Novinky

Zpět na článek

Ruské automobilky zvažují konkurenci pro německou prémii

98 komentářů

petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Igithegreat
Igithegreat
Mluvis o Skoda Auto? Ktera by bez VW a jejich dilu jiz pravdepodobne zkrachovala a nebo byla vyvojem daleko za Ladou a spol., jak byla take za socialismu?
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - PlumJelinek
PlumJelinek
Pravda je taková, že Škodovka dělala za komunistů auta dobrá pouze tak, jak jim to Moskva dovolila (viz. prototyp Š720). Co se týče samotné klasické Lady, v 80. letech to již bylo na světové poměry auto notně zastaralé, neboť s tím přišel Fiat před 20 lety, ale i tak bylo ve všech ohledech lepší, než tehdejší výdobytky Š100, 105/120 atd...
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - PlumJelinek
PlumJelinek
Tak samozřejmě konceptů a zajímavých projektů byla celá řada, ale všechny produkční výrobky byly díky režimu seškrtány tak, aby byly vždy o krok za rusákama.
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Igithegreat
Igithegreat
Ano, mohlo, ale nebylo. Stejně jako bych dnes říkal, že kdyby do Lady po rozpadu SSSR vstoupil Renault ihned v plné síle, tak by Lada byla dnes srovnatelná s konkurencí.
Karel6
To jsou kecy , že Škodovka nemohla dělat tohle či ono kvůli tomu že to Rusáci nedovolili . Rusáci , vlastně RVHP pouze určilo která země bude dělat osobní auta té které kategorie , to znamenalo kdo bude dělat auta například do 1300 ccm a kdo bude dělat auta s vyšší kubaturou . Co si která země v uvedených mantinelech zaplatí , vyvine a zavede do výroby bylo rusákům úplně fuk . 720ka by se klidně mohla vyrábět pokud by na ni AZNP dostala peníze . Ty prototypy , jako třeby Škoda 720 a další , se do výroby nedostaly jednoduše proto , že na ně komunisti neměli peníze . Neměli peníze na nové výrobní linky , subdododavatelé neměli peníze na nákup nové technologie na výrobu součástek atd , atd , například Škodovka nemohla už v 70tých letech dělat auta s předním pohonem jednoduše proto , že v ČSSR neexistoval výrobce homokinematických kloubů a ze zemí RVHP je nebylo možno získat pro nedostatek kapacit v NDR . A proč vlastně nebyly peníze ? Kromě toho že spoustu peněz se muselo vynaložit na armádu a nákup nových zbraní bylo jedním z rozhodujících důvodů že přednost před zavedením výroby aut nové generace dostala výstavba bratislavské automobilky BAZ . Tahle akce spolykala všechny prostředky které mohly zaplatit náběh výroby 720ky . A ve výsledku jak to dopadlo ? Třeba Garde/Rapid z BAZ byl střep střepů , polotovar který si kupec musel doma dodělat ! BAZ byla černá díra na peníze jak hrom .
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
V 80 .etech už přišla Lada Samara a Moskvič Aleko (což byla sice vylepšená Simca 1307). ale i tak to byly na svojí dobu vcelku moderní vozy
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Igithegreat
Igithegreat
Jo? A ktere? Lada Samara byla predokolka drive nez Favorit. Niva je offroad, ktery je kvalitni dodnes, a mnoho horskych a myslivecky firem jej dodnes kupuje po celem svete. Nic takoveho Skoda nemela. Dnes ma pouze z dilu od VW slozeny vsechny modely, vsechny platfortmy a vetsinu motoru. Takze naopak ja rusum drzim palce ve vyvoji limuziny, protoze trh tam evidentne luxusni automobily kupuje a vyzaduje.
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Igithegreat
Igithegreat
Podle Vašeho věku již chápu proč se takto chováte a do všeho hned musíte vkládat politiku a vše proti Rusku atd. Takže je zbytečné se s Vámi bavit. Každopádně, Niva právě svoji jednoduchostí je naprosto nepřekonatelná a pořád se v desetitisících prodává, tak proč ji měnit. Samara byla o 4 roky mladší vozidlo, takže když to porovnáte dnes, kdy vyjede nový model a potom 4 roky starý tak tam jistá tech. zaostalost bude. Ale pořád byla dříve než Favorit. Motor 1,5, který byl výkonný a měl malou spotřebu proti slabému Favoritu, který měl pouze modernizovaný motor již z 1000MB a potom stovek. Nevím jaké jste měl vozidlo za socialismu, ale něco na Ladách asi bylo, když byly tak oblíbené a byly i jakýmsi luxusem v té době, oproti Škodovkám. Takže se nebojím říct, že do r. 89 byly Lady prostě lepší, ačkoli se s tím hodně lidí nemohlo a nemůže smířit.
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Igithegreat
Igithegreat
Dnes již určitě ano. Jen tvrdím, že rusové uměli ve své době vyrábět dobré vozy. Dnes je doba jiná a fandím jim více než Číně, aby něco pořádného opět vyrobili. To je celé.
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Aladeen
Aladeen
Pre každého je na aute dôležité niečo iné , niekomu záleží na výkone , inému zase na výbave . Objektívne sa to povedať nedá . Ale väčšinou je dobré auto také , ktoré ťa dovezie domov 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - dal
dal
Nevím proč ti vadí Rusáci. Nejsi náhodou komanč? A jestli se ti zvedá žaludek z blbců, tak se nedívej do zrcadla.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
gil54
Jak jsi prosím tě přišel na Forda ?

