Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sněmovna schválila rozpočet fondu dopravy na příští rok

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
Na dopravu v příštím roce půjde 94,4 miliard Kč. Přibližně polovina je vyhrazena stavbě a údržbě silnic a dálnice.

Sněmovna schválila rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok a střednědobý výhled na rok 2016 a 2017. Fond bude v příštím roce hospodařit s částkou 94,4 miliardy Kč, což je asi o 23 miliard víc než má letos. Největší podíl financí má směřovat na stavbu a údržbu silnic a dálnic. Celkem jde o 46,6 miliardy korun, se kterými by napřesrok mělo hospodařit Ředitelství silnic a dálnic.

O zhruba tři miliardy korun méně by mělo být vyčleněno pro Správu železniční dopravní cesty, která financuje výstavbu a opravy kolejí. Dalších téměř 1,9 miliardy Kč má směřovat do Ředitelství vodních cest, které se zabývá budováním infrastruktury na splavných řekách.

Podle materiálu by 44 miliard korun mělo do rozpočtu fondu dopravy přitéci z národního rozpočtu, silniční daně, výběrů mýta a z prodaných dálničních kupónů. Zbytek by měl být uhrazen z fondů evropské unie a z nevyčerpaných přebytků fondu v letošním roce. Z elektronického mýtného a dálničních kuponů by napřesrok podle odhadů mělo být vybráno 12,3 miliardy korun. Dalších 5,4 miliardy korun by mohl fond dopravy získat z výnosů ze silniční daně a 7,2 miliardy korun ze spotřební daně z minerálních olejů.

Poslanci v doprovodném usnesení vyzvali ministra dopravy Dana Ťoka, aby během příštího roku vyčlenil v rozpočtu peníze na zpracování studie a zahájil přípravu rychlého železničního spojení mezi Prahou a Ostravou, takzvanou RS 1. Sněmovna naopak neschválila návrh Karla Šidla, který navrhoval vyčlenit v rozpočtu fondu dopravy nyní 30 milionů Kč na studii proveditelnosti rychlého spojení mezi Prahou a Ostravou. Takové spojení by podle něj umožnilo cestovat z Prahy do Ostravy přes Brno za hodinu a 35 minut.

Ministr Ťok ale řekl, že už nyní je v položce rychlé spojení vyčleněno 82 milionů korun. Ministerstvo podle něj počítá s tím, že zpracuje studii proveditelnosti i dlouhodobou koncepci. Poznamenal, že je nutné podívat se na geopolitickou situaci v Evropě, aby bylo možné určit, kudy vysokorychlostní tratě povedou.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
18. 1. 2015 16:06
doprava
TAdy jsou miliardy na dopravu a ve skutecnosti to zas tak neni. Silnice a dalnice v hroznem stavu a kam teda jdou ty miliardy? Snad ne na odmeny za to nic nedelani vsem namestkum reditelum a kancelarskym myším??? Az ty miliardy budou videt na vetsine silnic a dalnic tak to bude na dopravu jinak to neni na zadnou dopravu ale na kancelarske zidle a zadky co na nich sedi.