V osmatřiceti letech už bys měl být přeci jen trochu zorientovaný, budiž, pokusím se to napsat tak, abys to pochopil.
V této třídě lidé kupují auto nikoliv proto že chtějí, nýbrž proto, že musí... Zde u třídy mini a v Česku jde jenom o peníze. Počítám že u vás to nebude jiné. Takže ptáš-li se naivně, proč, že se tu neprodává Fox jako Spark, je to proto, že Fox je jakousi prémií tohoto segmentu. Technikou, stylem, jízdními vlastnostmi a samozřejmě i cenou. Auto pro ty, co mají peníze (Fox je určen nikoliv na trhy Východu) na to, aby si koupili největší auto ve třídě, které současně jede jen na zde "nepraktických" třech dveřích. V tomto můžeš najít paralelu například k F500, také by tě mohlo překvapovat, že se tu takřka neprodává... jistě, spolu s Foxem je "nepraktický" a "drahý"... Tam ovšem, kde je na stole více volných peněz, tam je tabulka samozřejmě nakonfigurovaná jinak.
Pokud tedy pojmeme auta této třídy z pohledu nikoliv diktátu vlastní peněženky, nýbrž z pohledu prostornosti vnitřku, jízdních kvalit pak ano, pak máš pravdu, Fox je samozřejmě nejlepším autem třídy. Co je na tom k smíchu nechápu, ale tohle asi vysvětlíš ty ve své odpovědi, viď. Hned za Foxe bych zařadil Fiat 500. Raději ti nebudu psát důvody, abych ti v hlavě neudělal ještě větší brajgl, než tam máš.
Káčko tu má obdobné prodejní úspěchy jako Fox, a to z obdobných důvodů. Bohužel Ford jistě čekal víc... Možná by ses měl zeptat, jak je to s příbuzenstvím F500 a Káčka, abys tu tradičně nealternoval s mistRRem v roli neználka >:D
Pribuzenstvi je popsano v mem odkazu, na ktery reagujes. Jak vidim blbost u tebe stale hodne kvete. ;-)
Nove Ka se prodava par mesicu, soucasny Fox uz par let.
Co Ford cekal, ty tezko muzes vedet. ;-) Kdyz ani nevis jak se v EU presne prodava nove Ka. Nove Ka se prodava v Evrope velmi dobre jako to stare a jeho prodeje jeste urcite porostou jako u Fiesty, i v CR. U podprumerneho VW Foxe rozhodne ne.
No je to taková FiestKA, nové KAčko, na rozdíl od původního, asi nejvíc právě vedle Fiesty, přestává dávat docela smysl a až příliš si "hraje" na svou větší sestru Fiestu. Především stylem designu, ale vlastně i cenou... Komu se opravdu hodně líbí třeba F500, ale i MINI, ten ho prostě koupí a "nemůže" ani řešit praktické "detaily" jako je prostornost, 5dveř. variantu apod., při zachování požadovaného stylu. Ovšem ti co je zaujme styl nového Káčka, mají ve Fiestě mnohem praktičtější variantu se stejnou značkou, velmi obdobným stylem a za podobnou cenu, navíc
v mnohem univerzálnějším provedení...
A to může být pro dlouhodobější prodeje KAčka problém, který se určitě nevyřeší jen "dokonale naladěným" podvozkem konkurence
v podobě úspěšného "retra" F500...
P.S. Nehledě na to že styl F500 (i MINI) má přece jenom jiné grády, než tyhle "bubliny"...
Tohle neobhájíš. Fox je prostě neúspěšné auto. Srovnávej právě s F500, který je dražší než Fox a prodává se několikanásobně lépe jak u nás, tak v Evropě.
Nikoliv, můžeš ho mít jako crossku i jako sport, podívej se na můj blog, nedávno jsme mu věnovali snad 300 příspěvků (Fox, mistr elegance). Je to parádní auto. Posaď se do něho, očaruje tě velký vnitřní prostor.
GTI pokud by to bylo tak jak rikas (POKUD), proc to auto teda vyrabeli, kdyz vedi, ze v tehle cenove kategorii nenajdou kupce ? podle me to chteli zkusit a lidi jim na ten drahej blaf proste neskocili.
jinak me celkem tesi uspech suzuki splash. tohle auticko moc nevidam a koukam, ze se prodava celkem slusne. co sem tak koukal na obrazky, vypada moc hezky a jedna dvojka s 68kW by s tim mohla pekne cvicit :-)
:-):yes:
PS: Škoda že se NEvejdete do Citroën C1 - TO byste "viděla" teprve AUTO (s celkovými servisními náklady 6 t. kč. na prvních 100.000 km) ;-)
Hezké Velikonoce
Cituji"V této třídě lidé kupují auto nikoliv proto že chtějí, nýbrž proto, že musí..." kDE ŽIJETE?... Zde u třídy mini a v Česku jde jenom o peníze. Jistě,že jdejen o peníze, ale tyto vozítka jsou určená do města - druhé auto do rodiny. Samosebou to může plnit i X3, ale v Evropě to bude spíše tato kategorie...