Motor Samary byl vlastní konstrukce a celý svět ví, že byl vyvíjen ve spolupráci s firmou Porsche. [odkaz] jen petrbehounek říká, že je to okopírovaný Ford.

Nehodnotím tím kvalitu ani úroveň vozu, hodnotím tvoji nevzdělanost.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Frantizsekk
Nejsou vsechny ty lady a ziguliky upravenej Fiat ze 60. let?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Aladeen
Aladeen
Je jasné že Favorit na Samaru proste nemal >😒] Vďaka Nive tu máme autá typu kompaktné SUV , Lada bola jedna z prvých automobiliek na svete ktoré mali v portfóliu SUV (nepočítam armádne vozidlá) , a aj na dnešné pomery je to veľmi dobré fáro do terénu ktoré prejde takmer všetko . 😉 Vieš , nie všetko nové je aj dobré tak to pochop .
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Aladeen
Aladeen
Daj sa liečiť chlape 😉
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Karel6
Blbost !!
Blbost č. 1 - "Je jasné že Favorit na Samaru prostě neměl.." Opak je pravdou Samara byla proti Favoritu piksla , a ne jenom proto že byla konstrukčně starší , Byla to piksla jednoduše proto že se vyráběla ve své době v Togliati , ve fabrice která byla v té době už v rozkladu .
Blbost č. 2 - Niva nebyla žádné SUV . Byla konstruována jako normální osobní auto pouze speciálně konstruované pro ruský venkov . Jak dokládají i svědectví pamětníků z Lady , tak předobrazem pro Nivu byl Golf . Původní myšlenka na jejímž základě Niva vznikla byla dát rusku auto jako byl v německu Golf . A kdo zná ruský venkov ten pochopí že výsledkem byl logicky vůz který projede hlubokým blátem , sněhem , po rozbité prašné cestě ... prostě auto s vyšší světlou výškou a pohonem všech kol .
Avatar - Aladeen
Aladeen
:yes:
Frantizsekk
Videls treba Skodu 720? Jsi nemocnej
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
[odkaz]

[odkaz]

Jen namátkou, protoypy měl i Gaz, ZIL, Lada a další
Avatar - Anonym
Anonym
A co byly ZIS, ZIL a Čajky? jasně byly to kopie US vozů nebo jimi byly aspon výrazně inspirovány, ale byla to velmi vkalitní ruční výroba.

