Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Shelby Cobra Daytona Coupé: Legenda se vrací po 50 letech

David Bureš
Diskuze (0)
Původní Shelby Cobra Daytona Coupé vznikla v pouhých šesti exemplářích. Letos bude vyrobena další padesátka aut.

Shelby Cobra Daytona v roce 1965 vyhrála jako první americký automobil prestižní šampionát FIA World Sportscar. Společnost Shelby American se toto padesátileté výročí rozhodla letos pořádně oslavit, když postaví dalších 50 kusů tohoto vozu.

Hlavní výkonný manažer společnosti Shelby Keith Belair vysvětluje, že automobil vznikl kvůli velkému úspěchu Shelby Cobra v oslavné edici CSX7000. „Byli jsme bombardováni žádostmi o nabídnutí limitované edice Daytony Coupé, která by oslavovala tento důležitý milník,“ říká Belair.

Pracovníci firmy během loňského roku pečlivě plánovali stavbu hliníkového automobilu, který by byl věrný původní Daytoně. Vedle verze s hliníkovou karoserií však zákazníci mohou koupit i vůz s laminátovou karoserií. Toto provedení je svým vzhledem věrné originálu, zpracováním však chce být modernější interpretací, jakoby Daytona Coupé zůstala ve výrobě.

Padesátka vozů bude postavena podle originálních plánů, nabízí však výkonnější motor a vylepšenou bezpečnostní výbavu. Rám auta je tužší a o zastavení se starají moderní kotoučové brzdy. Odpružení listovými pery, trubkové šasi nebo volant s dřevěným věncem ale byly zachovány.

Každý z původních šesti postavených aut byl originálem, pro moderní provedení však byla vybrána jediná specifikace. Zákazníci sice mohou vybírat z různých barev karoserie, interiér všech aut ale použije čalounění z černé kůže.

Cena Daytony Coupé odpovídá limitovanému počtu postavených exemplářů. Laminátová verze stojí 179.995 dolarů (cca 4,5 milionu korun), hliníkové auto přijde na 349.995 dolarů (8,7 milionu korun). V těchto částkách však není zahrnuta cena pohonného systému, automobil je dodáván ve formě pojízdného šasi. Zákazník si jej může sestavit sám, případně stavbu nechá na autorizovaném dealerovi.

Původní Cobra Daytona vznikla jakožto závodní speciál v pouhých šesti exemplářích, které mají dnes vysokou sběratelskou hodnotu. Cobra Daytona patří mezi vůbec nejdražší vozy na světě, exemplář s číslem šasi CSX2601 se v roce 2009 prodal za v přepočtu 132,7 milionů korun.

Legendární závodní vůz odvozený od roadsteru AC Cobra se v minulosti snažily oživit různé společnosti. V minulosti vznikly repliky od firem Factory Five Racing nebo Shell Valley Companies, povedeným vozem byl i Brock Coupe, což byla licencovaná verze původní Cobry Daytona. Sám Ford pak v roce 2005 představil koncept Shelby GR-1.

David Bureš
Diskuze (0)