Proton Impian – omlazení
Proton Impian vstupuje do modelového roku 2007 se změnami zevnějšku i interiéru. V tomto případě nebudeme používat zavedené klišé, že inovovaný model poznáte podle změněné masky chladiče, nárazníků a zadních svítilen, protože tohle auto zřejmě nikdo z vás na vlastní oči neviděl. Proton sice v polovině devadesátých let plánoval ofenzivu na evropských trzích, ale licenčně vyráběné a jen mírně pozměněné o generaci starší Mazdy 323 se nesetkaly s úspěchem. Proton se tedy stáhnul z evropských trhů s levostranným řízením a angažuje se pouze ve Velké Británii.
Ale zpět k Impianu. Má rozměry 4465x1740x1420 mm, rozvor 2600 mm a jeho interiér byl nyní zcela přepracován, takže by měl zlepšit dojem luxusu, k mání bude i kožené čalounění sedadel a volantu, v interiéru se objeví též imitace dřeva a chromované doplňky. Počítat můžete s asijsky tradičně vysokou mírou elektrifikace Za zmínku stojí i to, že disponuje údajně dobrou nabídkou místa na zadních sedadlech a kufrem o objemu 410 l. K pohonu slouží jediný motor 1,6 l s a výrobce uvádí, že ladění podvozku a řízení dostali na starost technici Lotusu, který Protonu patří.
Sluší se také připomenout, že zanedlouho budeme dost možná slýchat o Protonu častěji, je totiž velmi pravděpodobné, že vstoupí do aliance s koncernem PSA, nebo dojde přinejmenším k zahájení úzké spolupráce. O tom se v současnosti intenzivně jedná.