Novinky
...bohatý zákazníci sú. Rusi však buď kupujú zahraničné autá alebo keď už niečo vyrábajú, tak z toho nič moc nieje. Také BMW/MB by mohlo investovať do Volgy... :-!
Osobně si myslím, že by si dost zákazníků rádo domácí prémiovku koupilo, Rusko je hrdý národ a rozpad SSSR na tom nic nezměnil... ovšem platí to co všude, patriotismus má své meze a člověk musí za své peníze dostat alespoň řádově odpovídající hodnotu.
Gilgit
Prípadná ruská prémiovka by podle mne velký úspech nemela. Rusko je sice hrdý národ, ale jak správne píses, patritismus má své meze.
Pokud by měl luxusní vůz vypadat podobně jako ten vyobrazený, tak bych asi změnil názor že rusáci vyrábí jen samé zrůdičky.
Neviem si predstaviť, že by prachatí Rusi kupovali domáce luxusné vozidlá i keby boli technicky na úrovni .... čo je samo o seba dlho nereálna podmienka ....
Jedine s nejakým výrobcom za chrbtom, ktorý by dodal technológie a igame ...
Jedine s nejakým výrobcom za chrbtom, ktorý by dodal technológie a igame ...
Ale, nejdriv musi jednu z onech premiovych znacek pozadat o pomoc. Ja osobne doporucuju zacit licencne vyrabet nektery model z roku 2000-2005 a pokracovat v tom s mirnymi upravami 50 let. A legenda bude na svete.
Taková Lada AMG nebo Volga Brabus by byla super kára. Interiér ze sobí kůže vrchol luxusu. >😁
Zas ma Rusko vela silnych reci a nakoniec s toho nic nebude, pripadne nejaky vrak ala Lada Granta. :no:
Gilgit
Ale, Superevropan se hlásí ke slovu. Tentokrát ne na téma Cína? Proc si myslís ze je Lada Granta vrak? Dokaz to na konkrétnich argumentech, jinak ten tvuj dnesní výblitek nemá víc hodnoty nez tvoje kecy z jiných diskuzí.
petrbehounek
proč tak hystericky obhajujete neobhajitelné, copak rudá rodinka do třetího kolene, to fakt není normální a nečilte se, že je ot urážka, polemizovat na téma Lada Granta je fakt strašné, opravdu vám to nepřijde divé, že Němčouři, Frantíci, Angláni a natož Amíci produkují stovky špičkových modelů každžý rok a tento Ruský hrůzystát vyplivne jednu hrůzu za několik desetiletí
Gilgit
Jestli chcete slovy "rudá rodinka do třetího kolene" naznacit neco o sympatiích mých nebo clenu mé rodiny ke komunismu, tak jste *** se kterým by se clovek nemel bavit ale zazalovat ho pro urázku na cti. Jak vubec muzete neco takového napsat, aniz znáte cloveka, o kom to ríkáte?
Ale presto k veci. Já se automobilovým prumyslem zabývám pracovne a samozrejme znám rozdíl mezi kvalitou a poctem modelu v Nemecku, Francii, Velké Británii, USA atd na jedné strane a bývalým SSSR nebo dnesním Ruskem na strane druhé. Já jenom nesnásím lidi, kterí neco pausálne odsuzuji a pouzívají pritom casto nesmyslné argumenty jako treba vy.
Samozrejme ze SSSR/Rusko na Západ v této oblasti nemá. Ale presto se i tam obcas objevilo neco zajímavého. A trvám na tom, ze Lada 2121 Niva (dnes Lada 4x4) nebyla "hruza", ale byla svého casu zajímavým modelem a spoludefinovala segment malých levných SUV. Toto Vám potvrdí rada lidí z automobilového prumyslu západní Evropy, zádní komunisté. To, ze to Rusové zandebali a dále nerozvíjeli, to je jiná historie.
Stejne trvám na tom, ze Lada Granta si nezaslouzí oznacení vrak.
A prestante urázet lidi, o nichz nic nevíte.
To, ze nesnásím komunisty, neznamená, ze budu tvrdit ze vsechno co pocházel👋pochází z SSSR/Ruska je spatné, protoze to není pravda.
Naopak Vás zpusob vyjadrování ve Vasích reakcích svedcí o tom, ze se pohybujete spíse na primitivnejsí rovine.
