Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania rozšiřuje svou nabídku motorů pro alternativní paliva

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
K současné paletě svých motorů Euro 6 přidává Scania další pohonnou jednotku určenou pro provoz na stoprocentní bionaftu.

Novým motorem připraveným spalovat alternativní palivo je šestnáctilitrový agregát V8 o výkonu 426 kW (580 k). V základní konfiguraci nabízí tento nový přírůstek do rodiny motorů Scania točivý moment 2950 N.m již od 1000 min-1.

Ke zpracování výfukových plynů je použita jak technologie SCR, tak i EGR. Vlastní výpočty Scanie ukazují, že pokud tento motor spaluje stoprocentní bionaftu, tak ztrácí maximálně osm procent svého výkonu. Zároveň je v tomto případě třeba počítat s nepatrným zvýšením spotřeby, včetně AdBlue v systému SCR.

Joel Granath, viceprezident pro produktový management divize Scania Trucks, uvádí, že drobná ztráta výkonu je akceptovatelná, zvlášť když se vezme v úvahu, že jen málo konkurenčních motorů dosahuje obdobných parametrů. A to i v případě, že spalují výhradně klasickou naftu.

Navíc podle Granatha, co tento agregát ztrácí na síle, to získává zpět na straně udržitelnosti.

Na trhu je nabízena bionafta, která snižuje emise CO2 až o 80 procent. A pokud k tomu připočteme další zvýhodnění, jako například nižší daňové zatížení, pak se bionafta stává velmi atraktivní alternativou pro velké množství zákazníků.

Bionafta je při svém používání velmi nekomplikované ekologické palivo. Stejně jako u každého jiného kamionu, také v tomto případě stačí řidiči pouze tankovat, bez dalších přidružených úkonů.

Pokud není zrovna k dispozici čerpací stanice nabízející bionaftu, lze toto palivo v libovolném poměru kombinovat s běžnou motorovou naftou. Kromě toho dokáže každý dieselový motor Scania splňující normu Euro 6 pracovat s podílem bionafty do deseti procent, aniž by bylo třeba provádět zvláštní úpravy.

Scania uvedením nového osmiválce rozšiřuje své portfolio motorů spalujících bionaftu na pět s tím, že jejich výkonové rozpětí se pohybuje od 235 do 426 kW (320 až 580 k).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)