Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v březnu 2009: Návrat Chevroletu Spark na první příčku mezi minivozy

Chevrolet Spark
Chevrolet Spark
Chevrolet Spark
Chevrolet Spark
8 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (34)
V kategorii minivozů letos zuří bitva – po prvenství Hyundaie i10 a Fiatu Panda se v březnu radoval Chevrolet z úspěchu letitého Sparku.

V březnu 2009 bylo zaregistrováno celkem 809 nových minivozů, což je oproti stejnému měsíci roku 2008 nárůst o 112 kusů, tedy o 16,1 %. Celý trh osobních a lehkých užitkových vozů se přitom v březnu meziročně zmenšil o 12,5 %.

Korejská jiskřička si ve třetím měsíci připsala celkem 189 registrací, italský medvídek jich měl o 19 méně. Na třetím místě najdeme opět Suzuki Splash se 136 vozy, čtvrtá příčka patří Hyundai i10, který má na kontě 103 kusů. Páté je Picanto s 90 vozy, šestý Peugeot 107 se 47 registracemi. Sedmé je další kolínské trojče Citroën C1 s 25 kusy, osmý je Fiat 500 se 14 vozy, devátý Renault Twingo s 12 kusy a první desítku uzavírá Opel Agila, který zvolilo 10 zákazníků. Prodej Toyoty Aygo brzdí atraktivní akční ceník většího Yarise.

Jak se u nás prodávala auta v březnu a v prvním čtvrtletí roku 2009?
Český trh v březnu 2009: Pořadí značek

V porovnání s třetím měsícem loňského roku vypadá situace takto: Spark si pohoršil o 11,7 % z 214 kusů, Panda si polepšila o 58,9 %, před rokem bylo nově zaregistrováno 107 vozů. U Splashe a i 10 srovnání zatím chybí, registrace Picanta vzrostly o 6 vozů, tedy 7,1 % (z 84). Peugeot 107 si také polepšil o tři auta (loni 44, letos + 6,8 %). Pokles zaznamenal Citroën C1, a to o 32,4 % (v březnu 2008 37 vozů). Fiat 500 ztratil 2 auta (- 12,5 %), registrace Renaultu Twingo se propadly o mohutných 70 % (ze čtyř desítek vozů), Agila naopak získala 233,3 % (z 3 loňských kusů, ale tehdy šlo ještě o starou generaci).

Propadákem je opět Atos Prime s poklesem o 98,3 %, tam samozřejmě porovnání poněkud pokulhává, neboť se stále doprodávají poslední kusy. Na druhém místě této statistiky je Smart ForTwo (- 92,9 %, loni 14 vozů), třetí je VW Fox s pádem o 75 % (ze 4 kusů). V žebříčku vzestupů patří první místo Fordu Ka, také v jeho případě jde nejen o meziroční, ale i mezigenerační srovnání (letos + 300 %, z 1 na 4 kusy).

Třída mini, registrace na českém trhu v březnu 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období3/20091-3/20093/20091-3/2009
1.Chevrolet SPARK18933323,4%18,5%
2.Fiat PANDA17038921,0%21,6%
3.Suzuki SPLASH13625316,8%14,1%
4.Hyundai i 1010324812,7%13,8%
5.Kia PICANTO9021911,1%12,2%
6.Peugeot 107471205,8%6,7%
7.Citroën C125753,1%4,2%
8.Fiat 50014391,7%2,2%
9.Renault TWINGO12451,5%2,5%
10.Opel AGILA10161,2%0,9%
11.Toyota AYGO5410,6%2,3%
11.Ford KA460,5%0,3%
13.Hyundai ATOS260,2%0,3%
14.Smart FORTWO150,1%0,3%
15.Volkswagen FOX130,1%0,2%
-CELKEM8091798100,0%100,0%

V celkovém pořadí od ledna vede Panda s 389 kusy před Sparkem s 333, na třetí příčku se vyhoupl Splash od Suzuki (253). i 10 pak klesla ze druhého na čtvrté místo s 248 vozy a pátá je Kia Picanto s 219 kusy. První pětka svým pronásledovatelům uniká, šestý Peugeot 107 má za první tři měsíce jen 120 registrací, ostatní jsou pod stokusovou hranicí. Vedoucí Panda má podíl ve třídě 21,6 %, Spark 18,5 %, Splash 14,1 %, i 10 13,8 % a Picanto 12,2 %. Meziročně si dosavadní lídr polepšil o 53,1 %, ostatní dva porovnatelní zástupci Top 5 mají na kontě poklesy, Spark o 41,3 % a Picanto o 20,9 %. Klesl i celý trh, a to o 103 kusů z loňských 1901, tedy v procentuálním vyjádření o 5,4 %. Březen byl však velmi silným měsícem, takže se celkový propad trhu zmenšuje.

Miniauta se vznětovými motory se v březnu vůbec neprodávala, užitkoví trpaslíci mají na kontě jeden kus, kterým byl zároveň jediný nově zaregistrovaný VW Fox.

Vstoupit do diskuze (34)