Růst prodejů nových aut v Evropě táhne Škoda, Dacia a Mazda
V listopadu 2013 bylo v zemích EU dle organizace ACEA registrováno 938 tisíc nových aut, o 8 tisíc, resp. 1,2 % více než ve stejném měsíci před rokem. Pozici leadera si udržel Volkswagen se 125 tisíci ks (od začátku roku 2,73 milionu ks), druhý je Renault s 64 tisíci (resp. 718 tisíci) a třetí Opel, který má za listopad na kontě 62 tisíc ks (od začátku roku 743 tisíc).
Zajímavější je ovšem pohled na meziroční růst jednotlivých značek. Rekordmanem je japonské Mitsubishi, které vystřelilo o 64 %. Na kusy naopak nejvýrazněji posílila Škoda, těsně následovaná Dacií (diference 6463, resp. 5840 ks). Tyto dvě značky samy o sobě kryjí růst celého trhu, jen o málo výrazně vzrostly i Mazda a Mitsubishi.
Opačným případem je duo italských značek, které v listopadu výrazně ztratilo – Alfa Romeo s -18,5 % a Lancia (ve Velké Británii Chrysler) s -13,5 %. S výsledkem okolo pěti tisíc registrací se obě momentálně řadí mezi nejmenší z regulérních automobilek na evropském trhu.
Ostatní značky vykázaly v listopadu jen mírný růst nebo pokles, v řádu procentních bodů.
Registrace nových aut v EU - největší nárůsty v listopadu | |||
Značka | změna | ks 11/2013 | ks 11/2012 |
Mitsubishi | 64,6% | 7267 | 4414 |
Mazda | 35,3% | 10221 | 7552 |
Lexus | 32,0% | 1949 | 1477 |
Dacia | 31,1% | 24641 | 18801 |
Suzuki | 18,5% | 11834 | 9987 |
Škoda | 18,1% | 42222 | 35759 |
Smart | 13,3% | 5801 | 5118 |
Seat | 9,0% | 21826 | 20017 |
Volvo | 8,0% | 18785 | 17390 |
Toyota | 6,2% | 38343 | 36088 |