Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Subaru STI S209 je nejsilnější estéíčko v historii. Do Evropy bohužel nezamíří

Nejsilnější STI historie používá vyladěný boxer o objemu 2,5 litru. Určeno je exkluzivně pro americké zákazníky.
Zpět na článek
Avatar - Ozzman
15. 1. 2019 10:11
Do Evropy pouze s atmo 1.6
Je to smutné, ale je to fakt... i když je to pro mnohé modla o odpustí ji zrychlení na úrovni Š.Felicie, pro mne taky bývalo Subaru "lepší automobilkou", ale dnes se k Evropě odvrací zády.

Jezdíval jsem kdysi hatchbackovým STi, to auto bylo ošklivé, ale strašně charizmatické, dnes mu bohužel ujede nejeden silnější Golf a i u toho umí dobře vypadat.

Jezdil jsem Foresterem a Outbackem, dokonce i v málo vídaných H6 a 2.5T v letech 2007-2008, auta byla jiná, motory byly jak se dnes říká potentní, dobře ovladatelná, zábavná,pak jsem přesedl do novějšího Foresteru a Outbacku a auta jakoby něco ztratila a upřímě, mezi novým Outbackem a auty jako VW Alltrack, XC70 nebyl na silnici velký rozdíl, navíc měla spolehlivější a výkonnější nafty.

Chápu, proč lidi sáhnou za své peníze do řad konkurence, která jim nabídne něco, co vypadá bohužel líp, je rychlejší a mnohdy i spolehlivější (bavím se o naftě, ale i benzinové 2.5ky ztratily něco z výkonu a charakteru v průběhu let).

P.s. Auto vypadá na obrázku zdrcnutě
Rozbalit vlákno
29
Avatar - praděda7
15. 1. 2019 11:48
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
Subaru se odvrací k Evropě zády? Není to náhodou Evropa, která se šílenou ekopolitikou odvrací od světa? 8-s
Avatar - Ozzman
15. 1. 2019 11:58
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
Nevím, jestli Evropa nutila Subaru dělat prapodivný dizajn ?

Líbí se mi, jak se vše okolo nás svádí na Evropu-EU, za všechno špatné může EU, vždy někdo jiný, ale můžeme si za to sami. Vybíráme si auta taková, která nám vyhovují, málo žerou, jsou hezká a dobře jedou...kdo toto pochopil, ten prodává...
Avatar - praděda7
15. 1. 2019 12:07
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
Tak tak,....Židé v koncentrácích si také časem zvykli na sušené ryby.... ;-\
Avatar - Ozzman
15. 1. 2019 12:28
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
Rád bych se zeptal, čím jsi v roce 2019 v ČR omezen ? Co ti ta zlá EU zakazuje ? Můžeš si koupit auto jaké chceš, jíst co chce, můžeš jet kam chceš a pracovat i studovat co chceš, pokud na to máš skills...

Opravdu se cítíš jako žid v koncentráku?
Avatar - praděda7
15. 1. 2019 12:53
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
Ty jsi do Evropy spadl z helikoptéry teprve včera, že?
Avatar - Ozzman
15. 1. 2019 13:26
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
Nejsi ten děda, co kácí ty stromy, aby zastavil migranty ve vlaku, že ne? >:-[]
15. 1. 2019 19:39
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
Ahoj Ozzmane,

Pletes se, spoustu zajimavych aut koupis jen v USA.

Viz Honda: Accord, Insight, Clarity
O Tesla M3 asi psat nemusim :-)

A z druhe strany Chevrolet Camaro Zl1 1LE..
Avatar - Ozzman
15. 1. 2019 19:42
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
A brání nekomu někdo z nás , si ta auta dovézt ? A stejně tak by mohl někdo v USA stěžovat, že si tam nekoupi naftovou Oktávku ...
15. 1. 2019 19:48
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
Presne tak, ted jsi na to kapnul.

Dieselovou Octavku te v US nezhomologujou kvuli emisim ;-)
A Camaro 1LE v EU kvuli aerodynaimickym prvkum nebezpecnym pro chodce >:D

PS Nedavno jsme meli diskuzi s Karlem.
Mne by v US Octavka nechybela :-)
Ale u nas mne chybi modelu spousta..
15. 1. 2019 23:04
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
Pánové diskutujete tu krásně. Spousta US modelů (neříkám že všechny) má evropskou homologaci i přesto, že se do zemí EU oficiálně nevozí, protože se prodávají v koloniích evropských zemí (platí pro ně stejné předpisy jako u nás) a legislativně včetně papírování je nákup stejně náročný jako kupovat bavoráka v Mnichově. Jen je nutné připočíst cenu za dopravu, cenu za návštěvu prodejce (můžete spojit s dovolenou) a počítat s se zdlouhavým procesem vrátky DPH (pokud nekupujete jako plátce DPH). Asi před rokem jsem to probíral s jedním polákem, který si takhle dotáhl forda F150.
15. 1. 2019 23:33
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
No u ty Hondy by to asi slo.

U Camaro ZL1 1LE to tak ale proste neni ;-)

Stejne jako s Oct do USA >:D

Takze mas vlastne pravdu, diskutujeme si tu krasne :-)
Avatar - honzaHK
15. 1. 2019 22:48
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
Položil ti jasné otázky, tak odpověz. Mlžení nějakým pádem a helikoptérou tě posouvá do sféry "nemám rád EU, ale nevím proč".
15. 1. 2019 23:20
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
Promin, ale podle me ta otazka byla trochu hloupa.
Prirovnani se mne sice taky dvakrat nelibilo.
Ale i v kontextu s timto clankem se da pochopit.

Jestli se ti nelibi zminovat koncentracni tabory - chapu.
Jestli myslis otazku doslova, tak ne ;-)

Za me - nabidka evropskych aut je katastrofalni. Bez orientace na delsi budoucnost.
Snad krome Renault Zoe.
Evropsky motory jsou vetsinou slozity a nespolehlivy. O problemech s emisema snad ani psat nemusim.
Hybridy v podstate zadny. EV - krome Renaultu slaby.
Ja jsem EU optimista. Nicmene v autech byl vliv koncernu, ostatne jako v jinych oblastech, prilis silny.
Prijde mi, ze EU haji (snazi se - pochopitelne) zajmy evropskych automobilek.
Nicmene vysledek je.. jako v pripade dieselu kontraproduktivni.
A jako obvykle izolace (podpora dieselu mirnejsimi emisnimi normami a ke vsemu jejich neduslednou kontrolou a tim padem nedodrzovanim) vede k zaostalosti. 8-s
Avatar - honzaHK
16. 1. 2019 10:10
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
Ahoj Done,

nějak ses v tom zamotal.
Reagoval jsem na pradědu, jehož odpoveď na Ozzyho "Ty jsi do Evropy spadl z helikoptéry teprve včera, že?" mi připadá pravě hloupá, a chtěl jsem po něm odpovědi na Ozzyho otázky "Rád bych se zeptal, čím jsi v roce 2019 v ČR omezen ? Co ti ta zlá EU zakazuje ?", které mi právě jako hloupé vůbec nepřipadají. Dodatek "Opravdu se cítíš jako žid v koncentráku?" od Ozzyho byl pouze reformulací předchozího pradědova komentu.

Jinak s druhou polovinou příspevku vesměs souhlasím, jen s tlakem na dízly se ukazuje, že je vlastně produktivní - moderní dízly jsou dnes čistší než benzíny.
15. 1. 2019 12:49
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
V čem tě EU omezuje. Nikdo ti nebrání dovézt si auto individuálně. Evropa je pro Subaru okrajový trh a proto neplýtvá energií na rozšiřování prodejů. Né každý výrobce musí chtít rostoucí prodeje.
Avatar - praděda7
15. 1. 2019 12:57
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
Zamysli se nad příčinami, proč je Evropa pro Subaru okrajový trh.
Avatar - Ozzman
15. 1. 2019 13:29
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
Protože jsme malý trh a muselo by vynaložit obrovské náklady, aby se našemu trhu přizpůsobilo, což je nerentabilní. Tady si cestu obšlápl koncern VW nejlépe a je to vidět na prodejích.

To je jako brečet, proč se tady nekonzumuje tolik rýže a nudlí, jako v Asii, nebo hovězího, jako v USA........ 8-s

Kdyby byl celý svět stejný, byla by to nuda...
Avatar - praděda7
15. 1. 2019 13:46
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
Já to věděl....dopadls sem teprve včera....Evropa je malý trh....750 mil obyvatel...hmmmm :-O
Avatar - Ozzman
15. 1. 2019 13:50
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
Od kdy má Evropa 750 mil obyvatel? >:D To počítáš i s Ruskem, co ? >:D Hele, to je asi marný...
Avatar - praděda7
15. 1. 2019 15:11
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
Odkdy Rusko nepatří do Evropy? Tys je vyřadil? [odkaz]
15. 1. 2019 14:04
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
Ty jsi znalec! Hotový ekonom a sociolog! V těch tvých 750 mil. obyvatel máš i Rusko, Turecko a další euroasijské státy, které jsou z hlediska prodejů aut trošku jiný svět než civilizovaná Evropa.
Avatar - KANKUNEN
15. 1. 2019 15:39
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
Ať se nehádáte, tak EU má půl mld. obyvatel. Foukaný litr jede líp než 1,6 atmo, ale mohli lehce foukat tu 1,6ku a meli by parádní motor, pak ještě místo cvt šroubovák Aisin a najednou by nemusel nikdo žvanit, že je Evropa pro Subaru malý trh. Tak to spíše vypadá, že Evropa je pro Subaru moc náročný trh.
15. 1. 2019 16:35
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
Pritom fukanu 1.6ku pouzivaju v Levorgu. Nechapem, preco tento motor nestrcia aj do inych modelov.
Avatar - _Karel_
15. 1. 2019 21:48
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
:yes:
15. 1. 2019 14:00
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
Protože tu lidé chtějí jezdit stylem "Třista z místa di náruče...." a nejlépe s co nejmenším motorem, aby to moc nežralo a stálo to pár korun. A přitom 90% řidičů si myslí, že umí dobře řídit.
Dalším důvodem je skutečnost, že výrobní kapacity Subaru jsou pevně dané a holt na Evropu nic nezbude i když by poptávka v Evropě byla. Mimochodem i ta Impreza 1.6 nešla koncem roku ani objednat, protože přidělená kvóta pro rok 2018 byla vyčerpaná.
Avatar - CHerokee
15. 1. 2019 16:05
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
Evropa si myslí, že troškou emisí zachrání svět Sice asijské státy jako Čína, Vietnam a další státy se*ou všechen bordel do moře, netřídí a na nějaké emise tam každý z vysoka...takže reálný dopad našich norem je takový, že na ekologii se nic nezmění, jen si zničíme automobilový průmysl.
Avatar - honzaHK
15. 1. 2019 22:43
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
A něco jako "být vzorem" ti nic neříká? Ať se to to líbí nebo ne, Evropa má v zahraničí stále skvělé renomé. Přece nemůžeme na vše rezignovat s tím, že to nedělají ani ostatní. Jseš rodič? Vše, co před dětmi děláš, budou nejspíš opakovat po tobě, to špatný i to dobrý. Zde je to stejný princip.
Avatar - CHerokee
16. 1. 2019 00:08
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
Takže abychom šli vzorem, který ale nenásledují, si máme zničit vlastní část průmyslu? A vedle toho tu máme zaoceánské lodě, které mají emise jedna jako 150 000 dieselů za celý rok, každý den v obchodě ovoce, co putovalo přes celou zeměkouli...ale přitom budeme obhajovat Euro 6.2 a plácat se po zádech? To je pozérství a jen maska.
Avatar - honzaHK
16. 1. 2019 10:21
Re: Do Evropy pouze s atmo 1.6
Takhle to ale bylo vždy. Nikdy to nebude optimální, ale čím více lidí se snaží, tím lépe. Já přece nebudu rezignovat na zodpovědný zpusob života jen proto, že někde jezdí zaoceánské lodě.
15. 1. 2019 10:17
Mám takový návrh
"...Motor s interním označením EJ25 má navíc kované písty a spojovací tyče, které jsou nejen lehčí, ale také tužší...."

Mám takový návrh - místo těch "spojovacích tyčí", nebylo by lepší používat raději dlouhodobě zažitý český název "ojnice" ?
Rozbalit vlákno
11
15. 1. 2019 11:06
Re: Mám takový návrh
To by šlo...jenže Bureš.
Patlal se s tímhle článkem - překládal většinu věcí z cizojazyčného webu, jak jinak.
No a narazil na "překladatelský oříšek"...Connecting Rod
(něco jako metelesku blesku)
Connecting - spojovací
Rod - tyč
Takže takhle to asi vzniklo. O nějaké další kontrole nebo práci nějakého editora se na tomto serveru snad ani nemusíme bavit.
>:D :-!
15. 1. 2019 13:05
Re: Mám takový návrh
Tak původ mi byl jasný. Akorát bych čekal že odborný redaktor se s tím vypořádá bez škobrtnutí. Hravě by mu poradil i strejda google
Avatar - KANKUNEN
15. 1. 2019 15:42
Re: Mám takový návrh
To vypadá, že nevěděl o čem je řeč.
Avatar - _Karel_
15. 1. 2019 15:41
Re: Mám takový návrh
>:-[] :yes:
15. 1. 2019 19:45
Re: Mám takový návrh
Ahoj Karle,

tak co, jak je to s tema trhama US vs EU ;-) ?
Avatar - _Karel_
15. 1. 2019 21:50
Re: Mám takový návrh
Co máš konkrétně na mysli, Done?
15. 1. 2019 23:01
Re: Mám takový návrh
Do diskuze pod Toyotou Corolla jsem vyvracel to, ze se prodava jen na zaostalych trzich.
A sice tim, ze velke procento se prodava v USA.
S poznamkou, ze to je podle me nejnarocnejsi trh sveta ;-)
[odkaz]
Avatar - _Karel_
15. 1. 2019 23:35
Re: Mám takový návrh
No, príma. A co tě zajímá? Jestli jsem po dvou týdnech změnil názor?
Na základě toho, že Subaru tohle auto do Evropy nepošle? A to má být důkaz, že je USA trh náročnější, než Evropský? >:D
Subaru do Evropy posílá - no, to co sem posílá. Evropani to moc nechtějí, amíci to kupují jak diví. Tak i tenhle "bonbónek" pošlou jen amíkům.
Nemám to Subaru za zlý, chápu to, ale jako důkaz údajné větší náročnosti USA trhu to vážně nevidím.

P.S. Mimochodem, tak mě napadá - vážně má být důkazem tohle ukrutně zaostalý auto? Se spalovacím motorem? S obrovskými emisemi? Bez elektrického pohonu? Pro "nejnáročnější trh"?
:-O
15. 1. 2019 23:49
Re: Mám takový návrh
Jj v Evrope si muzes nakonfigurovat trivalec s radiem z nejvyssi vybavy, ale zase treba bez adaptivniho tempomatu. A za priplatek digitalni displej. A za dalsi priplatek UI asistentku. To je panecku vyhoda.

A ten trivalec si muzes vybrat mezi peti vykonovejma variantama :-)
A nejsilnejsi bude 4x4, v kombiku :yes:
A sice je to nepohodlny, ale zase to hodne uveze..
A hlavne - ma to nejvic nejlepsi slicovani.