Ale presto k veci. Já se automobilovým prumyslem zabývám pracovne a samozrejme znám rozdíl mezi kvalitou a poctem modelu v Nemecku, Francii, Velké Británii, USA atd na jedné strane a bývalým SSSR nebo dnesním Ruskem na strane druhé. Já jenom nesnásím lidi, kterí neco pausálne odsuzuji a pouzívají pritom casto nesmyslné argumenty jako treba vy.
Samozrejme ze SSSR/Rusko na Západ v této oblasti nemá. Ale presto se i tam obcas objevilo neco zajímavého. A trvám na tom, ze Lada 2121 Niva (dnes Lada 4x4) nebyla "hruza", ale byla svého casu zajímavým modelem a spoludefinovala segment malých levných SUV. Toto Vám potvrdí rada lidí z automobilového prumyslu západní Evropy, zádní komunisté. To, ze to Rusové zandebali a dále nerozvíjeli, to je jiná historie.
Stejne trvám na tom, ze Lada Granta si nezaslouzí oznacení vrak.
A prestante urázet lidi, o nichz nic nevíte.
To, ze nesnásím komunisty, neznamená, ze budu tvrdit ze vsechno co pocházel👋pochází z SSSR/Ruska je spatné, protoze to není pravda.
Naopak Vás zpusob vyjadrování ve Vasích reakcích svedcí o tom, ze se pohybujete spíse na primitivnejsí rovine.
petrbehounek
normální člověk se těchto šrotů zastávat nemůže, vždy se mi líbí když se duší bolševik odvolává na omezenost nebo uroveň druhých, to je jako kdyby se špalpka odvolávala na manželskou věrnost a čílte se jaký jsem hluvát, chápu, že slaboch by rád, aby nebyl nazván pravým jménem, mimo 2121 jste nic jiného nevyjmenoval co by stálo za ohlédnutí, tak to je bez diskuse, na tek velký stát a jeho historii totální prohra, a to vůbec nemluvě o kvalitě zpracování a prouchovosti tohoto auta v osmdesátých letech /problémy s elektrikou, dílenské vady, špatně zapojené kde co, nekvaliní zpracování přístorjovky, nespasované díly karoserie, ne nadarmo se vžil vtip, že nabouraného žigulíka poznáte podle toho, že má spasované díly/, narozdíl od vás jsem v těch autech strávil třicet let a nenechám gaurery jako vás takto lhát
Gilgit
Jak to víte, ze jsem "dusí bolsevik". A jak jste prisel na to ze jsem gauner? Já se s Vámi vubec nehádám o spatné kvalite ruských aut. Nechápu, proc nejste schopen vecne diskutovat. Já bych samozrejme rád rozvinul své myslenky a rád si podiskutoval s nekým, kdo má jiné názory. Ale vy bohuzel reagujete jako býk na rudou barvu.
Tvrdíte, ze na rozdíl ode mne jste v tech ruských autech strávil tricet let. A jak víte, ze já ne, kdyz jsem ten bolsevik >😁 >😁
Jeste by mne zajímalo jakou politickou orientyci máte Vy. At je to jakkoliv, strana, které jste príznivcem, si muze pogratulovat k tomu ze k jejich sympatizantum patrí hulvát který nedokáze ani slusne diskutovat a uvád´´i jasne nepravdivé argumenty (jenom v této diskuzi by se jich dalo najít nekolik).
A ted Vás dorazím: Predstavte si, ze mne se treba líbí Volha M21.
Tvrdíte, ze na rozdíl ode mne jste v tech ruských autech strávil tricet let. A jak víte, ze já ne, kdyz jsem ten bolsevik >😁 >😁
Jeste by mne zajímalo jakou politickou orientyci máte Vy. At je to jakkoliv, strana, které jste príznivcem, si muze pogratulovat k tomu ze k jejich sympatizantum patrí hulvát který nedokáze ani slusne diskutovat a uvád´´i jasne nepravdivé argumenty (jenom v této diskuzi by se jich dalo najít nekolik).
A ted Vás dorazím: Predstavte si, ze mne se treba líbí Volha M21.
petrbehounek
chodí to jako husa, kejhá to jako husa, vypadá to jako husa je to husa, prostě bolševik ducham jak vyšitý
Gilgit
Vidím, ze ti docházejí argumenty. Bohuzel, s tím bolsevikem ses práve v mém prípade totálne minul. Ale porád jsi nám jeste neprozradil svoji politickou orientaci. Rád bych vedel, jaké politické sympatie má primitvní blb, který se nedokáze slune vyjadrovat a uvádí vylhané argumenty.