Vozy dnes sbíraj zahraniční sběratelé a prodávají se za milionové sumy 😄
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
...bohatý zákazníci sú. Rusi však buď kupujú zahraničné autá alebo keď už niečo vyrábajú, tak z toho nič moc nieje. Také BMW/MB by mohlo investovať do Volgy... :-!
Avatar - Aladeen
Aladeen
:yes:
Avatar - Emel
Emel
Osobně si myslím, že by si dost zákazníků rádo domácí prémiovku koupilo, Rusko je hrdý národ a rozpad SSSR na tom nic nezměnil... ovšem platí to co všude, patriotismus má své meze a člověk musí za své peníze dostat alespoň řádově odpovídající hodnotu.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Tak! :yes: :yes😒br />
Problém je, že trebárs Volga bola zastaralým autom. Rusi potrebujú, aby za nimi niekto stál, trebárs Mercedes. A musia vyrábať moderné, konkurencieschopné autá. :-!
Kneblis
Pokud by měl luxusní vůz vypadat podobně jako ten vyobrazený, tak bych asi změnil názor že rusáci vyrábí jen samé zrůdičky.
Avatar - HitmanPB
HitmanPB
Mne sa tiež celkom páči 😄
Dušan10
Neviem si predstaviť, že by prachatí Rusi kupovali domáce luxusné vozidlá i keby boli technicky na úrovni .... čo je samo o seba dlho nereálna podmienka ....

Jedine s nejakým výrobcom za chrbtom, ktorý by dodal technológie a igame ...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ako vzdy v sporte tak aj v tomto smere :yes:
Frantizsekk
Ale, nejdriv musi jednu z onech premiovych znacek pozadat o pomoc. Ja osobne doporucuju zacit licencne vyrabet nektery model z roku 2000-2005 a pokracovat v tom s mirnymi upravami 50 let. A legenda bude na svete.
Avatar - pumpkin
pumpkin
To tu už bolo a nedopadlo to dobre. [odkaz]
Avatar - wladyk
wladyk
Taková Lada AMG nebo Volga Brabus by byla super kára. Interiér ze sobí kůže vrchol luxusu. >😁
Avatar - Magnetofon
Magnetofon
Zas ma Rusko vela silnych reci a nakoniec s toho nic nebude, pripadne nejaky vrak ala Lada Granta. :no:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Od rozpadu Sovietskeho zväzu nespravili jediné auto, ktoré by mohlo konkurovať západu a už by chceli konkurovať nemeckej prémii? 8-s
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Ono je to celkem jedno, protože těch +- 70 let tradice na značky jako MB, Rolls Royce, Bentley jim stejně bude chybět a ještě to bude mít pachuť auta z Ruska, což je pro mě neakceptovatelné, zejména pokud by to mělo být cokoliv od vyšší střední výš.
Avatar - vabis
vabis
Mohu potvrdit, že "luxusní" auta kupují i proto, protože mají tradici. Proto taky většina lidí dala přednost A8 před Phaetonem, byť primárně horší nebyl. Zachvíli bude na trhu nové esko, tedy w222 a to budou ruské prodeje jasné. Obávám se, že s tím nějaký Zil atd jen tak nezatočí. Když už tak už, mohli by spíš najít na trhu díru, viz jejich auta Knight, Kombat, Kamaz Barhan atd. Tedy něcí víc, než LandCruiser 200 či Cadillac Escalade. Pokud Zil postaví Putinovi postaví obdobu Air force one, tak fajn, ale na masové měřítko bych to zatím neviděl.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
geroc I.
Souhlas. Po srážce s tzv. "novinářem" z jednoho "seriózního" deníku souhlasím s názorem Zemana a Topolánka na české novináře bez ohledu na to v jakém plátku píšou. :yes:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
jediný kdo fakticky neukončil výrobu limuzín, i když mezi roky 201-209 se nevyrobila jediná je ZIL.

Stále tam funguje sepciální oddělení které má tyto vozy na starosti, ted když se tyhle vozy nevyrábí se tam renovují ty co již byly vyrobené pro bohaté sběratele ze západu, ale i ze zemí bývalého SSSR.

V roce 2010 tedy byly vyrobeny 3 ks kabrioletů a loni v roce 2012 ten prototyp limuzíny o kterém sem psal na blogu.

GAZ ukončil výrobu typu M-14 Čajka už v roce 1991 a odd. luxusních vozů tam dávno neexistuje. Marussia s tím nemá nejmneší zkušenosti.

Takže nejlevnější cesta je nalít ty prachy do ZILu, který má lidi, má prostory a má zkušenosti, chybí mu jen nové vybavení a stroje.

