reklama


RALLY FINLAND - HATTRICK PRO GRÖNHOLMA

RALLY FINLAND - HATTRICK PRO GRÖNHOLMA

 
 

Skandinávci opět vítězí, Grönholm slaví hattrick, Gardemeister dojel s Octavií dvanáctý...

08.- 11. srpna 2002

9. Podnik 2002 FIA World Rally Championship for Drivers
8. Podnik 2002 FIA World Rally Championship for Manufacturers
6. Podnik 2002 FIA Cup for Drivers of Production Cars (Group N)

I. Etapa (130,67 km) 08.- 09. Srpna 2002

08. Srpna 2002 Prolog

19: 00 SSS Killeri 12,06 km vítěz RZ R. Burns96,7 km/h

09. Srpna 2002

09: 06 SS 2 Valkola08,42 km vítěz RZ M. Grönholm113,1 km/h
09: 49 SS 3 Lankamaa 123,44 km vítěz RZ R. Burns122,5 km/h
10: 37 SS 4 Laukaa 111,80 km vítěz RZ H. Rovanpera122,4 km/h
12: 34 SS 5 Mökkiperä13,38 km vítěz RZ R. Burns125,9 km/h
13: 12 SS 6 Palsankylä25,48 km vítěz RZ R. Burns112,8 km/h
14: 49 SS 7 Ruuhimäki08,79 km vítěz RZ R. Burns111,2 km/h
16: 37 SS 8 Laukaa 211,80 km vítěz RZ M. Grönholm123,9 km/h
17: 29 SS 9 Lankamaa 223,44 km vítěz RZ R. Burns123,8 km/h
20: 11 SSS 10 SSS Killeri 202,06 km vítěz RZ C. Sainz96,1 km/h

SUVERÉNNÍ RICHARD BURNS

Finská rally se každoročně jede ve znamení bitvy Skandinávských jezdců se "zbytkem Světa". První RZ dlouhá pouhých 2,06 km se jede jako prolog. Vyhrává R. Burns, a naplňuje tak svoje prohlášení, o útoku na vítězství v této soutěži. V druhé RZ však vítězí Grönholm, a jde do čela průběžného pořadí. Na druhé místo se propracoval Rovanpera, třetí je C. McRae, a čtvrtý Burns ztrácí necelé tři vteřiny (+2,7). Pátý je Solberg, šestý J. Pykalisto. Ve třetí RZ útočí úřadující MS Burns, který vyhrává RZ a stahuje náskok Grönholma na jednu vteřinu. Třetí Rovanpera je o tři vteřiny zpět, (+3,2) a na čtvrtou pozici se propracoval J. Pykalisto. Krásný pohled pro "Principála Peugeotu", na prvních čtyřech místech vozy pouze této značky. Pátý je C. McRae, šestý Solberg. O sedmou pozici se dělí se stejným časem i ztrátou tři jezdci (+22,0 vteřin) Lindholm (Peugeot), Sainz (Ford) a Tuohio (Ford). Třetí RZ znamená také stop pro Českého jezdce Valouška (havárie) a Polského jezdce Kuchra (mimo trať). Krásná bitva pokračuje v interních soubojích. Čtvrtou RZ vyhrává sice Rovanpera, udržuje si druhou pozici ale do čela průběžné klasifikace se dostává Burns, a na třetí místo se propadá Grönholm. Pykalisto si udržuje čtvrtou pozici, C. McRae jede pátý a na šestém bodovaném místě je Lindholm. Po počátečních potížích se dopředu propracovávají i další tovární jezdci. Z šestnácté pozice se na jedenáctou propracoval Mäkinen (Subaru), dopředu se dere dvanáctý Loix, Martin (13), Kankkunen (14), Radström (15), T. Gardemeister (16), A. McRae s Duvalem jsou shodně sedmnáctí. V páté RZ poráží Pykalisto McRae, a posouvá se na čtvrtou pozici. V šesté RZ se tvrdě bojuje, čelo sice výrazné zněny nezaznamenalo, ale Sainz je již sedmý, M. Martin se propracoval na osmou pozici, Mäkinen je devátý desátý jede Loix. Výrazný posun zaznamenal i A. Schwarz, který jede na 21. pozici, když byl po první RZ až 64! Konec dne tedy zbývající čtyři RZ jsou soubojem dvojic. Za vedoucím R. Burnsem, který si udržuje vedení v průběžné klasifikaci a po desetinkách zvyšuje svůj náskok se odehrává nelítostný boj. O druhé místo bojuje Rovanpera s Grönholmem, o čtvrté místo se pere s dravě jedoucím Solbergem C. McRae. Poměrně v klidu si šestou pozici drží Sainz. Potíže s unikajícím olejem ze zadního tlumiče hlásí A. McRae, odstupuje Pykalisto (4) po problémech s transmisemi a v 7. RZ odstupuje Eriksson když mu pro projetí RZ došel benzín. Velká spotřeba benzínu byla ovlivněna poruchou palivového systému a vůz se nepodařilo posádce dostat do servisní zóny. Zatímco Rovanpera si svou druhou pozici udržel, C. McRae boj o čtvrté místo se Solbergem prohrává a je po prvním dnu pátý. Sedmý je Lidholm, osmý Mäkinen, devátý Loix, desátý Martin. Nestárnoucí J. Kankkunen (11), nejlepší z Mitsubishi týmová trojka Paasonen (13), Gardemeister jako jediný zástupce Škody je (15), a Exmistr Světa z roku 1985 T. Salonen (23). A. McRae poškodil tlumič předního kola na jednom z horizontů, ale pokračuje, naopak odstupuje F. Delecour pro technické potíže a F. Duval po problémech s podvozkem.

