9.11. 2016 Jan Mička Jan Mička

Reálná vs. udávaná spotřeba aut: Kdo byl v testu nejhorší? A o kolik?

 

Říká se, že v běžném provozu nemůžete nikdy dosáhnout takové spotřeby paliva, jakou deklaruje výrobce. Následující přehled vám to dokáže.

Ještě do příštího roku budou výrobci při homologaci nových automobilů vycházet ze stávajících pravidel, které zahrnují laboratorní měření spotřeby paliva podle cyklu NEDC. Už z logiky této metody v podstatě vyplývá, že je v reálném provozu velice těžké, ne-li zcela nemožné, dosáhnout udávané spotřeby paliva, protože na automobil běžně působí mnohem více odporů. Nehledě na měnící se hustotu dopravy a podobně.

Při měření v laboratoři automobily například vůbec nezatáčejí, nepůsobí na ně odpor větru, jedou na válcích pouze podle přesně stanoveného programu, což se navíc ukázalo jako příležitost pro falšování výsledků. Už od příštího roku by se ale měla deklarovaná spotřeba měřit v reálném provozu, což může, ale také nemusí způsobit výrazné výkyvy oproti v současnosti udávaným hodnotám. Na tuto problematiku se během října zaměřil server What Car? a přinesl docela zajímavé výsledky.

Redaktoři během minulého měsíce otestovali čtrnáct aut na trase zahrnující městský, mimoměstský a dálniční provoz. Ne vždy ale byly vozy rozežranější – například Fiat 124 Spider s motorem 1.4 MultiAir měl trasu zajet za 6,4 litru a v reálu byl o 0,3 procenta úspornější. Ještě lépe na tom bylo Suzuki Swift Sport, které si na trase vzalo o 2,5 procenta méně, a Mazda MX-5 byla úspornější o litr. Server uvádí spotřebu v ujetých mílích na jeden galon, v přiložené tabulce pak najdete zaokrouhlený přepočet na pro nás obvyklejší litry na sto kilometrů.

Pořadí je sestaveno od nejméně úsporného vozu po nejúspornější, více než to jsou ale důležitější výkyvy mezi deklarovanou a skutečnou spotřebou. Výsledky berme trochu s nadhledem, nelze je považovat za oficiální.

Reálná vs. naměřená spotřeba podle What Car?
ModelMotorSpotřeba udávaná
[l/100 km]
Spotřeba reálná
[l/100 km]
Rozdíl [%]
Volvo V90D4/140 kW Geartronic4,57,035,9
Audi A6 Avant2.0 TDI/140 kW ultra4,56,935,2
Mercedes-Benz E kombi220 d/143 kW 9G tronic4,26,938,9
DS 4 Crossback1.2 Puretech 130/96 kW5,26,621,6
Seat Ateca1.4 TSI/110 kW5,46,618,1
Fiat 124 Spider1.4 MultiAir/104 kW6,46,4-0,3
Suzuki Swift Sport1.6i/100 kW6,46,2-2,5
Audi Q21.4 TFSI/110 kW5,56,211,8
Seat Leon1.4 TSI/110 kW4,96,120,0
Škoda Fabia Combi1.2 TSI/66 kW4,76,122,5
Hyundai Ioniq Hybrid1.6 GDI + elektromotor/104 kW4,06,033,6
Mazda MX-52.0 Skyactiv-G/118 kW6,95,9-17,1
Mazda CX-52.2 Skyactiv-D/110 kW4,65,821,4
Fiat Tipo1.6 MultiJet II/88 kW4,45,823,5
Spolupracujeme s TipCars.com
Z Afghánistánu se nestahujme, říkají bývalý ministr a exnáčelník armády Z Afghánistánu se nestahujme, říkají bývalý ministr a exnáčelník armády

Česká republika by se z Afghánistánu stahovat neměla,…

Blockchain jako šance: nová iniciativa s podporou Kysilky chce dostat Česko na špičku Blockchain jako šance: nová iniciativa s podporou Kysilky chce dostat Česko na špičku

Technologie, na které stojí virtuální měny typu bitcoin,…

ODS a Starostové srovnali v Senátu síly ODS a Starostové srovnali v Senátu síly

Senátoři Ivo Valenta a Ladislav Faktor přešli do klubu…

 
Zdroj: What Car?
 

Přidat názorDiskuse: Reálná vs. udávaná spotřeba aut: Kdo byl v…






Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Divák narušil přenosy F1 po celém světě. Mňoukáním imitoval zvuk formulí Divák narušil přenosy F1 po celém světě. Mňoukáním imitoval zvuk formulí

Také jste jako malí imitovali zvuk monopostů Formule 1?…

Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout

Nový ceník Škody Karoq platný od 19. října přinesl hodně…

 





 
Audi R8 se představuje po faceliftu, má vyšší výkon i dravější design

Audi R8 se představuje po faceliftu, má vyšší výkon i dravější design

Dnes 00:01

Supersport se čtyřmi kruhy ve znaku prošel faceliftem. Kromě několika pozměněných křivek má i výkonnější motor. Naštěstí je to pořád atmosférický desetiválec.




Blesk.cz

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane se k nám? Přijde druhá generace?

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane…

Black Shark je prvním herním smartphonem od Xiaomi, který trpěl zásadním neduhem. Vyjma domovské Číny se totiž…

Skok z mostu, utopené auto, šikana. Ve videu zpěváka Jena se střídá jedno drama za druhým

Skok z mostu, utopené auto, šikana. Ve videu zpěváka…

Jen, jak si nově říká Jan Nedvěd, vypouští do světa nový singl a videoklip Stoupáš. Ve spletitém příběhu nechybí…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Sparta - Litvínov 1:2. Králem utkání se stal Hanzl, vystřelil výhru

SESTŘIH: Sparta - Litvínov 1:2. Králem utkání se…

Hokejisté Litvínova zvítězili v předehrávce 24. kola extraligy v pražské O2 areně nad vedoucí Spartou 2:1 a…

SESTŘIH: Real Madrid - Plzeň 2:1. Český mistr trápil giganta

SESTŘIH: Real Madrid - Plzeň 2:1. Český mistr trápil giganta

Lekce od úřadujících šampionů, jak mnozí čekali, se nekonala. Fotbalisté Plzně prohráli na půdě Realu Madrid…

 

Reflex.cz

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy. Instantní Istanbulská úmluva jako cesta k lepším zítřkům?

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy.…

V článku „Svoboda slova v ohrožení: To už ani kněz nesmí svobodně veřejně hovořit?“ jsem se věnoval tématice…

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje, jak je psaní zpráv za volantem nebezpečné

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje,…

Používání mobilu za jízdy, psaní textových zpráv a s tím spojená nepozornost při řízení patří v posledních…