Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania plánuje zvýšit výrobu na 150 000 automobilů v roce 2015

Ondřej Láník
Diskuze (0)
V květnu letošního roku představila švédská automobilka Scania svoji novou vizi. Jejím cílem je prodej 150 000 automobilů kolem roku 2015. To bude znamenat roční nárůst výroby o 10 000 až 12 000 automobilů.

Švédská automobilka Scania plánuje kolem roku 2015 prodej 150 000 nákladních automobilů. Nejdůležitějším trhem i nadále zůstává Evropa. Scania zároveň plánuje ve stavebnictví zvýšit prodeje o polovinu. Automobilka to oznámila v rámci strategického zasedání ve švédském Södertälje.

V květnu letošního roku představila švédská automobilka Scania svoji novou vizi. Jejím cílem je prodej 150 000 automobilů kolem roku 2015. To bude znamenat roční nárůst výroby o 10 000 až 12 000 automobilů.

„V roce 2015 jsme schopni vyrobit 150 000 automobilů za využití vlastních stávajících výrobních struktur. S menším počtem zaměstnanců dnes vyrábíme dvakrát tolik automobilů než tomu bylo před 15 lety,“ říká Leif Östling, prezident a CEO Scania. Östling zároveň zdůrazňuje, že Scania nejvíce těží z práce založené na třech základních hodnotách: zákazník vždy na prvním místě, respekt ke každému jednotlivci a kvalita.

Stavebnictví zůstává prioritou

Švédská automobilka zároveň oznámila své plány v oblasti stavebnictví. Do roku 2010 hodlá zvýšit celosvětový prodej vozidel určených pro stavební sektor až o 50 % a dosáhnout tak hodnoty 18 000 prodaných vozidel. V roce 2007 Scania prodala 12 000 vozidel určených pro stavebnictví.

V oblasti stavebnictví se Scania i nadále bude zaměřovat zejména na rozvíjející se trhy. Právě tyto země skrývají největší potenciál zejména z důvodu neustálého rozšiřování své infrastruktury. Mezi stěžejní produkty pro stavební sektor patří sklopky či domíchávače.

Klíčovým trhem stále Evropa

Celosvětový trh s nákladními automobily i nadále vykazuje pozitivní výsledky. Navíc se dá i v budoucnu očekávat další výrazný růst a rozvoj celého sektoru. Makroekonomické údaje předpokládají 2% roční růst v zemích s rozvinutou ekonomikou a v rozvíjejících se zemích Evropy, Asie, severní Afriky a jižní Afriky až 6% roční růst.

Scania předpokládá, že v roce 2015 by se v Evropě mohlo prodat až 95 000 nákladních automobilů a autobusů s logem Scania ve znaku, přičemž celkový celoevropský trh může dosáhnout hodnoty 575 000 automobilů. Největší nárůst prodeje se dá očekávat ve střední a východní Evropě včetně Ruska, kde stále velmi výrazně pokračuje zejména rozvoj infrastruktury.

V Latinské Americe plánuje Scania prodej 16 000 vozů ročně v 2015, přičemž největší potenciál zde skrývá zemědělství a těžební průmysl. V Asii a v zemích Pacifiku by se roční prodej mohl pohybovat kolem 15 000 automobilů a v zemích Středního Východu, Indie a Afriky by prodeje mohly dosáhnout 25 000 nákladních automobilů.

Ondřej Láník
Diskuze (0)