Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spokojenost zákazníků se servisy roste, nejlépe jsou na tom majitelé Lexusů

David Bureš
Diskuze (7)
Z běžných značek jsou američtí zákazníci velice spokojeni se servisy GMC nebo Mini, mezi těmi prémiovými je na tom nejlépe Lexus.

Investice automobilek do kvality servisů se vyplácí. Vyplývá to z již tradičního výzkumu společnosti J. D. Power and Associates sledujícího spokojnost amerických zákazníků se servisy.

Studie zjišťuje spokojenost zákazníků aut starých do tří let, kteří navštíví servis kvůli opravě vozidla nebo kvůli jeho prohlídce. Posuzováno je pět faktorů – kvalita služeb, zahájení servisu, poradenské služby, zařízení servisu a odtah vozu. Výsledky jsou zpracovány na základě odpovědí více než 91.000 majitelů aut.

Spokojenost amerických zákazníků s kvalitou servisů výrazně vzrostla, růst zaznamenalo všech pět kategorií. Z 30 hodnocených značek si proti loňsku polepšilo 28 z nich.

Na tisícibodové škále vyrostla spokojenost klientů na 797 bodů, což je o 10 bodů více než loni. Podle výsledků studie roste také rozdíl mezi autorizovanými servisy a nezávislými. Spokojenost s oficiálním servisem je o 44 bodů vyšší než s neoficiálním, což je o šest bodů více než loni.

Ředitel J. D. Power and Associates Chris Sutton tvrdí, že rostoucí spokojenosti pomáhají také investice dealerů do sektorů, kterých si zákazníci všímají. Zlepšily se například místa, kde klienti čekají na vůz. Prodejci rovněž kladou větší důraz na roli servisního poradce.

Podle studie navštěvují američtí zákazníci servis průměrně 2,6krát za rok, nejčastěji kvůli prohlídce. Poměr prohlídek nad opravami roste, loni činily 77 procent návštěv servisu, zatímco před dvěma lety 63 procent. To dokazuje, že se spolehlivost aut postupně zvětšuje.

Pokud se nevezmou v potaz bezplatné prohlídky, zaplatili loni klienti amerických servisů během jeho návštěvy v průměru 118 dolarů (cca 2300 Kč), což je o sedm dolarů (140 Kč) méně než loni. Nezávislé opravny jsou samozřejmě výrazně levnější, zde zákazníci průměrně zaplatili 44 dolarů (860 korun).

Mezi značkami, které J.D. Power and Associates označuje za masové, nejlépe dopadl výrobce SUV a terénních aut GMC. Jeho zákazníci chválili služby servisního poradce, zařízení servisu či kvalitu služeb.

Stupně vítězů doplňují druhé Mini a třetí Buick. Nejhůře z masových značek dopadl Jeep.

J. D. Power – žebříček spokojenosti (masové značky)
Poř.ZnačkaPočet bodůSlovní hodnocení
1.GMC819Mezi nejlepšími
2.Mini810Lepší než většina
3.Buick809Lepší než většina
4.Chevrolet806Lepší než většina
5.Volkswagen804Lepší než většina
6.Nissan797Lepší než většina
7.Hyundai794Průměr
8.Honda792Průměr
9.Ford786Průměr
10.Chrysler784Průměr
11.Mitsubishi781Průměr
12.Toyota780Průměr
13.Scion776Průměr
14.Kia774Zbytek
15.Mazda772Zbytek
16.Subaru772Zbytek
17.Dodge762Zbytek
18.Ram759Zbytek
19.Jeep752Zbytek

Mezi prémiovými značkami se jako již tradičně dařilo Lexusu, který tento výzkum ovládl již popáté v řadě. Nejvíce je na servisech této značky oceňováno jejich vybavení nebo kvalita služeb.

Oproti loňskému roku si z prémiových značek nejvíce polepšil Land Rover, a to o 29 bodů. Britská automobilka však má stále co zlepšovat, mezi prémiovými značkami byla poslední. Na předposlední Volvo ztratila pět bodů.

J. D. Power – žebříček spokojenosti se servisy (luxusní značky)
Poř.ZnačkaPočet bodůSlovní hodnocení
1.Lexus862Mezi nejlepšími
2.Cadillac858Lepší než většina
3.Jaguar856Lepší než většina
4.Acura852Lepší než většina
5.Infiniti848Průměr
6.Audi846Průměr
7.BMW842Průměr
8.Lincoln840Průměr
9.Mercedes-Benz832Zbytek
10.Volvo830Zbytek
11.Land Rover825Zbytek

David Bureš
Diskuze (7)
20. 3. 2013 22:02
Re: Jiná studie
No to mně až tak zajímavý nepřipadá.
Tomu se říká patriotismus, čili preference domácích značek.

Spíš bych bral v potaz z těch studií pořadí ''nedomácích'' značek
;-)

Japonské produkci zdar
Avatar - Ham.
18. 3. 2013 22:29
Re: Jiná studie
Zajímavé je, že v Evropě jsou US značky na chvostu (Chevrolet, Opel, Ford) a VW v nadprůměru :-)
Avatar - Barrichello
18. 3. 2013 10:06
Re: Jiná studie
Zajímavý je to, že je úplně fuk která statistika J.D.Power to je, ale pokud jde o ty týkající se US trhu je koncern VW vždy tak 2-5 od konce.

Takže ono to nebude jen servisem, že.
Jinak ty auta sou ze 60-70% stejný.
Avatar - Ham.
17. 3. 2013 22:46
Re: Jiná studie
US jsou zajímavé, ale pro Evropu, kde jsou jiné modely i jiná kvalita servisu značek nepodstatné. Zajímavé a podstatné jsou největší evropské země.
[odkaz]
[odkaz]
17. 3. 2013 22:16
Jiná studie
Tady v článku je vše pěkně uvedeno v tabulkách.
U hodnocení kvality tomu tak na auto.cz bohužel nebylo..
Takže pro jistotu:
[odkaz]
To je ta nejpodstatnější studie o tom jestli je zákazník spokojen s tím co si koupil.
Nejlépe dopadají japonské značky. Pro zajímavost VW je na 31. ze 34 míst. :-)
Pro mě je tohle to, podle čeho bych se řídil především při výběru auta.