Solaris Urbino 10,5 míří k prvním dopravcům
Polská společnost Solaris Bus & Coach nejnovější generaci modelové řady Urbino představila v září roku 2014. Na konveční provedení Urbino 12 a Urbino 18 v roce 2015 navázalo Urbino 12 electric a Urbino 12 LE. Dalším rozšířením modelové řady se stala dvojice Urbino 12 Hybrid a Urbino 12 CNG.
Veletrh Transexpo 2016 pořádaný v říjnu se pak stal místem premiéry provedení Urbino 10,5, kterou si nyní pro své vozové parky objednávají společnosti Postbus z Rakouska a PUK Komorniki Sp. z o. o. z Polska. První z této dvojice si prozatím objednal tři nové autobusy a druhý svou objednávku dvou Urbino 10,5 doplnil o šest vozidel Urbino 12.
Solaris Urbino 10,5 s celkovou délkou 10,5 m vychází z dvanáctimetrového modelu Urbino 12, od nějž se odlišuje rozvorem náprav zkráceným z 5900 mm na 4450 mm, zatímco přední a zadní část jsou beze změn. Toto řešení přispívá ke snadnému manévrování s autobusem, který je tak ideální pro nasazení do úzkých městských uliček.
Solaris Bus & Coach rakouskému dopravci dodá Urbino 10,5 s 10,8litrovým vznětovým šestiválcem PACCAR MX-11 ve specifikaci Euro 6 zatímco polská společnost pro svá vozidla zvolila pohonnou jednotku Cummins ISB6.7 250B Euro 6 o výkonu 186 kW.
Vedle pohonných jednotek se autobusy pro rakouské a polské dopravce liší i konfigurací dveří a sedadel. Postbus zvolil řešení dveří 1-2-0, což znamená jednokřídlové vpředu a dvoukřídlové vzadu, v kombinaci 26 sedadly. Polská společnost si objednala dveře v uspořádání 2-2-0 a interiér, v němž bude 23 sedadel.