Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej aut: Evropa se dále propadá, Amerika začíná růst

Roman Beránek
Diskuze (19)
I když statistiky lednových prodejů z některých evroských zemí zatím ještě chybí, je zřejmé že obrat k lepšímu není v dohledu. Už loni se prodalo v Evropské unii nejméně vozů za 17 let.

Prodej automobilů ve Francii v lednu klesl o 15 procent a dostal se na nejnižší lednovou úroveň za 16 let. V Itálii se prodej propadl téměř o 18 procent a ve Španělsku klesl zhruba o desetinu.

Ve Francii minulý měsíc klesal zejména odbyt vozů německé skupiny Volkswagen a amerických značek, jejichž odbyt klesl o více než 20 procent. Dvouciferný propad zaznamenala také domácí značka PSA Peugeot Citroën. Prodej vozů automobilky Renault se vyvíjel lépe než celý trh a díky levné rumunské značce Dacia oslabil jen o zhruba sedm procent.

Prodej automobilů klesl v lednu i v sousedním Španělsku, avšak mírnějším tempem. V meziročním srovnání se odbyt snížil o 9,6 procenta po prosincovém propadu o 13,4 procenta. Uvidíme, s jakým úspěchem se setká druhé kolo šrotovného, které ve Španělsku startuje 4. února 2013.

V Itálii se prodej podle ministerstva dopravy snížil o 17,6 procenta, tempo poklesu nicméně zpomalilo z prosincových 22,5 procenta.

Prodej nových aut v EU se loni snížil o 8,2 procenta na 12,053.904 vozů, což bylo minimum od roku 1995. Loňský propad byl nejvýraznější od roku 1993. Ze třinácti největších evropských trhů vzrostly pouze čtyři, mezi nimi byl s přírůstkem 0,4 procenta i český trh.

Naopak v USA se prodejům začíná dařit. Analytici podle agentury AP předpokládají, že celková lednová čísla překročí milion vozů a trh pravděpodobně vykáže meziroční nárůst o osm až 15 procent. Na oživení zájmu vydělává i Volkswagen, který si podle agentury Reuters v lednu v USA polepšil v meziročním srovnání o téměř sedm procent.

Výzkumná společnost Polk minulý měsíc předpověděla, že v celém letošním roce prodej v USA díky zlepšujícím se ekonomickým podmínkám stoupne o 6,6 procenta na 15,3 milionu vozů.

Roman Beránek
Diskuze (19)
4. 2. 2013 23:37
Re: Detroit raised again!
vidim to stejne navic americke mladezi uz neni status "auto" tak dulezite jak bylo predchazejici generaci, pro mnohe je iphone dulezitejsi :-) Napr. pred 30lety si udelalo 80% dorustajicich (17-19) ridicak, dneska je to jen 60%.
Avatar - EauRouge
4. 2. 2013 11:46
Re: Detroit raised again!
Souhlas, automobilový průmysl živí půlku Evropy, ale EU a vlády členských zemí se ho snaží soustavně podkopávat. Nejsem zastánce umělé podpory nebo zachraňování nějakého trhu, proto nechci aby automobilky dostávali nějaké finační záchranné balíčky apod., ale to, že jsou kladeny další a další regulace a normy na ekologii, udržitelný rozvoj a podobné blbiny prostě ubíjí jak sílu automobilek, tak chuť lidí kupovat si nová auta. Když se do toho přidají ještě faktory zatěžující přímo majitele aut, jako ceny paliv, kdejaké daně a omezení vjezdu do měst atd., tak to vede jenom k tomu, že odrazují lidi od kupování aut. Kolébka automobilového průmyslu se ke svým dětem chová doslova macešsky.
4. 2. 2013 10:06
Re: Detroit raised again!
To je jenom docasna korekce. Ted nakupuji auta ti, kterym se to predchozi rozpadlo, protoze prodeje za posledni tri ctyri roky byly velmi nizke a tak je potreba obnovit vozidlovy park. Ale dlouhodoba perspektiva neni o moc lepsi nez v Evrope, hluboka krize, rostouci nezamestnanost, klesajici platy, nejista budoucnost. Amiky neceka o nic lepsi budoucnost nez Evropu.
Avatar - dal
4. 2. 2013 09:24
Re: Detroit raised again!
Jsou tam ale jiné a debilnější předpisy, nikdo se s nikým nese.e a nikdo ti nedá peníze jenom proto že jsi cigán.
4. 2. 2013 09:20
Re: Detroit raised again!
To, že jsi svůj příspěvek z mého pohledu (opět) trochu přehnal není nic nového. ALE. Nejhorší je, že s myšlenkou souhlasím. Přístup k motorizmu je prostě rozdílný. Evropa se bohužel začíná posouvat do roviny, kdy bude řidič odpadem společnosti. A co je nejhorší, kdyby se alespoň jednalo o racionální přístup. Automobilový průmysl stále ještě pro evropu snáší zlatá vejce, ale místo toho aby se přemýšlelo, jak upravit stravu slepice, aby se zachovala rizost zlata a produkovala méně hovínek, tak se slepici raději zmenší kurník a dostane méně vody. ;-\