Stejně by řadu komponetů odebírali od zahraničích dodavtelů (převodovky, elektrika, eletronika, interiér)
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
Však už je tam nové vedení a Zacharov, který restrukturalizoval předtím Iž.

Tu starou žumpu která jen dojila státní peníze, těm už vylily paty.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
Uvidíe, základ je restrukturalizovat y nákladáky, zavést do výroby nový model, což už se podařilo a pokračovat v modernizaci a zavádění dalších nových modelů.
Avatar - Anonym
Anonym
Koukal sem že na webu mají nabídku na slevu na odtahovky a vys. plošiny a to už je dokonce faceliftovaný model Byčok. Takže zacharov válí, za ty 2 roky tam udělal neskutečné množství práce.
[odkaz]
Avatar - Anonym
Anonym
2001-2009 samozřejmě, překlep 😄
Pacho69
Jeden zil pro Zemana, to by byla legranda. Jesli má poloměr zatáčení jako jeho předchůdci, vznikne malý logistický oříšek, až pojede z Vysočiny na Hrad - aneb kudy....
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pacho69
no mě nějak uniká ten "potenciál" ZILu apod. Málokterý bohatší rus chce mít v garáži ZIL. Maximálně putin a pár "vyvolených". Budou sami konstruovat? Z komponent dodaných od koncernů z Evropy/Ameriky/Asie... No přijde mi to trochu kontraproduktivní. Podobně, jako by se o znovuzrození pokoušela Tatra. Rusko má možná větší kupní potenciál, ale v dnešní době, kdy na jeho trh vstupuje dost tvrdě velmi vyspělá konkurence...

Mě nějak uniká smysl toho článku - Putinovský megalomaský kecy. Aneb za rok v Soči. Totéž. Peníze vyhozené oknem. Zajímalo by mne, kdo tam po olympiádě bude jezdit.
Avatar - Anonym
Anonym
z Konstrukcí maj bohatý zkušenosti. Speciálně s konstrukcí vládních limzín, kde jede halvně o bzepečnost, pohodlí atd, ne jak to sedí na okresce v zátčce enbo jezdili to má takovou spotřebu.

Pokud by se mělo dělat něco menšího, tak to samozřejmě začnou od píky, ale pořád maj lidi co umí a stojící fabriku.
Pacho69
Stojícíh fabrik co nebudou mít co vyrábět se třeba brzy dočkáme i v Evropě...

Já to jen hodnotím jako putinovský megalomaský projekt, do kterého "pravitelstvo" naleje velké peníze (podobně jako v Soči) a který vytečou do kanálu (něčí kapsy)... A podobně, jako se Soči, rusové i nadále budou raději jezdit lyžovat do st. Antonu, Kitzbuhelu, Davosu, st. Moritzu, Saas Fee nebo Zermatu, stejně tak budou raději používat Mercedesy, BMW, Audi případně třeba Lincoln...
Avatar - Anonym
Anonym
Ještě nevidíš ten druhý rozměr - že v Moskvě na obřím pozemku stojí továrna ZIl, která by neměla co dělat a musel propustit lidi, takhle se dá lidem práce, navíc nový vůz mohou dodat i dalším státníkům. Např. poslední vyrobenou limuzínu koupil v roce 2000 Kazachstán.

Zákazníků by se jistě našlo víc, takže to není o tom že se udělá jedno auto, těch aut může být klidně 50.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pacho69
Jelikož je Putin milovníkem nej, může to být nejdražší limuzína na světě... Svět je plný úchyláren.
No když bude Zeman jezdit Superbem, proč by mu Putin nemohl "věnovat" nějaké pořádné auto...
nebezpecnavosa
To není vtipné,to jste napsal Vy, jen smutná realita. Můžete mi nějak rozumně vyvětlit proč tak zuřivě obhajujete ruská auta a jejich výrobce ?
Pacho69
To nemělo bejt smutný... Jen mne napadl takový typický kupec... Jsem zvědav, jak to bude valit v pruhu 2.2m, až začnou opravovat D1... >😒]
holden_holden
velikosti kufru konkurovat i oktavce a kdyz sundaj viko kufru tak je to pickup