Průběžné pořadí po první etapě I. Etapě

1. Richard BurnsPeugeot 206 WRCPrůměrná rychlost 118,5 km/h
2. Harri RovanperaPeugeot 206 WRC+ 00'12"0
3. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRC+ 00'21"09
4. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+ 01'12"3
5. Colin McRaeFord Focus WRC 02+ 01'16"8
6. Carlos SainzFord Focus WRC 02+ 01'18"9

II. Etapa (176,65 km) 10. Srpna 2002

08: 16 SS 11 Talviainen25,74 km vítěz RZ R. Burns120,8 km/h
08: 56 SS 12 Ouninpohja 134,13 km vítěz RZ H. Rovanpera128,2 km/h
12: 24 SS 13 Moksi - Leustu40,84 km vítěz RZ M. Grönholm119,3 km/h
13: 31 SS 14 Ehikki14,89 km vítěz RZ M. Grönholm128,3 km/h
17: 28 SS 15 Ouninpohja 225,22 km vítěz RZ M. Grönholm132,2 km/h
18: 16 SS 16 Vaheri - Himos35,83 km vítěz RZ R. Burns119,7 km/h

M. GRONHÖLM JEDE NA HATTRICK

Druhé dějství je ve znamení zklamání. V 11. RZ několik kilometrů po startu havaruje Exmistr Světa J. Kankkunen, když zadní částí vozu se dostane do příkopu, dvakrát se otočí přes střechu na které zůstane stát. Posádka je nezraněna, ale ze soutěže odstupuje. Rychlostní zkoušku vyhrává Burns, překvapivě zaútočil Martin, který v RZ dojel na čtvrté pozici, pomalu se rozjíždí C. McRae dojel až osmý. V průběžném pořadí se na předních bodovaných místech zatím nic nemění. Pořadím však zamíchala 12. a 13. RZ! Ve 12. RZ vedoucí Burns, na jednom z horizontů dopadá na předek, (měl tu nejvyšší nájezdovou rychlost cca 170 km/h ostatní okolo 140 km/h) poškodí jej a v průběhu RZ má potíže s turbem, ztrácí téměř 1,30 minut, a propadá se na třetí pozici. Do vedení jde Rovanpera. Gardemeister dostal penalizaci 60 vteřin a propadá se na 17. pozici. V následující 13. RZ postihl vedoucího Rovanperu defekt, když doslova explodovala pneumatika. Jízdou po ráfku sice Rovanpera moc neztratil, udržel si třetí pozici, ale poškození závěsu bylo natolik veliké, že byl nucen odstoupit. Oprava poškozené části Burnsova Peugeotu trvá dlouho a Burns obdržel penalizaci 20 vteřin za pozdní výjezd ze servisní zóny. Pořadí po 13. RZ je následující 1. Grönholm, 2. Burns 3. Rovanpera (ten již do 14. RZ nenastoupil) 4. C. McRae, 5. Sainz, 6. Solberg. Poslední dvě RZ, 15. RZ dlouhá 25,22 km a 16. RZ dlouhá 35,83 km, mohli ještě ledasco napovědět v konečném pořadí druhého dne. Zajímavě vyznívá souboj "mladíčka" P. Solberga (28. let) se "starcem" C. Sainzem (40. let) o čtvrtou pozici. Dravě jedoucí Martin se probojoval na šestou pozici a drží tak třetí vůz Fordu v první šestce. Patnáctou RZ vyhrává Grönholm, druhý dojel Solberg, který se tak posouvá na čtvrtou pozici před Sainze. Burns dojíždí třetí, a nepatrně zvyšuje ztrátu na první pozici (+1,38). Třetí místo v průběžném pořadí drží poněkud s přehledem C. McRae, který má poměrně velkou ztrátu na vedoucího Grönholma (+2,17) a slušný náskok před bojující dvojicí Solberg (4), Sainz (5) (+0,14, +0,17). Poslední 16. RZ vyhrává R. Burns a snižuje náskok na Grönholma téměř o čtyři vteřiny (+3,9), na třetím až pátém místě se vrovnali jezdci Fordu. Na třetím místě C. McRae, čtvrtý Sainz, pátý Martin, šestou pozici vybojoval Solberg jedoucí na Subaru. Konečné pořadí druhé etapy první šestice se téměř nezměnilo. Čtvrtou pozici si vybojoval Sainz před s Solbergem. Na sedmou pozici se propracoval Mäkinen, Loix je desátý, dvanáctou a třináctou pozici obsadili jezdci Citroenu, Radström a Loeb, Gardemeister dokončil druhou etapu na 14. Místě. A Schwarz se propracoval na patnáctou pozici a T. Salonen je na 16 pozici. V závěru soutěže musí hasit požár v motorovém prostoru A. McRae na Mitsubishi.

