9.11. 2016 Jan Mička Jan Mička

Reálná vs. udávaná spotřeba aut: Kdo byl v testu nejhorší? A o kolik?

 

Říká se, že v běžném provozu nemůžete nikdy dosáhnout takové spotřeby paliva, jakou deklaruje výrobce. Následující přehled vám to dokáže.

Ještě do příštího roku budou výrobci při homologaci nových automobilů vycházet ze stávajících pravidel, které zahrnují laboratorní měření spotřeby paliva podle cyklu NEDC. Už z logiky této metody v podstatě vyplývá, že je v reálném provozu velice těžké, ne-li zcela nemožné, dosáhnout udávané spotřeby paliva, protože na automobil běžně působí mnohem více odporů. Nehledě na měnící se hustotu dopravy a podobně.

Při měření v laboratoři automobily například vůbec nezatáčejí, nepůsobí na ně odpor větru, jedou na válcích pouze podle přesně stanoveného programu, což se navíc ukázalo jako příležitost pro falšování výsledků. Už od příštího roku by se ale měla deklarovaná spotřeba měřit v reálném provozu, což může, ale také nemusí způsobit výrazné výkyvy oproti v současnosti udávaným hodnotám. Na tuto problematiku se během října zaměřil server What Car? a přinesl docela zajímavé výsledky.

Redaktoři během minulého měsíce otestovali čtrnáct aut na trase zahrnující městský, mimoměstský a dálniční provoz. Ne vždy ale byly vozy rozežranější – například Fiat 124 Spider s motorem 1.4 MultiAir měl trasu zajet za 6,4 litru a v reálu byl o 0,3 procenta úspornější. Ještě lépe na tom bylo Suzuki Swift Sport, které si na trase vzalo o 2,5 procenta méně, a Mazda MX-5 byla úspornější o litr. Server uvádí spotřebu v ujetých mílích na jeden galon, v přiložené tabulce pak najdete zaokrouhlený přepočet na pro nás obvyklejší litry na sto kilometrů.

Pořadí je sestaveno od nejméně úsporného vozu po nejúspornější, více než to jsou ale důležitější výkyvy mezi deklarovanou a skutečnou spotřebou. Výsledky berme trochu s nadhledem, nelze je považovat za oficiální.

Reálná vs. naměřená spotřeba podle What Car?
ModelMotorSpotřeba udávaná
[l/100 km]
Spotřeba reálná
[l/100 km]
Rozdíl [%]
Volvo V90D4/140 kW Geartronic4,57,035,9
Audi A6 Avant2.0 TDI/140 kW ultra4,56,935,2
Mercedes-Benz E kombi220 d/143 kW 9G tronic4,26,938,9
DS 4 Crossback1.2 Puretech 130/96 kW5,26,621,6
Seat Ateca1.4 TSI/110 kW5,46,618,1
Fiat 124 Spider1.4 MultiAir/104 kW6,46,4-0,3
Suzuki Swift Sport1.6i/100 kW6,46,2-2,5
Audi Q21.4 TFSI/110 kW5,56,211,8
Seat Leon1.4 TSI/110 kW4,96,120,0
Škoda Fabia Combi1.2 TSI/66 kW4,76,122,5
Hyundai Ioniq Hybrid1.6 GDI + elektromotor/104 kW4,06,033,6
Mazda MX-52.0 Skyactiv-G/118 kW6,95,9-17,1
Mazda CX-52.2 Skyactiv-D/110 kW4,65,821,4
Fiat Tipo1.6 MultiJet II/88 kW4,45,823,5
Spolupracujeme s TipCars.com
Konec suchojů v Evropě. Irské aerolinky CityJet přestaly létat s ruskými stroji Konec suchojů v Evropě. Irské aerolinky CityJet přestaly létat s ruskými stroji

Irská letecká společnost CityJet přestala létat s letouny…

První odhad výsledků: ANO by mohlo mít v Evropském parlamentu osm zástupců, ODS čtyři První odhad výsledků: ANO by mohlo mít v Evropském parlamentu osm zástupců, ODS čtyři

Hnutí ANO premiéra Andreje Babiše by po květnových…

ČEZ prodal podíl ve výrobci bateriových úložišť Sonnen. Německou firmu převzal Shell ČEZ prodal podíl ve výrobci bateriových úložišť Sonnen. Německou firmu převzal Shell

Dceřiná společnost energetického kolosu ČEZ – Inven…

Šéfkuchař Punčochář odchází z Grand Cru. Otevře si vlastní restauraci Šéfkuchař Punčochář odchází z Grand Cru. Otevře si vlastní restauraci

Jeden z nejznámějších českých šéfkuchařů Jan Punčochář…

 
Zdroj: What Car?
 

Přidat názorDiskuse: Reálná vs. udávaná spotřeba aut: Kdo byl v…






Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 





 
Volvo V90 D5 Polestar a T4 – Nejmíň Volvo, což je dobře

TEST: Volvo V90 D5 Polestar a T4 – Nejmíň Volvo, což je dobře

Dnes 12:51

Švédská značka nebyla nikdy zaměřena na řidiče, v poslední době se proti tradicím vyměřuje až extrémně. Testované kombíky V90 rebelují nejmíň.




Blesk.cz

Dobrali jste antibiotika? Lékař: Tohle musíte hned udělat!

Dobrali jste antibiotika? Lékař: Tohle musíte hned udělat!

Užívali jste poslední dobou antibiotika? Pak je potřeba dát vaše střeva zase „do pohody7. Velmi závažným…

Jaromír Jágr slavil 47! Nejkrásnější dárek mu dala Kopřivová

Jaromír Jágr slavil 47! Nejkrásnější dárek mu dala Kopřivová

Lepší prožití 47. narozenin si snad ani nemohl přát. Jaromír Jágr strávil večer se svou Veronikou. A přímo na ledě!

 

iSport.cz

Hašek to má nahnuté! Bohemians po sérii bez výhry řešili výměnu trenéra

Hašek to má nahnuté! Bohemians po sérii bez výhry…

V minulé sezoně byl pro zelenobílý národ bohem, teď je mužem na odstřel. Podle informací deníku Sport vedení…

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za nároďák, říká Darida

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za…

Davie Selke měl cíl: hrát za německé áčko. Jenže ve svých čtyřiadvaceti letech začíná tento útočník Herty Berlín…

 

Reflex.cz

Kinopremiéry: Láska napříč generacemi, společenskými vrstvami i technologiemi

Kinopremiéry: Láska napříč generacemi, společenskými…

Alita miluje Huga, Arturovi se líbí Anička, Christian má zálusk na Marion a Phillipa pojí s Dellem přátelství…

Facebook podle britských zákonodárců potřebuje regulaci, vedení firmy označili za digitální gangstery

Facebook podle britských zákonodárců potřebuje…

Sociální síť Facebook naléhavě potřebuje regulaci, která umožní chránit soukromí uživatelů a bojovat proti…