Gilgit
Ted jsem si teprve vsiml tvé odpovedi na má slova o tom, ze v Rusku postavili radu zajímvaých prototypu. Na to jsi odpovedel "no kolik,tak se dejte pár odkazů" a tím dokázal, ze jsi naprostý ***.
Abych odpovedel tvým stylem: Odkazy sem dávat nebudu, nejsem tvuj sluha.
Ale, i kdyz pro blba skoda slov, ujistuji te o jednom: Zatímco sériové sovetské automobily vetsinou nestály za moc, v SSSR vzniklo velké mnozství nejruznejsích prototypu - od minivozu pres SUVy az po minivany. Tamní konstruktéri nebyli o nic hloupejsí nez konstruktéri v jiných zemích. Samozrejme ze tyto prototypy se díky komunistickému rezimu nedostaly do výroby, ale existovaly a v mnoha prípadech se zachovaly dodnes.
Pokud by te to zajímalo, tak na internetu je o tom informací dost.
Jinak clovek na místních diskuzích málokdy potká takového primitiva jakým jses ty. Fakt by mne zajímalo, které politické strane fandís. >😁 >😁
Abych odpovedel tvým stylem: Odkazy sem dávat nebudu, nejsem tvuj sluha.
Ale, i kdyz pro blba skoda slov, ujistuji te o jednom: Zatímco sériové sovetské automobily vetsinou nestály za moc, v SSSR vzniklo velké mnozství nejruznejsích prototypu - od minivozu pres SUVy az po minivany. Tamní konstruktéri nebyli o nic hloupejsí nez konstruktéri v jiných zemích. Samozrejme ze tyto prototypy se díky komunistickému rezimu nedostaly do výroby, ale existovaly a v mnoha prípadech se zachovaly dodnes.
Pokud by te to zajímalo, tak na internetu je o tom informací dost.
Jinak clovek na místních diskuzích málokdy potká takového primitiva jakým jses ty. Fakt by mne zajímalo, které politické strane fandís. >😁 >😁
petrbehounek
jasně Rusáci měli strašnou spoustu funkčních prototypů osobních aut co se nedostaly do výroby >😁 >😁 >😁 a teď ještě tu o mrazíkovi >😁 >😁 >😁
Gilgit
Predstav si, ze meli. Je to mozný ze je nekdo tak blbej jako ty ze muze úplne vázne vypisovat takový hovadiny. Neberes neco. Nebo naopak, nezapomnel si vzít nejaké tablety. Nemás uz náhodou penu u huby? >😁 >😁 >😁
Behounku, behounku, precti si po sobe ty svoje kecy v klidu jeste jednou a hluboce se nad sebou zamysli.
Behounku, behounku, precti si po sobe ty svoje kecy v klidu jeste jednou a hluboce se nad sebou zamysli.
Gilgit
Jo, a tech prototypu bylo dost. Jenomze takovými ***ovi jako tobe se to nedá dokázat. Kdyz to ukázu fotky, tak rejklnes, ze to je fotomontáz. Kdyz ti ukázu auto, reknes ze je to nefunkcní maketa. Zajímavé, co by takového ***a jako tebe napadlo za argument, kdyby te takovým autem svezli?
Tys tady fakt napsal toloik kecu, to se pánbíckovi nebude líbit. Mel bys se z tech tvých urázlivých výrazu co nejdrív vyzpovídat, pana faráre tvoje hríchy urcite nepotesí.
Tys tady fakt napsal toloik kecu, to se pánbíckovi nebude líbit. Mel bys se z tech tvých urázlivých výrazu co nejdrív vyzpovídat, pana faráre tvoje hríchy urcite nepotesí.
Gilgit
A jeste neco. Pokud nechses prozradit svou politickou orientaci, napis alespon, jaké povolání vykonávás nebo jsi (paklize jsoi duchodce) vykonával. Rád bych vedel, co clovek na tvé úrovni vubec muze delat, to znamená jaká cinnost se jeste dá vykonávat s tvou inteligencí. >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Od rozpadu Sovietskeho zväzu nespravili jediné auto, ktoré by mohlo konkurovať západu a už by chceli konkurovať nemeckej prémii? 8-s
Ono je to celkem jedno, protože těch +- 70 let tradice na značky jako MB, Rolls Royce, Bentley jim stejně bude chybět a ještě to bude mít pachuť auta z Ruska, což je pro mě neakceptovatelné, zejména pokud by to mělo být cokoliv od vyšší střední výš.