No a ty bys zase ve svých XX/XXX letech mohl vědět, že ty "peníze" je důvod, proč třída mini vznikla (možná až na pár imageovek, kterou Fox nikdy nebyl a nebude). Takže prodávat mini za cenu pomalu limuzíny, je spíš diagnóza duševní nemoci nebo jen prostý fakt, že VW levná auta už dávno dělat neumí, i když si to vtipně dali do názvu firmy... :no:
Zacneme tim, kdo je kupcem v teto tride...nejde o rodinna auta, ta doba je v CR uz davno pryc. Jsou to velmi mladi lide, maminky, rozvazkove spolecnosti a duchodci.
Predstava, ze se jedna o jediny vuz v rodine je naprosto mylna, stejne jako tvrzeni, ze kupci v teto tride nevybiraji.
A tak se nam tu perou jednoduche tvary Pandy a fantasticka cena Sparku (videl jsem zakladni model za 109tkc!!!)...na Foxe, propadak a ostudu automobilky si nevzpomene nikdo...i v Nemecku ho potkas velmi nahodne...straslivy preslap automobilky Vw!
Citace odjinud:"...nesmysl to bude tehdy, pokud si na sebe nevydělá a nebude se prodávat. ;-) "
...
Pokud mi něco neuniklo,tak se tady diskutuje o českém trhu ke všemu za jeden měsíc a v jedné třídě...
Naprostý souhlas s Pájou ;-) a "jihoamerická kladná destinace" omluvenkou není...Nakonec je na onom kontinentu úspěšný např. Fiat s Renckem(a nedej bože s tím tady argumentovat...)...
Až si někdo bude chtít koupit Sparka, ať v sobě probudí alespoň jiskřičku rozumu a jde jinam. Spark je s přehledem nejhorší auto A segmentu a to jak užitnými a jízdními vlastnostmi, tak především bezpečností. Zabije vás v něm i měkká hlína... :-(
Probuď se radši sám, v tom samém článku píšou i o smrťáku v Nissanu, takže podle logiky primitiva Nissan nebrat, protože to je smrtelně nebezpečné auto? Jo a kdybys uměl číst, tak ho nezabila žádná měkká hlína. A kdybys nebyl i hluchej, tak policie jako příčinu nehody určila buďto usnutí nebo zdravotní problémy řidiče... :no:
Až si utřeš nudličku co ti vyběhhla ze vzteku, tak si to přečti ještě jednou, ta havárie je jen takové dokreslení situace u tohoto "auta". Píši tam, že je to nejhorší auto A segmentu a to je prostě fakt, můžeš se vztekat, jak chceš.
Pokud ti havárie z reálného života (kterou by třeba i10, Panda nebo Picanto přestálo s přeživším řidičem) nestačí, zde máš laboratorní podmínky EuroNCAP a neboj, škrtnutá hvězdička neznačí vyšší hodnost, ale riziko smrtelných zranění, jak příznačné.
Na to jak je Spark konstrukčně starý auto nedopadl v crash testech zase tak špatně. Konstrukce karoserie pochází ještě z Daewoo Matiz. Chtělo by to víc argumentů proč je Spark nejhorším autem segmentu, známej si ho v akci koupil za nějakých 140 tisíc a zatím naprosto v pohodě. Já čekám za kolik bude novej Spark, ze začátku se mi moc nelíbil, ale pokud už nechají design bez úprav, bude to dost libová kára, hlavně co se týká nezvykle dynamického designu v této třídě.
Tak samozřejmě argumentů je celá řada, ale prostě tohle auto za konkurencí zaostává v každém ohledu. Marně pátrám v paměti, že by to auto, krom ceny, bylo jakoukoliv vlastností zajímavé a nechápu rozhodnutí lidí, kteří prostě upřednostní Spark před i10, Pandou nebo Picantem. I ta kolínská trojčata jsou lepšími auty, i když tam je to v některých kritériích na pováženou. (např. kufr)
Nový spark nehodnotím, v tom jsem ještě neseděl, subjektivně jeho design je na můj vkus trochu moc hrrr ;-)
Já zas nechápu, jak někdo může srovnávat i20, který není na trhu ještě ani rok, s autem, které je na trhu již 11. rokem. Jinak k Tvé nechápavosti - Matiz/Spark je i po těch letech stále hezké až roztomilé auto za slušnou cenu, což žadný konkurent více méně nabídnout nemůže a zvlášť ne kolínská trojčata, kde třeba Aygo s 3-válcem stojí v základu prakticky dvojnásobek Sparka. :no:
BTW starý Matiz Ti přijde moc starý, nový zas moc nový. Vídím, že tobě se prostě nezavděčí... :-)
U teoretika, který se usilovně modlí k hvězdičkám NCAPu, bych nečekal, že bude dávat za vzor zrovna Pandu, která má mnohém méně bodů než Spark, nebo Picanto, které dostalo stejně bodů jako Spark (BTW předešlá generace Matize dostala v roce 2000 plné 3*, jak tak koukám, tedy stejně jako o mnoho let mladší Picanto nebo Panda). Ale jinak máš určitě "pravdu". Za to, že se děda nepřipoutal a vypadl z auta, když usnul, vjel do protisměru a pak lítal vzduchem, za to určitě můžou ty tvoje teoretické hvězdičky... 8-s Mezi námi - kdo si myslí, ze auta segmentu A se kupují kvůli bezpečnosti, je naivní zrovna jako ty hvězdičky. Přesto je mi samozřejmě líto, že Tvůj favorit se plácá na chvostu tabulky oblíbenosti a musels tedy honem rychle vypotit nějakou špínu na několikaletéto dominátora A třídy... :-)