Ruské automobilky zvažují konkurenci pro německou prémii
Ruské automobilky by mohly začít vyrábět luxusní vozy, které by konkurovaly modelům z dílny značek jako Audi, BMW nebo Mercedes-Benz. Po domácích výrobcích to žádá zdejší ministr průmyslu a obchodu Denis Manturov.
Manturov podle ruského vládního deníku Rossiiskaya Gazeta oslovil ruské výrobce ZIL, Marussia Motors a GAZ Group, zda by nezačaly prodávat luxusní vozy. Vývoj prémiových aut by Kreml finančně podpořil.
Ruský ministr doufá, že do konce prvního pololetí roku bude vláda tušit, jakým směrem se vydá. Do té doby by tak mělo být jasnější, kdo by luxusní automobily ruské značky mohl vyrábět.
Samotní výrobci se k projektu luxusní značky zatím příliš nevyjadřují. ZIL tvrdí, že se v současnosti zaměřuje na vývoj limuzíny pro ruského prezidenta Vladimíra Putina, jehož výsledkem je zatím prototyp 4112-R. Pokud by však zákazníci měli o prémiový model zájem, své plány by automobilka přehodnotila.
GAZ krátce sdělil, že nebude projekt komentovat, dokud vláda neurčí podobu auta. Pouze výrobce supersportů a majitel stáje ve Formuli 1 Marussia Motors přiznal, že se návrhem zabývá.
Už v loňském roce Kreml oznámil, že chce obnovit výrobu ruských státnických limuzín. Na obnovení výroby vládních vozů měla prezidentská kancelář podle tehdejších zpráv k dispozici až 40 miliard rublů (25 miliard korun).
Ruští zákazníci mají o automobily luxusních značek velký zájem, prostor na trhu by se tak mohl najít. Prodeje německého prémiového tria tu výrazně rostou, BMW zde loni prodalo 37.515 nových aut (+33 procent proti roku 2011), Mercedes-Benz 37.436 aut (+ 29 %) a Audi 33.512 aut (+ 44 %).