Mohu potvrdit, že "luxusní" auta kupují i proto, protože mají tradici. Proto taky většina lidí dala přednost A8 před Phaetonem, byť primárně horší nebyl. Zachvíli bude na trhu nové esko, tedy w222 a to budou ruské prodeje jasné. Obávám se, že s tím nějaký Zil atd jen tak nezatočí. Když už tak už, mohli by spíš najít na trhu díru, viz jejich auta Knight, Kombat, Kamaz Barhan atd. Tedy něcí víc, než LandCruiser 200 či Cadillac Escalade. Pokud Zil postaví Putinovi postaví obdobu Air force one, tak fajn, ale na masové měřítko bych to zatím neviděl.
Gilgit
Vázený Pane Buresi, ve Vasem textu citujete ruské noviny Rossiiskaya Gazeta. Pokud jste Slovan a majitel mozku, tak byste se mel zamyslet nad transkripcí ruských jmen do ceského jazyka ne blbeckovsky prepisovat z anglicky psaného média. Prominte, ale jinak se to napsat nedá. Pri transkripci do anglicky psaného textu je to samozrejme správne, ale mezi slovanskými jazyky vypadá transkripce samozrejme jinak. Je sílené, ze nekdo, kdo se oznacuje za novináre, tyto elementární zásady nezná.
jediný kdo fakticky neukončil výrobu limuzín, i když mezi roky 201-209 se nevyrobila jediná je ZIL.
Stále tam funguje sepciální oddělení které má tyto vozy na starosti, ted když se tyhle vozy nevyrábí se tam renovují ty co již byly vyrobené pro bohaté sběratele ze západu, ale i ze zemí bývalého SSSR.
V roce 2010 tedy byly vyrobeny 3 ks kabrioletů a loni v roce 2012 ten prototyp limuzíny o kterém sem psal na blogu.
GAZ ukončil výrobu typu M-14 Čajka už v roce 1991 a odd. luxusních vozů tam dávno neexistuje. Marussia s tím nemá nejmneší zkušenosti.
Takže nejlevnější cesta je nalít ty prachy do ZILu, který má lidi, má prostory a má zkušenosti, chybí mu jen nové vybavení a stroje.
Stejně by řadu komponetů odebírali od zahraničích dodavtelů (převodovky, elektrika, eletronika, interiér)
Stále tam funguje sepciální oddělení které má tyto vozy na starosti, ted když se tyhle vozy nevyrábí se tam renovují ty co již byly vyrobené pro bohaté sběratele ze západu, ale i ze zemí bývalého SSSR.
V roce 2010 tedy byly vyrobeny 3 ks kabrioletů a loni v roce 2012 ten prototyp limuzíny o kterém sem psal na blogu.
GAZ ukončil výrobu typu M-14 Čajka už v roce 1991 a odd. luxusních vozů tam dávno neexistuje. Marussia s tím nemá nejmneší zkušenosti.
Takže nejlevnější cesta je nalít ty prachy do ZILu, který má lidi, má prostory a má zkušenosti, chybí mu jen nové vybavení a stroje.
Stejně by řadu komponetů odebírali od zahraničích dodavtelů (převodovky, elektrika, eletronika, interiér)
Gilgit
Pokud ovsem znás ZILovskou mentalitu, tak je to zumpa, ve které by se muselo strasne moc zmenit, aby z toho byla porádná firma.
Však už je tam nové vedení a Zacharov, který restrukturalizoval předtím Iž.
Tu starou žumpu která jen dojila státní peníze, těm už vylily paty.
Tu starou žumpu která jen dojila státní peníze, těm už vylily paty.
Gilgit
Doufejme, ze se ten nový projekt ZIL jako výrobce vozidel pro jiné znacky (at uz s velkými limuzínami nebo bez nich) podarí.
Uvidíe, základ je restrukturalizovat y nákladáky, zavést do výroby nový model, což už se podařilo a pokračovat v modernizaci a zavádění dalších nových modelů.
Jeden zil pro Zemana, to by byla legranda. Jesli má poloměr zatáčení jako jeho předchůdci, vznikne malý logistický oříšek, až pojede z Vysočiny na Hrad - aneb kudy....
Gilgit
Nejak mne uniká vtipnost této poznámky.
no mě nějak uniká ten "potenciál" ZILu apod. Málokterý bohatší rus chce mít v garáži ZIL. Maximálně putin a pár "vyvolených". Budou sami konstruovat? Z komponent dodaných od koncernů z Evropy/Ameriky/Asie... No přijde mi to trochu kontraproduktivní. Podobně, jako by se o znovuzrození pokoušela Tatra. Rusko má možná větší kupní potenciál, ale v dnešní době, kdy na jeho trh vstupuje dost tvrdě velmi vyspělá konkurence...
Mě nějak uniká smysl toho článku - Putinovský megalomaský kecy. Aneb za rok v Soči. Totéž. Peníze vyhozené oknem. Zajímalo by mne, kdo tam po olympiádě bude jezdit.
Mě nějak uniká smysl toho článku - Putinovský megalomaský kecy. Aneb za rok v Soči. Totéž. Peníze vyhozené oknem. Zajímalo by mne, kdo tam po olympiádě bude jezdit.
z Konstrukcí maj bohatý zkušenosti. Speciálně s konstrukcí vládních limzín, kde jede halvně o bzepečnost, pohodlí atd, ne jak to sedí na okresce v zátčce enbo jezdili to má takovou spotřebu.
Pokud by se mělo dělat něco menšího, tak to samozřejmě začnou od píky, ale pořád maj lidi co umí a stojící fabriku.
Pokud by se mělo dělat něco menšího, tak to samozřejmě začnou od píky, ale pořád maj lidi co umí a stojící fabriku.
Stojícíh fabrik co nebudou mít co vyrábět se třeba brzy dočkáme i v Evropě...
Já to jen hodnotím jako putinovský megalomaský projekt, do kterého "pravitelstvo" naleje velké peníze (podobně jako v Soči) a který vytečou do kanálu (něčí kapsy)... A podobně, jako se Soči, rusové i nadále budou raději jezdit lyžovat do st. Antonu, Kitzbuhelu, Davosu, st. Moritzu, Saas Fee nebo Zermatu, stejně tak budou raději používat Mercedesy, BMW, Audi případně třeba Lincoln...
Já to jen hodnotím jako putinovský megalomaský projekt, do kterého "pravitelstvo" naleje velké peníze (podobně jako v Soči) a který vytečou do kanálu (něčí kapsy)... A podobně, jako se Soči, rusové i nadále budou raději jezdit lyžovat do st. Antonu, Kitzbuhelu, Davosu, st. Moritzu, Saas Fee nebo Zermatu, stejně tak budou raději používat Mercedesy, BMW, Audi případně třeba Lincoln...
Ještě nevidíš ten druhý rozměr - že v Moskvě na obřím pozemku stojí továrna ZIl, která by neměla co dělat a musel propustit lidi, takhle se dá lidem práce, navíc nový vůz mohou dodat i dalším státníkům. Např. poslední vyrobenou limuzínu koupil v roce 2000 Kazachstán.
Zákazníků by se jistě našlo víc, takže to není o tom že se udělá jedno auto, těch aut může být klidně 50.
Zákazníků by se jistě našlo víc, takže to není o tom že se udělá jedno auto, těch aut může být klidně 50.
To není vtipné,to jste napsal Vy, jen smutná realita. Můžete mi nějak rozumně vyvětlit proč tak zuřivě obhajujete ruská auta a jejich výrobce ?
