To se o zbytku okruhů říct nedá...
15. 12. 2015 10:56
Re: A co sever?
Jako rozhodně by bylo lepší dokončit městský okruh nejdříve, ale Radlická je podle mého velmi důležitá a byla by škoda nevyužít přívětivý situace a hlavně co nejdrříve kopnout. Situace v téhle části Prahy je fakt bídná, ona navíc sekundárně pomůže i Břevnovu a okolí. A navíc po jejím dokončení bude zase o kousíček zřejmější, že se musí dokončit i vnitřní okruh. Každopádně já ale doufám, že se pohne i ten. Dolínek slíbil, že se to pokusí dotlačit do stavebka a zadání. To sice nestihne, ale aspoň územní rozhodnutí by bylo velkej úspěch. Stavba má navíc platnou EIU. Zato rozšíření Libeňáku za půldruhý miliardy je kravina za strašný peníze. Přitom by stačil trochu naleštit (hlavně statiku) za zlomkovou cenu.
16. 12. 2015 14:55
Re: A co sever?
Bohužel v Praze je tolik staveb co hoří a měly již stát, že se neví kam dřív skočit. To platí o okruhu, radiálách, metru, rozvoji železnice... :-!

Bohužel stavební pokrok je příliš pomalý.
16. 12. 2015 14:51
Re: A co sever?
Břevnovská radiála je již vyškrtnuta. Na její trase vznikl park za přispění fondů EU.

Nějaké zkapacitnění Karlovarské je potřeba, ale zda to měla být radiála v plánovaném stavebním stavu o tom dost pochybuji. Myslím, že Praha druhé Hodkovičky nepotřebuje. Problém Prahy je, že nechce příliš stavět radiály v podzemí. Přitom to je jediný způsob jak vést kapacitní silnice v zastavěném území.