Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v březnu 2009: Návrat Chevroletu Spark na první příčku mezi minivozy

Aleš Dragoun
Diskuze (34)
V kategorii minivozů letos zuří bitva – po prvenství Hyundaie i10 a Fiatu Panda se v březnu radoval Chevrolet z úspěchu letitého Sparku.

V březnu 2009 bylo zaregistrováno celkem 809 nových minivozů, což je oproti stejnému měsíci roku 2008 nárůst o 112 kusů, tedy o 16,1 %. Celý trh osobních a lehkých užitkových vozů se přitom v březnu meziročně zmenšil o 12,5 %.

Korejská jiskřička si ve třetím měsíci připsala celkem 189 registrací, italský medvídek jich měl o 19 méně. Na třetím místě najdeme opět Suzuki Splash se 136 vozy, čtvrtá příčka patří Hyundai i10, který má na kontě 103 kusů. Páté je Picanto s 90 vozy, šestý Peugeot 107 se 47 registracemi. Sedmé je další kolínské trojče Citroën C1 s 25 kusy, osmý je Fiat 500 se 14 vozy, devátý Renault Twingo s 12 kusy a první desítku uzavírá Opel Agila, který zvolilo 10 zákazníků. Prodej Toyoty Aygo brzdí atraktivní akční ceník většího Yarise.

Jak se u nás prodávala auta v březnu a v prvním čtvrtletí roku 2009?
Český trh v březnu 2009: Pořadí značek

V porovnání s třetím měsícem loňského roku vypadá situace takto: Spark si pohoršil o 11,7 % z 214 kusů, Panda si polepšila o 58,9 %, před rokem bylo nově zaregistrováno 107 vozů. U Splashe a i 10 srovnání zatím chybí, registrace Picanta vzrostly o 6 vozů, tedy 7,1 % (z 84). Peugeot 107 si také polepšil o tři auta (loni 44, letos + 6,8 %). Pokles zaznamenal Citroën C1, a to o 32,4 % (v březnu 2008 37 vozů). Fiat 500 ztratil 2 auta (- 12,5 %), registrace Renaultu Twingo se propadly o mohutných 70 % (ze čtyř desítek vozů), Agila naopak získala 233,3 % (z 3 loňských kusů, ale tehdy šlo ještě o starou generaci).

Propadákem je opět Atos Prime s poklesem o 98,3 %, tam samozřejmě porovnání poněkud pokulhává, neboť se stále doprodávají poslední kusy. Na druhém místě této statistiky je Smart ForTwo (- 92,9 %, loni 14 vozů), třetí je VW Fox s pádem o 75 % (ze 4 kusů). V žebříčku vzestupů patří první místo Fordu Ka, také v jeho případě jde nejen o meziroční, ale i mezigenerační srovnání (letos + 300 %, z 1 na 4 kusy).

Třída mini, registrace na českém trhu v březnu 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období3/20091-3/20093/20091-3/2009
1.Chevrolet SPARK18933323,4%18,5%
2.Fiat PANDA17038921,0%21,6%
3.Suzuki SPLASH13625316,8%14,1%
4.Hyundai i 1010324812,7%13,8%
5.Kia PICANTO9021911,1%12,2%
6.Peugeot 107471205,8%6,7%
7.Citroën C125753,1%4,2%
8.Fiat 50014391,7%2,2%
9.Renault TWINGO12451,5%2,5%
10.Opel AGILA10161,2%0,9%
11.Toyota AYGO5410,6%2,3%
11.Ford KA460,5%0,3%
13.Hyundai ATOS260,2%0,3%
14.Smart FORTWO150,1%0,3%
15.Volkswagen FOX130,1%0,2%
-CELKEM8091798100,0%100,0%

V celkovém pořadí od ledna vede Panda s 389 kusy před Sparkem s 333, na třetí příčku se vyhoupl Splash od Suzuki (253). i 10 pak klesla ze druhého na čtvrté místo s 248 vozy a pátá je Kia Picanto s 219 kusy. První pětka svým pronásledovatelům uniká, šestý Peugeot 107 má za první tři měsíce jen 120 registrací, ostatní jsou pod stokusovou hranicí. Vedoucí Panda má podíl ve třídě 21,6 %, Spark 18,5 %, Splash 14,1 %, i 10 13,8 % a Picanto 12,2 %. Meziročně si dosavadní lídr polepšil o 53,1 %, ostatní dva porovnatelní zástupci Top 5 mají na kontě poklesy, Spark o 41,3 % a Picanto o 20,9 %. Klesl i celý trh, a to o 103 kusů z loňských 1901, tedy v procentuálním vyjádření o 5,4 %. Březen byl však velmi silným měsícem, takže se celkový propad trhu zmenšuje.

Miniauta se vznětovými motory se v březnu vůbec neprodávala, užitkoví trpaslíci mají na kontě jeden kus, kterým byl zároveň jediný nově zaregistrovaný VW Fox.

Aleš Dragoun
Diskuze (34)
Avatar - DaewooMaster
15. 4. 2009 15:47
Re: Spark nebrat
Já zas nechápu, jak někdo může srovnávat i20, který není na trhu ještě ani rok, s autem, které je na trhu již 11. rokem. Jinak k Tvé nechápavosti - Matiz/Spark je i po těch letech stále hezké až roztomilé auto za slušnou cenu, což žadný konkurent více méně nabídnout nemůže a zvlášť ne kolínská trojčata, kde třeba Aygo s 3-válcem stojí v základu prakticky dvojnásobek Sparka. :no:

BTW starý Matiz Ti přijde moc starý, nový zas moc nový. Vídím, že tobě se prostě nezavděčí... :-)

[odkaz] [odkaz]
Avatar - DaewooMaster
15. 4. 2009 15:34
Re: Spark nebrat
U teoretika, který se usilovně modlí k hvězdičkám NCAPu, bych nečekal, že bude dávat za vzor zrovna Pandu, která má mnohém méně bodů než Spark, nebo Picanto, které dostalo stejně bodů jako Spark (BTW předešlá generace Matize dostala v roce 2000 plné 3*, jak tak koukám, tedy stejně jako o mnoho let mladší Picanto nebo Panda). Ale jinak máš určitě "pravdu". Za to, že se děda nepřipoutal a vypadl z auta, když usnul, vjel do protisměru a pak lítal vzduchem, za to určitě můžou ty tvoje teoretické hvězdičky... 8-s Mezi námi - kdo si myslí, ze auta segmentu A se kupují kvůli bezpečnosti, je naivní zrovna jako ty hvězdičky. Přesto je mi samozřejmě líto, že Tvůj favorit se plácá na chvostu tabulky oblíbenosti a musels tedy honem rychle vypotit nějakou špínu na několikaletéto dominátora A třídy... :-)
15. 4. 2009 00:13
Re: Spark nebrat
Na to jak je Spark konstrukčně starý auto nedopadl v crash testech zase tak špatně. Konstrukce karoserie pochází ještě z Daewoo Matiz. Chtělo by to víc argumentů proč je Spark nejhorším autem segmentu, známej si ho v akci koupil za nějakých 140 tisíc a zatím naprosto v pohodě. Já čekám za kolik bude novej Spark, ze začátku se mi moc nelíbil, ale pokud už nechají design bez úprav, bude to dost libová kára, hlavně co se týká nezvykle dynamického designu v této třídě.
Avatar - DaewooMaster
13. 4. 2009 17:35
Re: Spark nebrat
Probuď se radši sám, v tom samém článku píšou i o smrťáku v Nissanu, takže podle logiky primitiva Nissan nebrat, protože to je smrtelně nebezpečné auto? Jo a kdybys uměl číst, tak ho nezabila žádná měkká hlína. A kdybys nebyl i hluchej, tak policie jako příčinu nehody určila buďto usnutí nebo zdravotní problémy řidiče... :no:
12. 4. 2009 19:43
Re: Fox - špička triedy
:yes: :yes: