Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šrotovné v USA startuje, vláda přispívá 3.500 až 4.500 USD

redakce AUTO.CZ
Diskuze (32)
Spojené státy zahájily program šrotovného na podporu prodeje aut. Vláda celkem vyhradila na program jednu miliardu USD (18 miliard Kč).

Spotřebitelé mohou při koupi úspornějšího osobního nebo lehkého užitkového vozu výměnou za starší vůz získat až 4500 USD (zhruba 80.800,- Kč).

Podmínky programu "Cash for clunkers" (peníze za rachotiny) stanovují několik různých kategorií aut a jim odpovídající částky věnované státem. Staré vozidlo musí být vyrobeno v roce 1983 nebo později, musí mít kombinovanou spotřebu 18 mpg nebo méně (tj. 13 l/100 km nebo více) a musí být registrováno na občana žádajícího příspěvek nejméně 12 měsíců. Odevzdaná auta budou sešrotována.

U nákupu osobního auta je podmínkou, že kombinovaná spotřeba musí být nejméně 22 mpg. Je-li rozdíl mezi spotřebou nového a starého 4 až 9 mpg, dostane žadatel 3500 USD od státu, u rozdílu 10 mpg a více pak výše zmíněných 4500 USD. Obdobný model funguje také na pickupy a lehká užitková vozidla, přičemž platí i pro kategorii Heavy Duty se spotřebou 15 mpg a více (15,7 l/100 km a méně).

Vláda odhaduje, že díky šrotovnému by se mohlo prodat až 220.000 nových aut, což je asi 12 aut na jednoho prodejce ve Spojených státech. Program však zřejmě nezvýší výrobu, pokud se Kongres nerozhodne celkovou částku na program šrotovného zvýšit. Ten tuto možnost nevyloučil, pokud bude program úspěšný.

Spojené státy již poskytly miliardy dolarů na pomoc zkrachovalým automobilkám General Motors a Chrysler Group. Podmínky programu šrotovného stanovilo ministerstvo dopravy tak, aby pomohly i prodeji vozů firem GM, Chrysler a Ford. Nejvíce úsporných osobních vozů v USA prodají japonské firmy Toyota Motor a Honda Motor, napsala agentura Reuters.

Podle údajů společnosti Autodata prodej automobilů ve Spojených státech klesl v červnu o 28 procent, což byl nejmenší pokles za devět měsíců. Analytici předpokládají, že prodej automobilů ve Spojených státech v celém letošním roce dosáhne 9,69 milionu vozů. V loňském roce se v USA prodalo 13,2 milionu aut.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (32)
Avatar - Romman
1. 8. 2019 16:04
Zrušit a odebrat státní podpory federální.
Ušetříte vysoké úspor na šrotovné a na ministerstvech a sociální dávek.
29. 7. 2009 23:21
Re: to se nám vylouplo chytrých ekonomu
Reakci máš kousek níž
29. 7. 2009 23:18
Re: Prečo NIE pre šrotovné:
Tak nějak bych to i já viděl je tam spousta přímých i nepřímých daní které by stát jinak nedostal. Btw já jsem si koupil nové auto a na šrotovné nečekám a to jsem káru bral cash takže mně nikdo nemůže podezřívat z toho že bych fandil šrotovnému jelikož mám z něj úžitek.Ale je třeba si uvědomit že je opravdu najednou mnoho ekonomů kteří vidí že stát něco vydá ale je fakt ře ti lidi co šrotovné dostanou už jej dávno zaplatili ze svých daní které jsou nemalé. Vemte si člověka který běžně auto používá a kupuje benzín či naftu ceny těchto komodit a spotřební daň každý kdo z nás jezdí denně a celkem dost už na daních zaplatil né šrotovné ale i pár celých aut.
Avatar - white label
28. 7. 2009 22:34
Re: Kto kritizuje, že predávajú tie ich "trucky".
přesně tak..
28. 7. 2009 22:31
Re: No ten plus je skôr veľké mínus.
Dívat se na to z pohledu DPH je trochu krátkozraké. Státu klesnou výnosy na DPH, ale druhou věcí je to, že velká část aut koupených přes šrotovné je na leasing nebo na spotřebitelský úvěr. U nás všemocná automobilová lobby v čele s panem Jahnem si vydupe šrotovné, které nic neřeší, jenom problémy oddálí a posléze prohloubí. Lidi budou mít auta, které svou hodnotou ani zdaleka nesplatí dluhy, které vzniknou ve chvíli, kdy nebudou (např. kvůli ztrátě práce) splácet a máte problémy, které jsou dost nepříjemné. A to je jenom jeden důvod, proč šrotovné ne. Nutí to lidi do kroků, které by normálně odložili na dobu, kdy budou vhodnější. Vím, že si to každý musí přebrat a vědět, jestli to zvládne, ale stát tady není pro udržení zisků silných firem.