Samara bylo auto, které se s Favoritem nemohlo měřit a Niva nikdy nebyla kvalitní offroad /nedivil bych se, kdyby nějaký znalec upozornil na podobnost s UAZ, který vycházel z Willisu/, ale extrémě jednoduchý a levný offroad, asi jako dnes Dacia, prot se prodává, ale o kvalitě nebo pokroku či moderním produktu nemůže být ani řeč PS: zaráží mně, že zde uvedeš dva žalostné modely staré 30 a 35 let!!!!, to je na automobilovou produkci nějaké země stejně stašně ubohé
PS: motor ze sammary byl okopírovaný ford
2. Skoda mela hodne zajímavých nerealizovaných protypu, v SSSR jich taky meli dost
3. V SSSR nebylo moc automobilu, které by se daly nazvat jako zajímavé ci inovativní, ale byly
4. Napsal jsi: "Niva nikdy nebyla kvalitní offroad /nedivil bych se, kdyby nějaký znalec upozornil na podobnost s UAZ, který vycházel z Willisu/, ale extrémě jednoduchý a levný offroad, asi jako dnes Dacia, prot se prodává, ale o kvalitě nebo pokroku či moderním produktu nemůže být ani řeč." Tím dokazujes, ze vubec nevís, o cem píses. Treba porovnání Nivy s UAZem je lahudka, za kterou bys okamzite mel navstívit psychiatra. Ano Niva byla jednoduchý a levný offroad a tím byla jedním z prukopniku nového segmentu.
5. Tobe se zvedá zaludek z rusofilu, a mne zase z blbcu.
Takze: komunista nejsem, jestli jsem blbec to tezko muzes posoudit z mých nekolika diskusních príspevku (ledaze bys byl génius) a slovo Rusáci mne vadí proto, ze nesnásím lidi kterí pausálne odsuzují a urázejí jiné zeme a národy. Vsichni víme, jakou roli SSSR hrál v nasí historii. Presto znám radu Rusu, kterí jsou inteligentní a fajn lidi, a radu ceských *. O cem to vypovídá? O nicem. A co Nemci? O jejich zverstvech za druhé svetové války kazdý ví. Presto jim dnes hodne Cechu leze do zadku a bez Nemcu by se ceskému hospodárství nevedlo moc dobre. Proste kazdý, kdo pausálne odsuzuje jiný národ, at to jsou Rusové, Nemci, Americané, Poláci nebo nekdo jiní, si u mne vyslouzí pohrdání. Srandovní je to, ze tak, jak ty se vyjadrujes o Ruskech, se nekterí lidé v západní Evrope s (asi) podobným IQ jako ty vyjadrují o obyvatelech Ceské Republiky.
Jinak bych rád vedel, kde takový primitiv jako ty prisel na výraz "bolsevik duchem". To jsi musel hodne hledat v moudrých knihách, ne jsoi takovou formulaci nasel. >😁 >😁 >😁
S tebou to pekne mlátí, Behounku. Ty vázne musís být výstavní kus..
Motor Samary byl vlastní konstrukce a celý svět ví, že byl vyvíjen ve spolupráci s firmou Porsche. [odkaz] jen petrbehounek říká, že je to okopírovaný Ford.
Nehodnotím tím kvalitu ani úroveň vozu, hodnotím tvoji nevzdělanost.
PS: odkaz na němce jste sem dal správně, tam to auto uplně sepsuli, jedním slovem na papíře připomínalo nižší střední třídu na západě v reálu šílený šrot i Fiaty Pandy (v té době nejlevnější auto) byly považovány za kvalitnější, tak to nám zdejší šílení bolševici prezentovali vrchol ruského umu, no potěž pámbů >😁 >😁 >😁
Takze Petr Behounek,nácelník brigády pro potírání bolsevismu a hlavní e😜ert na automobilový prumysl psychiatrické lécebny v ........................................… Nebo te nechávají doma? V tom prípade jsi asi v pondelí omlyem nevzal prásky. >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Blbost č. 1 - "Je jasné že Favorit na Samaru prostě neměl.." Opak je pravdou Samara byla proti Favoritu piksla , a ne jenom proto že byla konstrukčně starší , Byla to piksla jednoduše proto že se vyráběla ve své době v Togliati , ve fabrice která byla v té době už v rozkladu .
Blbost č. 2 - Niva nebyla žádné SUV . Byla konstruována jako normální osobní auto pouze speciálně konstruované pro ruský venkov . Jak dokládají i svědectví pamětníků z Lady , tak předobrazem pro Nivu byl Golf . Původní myšlenka na jejímž základě Niva vznikla byla dát rusku auto jako byl v německu Golf . A kdo zná ruský venkov ten pochopí že výsledkem byl logicky vůz který projede hlubokým blátem , sněhem , po rozbité prašné cestě ... prostě auto s vyšší světlou výškou a pohonem všech kol .
[odkaz]
Jen namátkou, protoypy měl i Gaz, ZIL, Lada a další
Vozy dnes sbíraj zahraniční sběratelé a prodávají se za milionové sumy 😄