Průběžné pořadí po první etapě II. Etapě

1. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRCPrůměrná rychlost 121,0 km/h
2. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+ 01'34"3
3. Colin McRaeFord Focus WRC+ 02'22"9
4. Carlos SainzFord Focus WRC+ 02'42"8
5. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+ 02'51"5
6. Markko MartinFord Focus WRC+ 03'18"9

III. Etapa (94,36 km) 11. Srpna 2002

07: 05 SS 17 Keuruu 111,80 km vítěz RZ R. Burns129,4 km/h
08: 58 SS 18 Jukojärvi 122,71 km vítěz RZ R. Burns121,7 km/h
12: 11 SS 19 Kruununperä 112,67 km vítěz RZ P. Solberg124,5 km/h
12: 11 SS 20 Keuruu 211,80 km vítěz RZ M. Martin132,4 km/h
12: 11 SS 21 Jukojärvi 222,71 km vítěz RZ M. Martin123,4 km/h
12: 11 SS 22 Kruununperä 212,67 km vítěz RZ R. Burns125,9 km/h

MARCUS GRÖNHOLM POTVRDIL HATTRICK

Posledních šest RZ třetí etapy mělo rozhodnout o vítězi. Podle zasvěcených odborníků bylo o vítězi rozhodnuto a pouze technické potíže nebo fatální chyba mohli znemožnit M. Grönholmovi dokončit Finský hattrick. M. Grönholm s dostatečným náskokem před Burnsem jel v klidu, a udržoval si svůj náskok. Sedmnáctou RZ vyhrál sice R. Burns, ale s nepatrným náskokem (+0,00"5) na Grönholma. Třetí etapu zahájil mohutným atakem Martin na Fordu. Pomalu se do třetí etapy rozjížděl C. McRae (11. místo v RZ), překvapivě zajel 17. RZ Paasoen na Mitsubishi (4. místo v RZ) a v souboji generací porazil Sainz Solberga. Zajímavý průběh měla 18. RZ, kterou vyhrál R. Burns, ve stejném čase na tisícinu vteřiny ji dokončil i druhý Sainz (+0,00"0) a třetí byl C. McRae (+0,00"1) zpět. V průběžném pořadí se neprojevila žádná změna, byla to však předzvěst před závěrečnou bouří! Dramaticky začala 19. RZ, kterou vyhrál Solberg před Martinem a C. McRaem. C. Sainz dojel sedmý, ztrácel na třetího Solberga (+0,01"5), a navíc dostal penalizaci za předčasný start do RZ. Podle jeho slov to bylo poprvé, za jeho závodnickou kariéru. Průběžné pořadí se neměnilo, vedl M. Grönholm, druhý byl R. Burns, třetí C. McRae, čtvrtý P. Solberg pátý C. Sainz a šestý M. Martin. Dvacátá RZ nepřinesla nic převratného, a drama se odehrálo v předposlední 21. RZ, kterou vyhrál Martin, Solberg nepatrně zvýšil náskok před Sainzem, který již téměř rezignoval na souboj o čtvrtou pozici. Havaruje Radstom na Citroenu, ale největší drama se odehrává po projetí RZ u posádky č. 5 C. McRae - N. Grist, kdy začal hořet vůz Ford Focus WRC. Podle slov šéfa Fordu M. Wilsona došlo po nárazu do zadní části vozu pravděpodobně k poruše hydraulického okruhu a unikající olej se vzňal od výfukového potrubí. Posádka byla sice nezraněna, ale to znamenalo stop a nedobrovolný konec v soutěži. Po odstoupení C. McRae a Radstroma, posunem v pořadí se vytvořilo konečné umístění ve Finské Rally. Na sedmém místě dojel Lindholm na Peugeotu, osmý dokončil Paasonenm nejlepší jezdec Mitsubishi, devátý dojel Loix na Hyundai a desátý byl Loeb na Citroenu. Jediný zástupce Škody T. Gardemeister dokončil Finskou rally na dvanácté pozici.