PS Tohle ukrutne zaostale auto (jestli myslis Subaru z clanku) ma alespon pro petrolheada smysl. Narozdil od Kodiaq RS. Jinak obrovsky emise mam prirozene na mysli predevsim dieselovy podvodny..
Avatar - _Karel_
16. 1. 2019 06:49
Re: Mám takový návrh
Já mám velmi často pocit, že ty hodnotíš vyspělost aut podle emisí - aspoň to tak pořád píšeš. Přitom za litrový tříválce nevděčíme touze ubohých hloupých evropských řidičů, ale velmi přísným emisním požadavkům evropské vrchnosti. Která nás do budoucna nereálným snížením emisí v podstatě nutí k EV. A ty, místo abys jásal, náhle vykládáš, jak jsme vlastně zaostalí. Na rozdíl od amíků, ke kterým se pořád vozí z celého světa auta s motory, které jsou v Evropě emisně neprůchozí. Teda na naftu jsou o něco přísnější. Takže ti jde jen o naftu? Leží ti pořád v hlavě bl.bá naftová oktávka, kterou se tu často oháníš? Nějak ti nerozumím. Ne první pohled to vypadá jako nějaká selektivní slepota - co se ti líbí je ok (např. Subaru STI), i když má vysoký emise. Měl by sis v klidu promyslet, co vlastně chceš, jaký názory vlastně zastáváš. Ať to nedopadá jako v diskuzi pod X5.
:-)
16. 1. 2019 19:45
Re: Mám takový návrh
Ahoj Karle,

No je videt, ze uz se trochu zname :-)
Nejdriv k tem emisim: EU vzdy kladla duraz na CO2, coz mi tolik nevadilo.
Bohuzel cesta, kterou se vydaly evropske automobilky - diesel, bylo to nejhorsi z hlediska emisi ohrozujici zdravi (napr. NOx)
Dalsi pro me nepritazliva cesta jsou turbomoturky s mizernou spolehlivosti.
Asijske (Japonsko, Korea) reseni mne prijde mnohem lepsi - hybridy.
Ale to uz neni o EU, ale o mistnich (nemeckych) automobilkach, jejich kartelech, lobbingu, podvodech atd.
Jinak zkus si precist tu diskuzi u X5 do konce, mozna pochopis ;-)
[odkaz]
Evropsky automobilky jsou na chvostu v inovacich vlastni vinou, potrebou okamziteho zisku a nulovou ochotou riskovat neco noveho (viz predevsim VW). Z toho nemuzeme vinit EU!
A kdyz bych jeste porovnaval EU a USA, tak vozovy park je mi zde mnohem blizsi. Nesmyslny pick-upy v USA to je nehorazny plytvani. Asi to budes zase tezko chapat :-) Ale ja nemam vyhraneny nazor ani na EU ani na USA.
EU se snazi vic o globalni ochranu. A bohuzel hrube zanedbala lokalni emise.
USA klima neresi. Ale zase ma na lepsi urovni lokalni skodlive emise. A ochrana spotrebitele je tam na mnohem vyssi urovni. Tam je zakaznik opravdu pan. Tady vladnou koncerny.

PS Naftova Oktavka mi samozrejme v hlave lezi, kdyz ji mame ve firme jako pool auto a ja s ni obcas jezdim. 1.6 TDI je charakterem jeden z nejhorsich motoru ktery znam. Treba prevodovka (odstupnovanim) a odezva na plyn je asi to nejhorsi co jsem kdy zazil. 5i kvalt tragedie - ve meste musis jet na trojku. A celkovy komfort - odpruzeni, akusticky, nebo to o co se opira prava noha - to je tragedie u zanovniho auta za pul milionu. A o tom, kolikrat prekracuje EU6-C normu NOx - skoda slov.
A to nemluvim o tom, kdyz potkam nejaky starsi diesel na silnici - vetsinou samozrejme Oct ;-)
Vysvetlil jsem to srozumitelne :-) ?