Prodej nových osobních aut v SR za pololetí klesl o 6,6 procenta
Prodej nových osobních automobilů na Slovensku v prvním letošním pololetí klesl proti loňsku o 6,62 procenta, úřady zaregistrovaly 32.044 vozů. Jedničkou na trhu zůstala česká automobilka Škoda Auto, jejíž prodej na Slovensku ale klesl téměř o pětinu. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil slovenský svaz automobilového průmyslu.
Zájem o koupi nových osobních vozů na Slovensku klesá od loňského podzimu, kdy vláda výrazně zvýšila poplatky za první registraci automobilů vybavených výkonnějším motorem. Tempo poklesu prodeje se letos na jaře ale zmírnilo. Evropský trh s automobily je pod tlakem už delší dobu, odbyt klesá kvůli negativním dopadům dluhové krize na ekonomiku.
Tradičně nejsilnější pozici na slovenském trhu s novými osobními automobily má mladoboleslavská automobilka. V prvním pololetí prodala na Slovensku 6645 vozů této kategorie, což proti loňsku ale představuje pokles o 19,4 procenta. Její tržní podíl v zemi pod Tatrami se tak snížil na 20,7 procenta. S odstupem na druhém místě skončil německý Volkswagen s 2984 prodanými vozy před třetím Hyndaiem.
Pětimilionové Slovensko je v přepočtu na obyvatele největším výrobcem osobních automobilů. Prakticky celá produkce ze závodů automobilek Volkswagen, Kia Motors a PSA Peugeot-Citroën směřuje na export.