52. Ročník NESTE RALLY FINLAND

Konečné pořadí jezdců

1. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRC10 bodůPrůměrná rychlost 121,8 km/h
2. Richard BurnsPeugeot 206 WRC6 bodů+ 01'27"3
3. Petter SolbergSubaru Impreza WRC4 body+ 02'49"6
4. Carlos SainzFord Focus RS WRC 023 body+ 02'53"8
5. Markko MartinFord Focus RS WRC 022 body+ 03'10"0
6. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRC1 bod+ 04'34"1

52. Ročník NESTE RALLY FINLAND

Konečné pořadí týmů

1. Peugeot16 bodů(1+2. místo)
2. Subaru5 bodů(3+6. místo)
3. Ford5 bodů(4+5. místo)


Plakáty z Rally Finland naleznete zde >>>
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Příkaz k zabití černohorského premiéra Djukanoviče dal údajně Rus Příkaz k zabití černohorského premiéra Djukanoviče dal údajně Rus

Pokyn zavraždit dlouholetého černohorského premiéra Mila…

Mrazy loni zničily pětinu ze sklizně ovoce, nejhůře dopadly meruňky a broskve Mrazy loni zničily pětinu ze sklizně ovoce, nejhůře dopadly meruňky a broskve

Sklizeň ovoce loni klesla o 20 procent na 150 100 tun.…

UniCredit vyšla z průzkumu jako nejlepší poskytovatel obchodního financování UniCredit vyšla z průzkumu jako nejlepší poskytovatel obchodního financování

Skupina UniCredit si vysloužila titul nejlepšího…

Turecká policie zadržela podezřelého z atentátu v Istanbulu Turecká policie zadržela podezřelého z atentátu v Istanbulu

Turecká policie v pondělí skutečně zadržela muže…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

 






 
Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Dnes 08:00

Široká kola, kity přímého sání či laděný výfuk. To všechno jsou úpravy, jejichž smyslem je dále zlepšit jízdní projev auta. Ale opravdu jej zlepší, nebo autu spíše ublíží?




Blesk.cz

Tragédie v Praze: Řidič nastoupil do autobusu a zemřel

Tragédie v Praze: Řidič nastoupil do autobusu a zemřel

Řidič autobusu příměstské linky zastavil jako obvykle na benzince ve Slánské ulici v Praze 17. Poté natankoval,…

Dívka (6) si rozdrtila prsty v mlýnku na maso, hrozí jí ztráta celé ruky

Dívka (6) si rozdrtila prsty v mlýnku na maso, hrozí…

Zvědavost ji stála všechny prsty na pravé ruce. Čínská dívenka (6) si hrála ve městě Sia-men ve stánku s masem,…

 

iSport.cz

Fenomén Lavický! Limberský mu poslal vzkaz, Váchu baví. Co další?

Fenomén Lavický! Limberský mu poslal vzkaz, Váchu…

Seriál Vyšehrad s hlavním aktérem Juliusem Lavickým zcela pohltil fotbalové fanoušky. A nejen ty. Velkou oblibu…

Štěpánek, Plíšková, Šafářová i Strýcová slaví, končí Veselý i Allertová

Štěpánek, Plíšková, Šafářová i Strýcová slaví, končí…

AUSTRALIAN OPEN, 2. DEN | Čtyři čeští tenisté dnes postoupili do druhého kola Australian Open. Karolína…

 

Reflex.cz

Obří asiat ovládl Prahu. Reklama na čínský telefon natáčená v Česku budí rozpaky

Obří asiat ovládl Prahu. Reklama na čínský telefon…

V kulisách staré Prahy či v historickém jádru Kolína se prochází obří asijský mladík. Zdobí historické dominanty…

MH370: Skončilo pátrání, záhada zmizelého malajsijského letadla nejpíš zůstane neobjasněna

MH370: Skončilo pátrání, záhada zmizelého…

Téměř po třech letech ukončily dnes Austrálie, Malajsie a Čína pátrání po zmizelém letadle společnosti Malaysia…

 
 
reklama