Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra loni prohloubila ztrátu o 140 milionů na 712 milionů korun

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
Nekonsolidované hospodářské výsledky firma zveřejnila v pozvánce na valnou hromadu.

Kopřivnická automobilka Tatra v loňském roce prohloubila ztrátu o zhruba 140 milionů na 712,3 milionu korun. Vlivem hospodářské krize klesly výrobci nákladních automobilů meziročně také tržby o polovinu na zhruba tři miliardy korun.

Celá skupina Tatra včetně svých dceřiných firem loni naopak zlepšila své hospodaření, přesto zůstala ve ztrátě. Meziročně ji snížila o zhruba 124 milionů na 588,2 milionu korun. Konsolidované výnosy skupině klesly o 45 procent na 4,3 miliardy korun, vyplývá z pozvánky.

Generální ředitel a minoritní akcionář Tatry Ronald Adams již v únoru řekl ČTK, že loňský rok byl pro firmu katastrofální. Loni z ní muselo odejít téměř 1400 zaměstnanců. Na začátku letošního roku firma zaměstnávala 2280 lidí. Propouštění zasáhlo nejvíce výrobní dělníky, pro něž Tatra neměla práci kvůli nedostatku zakázek na výrobu nákladních vozů.

Kopřivnickou firmu od roku 2006 kontrolují čtyři čeští a zahraniční investoři reprezentovaní bývalým členem dozorčí rady a současným předsedou představenstva společnosti Ronaldem Adamsem. Jejich společnost Black River nyní drží 51 procent akcií, téměř 41 procent má Tatra Holdings, drobní akcionáři vlastní dohromady přibližně osm procent akcií.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
30. 5. 2010 17:21
Re: Tatra
Ja v tom stále vidím T815...

Čo je s tou plánovanou osobnou Tatrou?
29. 5. 2010 12:59
Re: Odborníci
pokiaľ viem, v hre bolo VOLVO, ale nechcelo rozvíjať koncepciu, a tak je v Polsku a nerozvíja, ale vyrába. U nás máme tiež jedného, čo takto zachránil, čo mohol >:D . Ešte dva týždne a možno sa zachránime sami :-(
Avatar - ryman
29. 5. 2010 09:25
Odborníci
hlavně vy odborníci nezapomeňte proč a hlavně díky komu je tatra tam kde je.. a proč ji po převratu nepotkal osud škody (porodej do rukou zodpovědného velkého zahraničního partnera).. :no:
29. 5. 2010 00:43
smutná cesta do histórie
TATRA príliš dlho zostala na jednej koncepcii a T815 a jej klony sa neprispôsobili zmenám. Zostali v socializme, kde vodičovi musel stačiť volant a sedačka. Neuvedomili si, že výnimočná konštrukcia nie je nutná, veď okrem slávnej šestiny sveta sa vybudoval aj zvyšok, a bez TATRY. Asi bolo lepšie sa prispôsobiť dobe. Ak kupujeme autá, vodiči sami nechcú TATRU kvôli pohodliu pri práci. Ak to nie je pravda, ako je možné, že pri rádovom náraste prepravy na ceste od roku 1990 sa aspoň neudržali výrobné čísla TATRY. Cena tiež nie je nižšia ako u konkurencie, zažil som prípad keď najdrahší bol MAN a druhá ? TATRA. Alebo by si niekto z Vás teraz kúpil technického potomka ŠKODY 120 za cenu FABIE ? ( prečo sa potom nedarí LADÁM ). Keď tu tak čítam komentáre k čínskym autám, tak myslím, že nie. A že je TATRA do lomov a baní ? Možno v čase, keď som musel stáť s bratmi pred Vianocami na banány, lebo boli iba po kile na hlavu ( 1980 ) a dumpre do lomu sa nedali kúpiť, neboli tvrdé lóve za export, napríklad aj TATIER, za ruble BELAZy. Malé firmy jazdia s náklaďákmi, ale kto už má nejaké čísla, berie dumper, nielen pre produktivitu, ale aj pre vodiča. Je pohodlnejší, výbava fajn a servis bez problémov v bani, porúch minimum. TATRA verila, že jej výnimočnosť bude svet potrebovať. Zvyšok peňazí, čo mala, obetovala tej viere a zostala už len viera v prežitie. Pri tých počtoch za rok je to málo. Ak chce prežiť, urobí auto za minimálne náklady a dá služby samozrejmé v tejto dobe ( servis v noci, veď kto má na to, aby auto stálo ). Asi bude musieť urobiť skladačku, tak ako američani. Motor, nápravy, prevodovka, kabína nie je asi tak zložitá, výbava sa dá kúpiť a plechy sa zbúchajú. Pri tých kusoch urobiť za deň 3,4 motory, 12 náprav, 3, 4 rámy, to je ako FERRARI. Ale s inými cenami. Teraz to tiež nedopadne dobre. 2280 ľudí s nákladmi 16000 EUR na jedného pracanta je 36500 EUR na auto len z ľudí. Neuveriteľné, že TATRA ešte žije. A manažment 8-s :no:
Avatar - T613
28. 5. 2010 14:16
Re: Tatra
pokud vím tak T165 byla prostorově velmi štědrá. Vzhledem k tomu, že v Číně se vyrábějí kopie Tater s jinými kabinami, tak v cizích kabinách zakopaný pes nebude. Spíše v neochotě toto udělat. [odkaz] [odkaz]