Je to smutné, ale je to fakt... i když je to pro mnohé modla o odpustí ji zrychlení na úrovni Š.Felicie, pro mne taky bývalo Subaru "lepší automobilkou", ale dnes se k Evropě odvrací zády.
Jezdíval jsem kdysi hatchbackovým STi, to auto bylo ošklivé, ale strašně charizmatické, dnes mu bohužel ujede nejeden silnější Golf a i u toho umí dobře vypadat.
Jezdil jsem Foresterem a Outbackem, dokonce i v málo vídaných H6 a 2.5T v letech 2007-2008, auta byla jiná, motory byly jak se dnes říká potentní, dobře ovladatelná, zábavná,pak jsem přesedl do novějšího Foresteru a Outbacku a auta jakoby něco ztratila a upřímě, mezi novým Outbackem a auty jako VW Alltrack, XC70 nebyl na silnici velký rozdíl, navíc měla spolehlivější a výkonnější nafty.
Chápu, proč lidi sáhnou za své peníze do řad konkurence, která jim nabídne něco, co vypadá bohužel líp, je rychlejší a mnohdy i spolehlivější (bavím se o naftě, ale i benzinové 2.5ky ztratily něco z výkonu a charakteru v průběhu let).
Nevím, jestli Evropa nutila Subaru dělat prapodivný dizajn ?
Líbí se mi, jak se vše okolo nás svádí na Evropu-EU, za všechno špatné může EU, vždy někdo jiný, ale můžeme si za to sami. Vybíráme si auta taková, která nám vyhovují, málo žerou, jsou hezká a dobře jedou...kdo toto pochopil, ten prodává...
Rád bych se zeptal, čím jsi v roce 2019 v ČR omezen ? Co ti ta zlá EU zakazuje ? Můžeš si koupit auto jaké chceš, jíst co chce, můžeš jet kam chceš a pracovat i studovat co chceš, pokud na to máš skills...
Pánové diskutujete tu krásně. Spousta US modelů (neříkám že všechny) má evropskou homologaci i přesto, že se do zemí EU oficiálně nevozí, protože se prodávají v koloniích evropských zemí (platí pro ně stejné předpisy jako u nás) a legislativně včetně papírování je nákup stejně náročný jako kupovat bavoráka v Mnichově. Jen je nutné připočíst cenu za dopravu, cenu za návštěvu prodejce (můžete spojit s dovolenou) a počítat s se zdlouhavým procesem vrátky DPH (pokud nekupujete jako plátce DPH). Asi před rokem jsem to probíral s jedním polákem, který si takhle dotáhl forda F150.
Promin, ale podle me ta otazka byla trochu hloupa.
Prirovnani se mne sice taky dvakrat nelibilo.
Ale i v kontextu s timto clankem se da pochopit.
Jestli se ti nelibi zminovat koncentracni tabory - chapu.
Jestli myslis otazku doslova, tak ne ;-)
Za me - nabidka evropskych aut je katastrofalni. Bez orientace na delsi budoucnost.
Snad krome Renault Zoe.
Evropsky motory jsou vetsinou slozity a nespolehlivy. O problemech s emisema snad ani psat nemusim.
Hybridy v podstate zadny. EV - krome Renaultu slaby.
Ja jsem EU optimista. Nicmene v autech byl vliv koncernu, ostatne jako v jinych oblastech, prilis silny.
Prijde mi, ze EU haji (snazi se - pochopitelne) zajmy evropskych automobilek.
Nicmene vysledek je.. jako v pripade dieselu kontraproduktivni.
A jako obvykle izolace (podpora dieselu mirnejsimi emisnimi normami a ke vsemu jejich neduslednou kontrolou a tim padem nedodrzovanim) vede k zaostalosti. 8-s
nějak ses v tom zamotal.
Reagoval jsem na pradědu, jehož odpoveď na Ozzyho "Ty jsi do Evropy spadl z helikoptéry teprve včera, že?" mi připadá pravě hloupá, a chtěl jsem po něm odpovědi na Ozzyho otázky "Rád bych se zeptal, čím jsi v roce 2019 v ČR omezen ? Co ti ta zlá EU zakazuje ?", které mi právě jako hloupé vůbec nepřipadají. Dodatek "Opravdu se cítíš jako žid v koncentráku?" od Ozzyho byl pouze reformulací předchozího pradědova komentu.
Jinak s druhou polovinou příspevku vesměs souhlasím, jen s tlakem na dízly se ukazuje, že je vlastně produktivní - moderní dízly jsou dnes čistší než benzíny.
V čem tě EU omezuje. Nikdo ti nebrání dovézt si auto individuálně. Evropa je pro Subaru okrajový trh a proto neplýtvá energií na rozšiřování prodejů. Né každý výrobce musí chtít rostoucí prodeje.
Protože jsme malý trh a muselo by vynaložit obrovské náklady, aby se našemu trhu přizpůsobilo, což je nerentabilní. Tady si cestu obšlápl koncern VW nejlépe a je to vidět na prodejích.
To je jako brečet, proč se tady nekonzumuje tolik rýže a nudlí, jako v Asii, nebo hovězího, jako v USA........ 8-s
Ty jsi znalec! Hotový ekonom a sociolog! V těch tvých 750 mil. obyvatel máš i Rusko, Turecko a další euroasijské státy, které jsou z hlediska prodejů aut trošku jiný svět než civilizovaná Evropa.
Ať se nehádáte, tak EU má půl mld. obyvatel. Foukaný litr jede líp než 1,6 atmo, ale mohli lehce foukat tu 1,6ku a meli by parádní motor, pak ještě místo cvt šroubovák Aisin a najednou by nemusel nikdo žvanit, že je Evropa pro Subaru malý trh. Tak to spíše vypadá, že Evropa je pro Subaru moc náročný trh.
Protože tu lidé chtějí jezdit stylem "Třista z místa di náruče...." a nejlépe s co nejmenším motorem, aby to moc nežralo a stálo to pár korun. A přitom 90% řidičů si myslí, že umí dobře řídit.
Dalším důvodem je skutečnost, že výrobní kapacity Subaru jsou pevně dané a holt na Evropu nic nezbude i když by poptávka v Evropě byla. Mimochodem i ta Impreza 1.6 nešla koncem roku ani objednat, protože přidělená kvóta pro rok 2018 byla vyčerpaná.
Evropa si myslí, že troškou emisí zachrání svět Sice asijské státy jako Čína, Vietnam a další státy se*ou všechen bordel do moře, netřídí a na nějaké emise tam každý z vysoka...takže reálný dopad našich norem je takový, že na ekologii se nic nezmění, jen si zničíme automobilový průmysl.
A něco jako "být vzorem" ti nic neříká? Ať se to to líbí nebo ne, Evropa má v zahraničí stále skvělé renomé. Přece nemůžeme na vše rezignovat s tím, že to nedělají ani ostatní. Jseš rodič? Vše, co před dětmi děláš, budou nejspíš opakovat po tobě, to špatný i to dobrý. Zde je to stejný princip.
Takže abychom šli vzorem, který ale nenásledují, si máme zničit vlastní část průmyslu? A vedle toho tu máme zaoceánské lodě, které mají emise jedna jako 150 000 dieselů za celý rok, každý den v obchodě ovoce, co putovalo přes celou zeměkouli...ale přitom budeme obhajovat Euro 6.2 a plácat se po zádech? To je pozérství a jen maska.
Takhle to ale bylo vždy. Nikdy to nebude optimální, ale čím více lidí se snaží, tím lépe. Já přece nebudu rezignovat na zodpovědný zpusob života jen proto, že někde jezdí zaoceánské lodě.
To by šlo...jenže Bureš.
Patlal se s tímhle článkem - překládal většinu věcí z cizojazyčného webu, jak jinak.
No a narazil na "překladatelský oříšek"...Connecting Rod
(něco jako metelesku blesku)
Connecting - spojovací
Rod - tyč
Takže takhle to asi vzniklo. O nějaké další kontrole nebo práci nějakého editora se na tomto serveru snad ani nemusíme bavit.
>:D:-!
Do diskuze pod Toyotou Corolla jsem vyvracel to, ze se prodava jen na zaostalych trzich.
A sice tim, ze velke procento se prodava v USA.
S poznamkou, ze to je podle me nejnarocnejsi trh sveta ;-)
[odkaz]
No, príma. A co tě zajímá? Jestli jsem po dvou týdnech změnil názor?
Na základě toho, že Subaru tohle auto do Evropy nepošle? A to má být důkaz, že je USA trh náročnější, než Evropský? >:D
Subaru do Evropy posílá - no, to co sem posílá. Evropani to moc nechtějí, amíci to kupují jak diví. Tak i tenhle "bonbónek" pošlou jen amíkům.
Nemám to Subaru za zlý, chápu to, ale jako důkaz údajné větší náročnosti USA trhu to vážně nevidím.
P.S. Mimochodem, tak mě napadá - vážně má být důkazem tohle ukrutně zaostalý auto? Se spalovacím motorem? S obrovskými emisemi? Bez elektrického pohonu? Pro "nejnáročnější trh"? :-O
Jj v Evrope si muzes nakonfigurovat trivalec s radiem z nejvyssi vybavy, ale zase treba bez adaptivniho tempomatu. A za priplatek digitalni displej. A za dalsi priplatek UI asistentku. To je panecku vyhoda.
A ten trivalec si muzes vybrat mezi peti vykonovejma variantama :-)
A nejsilnejsi bude 4x4, v kombiku :yes:
A sice je to nepohodlny, ale zase to hodne uveze..
A hlavne - ma to nejvic nejlepsi slicovani.
PS Tohle ukrutne zaostale auto (jestli myslis Subaru z clanku) ma alespon pro petrolheada smysl. Narozdil od Kodiaq RS. Jinak obrovsky emise mam prirozene na mysli predevsim dieselovy podvodny..
Já mám velmi často pocit, že ty hodnotíš vyspělost aut podle emisí - aspoň to tak pořád píšeš. Přitom za litrový tříválce nevděčíme touze ubohých hloupých evropských řidičů, ale velmi přísným emisním požadavkům evropské vrchnosti. Která nás do budoucna nereálným snížením emisí v podstatě nutí k EV. A ty, místo abys jásal, náhle vykládáš, jak jsme vlastně zaostalí. Na rozdíl od amíků, ke kterým se pořád vozí z celého světa auta s motory, které jsou v Evropě emisně neprůchozí. Teda na naftu jsou o něco přísnější. Takže ti jde jen o naftu? Leží ti pořád v hlavě bl.bá naftová oktávka, kterou se tu často oháníš? Nějak ti nerozumím. Ne první pohled to vypadá jako nějaká selektivní slepota - co se ti líbí je ok (např. Subaru STI), i když má vysoký emise. Měl by sis v klidu promyslet, co vlastně chceš, jaký názory vlastně zastáváš. Ať to nedopadá jako v diskuzi pod X5. :-)
No je videt, ze uz se trochu zname :-)
Nejdriv k tem emisim: EU vzdy kladla duraz na CO2, coz mi tolik nevadilo.
Bohuzel cesta, kterou se vydaly evropske automobilky - diesel, bylo to nejhorsi z hlediska emisi ohrozujici zdravi (napr. NOx)
Dalsi pro me nepritazliva cesta jsou turbomoturky s mizernou spolehlivosti.
Asijske (Japonsko, Korea) reseni mne prijde mnohem lepsi - hybridy.
Ale to uz neni o EU, ale o mistnich (nemeckych) automobilkach, jejich kartelech, lobbingu, podvodech atd.
Jinak zkus si precist tu diskuzi u X5 do konce, mozna pochopis ;-)
[odkaz]
Evropsky automobilky jsou na chvostu v inovacich vlastni vinou, potrebou okamziteho zisku a nulovou ochotou riskovat neco noveho (viz predevsim VW). Z toho nemuzeme vinit EU!
A kdyz bych jeste porovnaval EU a USA, tak vozovy park je mi zde mnohem blizsi. Nesmyslny pick-upy v USA to je nehorazny plytvani. Asi to budes zase tezko chapat :-) Ale ja nemam vyhraneny nazor ani na EU ani na USA.
EU se snazi vic o globalni ochranu. A bohuzel hrube zanedbala lokalni emise.
USA klima neresi. Ale zase ma na lepsi urovni lokalni skodlive emise. A ochrana spotrebitele je tam na mnohem vyssi urovni. Tam je zakaznik opravdu pan. Tady vladnou koncerny.
PS Naftova Oktavka mi samozrejme v hlave lezi, kdyz ji mame ve firme jako pool auto a ja s ni obcas jezdim. 1.6 TDI je charakterem jeden z nejhorsich motoru ktery znam. Treba prevodovka (odstupnovanim) a odezva na plyn je asi to nejhorsi co jsem kdy zazil. 5i kvalt tragedie - ve meste musis jet na trojku. A celkovy komfort - odpruzeni, akusticky, nebo to o co se opira prava noha - to je tragedie u zanovniho auta za pul milionu. A o tom, kolikrat prekracuje EU6-C normu NOx - skoda slov.
A to nemluvim o tom, kdyz potkam nejaky starsi diesel na silnici - vetsinou samozrejme Oct ;-)
Vysvetlil jsem to srozumitelne :-) ?