RALLY FINLAND - HATTRICK PRO GRÖNHOLMA

RALLY FINLAND - HATTRICK PRO GRÖNHOLMA

 
 

Skandinávci opět vítězí, Grönholm slaví hattrick, Gardemeister dojel s Octavií dvanáctý...

08.- 11. srpna 2002

9. Podnik 2002 FIA World Rally Championship for Drivers
8. Podnik 2002 FIA World Rally Championship for Manufacturers
6. Podnik 2002 FIA Cup for Drivers of Production Cars (Group N)

I. Etapa (130,67 km) 08.- 09. Srpna 2002

08. Srpna 2002 Prolog

19: 00 SSS Killeri 12,06 km vítěz RZ R. Burns96,7 km/h

09. Srpna 2002

09: 06 SS 2 Valkola08,42 km vítěz RZ M. Grönholm113,1 km/h
09: 49 SS 3 Lankamaa 123,44 km vítěz RZ R. Burns122,5 km/h
10: 37 SS 4 Laukaa 111,80 km vítěz RZ H. Rovanpera122,4 km/h
12: 34 SS 5 Mökkiperä13,38 km vítěz RZ R. Burns125,9 km/h
13: 12 SS 6 Palsankylä25,48 km vítěz RZ R. Burns112,8 km/h
14: 49 SS 7 Ruuhimäki08,79 km vítěz RZ R. Burns111,2 km/h
16: 37 SS 8 Laukaa 211,80 km vítěz RZ M. Grönholm123,9 km/h
17: 29 SS 9 Lankamaa 223,44 km vítěz RZ R. Burns123,8 km/h
20: 11 SSS 10 SSS Killeri 202,06 km vítěz RZ C. Sainz96,1 km/h

SUVERÉNNÍ RICHARD BURNS

Finská rally se každoročně jede ve znamení bitvy Skandinávských jezdců se "zbytkem Světa". První RZ dlouhá pouhých 2,06 km se jede jako prolog. Vyhrává R. Burns, a naplňuje tak svoje prohlášení, o útoku na vítězství v této soutěži. V druhé RZ však vítězí Grönholm, a jde do čela průběžného pořadí. Na druhé místo se propracoval Rovanpera, třetí je C. McRae, a čtvrtý Burns ztrácí necelé tři vteřiny (+2,7). Pátý je Solberg, šestý J. Pykalisto. Ve třetí RZ útočí úřadující MS Burns, který vyhrává RZ a stahuje náskok Grönholma na jednu vteřinu. Třetí Rovanpera je o tři vteřiny zpět, (+3,2) a na čtvrtou pozici se propracoval J. Pykalisto. Krásný pohled pro "Principála Peugeotu", na prvních čtyřech místech vozy pouze této značky. Pátý je C. McRae, šestý Solberg. O sedmou pozici se dělí se stejným časem i ztrátou tři jezdci (+22,0 vteřin) Lindholm (Peugeot), Sainz (Ford) a Tuohio (Ford). Třetí RZ znamená také stop pro Českého jezdce Valouška (havárie) a Polského jezdce Kuchra (mimo trať). Krásná bitva pokračuje v interních soubojích. Čtvrtou RZ vyhrává sice Rovanpera, udržuje si druhou pozici ale do čela průběžné klasifikace se dostává Burns, a na třetí místo se propadá Grönholm. Pykalisto si udržuje čtvrtou pozici, C. McRae jede pátý a na šestém bodovaném místě je Lindholm. Po počátečních potížích se dopředu propracovávají i další tovární jezdci. Z šestnácté pozice se na jedenáctou propracoval Mäkinen (Subaru), dopředu se dere dvanáctý Loix, Martin (13), Kankkunen (14), Radström (15), T. Gardemeister (16), A. McRae s Duvalem jsou shodně sedmnáctí. V páté RZ poráží Pykalisto McRae, a posouvá se na čtvrtou pozici. V šesté RZ se tvrdě bojuje, čelo sice výrazné zněny nezaznamenalo, ale Sainz je již sedmý, M. Martin se propracoval na osmou pozici, Mäkinen je devátý desátý jede Loix. Výrazný posun zaznamenal i A. Schwarz, který jede na 21. pozici, když byl po první RZ až 64! Konec dne tedy zbývající čtyři RZ jsou soubojem dvojic. Za vedoucím R. Burnsem, který si udržuje vedení v průběžné klasifikaci a po desetinkách zvyšuje svůj náskok se odehrává nelítostný boj. O druhé místo bojuje Rovanpera s Grönholmem, o čtvrté místo se pere s dravě jedoucím Solbergem C. McRae. Poměrně v klidu si šestou pozici drží Sainz. Potíže s unikajícím olejem ze zadního tlumiče hlásí A. McRae, odstupuje Pykalisto (4) po problémech s transmisemi a v 7. RZ odstupuje Eriksson když mu pro projetí RZ došel benzín. Velká spotřeba benzínu byla ovlivněna poruchou palivového systému a vůz se nepodařilo posádce dostat do servisní zóny. Zatímco Rovanpera si svou druhou pozici udržel, C. McRae boj o čtvrté místo se Solbergem prohrává a je po prvním dnu pátý. Sedmý je Lidholm, osmý Mäkinen, devátý Loix, desátý Martin. Nestárnoucí J. Kankkunen (11), nejlepší z Mitsubishi týmová trojka Paasonen (13), Gardemeister jako jediný zástupce Škody je (15), a Exmistr Světa z roku 1985 T. Salonen (23). A. McRae poškodil tlumič předního kola na jednom z horizontů, ale pokračuje, naopak odstupuje F. Delecour pro technické potíže a F. Duval po problémech s podvozkem.

Průběžné pořadí po první etapě I. Etapě

1. Richard BurnsPeugeot 206 WRCPrůměrná rychlost 118,5 km/h
2. Harri RovanperaPeugeot 206 WRC+ 00'12"0
3. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRC+ 00'21"09
4. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+ 01'12"3
5. Colin McRaeFord Focus WRC 02+ 01'16"8
6. Carlos SainzFord Focus WRC 02+ 01'18"9

II. Etapa (176,65 km) 10. Srpna 2002

08: 16 SS 11 Talviainen25,74 km vítěz RZ R. Burns120,8 km/h
08: 56 SS 12 Ouninpohja 134,13 km vítěz RZ H. Rovanpera128,2 km/h
12: 24 SS 13 Moksi - Leustu40,84 km vítěz RZ M. Grönholm119,3 km/h
13: 31 SS 14 Ehikki14,89 km vítěz RZ M. Grönholm128,3 km/h
17: 28 SS 15 Ouninpohja 225,22 km vítěz RZ M. Grönholm132,2 km/h
18: 16 SS 16 Vaheri - Himos35,83 km vítěz RZ R. Burns119,7 km/h

M. GRONHÖLM JEDE NA HATTRICK

Druhé dějství je ve znamení zklamání. V 11. RZ několik kilometrů po startu havaruje Exmistr Světa J. Kankkunen, když zadní částí vozu se dostane do příkopu, dvakrát se otočí přes střechu na které zůstane stát. Posádka je nezraněna, ale ze soutěže odstupuje. Rychlostní zkoušku vyhrává Burns, překvapivě zaútočil Martin, který v RZ dojel na čtvrté pozici, pomalu se rozjíždí C. McRae dojel až osmý. V průběžném pořadí se na předních bodovaných místech zatím nic nemění. Pořadím však zamíchala 12. a 13. RZ! Ve 12. RZ vedoucí Burns, na jednom z horizontů dopadá na předek, (měl tu nejvyšší nájezdovou rychlost cca 170 km/h ostatní okolo 140 km/h) poškodí jej a v průběhu RZ má potíže s turbem, ztrácí téměř 1,30 minut, a propadá se na třetí pozici. Do vedení jde Rovanpera. Gardemeister dostal penalizaci 60 vteřin a propadá se na 17. pozici. V následující 13. RZ postihl vedoucího Rovanperu defekt, když doslova explodovala pneumatika. Jízdou po ráfku sice Rovanpera moc neztratil, udržel si třetí pozici, ale poškození závěsu bylo natolik veliké, že byl nucen odstoupit. Oprava poškozené části Burnsova Peugeotu trvá dlouho a Burns obdržel penalizaci 20 vteřin za pozdní výjezd ze servisní zóny. Pořadí po 13. RZ je následující 1. Grönholm, 2. Burns 3. Rovanpera (ten již do 14. RZ nenastoupil) 4. C. McRae, 5. Sainz, 6. Solberg. Poslední dvě RZ, 15. RZ dlouhá 25,22 km a 16. RZ dlouhá 35,83 km, mohli ještě ledasco napovědět v konečném pořadí druhého dne. Zajímavě vyznívá souboj "mladíčka" P. Solberga (28. let) se "starcem" C. Sainzem (40. let) o čtvrtou pozici. Dravě jedoucí Martin se probojoval na šestou pozici a drží tak třetí vůz Fordu v první šestce. Patnáctou RZ vyhrává Grönholm, druhý dojel Solberg, který se tak posouvá na čtvrtou pozici před Sainze. Burns dojíždí třetí, a nepatrně zvyšuje ztrátu na první pozici (+1,38). Třetí místo v průběžném pořadí drží poněkud s přehledem C. McRae, který má poměrně velkou ztrátu na vedoucího Grönholma (+2,17) a slušný náskok před bojující dvojicí Solberg (4), Sainz (5) (+0,14, +0,17). Poslední 16. RZ vyhrává R. Burns a snižuje náskok na Grönholma téměř o čtyři vteřiny (+3,9), na třetím až pátém místě se vrovnali jezdci Fordu. Na třetím místě C. McRae, čtvrtý Sainz, pátý Martin, šestou pozici vybojoval Solberg jedoucí na Subaru. Konečné pořadí druhé etapy první šestice se téměř nezměnilo. Čtvrtou pozici si vybojoval Sainz před s Solbergem. Na sedmou pozici se propracoval Mäkinen, Loix je desátý, dvanáctou a třináctou pozici obsadili jezdci Citroenu, Radström a Loeb, Gardemeister dokončil druhou etapu na 14. Místě. A Schwarz se propracoval na patnáctou pozici a T. Salonen je na 16 pozici. V závěru soutěže musí hasit požár v motorovém prostoru A. McRae na Mitsubishi.

Průběžné pořadí po první etapě II. Etapě

1. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRCPrůměrná rychlost 121,0 km/h
2. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+ 01'34"3
3. Colin McRaeFord Focus WRC+ 02'22"9
4. Carlos SainzFord Focus WRC+ 02'42"8
5. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+ 02'51"5
6. Markko MartinFord Focus WRC+ 03'18"9

III. Etapa (94,36 km) 11. Srpna 2002

07: 05 SS 17 Keuruu 111,80 km vítěz RZ R. Burns129,4 km/h
08: 58 SS 18 Jukojärvi 122,71 km vítěz RZ R. Burns121,7 km/h
12: 11 SS 19 Kruununperä 112,67 km vítěz RZ P. Solberg124,5 km/h
12: 11 SS 20 Keuruu 211,80 km vítěz RZ M. Martin132,4 km/h
12: 11 SS 21 Jukojärvi 222,71 km vítěz RZ M. Martin123,4 km/h
12: 11 SS 22 Kruununperä 212,67 km vítěz RZ R. Burns125,9 km/h

MARCUS GRÖNHOLM POTVRDIL HATTRICK

Posledních šest RZ třetí etapy mělo rozhodnout o vítězi. Podle zasvěcených odborníků bylo o vítězi rozhodnuto a pouze technické potíže nebo fatální chyba mohli znemožnit M. Grönholmovi dokončit Finský hattrick. M. Grönholm s dostatečným náskokem před Burnsem jel v klidu, a udržoval si svůj náskok. Sedmnáctou RZ vyhrál sice R. Burns, ale s nepatrným náskokem (+0,00"5) na Grönholma. Třetí etapu zahájil mohutným atakem Martin na Fordu. Pomalu se do třetí etapy rozjížděl C. McRae (11. místo v RZ), překvapivě zajel 17. RZ Paasoen na Mitsubishi (4. místo v RZ) a v souboji generací porazil Sainz Solberga. Zajímavý průběh měla 18. RZ, kterou vyhrál R. Burns, ve stejném čase na tisícinu vteřiny ji dokončil i druhý Sainz (+0,00"0) a třetí byl C. McRae (+0,00"1) zpět. V průběžném pořadí se neprojevila žádná změna, byla to však předzvěst před závěrečnou bouří! Dramaticky začala 19. RZ, kterou vyhrál Solberg před Martinem a C. McRaem. C. Sainz dojel sedmý, ztrácel na třetího Solberga (+0,01"5), a navíc dostal penalizaci za předčasný start do RZ. Podle jeho slov to bylo poprvé, za jeho závodnickou kariéru. Průběžné pořadí se neměnilo, vedl M. Grönholm, druhý byl R. Burns, třetí C. McRae, čtvrtý P. Solberg pátý C. Sainz a šestý M. Martin. Dvacátá RZ nepřinesla nic převratného, a drama se odehrálo v předposlední 21. RZ, kterou vyhrál Martin, Solberg nepatrně zvýšil náskok před Sainzem, který již téměř rezignoval na souboj o čtvrtou pozici. Havaruje Radstom na Citroenu, ale největší drama se odehrává po projetí RZ u posádky č. 5 C. McRae - N. Grist, kdy začal hořet vůz Ford Focus WRC. Podle slov šéfa Fordu M. Wilsona došlo po nárazu do zadní části vozu pravděpodobně k poruše hydraulického okruhu a unikající olej se vzňal od výfukového potrubí. Posádka byla sice nezraněna, ale to znamenalo stop a nedobrovolný konec v soutěži. Po odstoupení C. McRae a Radstroma, posunem v pořadí se vytvořilo konečné umístění ve Finské Rally. Na sedmém místě dojel Lindholm na Peugeotu, osmý dokončil Paasonenm nejlepší jezdec Mitsubishi, devátý dojel Loix na Hyundai a desátý byl Loeb na Citroenu. Jediný zástupce Škody T. Gardemeister dokončil Finskou rally na dvanácté pozici.

52. Ročník NESTE RALLY FINLAND

Konečné pořadí jezdců

1. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRC10 bodůPrůměrná rychlost 121,8 km/h
2. Richard BurnsPeugeot 206 WRC6 bodů+ 01'27"3
3. Petter SolbergSubaru Impreza WRC4 body+ 02'49"6
4. Carlos SainzFord Focus RS WRC 023 body+ 02'53"8
5. Markko MartinFord Focus RS WRC 022 body+ 03'10"0
6. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRC1 bod+ 04'34"1

52. Ročník NESTE RALLY FINLAND

Konečné pořadí týmů

1. Peugeot16 bodů(1+2. místo)
2. Subaru5 bodů(3+6. místo)
3. Ford5 bodů(4+5. místo)


Plakáty z Rally Finland naleznete zde >>>
Spolupracujeme s TipCars.com
Radikálové chtějí nahradit EU spoluprací suverénních zemí Radikálové chtějí nahradit EU spoluprací suverénních zemí

Zástupci evropských protiimigračních stran z frakce…

Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard

Poslanci v druhém čtení návrhu státního rozpočtu navrhli…

Šéfové bývalé vládní koalice mění sněmovní posty Šéfové bývalé vládní koalice mění sněmovní posty

Bývalý vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) povede…

EU jen těžko hledá kompromis v otázce přerozdělování migrantů, přiznává Tusk EU jen těžko hledá kompromis v otázce přerozdělování migrantů, přiznává Tusk

Debata šéfů států a vlád zemí Evropské unie o migrační…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula! Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

Nová metodika hodnocení je pro přestárlý Fiat Punto…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 





 
Škoda představuje flotilu aut britských záchranných složek. Včetně Superbu pro psy!

Škoda představuje flotilu aut britských záchranných složek

Dnes 14:56

Vozy mladoboleslavské automobilky jsou ve službách záchranných složek tradicí u nás i ve světě. Velká Británie nyní představuje své nové přírůstky.




Blesk.cz

Počasí s Honsovou: Poslední víkend před Vánoci prosněží a bude mrznout

Počasí s Honsovou: Poslední víkend před Vánoci…

Teploty pohybující se mezi -2 a 6 stupni Celsia, zataženo a sněhové přeháňky. Takové počasí čeká Česko poslední…

Obchody se o svátcích zase otevřou? ODS našla spojence v Babišovi s Okamurou

Obchody se o svátcích zase otevřou? ODS našla…

Jeden ze svých „hlasitých“ cílů začala krátce po volbách plnit ODS. Ve Sněmovně už leží návrh na úplné zrušení…

 

iSport.cz

Na Kanadu s lajnou ostrostřelců! Snad nám to půjde, doufá Růžička

Na Kanadu s lajnou ostrostřelců! Snad nám to půjde,…

PŘÍMO Z RUSKA | Trenér národního mužstva Josef Jandač se rozhodl spojit velkou palebnou sílu do jednoho útoku.…

Tragédie změnila hokej. Čajka měl namířeno do NHL, ve 26 letech zemřel

Tragédie změnila hokej. Čajka měl namířeno do NHL,…

Byla to tragédie, jakou československý hokej do té doby nepoznal. A která ho navždy změnila. Pátého ledna 1990…

 

Reflex.cz

Rozkradená tombola na plese hasičů dobyla filmový svět. Před 50 lety vznikl film Hoří, má panenko

Rozkradená tombola na plese hasičů dobyla filmový…

Před 50 lety se třináctitisícové podkrkonošské město Vrchlabí nesmazatelně zapsalo do dějin českého, ale i…

Když EU neumí, či nechce řešit nelegální migraci, je odmítání uprchlických kvót správné

Když EU neumí, či nechce řešit nelegální migraci, je…

Přestože se neustálý německo-francouzský-bruselský tlak v EU projevuje i tím, že Evropská komise chce žalovat…