Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru STI S209 je nejsilnější estéíčko v historii. Do Evropy bohužel nezamíří

David Bureš David Bureš 15. 1. 2019
57
42
Zobrazit náhledy (57)
Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209 Subaru STI S209
Nejsilnější STI historie používá vyladěný boxer o objemu 2,5 litru. Určeno je exkluzivně pro americké zákazníky.

Na evropském trhu Subaru WRX STI muselo kvůli novým emisním normám loni skončit, jinde ve světě se ale nadále prodává dál. Na americkém trhu se tak mohli dočkat vůbec nejsilnějšího STI v historii, které debutuje na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu.

Novinka se jmenuje Subaru STI S209, čímž odkazuje na speciály z dílny divize Subaru Tecnica International (STI) dosud určené pro japonský trh, jejichž tradice začala v roce 2000 modelem S01. Je poháněna upraveným čtyřválcovým boxerem o objemu 2,5 litru, který díky větší turbíně turbodmychadla HKS a vyššímu plnicímu tlaku 18 psi (místo 16,2 psi) poskytuje výkon asi 341 koní (251 kW). Motor s interním označením EJ25 má navíc kované písty a spojovací tyče, které jsou nejen lehčí, ale také tužší. Specialitou je i plaketka s výrobním číslem nebo lepší systém chlazení.

360p720p

Přeplňovaný čtyřválec je exkluzivně spárován se šestistupňovou manuální převodovkou se zkrácenými převody, která samozřejmě posílá sílu agregátu na všechna čtyři kola, prostřednictvím systému se samosvornými diferenciály vpředu i vzadu a aktivním vektorováním točivého momentu. Chování je přitom možné upravit pomocí nově nakalibrovaného přepínání jízdních režimů SI-Drive. Nastavení Intelligent (I) je určeno pro klidnou jízdu, Sport (S) ideálně kombinuje reakce a ovladatelnost, zatímco Sport Sharp (S#) je ideální pro dosažení co nejlepší akcelerace.

Subaru STI S209 se inspirovalo u závodního speciálu WRX STI Nürburgring Challenge, který loni zvítězil ve své kategorii na čtyřiadvacetihodinovce na okruhu Nürburgring. Po jeho vzoru má tak rozšířenou karoserii, která je o 43 mm širší než u výchozího WRX STI. Kvůli tomu byl rozšířen také rozvor.

Změny tudíž zasáhly i podvozek, nové jsou pružiny, zadní stabilizátor i tlumiče Bilstein, vybrané výztuhy se pak inspirovaly u závodní verze pro vytrvalostní závody, stejně jako spoilery nebo karbonový střešní panel. Kola jsou obuta do pneumatik Dunlop SP Sport Maxx, speciálně vyvinutých pro S209. Podle Subaru umožňují překonat boční přetížení 1,0 g, zatímco o zastavení se starají brzdiče Brembo.

Uvnitř najdeme speciální volant s logem STI místo plejád a věncem čalouněným textilem Ultrasuede se stříbrným prošíváním. Skořepinová sedadla dodalo, jak jinak, Recaro.

Subaru plánuje postavit jen zhruba 200 exemplářů modelu STI S209, který je exkluzivně určen pro americký trh. Prodej odstartuje během letošního roku, přičemž zákazníci budou moci volit jednu ze dvou barevných kombinací, perleťovou modrou karoserii s šedými koly, nebo perleťovou bílou ze zlatými koly.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Mám takový návrh
DonVito
| 16. 1. 2019
Ahoj Karle,

No je videt, ze uz se trochu zname :-)
Nejdriv k tem emisim: EU vzdy kladla duraz na CO2, coz mi tolik nevadilo.
Bohuzel cesta, kterou se vydaly evropske automobilky - diesel, bylo to nejhorsi z hlediska emisi ohrozujici zdravi (napr. NOx)
Dalsi pro me nepritazliva cesta jsou turbomoturky s mizernou spolehlivosti.
Asijske (Japonsko, Korea) reseni mne prijde mnohem lepsi - hybridy.
Ale to uz neni o EU, ale o mistnich (nemeckych) automobilkach, jejich kartelech, lobbingu, podvodech atd.
Jinak zkus si precist tu diskuzi u X5 do konce, mozna pochopis ;-)
[odkaz]
Evropsky automobilky jsou na chvostu v inovacich vlastni vinou, potrebou okamziteho zisku a nulovou ochotou riskovat neco noveho (viz predevsim VW). Z toho nemuzeme vinit EU!
A kdyz bych jeste porovnaval EU a USA, tak vozovy park je mi zde mnohem blizsi. Nesmyslny pick-upy v USA to je nehorazny plytvani. Asi to budes zase tezko chapat :-) Ale ja nemam vyhraneny nazor ani na EU ani na USA.
EU se snazi vic o globalni ochranu. A bohuzel hrube zanedbala lokalni emise.
USA klima neresi. Ale zase ma na lepsi urovni lokalni skodlive emise. A ochrana spotrebitele je tam na mnohem vyssi urovni. Tam je zakaznik opravdu pan. Tady vladnou koncerny.

PS Naftova Oktavka mi samozrejme v hlave lezi, kdyz ji mame ve firme jako pool auto a ja s ni obcas jezdim. 1.6 TDI je charakterem jeden z nejhorsich motoru ktery znam. Treba prevodovka (odstupnovanim) a odezva na plyn je asi to nejhorsi co jsem kdy zazil. 5i kvalt tragedie - ve meste musis jet na trojku. A celkovy komfort - odpruzeni, akusticky, nebo to o co se opira prava noha - to je tragedie u zanovniho auta za pul milionu. A o tom, kolikrat prekracuje EU6-C normu NOx - skoda slov.
A to nemluvim o tom, kdyz potkam nejaky starsi diesel na silnici - vetsinou samozrejme Oct ;-)
Vysvetlil jsem to srozumitelne :-) ?
Avatar - honzaHK
Do Evropy pouze s atmo 1.6
honzaHK
| 16. 1. 2019
Takhle to ale bylo vždy. Nikdy to nebude optimální, ale čím více lidí se snaží, tím lépe. Já přece nebudu rezignovat na zodpovědný zpusob života jen proto, že někde jezdí zaoceánské lodě.
Avatar - honzaHK
Do Evropy pouze s atmo 1.6
honzaHK
| 16. 1. 2019
Ahoj Done,

nějak ses v tom zamotal.
Reagoval jsem na pradědu, jehož odpoveď na Ozzyho "Ty jsi do Evropy spadl z helikoptéry teprve včera, že?" mi připadá pravě hloupá, a chtěl jsem po něm odpovědi na Ozzyho otázky "Rád bych se zeptal, čím jsi v roce 2019 v ČR omezen ? Co ti ta zlá EU zakazuje ?", které mi právě jako hloupé vůbec nepřipadají. Dodatek "Opravdu se cítíš jako žid v koncentráku?" od Ozzyho byl pouze reformulací předchozího pradědova komentu.

Jinak s druhou polovinou příspevku vesměs souhlasím, jen s tlakem na dízly se ukazuje, že je vlastně produktivní - moderní dízly jsou dnes čistší než benzíny.
Avatar - _Karel_
Mám takový návrh
_Karel_
| 16. 1. 2019
Já mám velmi často pocit, že ty hodnotíš vyspělost aut podle emisí - aspoň to tak pořád píšeš. Přitom za litrový tříválce nevděčíme touze ubohých hloupých evropských řidičů, ale velmi přísným emisním požadavkům evropské vrchnosti. Která nás do budoucna nereálným snížením emisí v podstatě nutí k EV. A ty, místo abys jásal, náhle vykládáš, jak jsme vlastně zaostalí. Na rozdíl od amíků, ke kterým se pořád vozí z celého světa auta s motory, které jsou v Evropě emisně neprůchozí. Teda na naftu jsou o něco přísnější. Takže ti jde jen o naftu? Leží ti pořád v hlavě bl.bá naftová oktávka, kterou se tu často oháníš? Nějak ti nerozumím. Ne první pohled to vypadá jako nějaká selektivní slepota - co se ti líbí je ok (např. Subaru STI), i když má vysoký emise. Měl by sis v klidu promyslet, co vlastně chceš, jaký názory vlastně zastáváš. Ať to nedopadá jako v diskuzi pod X5.
:-)
Avatar - CHerokee
Do Evropy pouze s atmo 1.6
CHerokee
| 16. 1. 2019
Takže abychom šli vzorem, který ale nenásledují, si máme zničit vlastní část průmyslu? A vedle toho tu máme zaoceánské lodě, které mají emise jedna jako 150 000 dieselů za celý rok, každý den v obchodě ovoce, co putovalo přes celou zeměkouli...ale přitom budeme obhajovat Euro 6.2 a plácat se po zádech? To je pozérství a jen maska.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku